Hamulce - jakie części

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Quentil » 09 lut 2016, 18:59

Sprawdziłem i koronka przykręcana jest do tarczy. Odległości czujnika Ci nie podam, ja dałem zwrotnice z abs na wzór frezerowi i sobie sam wymierzył.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1003
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 09 lut 2016, 19:36

co kombinowałeś że dawałeś na frezarkę?
jakoś sobie poradzę ,dzięki. chyba że jeszcze ktoś się odezwie w temacie.
co do piast i zwrotnic to jesteś pewny że spasują?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2484
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Quentil » 09 lut 2016, 19:59

Zużyte czopy, czyli permanentny luz na łożyskach. Trudno znaleźć kogoś kto ogarnie naprawę czopów, więc kupiłem nowe zwrotnice, a w okolicy były w wersji bez abs i tu rola frezera ;)
Obecnie mam swoje dawne piasty i nowe zwrotnice, wszystko pasuje. Jeszcze nie jeździłem dalej niż po podwórku, więc nie wiem czy abs dobrze działa, ale wygląda jakby miał działać :lol:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1003
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez pocieszny » 09 lut 2016, 20:10

tylko po co ABS??
ja rozumiem że ktoś mało jeździ w terenie ale zjazd w dół zbocza po wykrzyżu wtstarczy zaliczyć tylko raz by się auta pozbyć :)3
ABS to złoooo :)3 :)21 :twisted:
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 09 lut 2016, 20:16

Quentil napisał(a):Zużyte czopy, czyli permanentny luz na łożyskach. Trudno znaleźć kogoś kto ogarnie naprawę czopów, więc kupiłem nowe zwrotnice, a w okolicy były w wersji bez abs i tu rola frezera ;)
Obecnie mam swoje dawne piasty i nowe zwrotnice, wszystko pasuje. Jeszcze nie jeździłem dalej niż po podwórku, więc nie wiem czy abs dobrze działa, ale wygląda jakby miał działać :lol:

fakt przy cenach części używanych , naprawa zużytych czopów się nie kalkuluje.
pocieszny napisał(a):tylko po co ABS??
ja rozumiem że ktoś mało jeździ w terenie ale zjazd w dół zbocza po wykrzyżu wtstarczy zaliczyć tylko raz by się auta pozbyć :)3
ABS to złoooo :)3 :)21 :twisted:

coś o tym wiem , kilka lat temu na jakimś kjsie betą mało co nie zaliczyłem dzwona bo abs zgłupnoł. zaraz po tym zrobiłem sobie wyłacznik absu i odłaczałem kiedy chciałem, w montku pewnie predzej czy pużniej też to zrobię, kwestia przerwania obwodu jednego czujnika wyłacznikiem; przynajmniej tak to mozna było w bmw zrobić.
czasem lepiej mieć ten abs 8-) .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2484
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Quentil » 09 lut 2016, 20:28

mcgiver napisał(a):... naprawa zużytych czopów się nie kalkuluje.

Kalkuluje - nie kalkuluje, ale znalezienie kogoś w PL kto zrobi to profi i nie będzie to drugi koniec kraju jest mocno utrudnione.

A co do absu, wychodzę z założenia, że jak coś jest w aucie to ma działać (a czy się z tego korzysta, czy nie to inna sprawa, zwłaszcza, że abs z lat 90 nie jest jakiś nie zastąpiony) :)21
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1003
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Morti » 10 lut 2016, 08:53

mcgiver napisał(a): kwestia przerwania obwodu jednego czujnika wyłacznikiem; przynajmniej tak to mozna było w bmw zrobić.
czasem lepiej mieć ten abs 8-) .


no to troche hardcore zeby ciac obwod czujnika, jak mozna prosciej wpiac sie w skrzynke bezpiecznikow pod bezpiecznik ABS i caly uklad rozlaczac, tak z wielu wzgledow bezpieczniej ;)
Było: BMW: E36+2xE34+E39 TDS touring+E39 TDS Sedan; Mazda 929 3.0 V6; Mituwisi Colt 1.3; Kawa ZX-6R 636; Renault G. Espace 2.0 16V; Honda VTR1000;
JEST:
BMW: E36 TDS
Opel Monterey 3.2 V6 '93
Fiat Ducato Scolabus 2.5td
Mituwisi Colt 1.3 :lol:
Morti
 
Posty: 41
Dołączył(a): 08 sty 2016, 11:39
Lokalizacja: Kraków/Wieliczka

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 10 lut 2016, 10:30

hardcore czy nie , najważniejsze że działało i można to było szybko wykonać bo kabel czujnika przechodził zaraz za grodzią , więc wystarczyło 0,5mb kabla i wyłacznik zamocowany koło kiery . dezaktywację można było wykonac w kazdym momencie, aktywację po ponownym uruchomieniu stacyjki.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2484
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez pocieszny » 10 lut 2016, 10:44

w aucie terenowym cięcie elektryki ..... bez sensu :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 21 lut 2016, 01:08

żeby nie było że nic się nie dzieje w kwesti remontu zawiasu i hebli: :D
https://photos.google.com/share/AF1QipN ... dma1ZrQmxB
ps. auto cały czas w ruchu, detale z fotek to zregenerowaney złom, czekajacy na podmiane za złom z jeżdżącego auta :lol:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2484
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 27 lut 2016, 00:59

walcze z przednim zawiasem i hamplami.
wymieniam również zwrotnicę i musiałem uciąć czujnik bo jest tak zapieczony w zwrotnicy że nie da rady go wyjąć.
Z tyłu kiedyś mi się udała ta operacja ale niestety z przednim poległem.
Mam czujnik z froty również uciety niedaleko miejsca montażu, ma dodatkowe mocowanie na osłone przewodu i wydaje mi się że to jedyna różnica względem montka. Jeśli jest sprawny to będzie współpracował?
wyczytałem gdzieś że równiez pasuje czujnik z jakiejś mazdy. Prawda czy fałsz?
np ten :
http://allegro.pl/czujnik-abs-mazda-323 ... 67912.html
ma chyba ten sam kąt pochylenia detektora wzgledem mocowania , ale czy ma odpowiednie właściwosci elektryczne?

nowy czujnik do montaka na przód oscyluje od 200 zł w górę, a nie uśmiecha mi się tyle wydawać.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2484
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Quentil » 27 lut 2016, 01:39

Frota czy Mont chyba idzie taki sam czujnik. Od mazdy pasuję tylko, że otworek w blaszce jest nie tam gdzie trzeba i wtyczkę trzeba przelutować ;)
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1003
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 27 lut 2016, 18:44

Quentil napisał(a):Frota czy Mont chyba idzie taki sam czujnik. Od mazdy pasuję tylko, że otworek w blaszce jest nie tam gdzie trzeba i wtyczkę trzeba przelutować ;)

kupiłem zwrotnicę z froty z ucietym kablem czujnika
Blacha montarzowa czujnika jest trochę wieksza i ma ma dodatkowe 2 otwory na osłone przewodu.
zwrotnice są te same ale czujnik w montku lewy =prawy ,a we frocie jest odbicie lustrzane .
pozatym frotowski jest cały z kwasówki a montek ma czujniki oblane plastikiem.
O ile w godzine czasu wydłubałem frotowski ze zwrotnicy, o tyle montkowski po godzinie dłubania nawet niedrgnął.
jak ogarne reszte to spróbuje ten czujnik przylutować i sprawdzić czy działa , a jak nie to spróbuje z mazdą.

edit
temat kontynuowany tutaj viewtopic.php?f=4&t=6640
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2484
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Serg » 21 lip 2016, 15:28

Jak to możliwe, że w teorii te same klocki ATE kosztują u jednego 67zł a u drugiego 282zł ?

http://allegro.pl/ate-klocki-tyl-isuzu- ... 63118.html
http://allegro.pl/klocki-ate-tyl-isuzu- ... 79095.html

Te same numery seryjne 13.0460-5927.2

W intercarsach itp cena około 200-300zł
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez pawel126 » 22 lip 2016, 08:56

Nie wiem, ale jakość ATE spadła tak że ja już nie kupuje. :)3

Polecam ABE ale głownie do aut dostawczych i terenowych.
Od 3at zakładam i naprawdę nie mam nic do nich, a cena rewelacyjna :)2
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Serg » 22 lip 2016, 09:57

Miałem Ferodo a aktualnie Meyle (prawie 45k km wytrzymały) i sie zastanawiam czy wybrać je jeszcze raz czy coś innego
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 15 sty 2019, 23:25

po trzech latach beztroski po remoncie hebli i ponad 50 tyś przebiegu rozgladam się za gratami.
mam już na kupce nowe tarcze i klocki na przód i tył , komplet zacisków na tył mam przygotowane do regeneracji i szukam szczęk ręcznego.
pytanie mam czy ktoś kupował szczęki ręcznego bez dzwigni i czy stare dzwignie pasują p&p do nowych szczęk czy jest z tym jakaś rzeżba , czy lepiej kupić szczęki z nowymi dzwigniami?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2484
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez pocieszny » 15 sty 2019, 23:36

potzrebujesz ręcznego żeby trzymał auto całą noc czy tylko przez 2-3 godziny? ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez PiotrR » 15 sty 2019, 23:54

Z ręcznym jest problem od zawsze. Jeśli elementy stalowe są w dobrym stanie , to naklej nowe okładziny. Da się dopasować z Ursusa c 360, z jednej robisz komplet na koło.
Te od froty nie pasują, jeśli kupisz nowe dedykowane do Troopera to bierz komplet z rozpierakami.
Z ręcznym walczę już parę lat,na rynku europejskim nie kupisz sensownych szczęk zawsze jest coś nie tak. Trzeba sprowadzać z U.S.A .
Mam ręczny bo mój mechanor się wku.... wziął pilnik i dorobił to czego Chińskia fabryka bubli nie potrafi zrobić.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 15 sty 2019, 23:56

pocieszny napisał(a):potzrebujesz ręcznego żeby trzymał auto całą noc czy tylko przez 2-3 godziny? ;)

przez ten śnieg mam mało miejsca na placu i będę stawiał auto pionowo na ścianie garażu więc ręczny musi trzymać dłuzej niż całą noc tymbardziej ze lubie pospać :roll: .















:lol: :lol: :lol: :lol:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2484
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 16 sty 2019, 00:17

piotr R napisał(a):Z ręcznym jest problem od zawsze. Jeśli elementy stalowe są w dobrym stanie , to naklej nowe okładziny. Da się dopasować z Ursusa c 360, z jednej robisz komplet na koło.
Te od froty nie pasują, jeśli kupisz nowe dedykowane do Troopera to bierz komplet z rozpierakami.
Z ręcznym walczę już parę lat,na rynku europejskim nie kupisz sensownych szczęk zawsze jest coś nie tak. Trzeba sprowadzać z U.S.A .
Mam ręczny bo mój mechanor się wku.... wziął pilnik i dorobił to czego Chińskia fabryka bubli nie potrafi zrobić.

o ile często rzeżbię to z hamulcami mi się nie chce ,a komplet z wysyłką wychodzi około 135zł
https://www.rockauto.com/en/catalog/isu ... shoe,10177
nie wiem czy się nie skuszę :roll:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2484
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez PiotrR » 16 sty 2019, 00:22

:)2
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez Jake » 16 sty 2019, 00:27

mcgiver napisał(a):
pocieszny napisał(a):potzrebujesz ręcznego żeby trzymał auto całą noc czy tylko przez 2-3 godziny? ;)

przez ten śnieg mam mało miejsca na placu i będę stawiał auto pionowo na ścianie garażu więc ręczny musi trzymać dłuzej niż całą noc tymbardziej ze lubie pospać :roll: .

Nie wiem z czego tu sie smiac, ja zawsze tak parkuje xD Reczny zyleta ^^
Pocieszny pytal, bo mozna zrobic hydrauliczna "łape" na tył, zamiast oryginalnych linek, szczek i calego badziewia. I trzyma jak złoto, ale z czasem stopniowo puszcza. Wiec perfekt na ruszanie pod gore, parkowanie pod marketem, ale nie na zostawienia auta na noc. Mnie pomysl pocisznego zainspirowal, zeby tak zrobic u siebie, ale nie ruszajac oryginalnej wajhy recznego tylko dokladajac druga, pionową. :lol:
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4312
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez pocieszny » 16 sty 2019, 00:29

ja mam na orginalnej wajsze ręcznego
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Hamulce - komplet przód i tył

Postprzez mcgiver » 16 sty 2019, 00:30

Jake napisał(a):
mcgiver napisał(a):
pocieszny napisał(a):potzrebujesz ręcznego żeby trzymał auto całą noc czy tylko przez 2-3 godziny? ;)

przez ten śnieg mam mało miejsca na placu i będę stawiał auto pionowo na ścianie garażu więc ręczny musi trzymać dłuzej niż całą noc tymbardziej ze lubie pospać :roll: .

Nie wiem z czego tu sie smiac, ja zawsze tak parkuje xD Reczny zyleta ^^
Pocieszny pytal, bo mozna zrobic hydrauliczna "łape" na tył, zamiast oryginalnych linek, szczek i calego badziewia. I trzyma jak złoto, ale z czasem stopniowo puszcza. Wiec perfekt na ruszanie pod gore, parkowanie pod marketem, ale nie na zostawienia auta na noc. Mnie pomysl pocisznego zainspirowal, zeby tak zrobic u siebie, ale nie ruszajac oryginalnej wajhy recznego tylko dokladajac druga, pionową. :lol:

hydraulika do ręcznego jest mi znana od dawna , ale jakoś w czołgu nie jest mi to potrzebne ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2484
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości