skiczu napisał(a):Wracając do mojego tematu... Śruba 8 trzymająca półoś na zdjęciu wyżej...
Niby jest, ale co ona trzyma to nie wiem... do segera trzymającego sprzęgielko jest jeszcze jakieś ~3mm od podkladki pod tą śrubą, może jedynie zabezpiecza przegób, żeby się nie wysuwal gdyby seger puścil (ale to tylko takie moje przypuszczenia)...
Znalazlem winowajcę strzelania sprzęgielek... mam 2 pary różnych opon, na tyle byly BRIDGESTONE-DESERT-DUELER 205 R15 a
Coś takiego:
na przodzie byly COOPER WATHER MASER 225/70 R15 , takie:
Wszystko bylo dobrze, napędy dzialaly, tylko czasem nie chcialy sie rozpiać, ale po lekturze forum rozebralem je i okazalo sie że poprzedni wlaściciel napakowal tam smaru do pelna- obmylem, wyczyścilem i problem zniknąl.
Przy okazji zerknąlem po spód i okazalo się, że krzyżaki są do wymiany, więc odkręcilem wal i poszedl do kufra w oczekiwaniu na nowe... spadl śnieg i na tych Bridgestonach 'Trupek' trochę się grzebal przy ruszniu, więc je zamienilem miejscami z Cooperami (bierznik przypomina w nich bardziej zimówki) i faktycznie lepiej zacząl się zachowywać na śliskim.
Między czasie przyszly zamówione krzyżaki, ale wynikla sprawa z pompą wtryskową, więc poszly w kąt.
Gdy już uporalem się z pompą, zlżyem wal, zalożylem i się zaczęly takie jaja z tym strzelaniem.
Dopiero dzisiaj, ten post:
skiczu napisał(a):Wiem już co się stało z przodem... Jakiś poprzednik rozebrał raz huba i chyba zgubił śrubę blokującą wypadanie półosi ze sprzęgiełka. Napęd mi się zapinał ale to jebs! to był efekt wysuwania się półosi pod obciążeniem. Tryby na półosi mam zjechane o 1/4. Pozostają jeszcze 3/4 więc chyba wytrzymają. Orientujecie się może czy na śrubie blokującej jest lewy czy prawy gwint?
rozjaśnil mi w glowie... biorę miarkę, mierzę kola i okazuje się że przednie są wyższe o ~4cm.
Zamienilem je spowrotem miejscami i problem zniknąl... wydaje mi się że poprzednio przedni most bardziej dostawal po dupie co przy marnych hubach powodowalo przeskakiwanie o ten ząbek blokujący.