PRZYMULA I PRZYDYMIA

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez Bobbie » 07 kwi 2013, 22:21

Cześć.
Mam, puki co, niewielki problem, ale zauważalny - na ciepłym silniku objawiła się tak jakby "turbo dziura". Wygląda to tak, że pomiędzy ~1,2-1,8 obrotów przestaje płynnie przyspieszać, a z rury dymi na czarno. Przed i po przekroczeniu obrotów idzie jak przeciąg. Tak się dzieje jak się zagrzeje i przy mocniejszym wciśnięciu gazu - jak depczę delikatnie to nie (chyba że nie czuję), na postoju jest to samo.... Wygląda to tak, jakby go przylewało :?:
Objawy są tylko chwilowe, więc pompa, wtryskiwacze i inne rzeczy są chyba OK.
Stawiam na jakieś podciśnieniowe cuda albo EGR, który wywalę lada dzień...
Jak ktoś z Was miałby jakieś sugestie, to podzielcie się, żebym drzwi dawno otwartych nie wyważał. Z góry dziękuję za pomoc.
pozdro
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez PiotrR » 07 kwi 2013, 22:36

Podobne objawy miałem jak siadało mi turbo., Ale zacznij od podciśnień to najbardziej prawdopodobne. Sparciały wężyk i parę koników ucieka.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez aespeo » 10 kwi 2013, 20:58

Nie wyrzucaj EGRu tylko załóż pełną podkładkę na kolektor wydechowy przy wyjsciu rurki do zaworów EGR, to da efekt taki sam jakbyś wywalił EGR. Zobacz czy będzie jakaś zmiana. Jeśli to nie pomoże to proponuję dać pompe wtryskową do warsztatu na diagnostykę.
Opel Monterey 3.1 TD RS
aespeo
 
Posty: 10
Dołączył(a): 17 lut 2013, 23:56

Re: PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez Bobbie » 10 kwi 2013, 22:06

Eee... Tego EGRa to wywalę na bank, bo zniknie połowa podciśnień z komory i silnik zbliży się do ideału prostoty... :D
O tego zacznę, jak się nic nie zmieni, to rzeczywiście sprawdzę pompę. Po drodze jeszcze będą wszelki paski, rozrząd i inne eksploatacyjne mecyje.
Te objawy występują jak zgaszę silnik po rozgrzaniu i po jakimś czasie odpalę i jadę - potem przez jakiś czas przymuli, a jak znowu pojeżdżę to jest OK....
To mi ani na wtryski, ani zbytnio na pompę nie wygląda - przynajmniej na tym etapie.
Bardzo dziękuję za te wskazówki - jak to się mówi "dziękuję za już i proszę o jeszcze" :)21
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez Bobbie » 21 kwi 2013, 05:16

Już nie dymi i nie muli :D a czarne, piękne konie mechaniczne galopują jak wściekłe :lol:
EGR wyrżnięty do ostatniego elementu :!:
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez peterek66 » 21 kwi 2013, 09:52

Ta... 8-)
Bobbie napisał(a):Już nie dymi i nie muli :D a czarne, piękne konie mechaniczne galopują jak wściekłe :lol:
EGR wyrżnięty do ostatniego elementu :!:

Proste jest piękne :)2
...i działa :lol:
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez Bobbie » 22 kwi 2013, 22:20

Taaa.... Jeszcze żebym wiedział gdzie w moim Montku jest komputer, to też bym go wyrwał - chwasta... :)21
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez miras7 » 22 kwi 2013, 22:38

Bobbie napisał(a):... gdzie w moim Montku jest komputer...

??????????????? :shock:
ABSu-sresu fabrycznie nie masz, więc może poszukaj ... w zegarku :roll:
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez gołąb stanisław » 22 kwi 2013, 22:42

mozesz jeszcze sterownik swiec wyrwac i zrobic na przycisk.........
gołąb stanisław
 
Posty: 58
Dołączył(a): 21 paź 2012, 22:52

Re: PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez PiotrR » 22 kwi 2013, 22:46

gołąb stanisław napisał(a):mozesz jeszcze sterownik swiec wyrwac i zrobic na przycisk.........

Przycisk to dobre dla mięczaków my dwa kabelki w zębach łączymy. :)21
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez wojtekkk » 23 kwi 2013, 07:50

piotr R napisał(a):
gołąb stanisław napisał(a):mozesz jeszcze sterownik swiec wyrwac i zrobic na przycisk.........

Przycisk to dobre dla mięczaków my dwa kabelki w zębach łączymy. :)21

czy zeby do łączenia kabelków wystepują we wszystkich rocznikach :lol:
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez Bobbie » 23 kwi 2013, 08:28

miras7 napisał(a):
Bobbie napisał(a):... gdzie w moim Montku jest komputer...

??????????????? :shock:
ABSu-sresu fabrycznie nie masz, więc może poszukaj ... w zegarku :roll:


Zegarka też nie mam, bo na komunie rower dostałem :cry:

A co do zębów, to niestety teściowa jeszcze niema sztucznej szczęki, bo miałbym od kogo zęby wziąć :lol:
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez PiotrR » 23 kwi 2013, 22:53

Elektroniki nie lubię nawet szyby mam na korbki ale elektrycznie składane lusterka to przydatny patent w terenie.
Bobbie rwij wszystko co zbędne w razie problemów łatwiej znaleźć awarię.
:)2
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez szabla » 03 maja 2013, 22:07

Bobbie napisał(a):Cześć.
Mam, puki co, niewielki problem, ale zauważalny - na ciepłym silniku objawiła się tak jakby "turbo dziura". Wygląda to tak, że pomiędzy ~1,2-1,8 obrotów przestaje płynnie przyspieszać, a z rury dymi na czarno. Przed i po przekroczeniu obrotów idzie jak przeciąg. Tak się dzieje jak się zagrzeje i przy mocniejszym wciśnięciu gazu - jak depczę delikatnie to nie (chyba że nie czuję), na postoju jest to samo.... Wygląda to tak, jakby go przylewało :?:
Objawy są tylko chwilowe, więc pompa, wtryskiwacze i inne rzeczy są chyba OK.
Stawiam na jakieś podciśnieniowe cuda albo EGR, który wywalę lada dzień...
Jak ktoś z Was miałby jakieś sugestie, to podzielcie się, żebym drzwi dawno otwartych nie wyważał. Z góry dziękuję za pomoc.
pozdro


witajcie , dzisiaj i mnie przytrafiły się podobne objawy tylko jeszcze mam podbita obroty do ponad 1000 , zaślepiłem egr tylko z boku a nie na dole i nic się nie zmieniło :( proszę o pomoc
MONTEREY 94r 3.2 V6 LTD LONG automat
Avatar użytkownika
szabla
 
Posty: 135
Dołączył(a): 09 lut 2011, 15:24

Re: PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez szabla » 04 maja 2013, 11:53

Czy mogę liczyć na pomoc , wczoraj takie objawy a dzisiaj jeździłem i był spokój , mimo to EGRa zaślepiłem od strony tej wąskiej rurki .Podpowiedzcie co to może być . Dziękuję
MONTEREY 94r 3.2 V6 LTD LONG automat
Avatar użytkownika
szabla
 
Posty: 135
Dołączył(a): 09 lut 2011, 15:24

Re: PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez Bobbie » 04 maja 2013, 12:50

A to spod intercoolera wywaliłeś? Tam mieszka całe zło....
Jak wywalać, to wszystko - z wszystkimi podciśnieniami, przekaźnikami, zaworkami i całym badziewiem jakie znajdziesz.
Najlepiej zamówić zaślepki na kolektor, dwie godziny roboty i auto hula jak marzenie.

pozdro
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: PRZYMULA I PRZYDYMIA

Postprzez szabla » 04 maja 2013, 13:46

no nie ale posłucham twojej wskazówki i zadzwonię do fachowca
p.s masz może do niego numer ?
MONTEREY 94r 3.2 V6 LTD LONG automat
Avatar użytkownika
szabla
 
Posty: 135
Dołączył(a): 09 lut 2011, 15:24


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 137 gości

cron