Problem z pompa i wtryskami [3.2 v6]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Problem z pompa i wtryskami [3.2 v6]

Postprzez siwx » 27 sie 2019, 22:06

Witam.

Mam problem. Pompa paliwa pracuje tylko na krotko, niby idzie w strone silnika, ale wtryski nie podaja paliwa. Na krotko paliwo wraca z powrptem wezem powrotnym. Wymienilem glowny komputer silnika pod radiem. Dalej nic :(( nie mam juz sil.
siwx
 
Posty: 7
Dołączył(a): 03 sie 2019, 12:11

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez mcgiver » 27 sie 2019, 22:22

a co z immo?
auto nie jeżdzi od kąd go masz czy przestało jeżdzić?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2453
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez siwx » 28 sie 2019, 06:56

mcgiver napisał(a):a co z immo?
auto nie jeżdzi od kąd go masz czy przestało jeżdzić?

Nie ma immo, przynajmniej Ja kostki znaleźć nie mogę. Pojechałem w teren, zachaczylem sklep w powrocie do domu, zgasilem i go normalnie odpalilem. Potem przyjechalem do domu i juz gp nie odpalilem.
siwx
 
Posty: 7
Dołączył(a): 03 sie 2019, 12:11

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez mcgiver » 28 sie 2019, 09:10

siwx napisał(a):
mcgiver napisał(a):a co z immo?
auto nie jeżdzi od kąd go masz czy przestało jeżdzić?

Nie ma immo, przynajmniej Ja kostki znaleźć nie mogę. Pojechałem w teren, zachaczylem sklep w powrocie do domu, zgasilem i go normalnie odpalilem. Potem przyjechalem do domu i juz gp nie odpalilem.

jakiej kostki ? rozkręć obudowę pod kierownicą i zobacz czy na około stacyjki jest pierścień z okablowaniem.
jeśli jest pierścień z kablami znaczy sie że jest imo , czyba że ktoś go jakimś cudem wyeliminował z systemu.
Skąd pewność że wtryski nie działają ? jeśli faktycznie tak jest to moze to być również wina czujnika połozenia wału; tylko on odłacza wtryski.
Znajduje się pod prawą łapą silnika przykręcany na jedną srubkę M6 i po wielu latach może być problem z jego wyjęciem bo tuleja w bloku w którą jest włozony ma tendencję do śniedzienia przed oringiem uszczelniającym skrzynię korbową . Najpierw sprawdż wtyczkę tego czujnika moze się poluzowała lub zaśniedziała ,dobrze by było mieć sprawny czujnik na podmianę.
to ten sam co w polonezie z zapłonem abimex https://allegro.pl/oferta/czujnik-poloz ... 7896617034
Spróbuj pierw zrobić reset kompa ; odepnij aku na dwie minuty zanim coś zaczniesz grzebać głębiej.
Tyle mi przychodzi do głowy na początek.
jest jeszcze przekażnik pompy który warto sprawdzić i niewiem czy jest jeszcze inny przekażnik mogący unieruchomić silnik , nie musiałem się doktoryzować jeszcze z takimi przypadłościami przez 4 lata mimo pokonania wielu tematów w tym aucie.
a kompa nie odpinaj ze złącza na właczonej stacyjce bo go szlag trafi
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2453
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez mcgiver » 28 sie 2019, 09:45

nie wiem który masz rok ale sprubuj wymigać kontrolką check ewentualne błedy.
http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.ph ... 2C2#p54750
szukaj na forum listy błedów.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2453
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez siwx » 28 sie 2019, 10:48

mcgiver napisał(a):nie wiem który masz rok ale sprubuj wymigać kontrolką check ewentualne błedy.
http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.ph ... 2C2#p54750
szukaj na forum listy błedów.


1993
Wtryski nie chodza, bo przy silniku nie czuć w ogole paliwa.
siwx
 
Posty: 7
Dołączył(a): 03 sie 2019, 12:11

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez Marcin9120 » 28 sie 2019, 15:27

A pompa pcha paliwo do silnika? Wypnij wtyczke i sprawdź czy dostaje impuls. może gdzieś coś przytkało. na węch ciężko poczuć, wykręć też świece i zobacz czy są suche czy mokre. ja tak miałem ale mi pompa w ogołe nie startowała winą był przetarty przewód.
6VD1+lpg 95rok.
Marcin9120
 
Posty: 251
Dołączył(a): 16 sie 2011, 08:22
Lokalizacja: Oława

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez mcgiver » 28 sie 2019, 15:58

93 to chyba jeszcze stary system checka (dwa kabelki które trzeba spiąć ze sobą)
szukaj na forum, lub rozgrzeb pół auta bez sensu ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2453
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez pocieszny » 28 sie 2019, 18:59

pompa jak daje małe ciśnienie to auto nie pojedzie, taki cud w trooperze
jak immo oddcina wtryski więc auto też nie pojedzie

czujnik położenia wału jest tani i łąto go wymienić (na wszelki wypadek, stary sobie zostaw też na wszelki wypadek :)21 )
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3895
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez mcgiver » 28 sie 2019, 20:32

Małe ciśnienie paliwa to żadna nowość jako powód unieruchomienia silnika w wiekszości samochodów, tyle że raczej nie pojawia się nagle a raczej wcześniej muli silnik , szczególnie na wyższych obciążeniach , ale jak ktoś ma pod ręką obojetnie jaki manometr i jakieś złaczki to można wpiąć w górną listwę paliwa i sprawdzić czy jest okolice 3,5bar. dolna listwa to odpływ , wiec w razie czego można załozyć zacisk na wężu w celu podbicia ciśnienia. ale jak znam życie to raczej mało kto dysponuje sprzetem do pomiaru ciśnienia paliwa.
pozatym autor pisze że pompa działa tylko na krótko
Natomiast imo i czujnik połozenia wału to elementy które potrafią unieruchomić silnik bez żadnych wcześniejszych objawów.

Ja bym zaczoł od sprawdzenia czy jest pierścień z kablami pod obudową stacyjnki , bo to można sprawdzić w ciągu kilku minut. Jesli nie ma imo to czujnik połozenia wału.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
youngtimer e30 M10B18 wąska lampa
dwa koła KLR 650 TENGAI
wół roboczy MONT 3,2 97 LTD
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2453
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości