most i zasilanie

Isuzu Trooper

most i zasilanie

Postprzez Art_moto » 05 cze 2009, 09:23

Witam
Jeśli można chciałbym prosić o poradę. Wszedłem w posiadanie Troopera rok 1988 2.8 TD 4-drzwi.
Mam 2 problemy:
1. To jak postoi przez noc żeby nim pojechać muszę 2 razy go zassać ręczną pomką, bo inaczej ja mu gaz a on gaśnie, a odpala bez problemu tylkoże na wolnych pracuje.
2. To mam wyciech na tylnim moście w miejscu gdzie jest napęd na wał i nie wiem gdzie można znaleść informacje na temat jakie tam idą uszczelniacze i jakiego oleju mu dolać aby nie stracić mostu.
Pozdrawiam Serdecznie Artur
Art_moto
 

Re: most i zasilanie

Postprzez MAVV » 05 cze 2009, 17:24

witam na 2 pytanie to simering srednica zew 78, wew 45 , grubosc 12. ja w olsztynie miałem problem z dostaniem , znalazłem 78,1 . 44 . 15 (wymiary w mm. ) i jest super . trzeba uważać zeby wałek w miejscu styku z simeringiem nie był wyrobiony, u mnie srednica 45 nie docisła i leciał olej. olej w moscie mam elf 80w-90 , sprzedawca sprawdził w katalogu i taki mi dał . (moj trop jest z 91 2.8tdi long) . pozdro
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: most i zasilanie

Postprzez Art_moto » 08 cze 2009, 11:13

Dzięki za podpowiedź.
Art_moto
 

Re: most i zasilanie

Postprzez Art_moto » 09 cze 2009, 12:33

MAVV napisał(a):witam na 2 pytanie to simering srednica zew 78, wew 45 , grubosc 12. ja w olsztynie miałem problem z dostaniem , znalazłem 78,1 . 44 . 15 (wymiary w mm. ) i jest super . trzeba uważać zeby wałek w miejscu styku z simeringiem nie był wyrobiony, u mnie srednica 45 nie docisła i leciał olej. olej w moscie mam elf 80w-90 , sprzedawca sprawdził w katalogu i taki mi dał . (moj trop jest z 91 2.8tdi long) . pozdro


Witam

Jeśli możesz to napisz mi jeszcze ile oleju wchodzi do tego mostu i w jaki sposób wymieniłeś simering?
Czy da się to zrobić bez rozbierania mostu?
Pozdrawiam Artur
Art_moto
 

Re: most i zasilanie

Postprzez dominik502 » 20 maja 2011, 14:27

Odświeżę kotleta.
Czeka mnie wymiana uszczelniacza tylnego mostu w krótkim Troopku 2.6. Czy wymiary są takie same jak w dieslu?
Dzięki za pomoc.
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: most i zasilanie

Postprzez Nahen/thor_ » 20 maja 2011, 20:42

W dieslach są inne mosty niż w benzyniakach, ale mam na myśłi przełożenia, nie wiem czy to przenosi się na ich obudowy i otwory...
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: most i zasilanie

Postprzez skiczu » 20 maja 2011, 21:45

"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: most i zasilanie

Postprzez mariojura » 23 maja 2011, 22:31

Ad 1. Kup sobie zaworek zwrotny do paliwa. Do dostania prawie w każdym sklepie motoryzacyjnym. Zamontuj na dojściu do filtra (między zbiornik a filtr). Z tego co opisujesz to nie trzyma oryginalny zaworek. No chyba, że są jeszcze jakieś inne objawy.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: most i zasilanie

Postprzez skiczu » 24 maja 2011, 01:30

:o :)21
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: most i zasilanie

Postprzez mariojura » 25 maja 2011, 08:49

Fajna metoda nabijania postów. Też tak chcę. :D :D :D
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: most i zasilanie

Postprzez dominik502 » 25 maja 2011, 13:52

skiczu napisał(a):http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=921

Dzięki. Kiedyś przeglądałem ten post, ale nie mogłem go ponownie odnaleźć.
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: most i zasilanie

Postprzez skiczu » 28 maja 2011, 22:31

mariojura napisał(a):Fajna metoda nabijania postów. Też tak chcę. :D :D :D

Nie wiem o co Ci chodzi? Napisałem tak :o :)21 , bo temat był o uszczelniaczach mostu a Ty mi tu o jakichś zaworkach na zasilaniu :?: :?: :?:
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: most i zasilanie

Postprzez mariojura » 30 maja 2011, 22:41

Nie no nie obrażaj się. Chodziło mi o to, że temat brzmiał "most i zasilanie"
1. To jak postoi przez noc żeby nim pojechać muszę 2 razy go zassać ręczną pomką, bo inaczej ja mu gaz a on gaśnie, a odpala bez problemu tylkoże na wolnych pracuje.

