Problem z pompa i wtryskami [3.2 v6]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Problem z pompa i wtryskami [3.2 v6]

Postprzez siwx » 27 sie 2019, 22:06

Witam.

Mam problem. Pompa paliwa pracuje tylko na krotko, niby idzie w strone silnika, ale wtryski nie podaja paliwa. Na krotko paliwo wraca z powrptem wezem powrotnym. Wymienilem glowny komputer silnika pod radiem. Dalej nic :(( nie mam juz sil.
siwx
 
Posty: 7
Dołączył(a): 03 sie 2019, 12:11

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez mcgiver » 27 sie 2019, 22:22

a co z immo?
auto nie jeżdzi od kąd go masz czy przestało jeżdzić?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2505
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez siwx » 28 sie 2019, 06:56

mcgiver napisał(a):a co z immo?
auto nie jeżdzi od kąd go masz czy przestało jeżdzić?

Nie ma immo, przynajmniej Ja kostki znaleźć nie mogę. Pojechałem w teren, zachaczylem sklep w powrocie do domu, zgasilem i go normalnie odpalilem. Potem przyjechalem do domu i juz gp nie odpalilem.
siwx
 
Posty: 7
Dołączył(a): 03 sie 2019, 12:11

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez mcgiver » 28 sie 2019, 09:10

siwx napisał(a):
mcgiver napisał(a):a co z immo?
auto nie jeżdzi od kąd go masz czy przestało jeżdzić?

Nie ma immo, przynajmniej Ja kostki znaleźć nie mogę. Pojechałem w teren, zachaczylem sklep w powrocie do domu, zgasilem i go normalnie odpalilem. Potem przyjechalem do domu i juz gp nie odpalilem.

jakiej kostki ? rozkręć obudowę pod kierownicą i zobacz czy na około stacyjki jest pierścień z okablowaniem.
jeśli jest pierścień z kablami znaczy sie że jest imo , czyba że ktoś go jakimś cudem wyeliminował z systemu.
Skąd pewność że wtryski nie działają ? jeśli faktycznie tak jest to moze to być również wina czujnika połozenia wału; tylko on odłacza wtryski.
Znajduje się pod prawą łapą silnika przykręcany na jedną srubkę M6 i po wielu latach może być problem z jego wyjęciem bo tuleja w bloku w którą jest włozony ma tendencję do śniedzienia przed oringiem uszczelniającym skrzynię korbową . Najpierw sprawdż wtyczkę tego czujnika moze się poluzowała lub zaśniedziała ,dobrze by było mieć sprawny czujnik na podmianę.
to ten sam co w polonezie z zapłonem abimex https://allegro.pl/oferta/czujnik-poloz ... 7896617034
Spróbuj pierw zrobić reset kompa ; odepnij aku na dwie minuty zanim coś zaczniesz grzebać głębiej.
Tyle mi przychodzi do głowy na początek.
jest jeszcze przekażnik pompy który warto sprawdzić i niewiem czy jest jeszcze inny przekażnik mogący unieruchomić silnik , nie musiałem się doktoryzować jeszcze z takimi przypadłościami przez 4 lata mimo pokonania wielu tematów w tym aucie.
a kompa nie odpinaj ze złącza na właczonej stacyjce bo go szlag trafi
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2505
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez mcgiver » 28 sie 2019, 09:45

nie wiem który masz rok ale sprubuj wymigać kontrolką check ewentualne błedy.
http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.ph ... 2C2#p54750
szukaj na forum listy błedów.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2505
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez siwx » 28 sie 2019, 10:48

mcgiver napisał(a):nie wiem który masz rok ale sprubuj wymigać kontrolką check ewentualne błedy.
http://trooper4x4.pl/forum/viewtopic.ph ... 2C2#p54750
szukaj na forum listy błedów.


1993
Wtryski nie chodza, bo przy silniku nie czuć w ogole paliwa.
siwx
 
Posty: 7
Dołączył(a): 03 sie 2019, 12:11

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez Marcin9120 » 28 sie 2019, 15:27

A pompa pcha paliwo do silnika? Wypnij wtyczke i sprawdź czy dostaje impuls. może gdzieś coś przytkało. na węch ciężko poczuć, wykręć też świece i zobacz czy są suche czy mokre. ja tak miałem ale mi pompa w ogołe nie startowała winą był przetarty przewód.
6VD1+lpg 95rok.
Marcin9120
 
Posty: 251
Dołączył(a): 16 sie 2011, 08:22
Lokalizacja: Oława

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez mcgiver » 28 sie 2019, 15:58

93 to chyba jeszcze stary system checka (dwa kabelki które trzeba spiąć ze sobą)
szukaj na forum, lub rozgrzeb pół auta bez sensu ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2505
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez pocieszny » 28 sie 2019, 18:59

pompa jak daje małe ciśnienie to auto nie pojedzie, taki cud w trooperze
jak immo oddcina wtryski więc auto też nie pojedzie

czujnik położenia wału jest tani i łąto go wymienić (na wszelki wypadek, stary sobie zostaw też na wszelki wypadek :)21 )
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3906
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Problem z pompa i wtryskami / mlnterey 3.2 v6

Postprzez mcgiver » 28 sie 2019, 20:32

Małe ciśnienie paliwa to żadna nowość jako powód unieruchomienia silnika w wiekszości samochodów, tyle że raczej nie pojawia się nagle a raczej wcześniej muli silnik , szczególnie na wyższych obciążeniach , ale jak ktoś ma pod ręką obojetnie jaki manometr i jakieś złaczki to można wpiąć w górną listwę paliwa i sprawdzić czy jest okolice 3,5bar. dolna listwa to odpływ , wiec w razie czego można załozyć zacisk na wężu w celu podbicia ciśnienia. ale jak znam życie to raczej mało kto dysponuje sprzetem do pomiaru ciśnienia paliwa.
pozatym autor pisze że pompa działa tylko na krótko
Natomiast imo i czujnik połozenia wału to elementy które potrafią unieruchomić silnik bez żadnych wcześniejszych objawów.

Ja bym zaczoł od sprawdzenia czy jest pierścień z kablami pod obudową stacyjnki , bo to można sprawdzić w ciągu kilku minut. Jesli nie ma imo to czujnik połozenia wału.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2505
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości