przez Tomkin » 24 sie 2012, 00:17
Zawór ciśnieniowy najczęściej jest montowany w obudowie filtra oleju i ma za zadanie utrzymać minimalne ciśnienie,niezależnie od obrotów silnika.Zazwyczaj jet to grzybek ze sprężyną,która odpowiada za jego otwarcie.Urządzenie proste i w zasadzie tylko uszkodzenie sprężyny powoduje zanik ciśnienia,bo olej wali przelewem całą rurą.Uszkodzenie niezwykle rzadkie zresztą.Czasem montowane są w pompach olejowych,ale one często są montowane wewnątrz silnika i dostęp do zaworu jest praktycznie niemożliwy.Zależy teraz jaka usterka,czasem wystarczy wymienić filtr i wszystko wraca do normy.Nie piszesz co jest grane ,więc pytanie dość enigmatyczne.W montku jest chyba na filtrze,ale głowy nie dam,bo dostęp do niego jest paskudny,ale jak wymieniałem filtr,to były tam dwa korki i prawdopodobnie jeden to właśnie jest zawór przelewowy.
Monty Bobcat 3,1 LTD 97