Odpowiedziałem na pierwsze pytanie. Ot i tyle.
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: most i zasilanie

Postprzez skiczu » 31 maja 2011, 07:11

Aha... :) Tylko, że pierwsze pytanie było z czerwca 2009 a toczył się osobny wątek :)
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: most i zasilanie

Postprzez mariojura » 31 maja 2011, 10:13

No faktycznie. Rzuciłem tylko okiem na temat postu ale nie zauważyłem, że to odświeżony temat :oops: . Mea culpa. Zwracam honor. :)2
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: most i zasilanie

Postprzez skiczu » 31 maja 2011, 20:18

:)2 :)2 :)2 ;)
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: most i zasilanie

Postprzez marcin » 01 cze 2011, 08:25

viewtopic.php?f=2&t=921
to link do tematu uszczelniacza tylnego mostu a w zasadzie wałka atakującego bo w tym miejścu pewnie ci cieknie. nie kupuj uszczelniacza w sklepach z cześciami samochodowymi tylko znajdz jakis sklep zajmujacy sie sprzedarza łożysk i uszczelniaczy , bedzie taniej . ostatnio kupowałem zapłaciłem 26 zł . 2.8 dizel i 26 benzyna maja ten sam uszczelniacz
marcin
 
Posty: 32
Dołączył(a): 06 lis 2008, 08:12

Re: most i zasilanie

Postprzez skiczu » 01 cze 2011, 22:18

:D dobre :D
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: most i zasilanie

Postprzez mariojura » 02 cze 2011, 11:07

skiczu napisał(a): :o :)21

Nie no teraz to Ci się nie dziwię kiedy zobaczyłeś mojego posta :lol: :lol:
marcin napisał(a):http://www.trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=921
to link do tematu uszczelniacza tylnego mostu a w zasadzie wałka atakującego bo w tym miejścu pewnie ci cieknie. nie kupuj uszczelniacza w sklepach z cześciami samochodowymi tylko znajdz jakis sklep zajmujacy sie sprzedarza łożysk i uszczelniaczy , bedzie taniej . ostatnio kupowałem zapłaciłem 26 zł . 2.8 dizel i 26 benzyna maja ten sam uszczelniacz
Trooper 2.8TDI
mariojura
 
Posty: 208
Dołączył(a): 16 paź 2008, 08:43
Lokalizacja: Ogrodzieniec, Jura Krakowsko Częstochowska

Re: most i zasilanie

Postprzez dominik502 » 02 cze 2011, 15:48

marcin napisał(a):http://www.trooper4x4.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=921
to link do tematu uszczelniacza tylnego mostu a w zasadzie wałka atakującego bo w tym miejścu pewnie ci cieknie. nie kupuj uszczelniacza w sklepach z cześciami samochodowymi tylko znajdz jakis sklep zajmujacy sie sprzedarza łożysk i uszczelniaczy , bedzie taniej . ostatnio kupowałem zapłaciłem 26 zł . 2.8 dizel i 26 benzyna maja ten sam uszczelniacz

Tak się składa, że ja mam sklep motoryzacyjny :)
Uszczelniacz Corteco kosztuje u mnie 29zł, więc chyba nie ma tragedii.
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: most i zasilanie

Postprzez skiczu » 02 cze 2011, 20:44

Z tego co pamiętam, mój kosztował chyba 22...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: most i zasilanie

Postprzez krystian83r » 26 cze 2011, 18:58

Panowie podłączę się pod temat.

Szukałem szukałem i doczytać się nie mogę.
Szykuję się do wymiany uszczelniacza tylnego mostu i mam pytanie - w innym poście brakło odpowiedzi.
Z jaką siłą dokręcić nakrętkę w kielichu? Czy zna ktoś jakieś cyfry?
Nie chciałbym skręcić za mocno bo skończy się to ponowną wymianą tylko bardziej kosztowniejszą bo dojdzie łożysko.

Pozdrawiam K
Pozdrawiam
Krystian - Trooper 2.2 TD 1986 :)2

"Off Road to sztuka wyrzucania pieniędzy w błoto"
Avatar użytkownika
krystian83r
 
Posty: 176
Dołączył(a): 22 lut 2011, 21:31
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: most i zasilanie

Postprzez mariusz_nasz » 26 cze 2011, 20:13

Witam kolegę !!!

Zgodnie z tym co znalazłem w manualu :
Nakrętka kołnierza - 245-294Nm
Korek wlewu - 78Nm
Mechanizm - śruby 66Nm, nakrętki 44Nm

Akurat most z tarczami ale mechanizm ten sam

Obrazek

Pozdrawiam
Mariusz
Mariusz : Opel Monterey 1993r 3,2 v6 / 35x12,50 / dragonwinch 14000
Avatar użytkownika
mariusz_nasz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 23 lut 2011, 19:51
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: most i zasilanie

Postprzez krystian83r » 26 cze 2011, 22:01

Witam :)
Wielkie dzięki Mariusz

Pozdrawiam K.
Pozdrawiam
Krystian - Trooper 2.2 TD 1986 :)2

"Off Road to sztuka wyrzucania pieniędzy w błoto"
Avatar użytkownika
krystian83r
 
Posty: 176
Dołączył(a): 22 lut 2011, 21:31
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: most i zasilanie

Postprzez skiczu » 26 cze 2011, 23:13

"Przypuszczam, że wątpię" - skręcenie takim momentem spowoduje, że mechanizm mostu będzie bardzo ciężko chodził. W moim dokręciłem do powstania oporu i cofnąłem o 30 stopni. Może się mylę ale bałbym się tak mocno dokręcić...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Następna strona

Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości