Uzbieralam komplet czesci silnikowych. Jeszce nie zeby odpalic auto, ale zeby poskladac silnik.
-------------------------------------------
-Tloki i pierscienie NPR (japonskie) - pierwszy nadwymiar ø94mm, czyli pojemnosc silnika wzosnie do 3414 cm³. Drugi nadwymiar dalby juz 3.5 litra, ale wolalem miec zapas na przyszly remont.
-Panewki glowne, korbowodowe i oporowe Taiho (japonskie)
-Kompletny zestaw uszczelek OEM Toyota, uszczelki glowic z MLS (stal wielowarstwowa)
-Aftermarketowe kute szpilki glowic NPR - nad tym dlugo rozmyslalem bo sa cholernie drogie, ale stwierdizlem ze jak doloze kompresor i dmuchniecie mi podniesie glowice na fabrycznych srubach i trzeba bedzie znow rozbierac to mnie trafi, wiec chyba wole od poczatku zrobic porzadniej. ARP powinno spokojnie wytrzymac do 2 bar doladowania bez zadnego ryzyka - ale ja celuje w zaledwie 0.5-0.7 bar.
Skompletowalem tez wiekszosc czujnikow:
-------------------------------------------
-dwa czujniki EGT Toyota/Denso 89425-52011 + kostki 90980-10901
dwie waskopasmowe lambdy Toyota/Denso 89465-20680 + kostki 90980-11028
Po jednym zestawie na kazdy downpipe (lewy bank / prawy bank)
-jedna szerokopasmowa sonda Bosch LSU 4.9 juz na zbiorczym wydechu przed katem
-Dwie stukowki zostaja fabryczne (lewy/prawy bank)
ECU bedzie dzialac w petli zamknietej po zbiorczej sondzie szerokopasmowej. Sondy waskopasmowe na downpipeach jako czujniki pomocnicze, ulatwiajace diagnoze i ewentualnie korekcyjne.
-Czujnik MAP poki co mam Toyota/Denso 079800-5602 ale zastanawiam sie nad 079800-4040 ze wzgledu na mocowanie.
-Czujnik IAT (temp powietrza dolotowego) Toyota/Denso 89424-60010 - szukam jeszcze kostki
-Nie wiem czy chce montowac MAFa (przeplywke), ale jesli bedzie to Toyota/Denso 22204-21010. Nie mam pewnosci czy EMU jest w stanie ja wykorzystac (musze zadzwonic do nich i dopytac). Jesli EMU jest w stanie obsluzyc taka strategie to uzylbym przeplywki w zakresie wolnych obrotow i stopniowe przejscie na MAPa przy wyzszych wysileniach.
-Czujnik temp oleju Toyota/Denso
-Czujnik cisnienia paliwa Toyota/Denso
-czujnik przegrzania (temp wody) - na dodatkowa kontrolke
-czujnik niskiego cisneinia oleju - na dodatkow kontrolke
-fabryczny czujnik cisnienia oleju na zegar
-Planuje jeszcze dokupic czujnik etanolu - Continetal 9802536380-A. Bedzie mozna pobawic sie z jazda na E85, popularna w Szwecji.
Do tego
-Nowe cewko fajki Toyota/Denso 90919-02240 - 6 sztuk, zadnej iskry traconej, zadnych kabli. Kazdy cylinder wyzwalany osobno. Dodatkowo sygnal zwrotny do ECU o wystapieniu iskry (IgF) z kazdej.
-Komputer standalone EMU Classic - juz wybrany, ale jeszcze nie kupiony.
Z pierdolek, przywiozlem rzeczy z ocynku. Sa piekne.... teraz bym chcial wszystko cynkowac.
- 20231114_161537.png (1.63 MiB) Przeglądane 8104 razy
- 20231114_155055.png (1.36 MiB) Przeglądane 8104 razy
No wiec tanio to mozna sobie kupic hulajnoge (tak do hulania noga, nie elektryczna
).