Jake napisał(a):mcgiver napisał(a):Jake no nie powiedziałbym że to w 90% te same silniki tam tylko dół jest taki sam i to nawet nie jestem pewny czy tłoki również . z tego co zauważyłem wczoraj , map jest taki sam tylko że w innym miejscu , nie wiem jak inne czujniki , na pewno dodatkowo jest czujnik wałka , uszczelki dekli są inne . no i oczywiście głowice , kolektor , wiązka itd
co do odpalania dohc na wiązce i kompie z sohc sam kiedyś spekulowałem że nie powinno być z tym większego problemu, pytanie co mam rozumieć z tego co Ty napisałeś , kompy są zamienne w sensie pasują na obie wiązki zamiennie , spekulujesz czy jesteś tego pewny ? nie bardzo mi się w to chce wierzyć
skoro uważacie że ta skrzynia jest słaba , to w zasadzie mi z tego samochodu przyda się tylko sam silnik wiec temat raczej nie opłacalny, auto było wystawione za 5800 , dogadałem się wczoraj z gościem na 4500 , wstępnie umówilismy się że przyjadę po niego lawetą do tygodnia ,ale wyglada na to że za te 4500 to ja bede miał tylko silnik , bo reszta to szrot
... muszę to przetrawić , ale chyba trzeba szukać innego dawcy ramy i silnika, po zatym muszę mieć poliftowy europejski kokpit....
Oczywiscie pisze o 3.2 DOHC (nie 3.5). Tak, dekle zaworow i uszczelki pod nie sa inne, bo glowice sa inne. Kolektor jest inny, ale ma takie same mocowanie - tzn mozna zlozyc DOHC na zwyklym kolektorze, albo SOHC na kolektorze "H" - w obie strony pasuje.
W USA standardowym patentem jest swap glowic DOHC do silnika SOHC. Goscie zmieniaja same glowice z deklami i rozrzad, reszta silnika zostaje stara. Kolektor tez zostawiaja od SOHC bo podobno jest efektywniejszy. I pedza to na fabrycznym kompie i wiazce SOHC. Moge podlinkowac kilka tematow z forum planetisuzoo jesli Cie interesuje temat.
Jesli z tego calego auta za 4500zl chcesz sam silnik, to moze sprobuj dogadac sie z Legendem? Bo ma 3.2 DOHC na sprzedaz. Chyba ze kminisz kupienie calego zeby zarobic na rozebraniu go na graty - o ile jest jeszcze co rozbierac.
wiem że piszesz o 3,2 dohc
no brzmi to coraz ciekawiej i własnie mi zaswitało żeby sprawdzić jeden temat.
Otóż wziołem starą uszczelkę spod głowicy 3,2 sohc z regalu ze starymi gratami w piwnicy i poszedłem ją przymierzyć do silnika 6ve1 3,5 w bagazniku anglika którego kupiłem ostatnio i ....
pasuje , nie do wiary ale pasuje
https://photos.app.goo.gl/ctSBtHk15vWnw5qw8 , wszystkie kanały się pokrywają i zaden nie jest przykryty tak że można zrobić hybrydę z dołem sohc z głowicami 6ve1 , nie wiem tylko jeszcze jak z kolektorami , ale to jest do obadania.
Co do silnika od Legenda , to myslałem nad nim jakiś czas temu , tylko że też sobie spiewa za niego 3k , a tu za 4,5k (może jeszcze coś by z tego urwał) i jest kompletny działający dawca i wszystko mozna przełozyć co potrzeba bez szukania dodatkowych fantów a resztę posprzedawać , tylko że problem jest z tym że oc trzeba płacić ale teraz to chyba mozna zawiesić OC na czas remontu wg nowych przepisów... .
ciekawe jak sobie ten silnik dohc radzi na wiązce z sohc bez czujnika wałka, nie ma tam jakich info co do mocy w tej konfiguracji?
może kto s to już zdążył zhamować?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę