maciek212121 napisał(a):ale jakos moze podszlifuje sie inaczej to zabezpiecznia nie bedzie dalo sie zalozyc
Bez podkładki regulacyjnej (tej pod pierścieniem osadczym) też nie wejdzie? Oprócz tej podkładki nic tam nie szlifuj!
Upewnij się raczej, że oś jest dociągnięta na zewnątrz. Do tego celu należy użyć śruby M8 wkręcanej w gwintowany otwór osi. Przy użyciu tej śruby można zrobić sobie prowizoryczny "naciągacz", gdy przewleczesz ją najpierw przez przewiercony kawałek jakiegoś płaskownika. Podkładkę regulacyjną pod pierścieniem osadczym należy tak dobrać (albo doszlifować), aby luz osiowy wynosił 0-0,3mm.
U mnie po tulejowaniu pierścieni w sprzęgiełkach tak skasowałem sobie luz, że na musiałem całkiem wyrzucić te podkładki. Założę je jak luz znowu się powiększy wskutek zużycia.