pocieszny napisał(a):@chevidan z paragrafem masz racje, ale masz potem regulacje minisrterstwa, łot tak żeby nam się żyło lepiej i tak sprawa ma się już od kilkunastu lat ale teraz zaczynają się czepiać, tak samo ilości lamp na przednim pasie (teraz zinterpretuj zgodnie z wytycznymi ministra gdzie jest przedni pas) i innymi kwiatkami które dają duże pole do popisu komuś kto chce nam wlepić mandat,
ogólnie uważam że jeśli jest możliwośc zminimalizowania upierdliwości władzy do zera (no prawie) należy tak zrobić

też kiedyś miałem rejestracje na dachu, wniosek tylko taki że szybciej prościej i mniej stresowo założyć ją normalnie z przodu

To co przytoczył chevidan, to jest to własnie regulacja ministerstwa.
WYMAGANIA DOTYCZĄCE MIEJSCA PRZEWIDZIANEGO DO UMIESZCZENIA TABLIC REJESTRACYJNYCH załącznik 5
4) wysokość położenia tablicy nad ziemią:
a) wysokość położenia dolnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być mniejsza niż 0,30 m oraz 0,20 m dla pojazdów,
o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3,
b) wysokość położenia górnej krawędzi tablicy nad ziemią nie może być większa niż 1,20 m, a dla ciągnika rolniczego
nie może być większa niż 4 m; jeżeli jednak wymóg ten nie może być spełniony w praktyce, wysokość
położenia może przekraczać 1,20 m, lecz powinna być tak zbliżona do tego wymagania, jak to jest możliwe ze
względu na konstrukcję pojazdu, i nie może w żadnym przypadku przekraczać 2 m, z wyjątkiem ciągnika rolniczego;
w przypadku pojazdów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, wysokość ta nie może przekraczać 1,50 m;
Ta sama regulacja, która dotyczy zderzaków, w dalszej części mojej wypowiedzi. Jest to jedyna obowiązująca.
pocieszny napisał(a):co do zderzaków stalowych niestety nie jest tak różowo,
o ile mamy auto zarejestrowane przed 95 (może 97 nie pomne a szukać mi się po prostu nie chce) to możemy mieć zamontowane co nam się podoba nawet szynę kolejową, jeśli po to zderzak ma mieć homologacje i niestety takich zderzaków nie ma, jeśli ktoś Wam będzie mówił że ARB ma to jest to częściowa prawda, ma ale na Australię

w UE nie do końca zalegalizowane
problem jeszcze jest taki że w autach po 2004 (od wejścia do UE) jeśli w oryginale zderzak był stalowy to można wymienić na akcesoryjny homologowany jeśli był plastik to niestety ma być plastik...... tyle przepisy

Żaden przepis nic nie mówi o stalowych, czy o plastikowych zderzakach.
Obowiązujący przepis:
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0150000305I tego się trzymajmy.
Homologowany zderzak mają mieć pojazdy po raz pierwszy zarejestrowane w kraju po 20 października 2007r. Dotyczy pojazdów do 3,5 t.
ponadto,
§ 7. 1. Zderzaki i klamki drzwi pojazdu nie mogą powodować niebezpieczeństwa zaczepienia innego uczestnika ruchu.
przepis unijny
( załącznik I do dyrektywy Rady 74/483/EWG dotyczącej wystających elementów zewnętrznych pojazdów silnikowych
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 15&from=PL)
A co do homologacji
Do uzyskania homologacji niezbędne jest jest uzyskanie pisemnej zgody producenta pojazdu podstawowego na wykorzystanie dokumentacji homologacyjnej poprzedniego etapu oraz na zabudowę pojazdu, zgodnie z
Dyrektywą 2007/46/WE.
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 32007L0046
3.0 2000r.