
I pytanko, jak dojść co u mnie siedzi? Są tam jakieś oznaczenia?
Quentil napisał(a):Jake'owi chodzi o zasadę działania otwartego dyfra - taki jest w przednim moście. Napisałeś w liczbie pojedynczej "przednie koło zapierdziela w porównaniu z tyłem".
Inaczej mówiąc - jeżeli jedno koło stoi w miejscu to drugie przejmuje jego obroty.
W czasie gdyby wszystkie cztery się kręciły to muszą iść równo, w przypadku sytuacji 2 tylne idą równo (bo LSD) - a 1 przednie się kręci to to przednie będzie dwa razy szybciej się obracać. Więc prawdopodobnie jest ok. A policzyć przełożeń nie zaszkodzi - na każdy most jest ta sama procedura (zaznaczasz wał i koło, po zliczeniu obrotów dzielisz), a następnie porównasz sobie wynik przód-tył.
gikxer napisał(a): Efekt jest taki, że podczas jazdy prosto powiedzmy jest ok ale przy mocnym skręcie na placu nie da się jechać, auto hamuje.
pocieszny napisał(a):opisałeś normalne działanie napędu 4x4 bez centralnego dyfra, gdzie nie ma kompensacji prędkości osi w skręcie, to normalne tak będzie się działo, chyba że jest uślizg na jednym z kół/osi (na przykład w terenie gdzie to jest mniej odczuwalne)
dlatego też pisze w manualu, i na przysłonie słonecznej, żeby z włączonym 4x4 nie jeździć po twardej nawierzchni (nie ma kompensacji różnicy prędkości) i nie ma znaczenia zima/lato tylko stan nawierzchni i przyczepność opon![]()
a po opisie "sprawdzenia" prędkości masz wszytko w porządku
Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 25 gości