dizel padł

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

dizel padł

Postprzez JR504 » 15 kwi 2014, 20:31

witam ,krótka historia trzy dni temu motorek 3,1 rozbiegł się udało się go zdusić ,do domu wrócił na holu po wstępnych oględzinach ustaliłem:
motorek pociągnął olej z odmy ,przedmuch z silnika wyrzucił bagnet i zrzygał komorę silnika olejem ,po odpaleniu dmucha z bagnetu ,odmy korka wlewu
pomiar ciśnienia w cylindrach na 1,2,3 po 32 at.na 4 tylko 5 at. głowica zdjęta ,tłoki tuleje wizualnie całe ,czy przyczyną mogą być pierścienie a może jakieś inne sugestie co do przyczyny tak dużego przedmuch
JR504
 
Posty: 54
Dołączył(a): 19 sty 2010, 22:56

Re: dizel padł

Postprzez PiotrR » 15 kwi 2014, 21:34

Myślę że popękane pierścienie na czwartym . Zlej naftą tłoki i obserwuj jak spływa tam gdzie szybciej masz walnięty pierścień .
tłoki ustawiaj w tym samym połażeniu mnie uczyli że w dolnym punkcie zwrotnym a nafty wystarczy parę centymetrów sześciennych tak żeby zakryło denko tłoka. Zajrzyj również do turbiny .
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: dizel padł

Postprzez JR504 » 15 kwi 2014, 21:55

wydaje mi się że przy pomiarze ciśnienia turbina niema znaczenia i czy po odpaleniu ciśnienie doładowania może się dostać do skrzyni korbowej zaznaczam ze mechanikiem nie jestem
JR504
 
Posty: 54
Dołączył(a): 19 sty 2010, 22:56

Re: dizel padł

Postprzez piotrck » 15 kwi 2014, 22:04

Miałem podobnie , lał wtrysk upaliło tłoka , tłok pękł i porysował tuleje cylindra.
Remont silnika robiłem.
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: dizel padł

Postprzez PiotrR » 15 kwi 2014, 22:29

JR504 napisał(a):wydaje mi się że przy pomiarze ciśnienia turbina niema znaczenia i czy po odpaleniu ciśnienie doładowania może się dostać do skrzyni korbowej zaznaczam ze mechanikiem nie jestem

Przy pomiarze nie ma znaczenia. Tylko jak zasala olej to łopatki zmieniły geometrię i pomimo że kręci bez oporów to już nie daje tak jak trzeba. Może się rozlecieć jak odpalisz po remoncie.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: dizel padł

Postprzez JR504 » 16 kwi 2014, 15:50

tłoka jeszcze nie wyciągłem ale wizualnie ok tuleja też wygląda na dobrą myślę że to raczej pierścienie ,a tak przy okazji ile taki remont silnika
JR504
 
Posty: 54
Dołączył(a): 19 sty 2010, 22:56

Re: dizel padł

Postprzez JR504 » 18 kwi 2014, 14:01

po 4 godzinach walki tłok wyciągnięty usterka odnaleziona popękane pierścienie teraz pytanie czy wymienić pierścienie na wszystkich tłokach czy na tylko na tym jednym i czy jest sens wymiany wszystkich pierścieni jeżeli tuleje zostają stare ,jeśli ktoś to przerabiał proszę o opinie
JR504
 
Posty: 54
Dołączył(a): 19 sty 2010, 22:56

Re: dizel padł

Postprzez piotrck » 18 kwi 2014, 17:07

tuleje po 180 zł z wprasowaniem , komplet pierscieni 230 zł , ceny z 2012r
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: dizel padł

Postprzez PiotrR » 18 kwi 2014, 21:43

Jeśli masz pewność że tuleje nominalne i bez progu, to zrobić honowanie i zakładaj nominalne pierścienie. Wersja na sprzedaż: :oops:
Ale to trochę rzeźbienie w gównie. :)3 Nie wiesz kiedy strzeli kolejny pierścień ,panewki już ruszyłeś nigdy nie złożysz tak jak było. Stało się może warto zrobić porządny remont i mieć spokój na następne 500 000 :ugeek:
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: dizel padł

Postprzez piotrck » 18 kwi 2014, 21:52

JR504 napisał(a):po 4 godzinach walki tłok wyciągnięty usterka odnaleziona popękane pierścienie teraz pytanie czy wymienić pierścienie na wszystkich tłokach czy na tylko na tym jednym i czy jest sens wymiany wszystkich pierścieni jeżeli tuleje zostają stare ,jeśli ktoś to przerabiał proszę o opinie

ja robiłem tuleje na jednym cylindrze
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: dizel padł

Postprzez JR504 » 18 kwi 2014, 22:06

przyczyna pęknięcia pierścieni ustalona od spodu tłoka są dwa kanały i dwa otwory zaślepione śrubami ,jedna wypadła ,facet który remontuje silniki maszyn budowlanych stwierdził ze tłok ma podwójne denko a kanały służą do chłodzenia denka tłoka olejem silnikowym w pozostałych tłokach otwory są zaślepione
JR504
 
Posty: 54
Dołączył(a): 19 sty 2010, 22:56

Re: dizel padł

Postprzez JR504 » 30 kwi 2014, 20:57

silnik złożony odpalony ale jest problem wskaźnik temperatury po włączeniu zapłonu leci do oporu bez znaczenia czy czujniki na termostacie są podłączone czy odłączone,może jakaś podpowieć
JR504
 
Posty: 54
Dołączył(a): 19 sty 2010, 22:56

Re: dizel padł

Postprzez gołąb stanisław » 30 kwi 2014, 21:41

zwarcie z masą.za wskazania zegara odpowiedzialny jest mały czujnik z boku obudowy termostatu-jeden przewód na wsówke z okrągłym pinem-chyba zółto czarny
gołąb stanisław
 
Posty: 58
Dołączył(a): 21 paź 2012, 22:52

Re: dizel padł

Postprzez piotrck » 31 sie 2016, 08:11

jak po remoncie i co w końcu wymieniłeś ? same pierścienie ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: dizel padł

Postprzez JR504 » 31 sie 2016, 19:19

tłok z pierścieniami używka i jest ok
JR504
 
Posty: 54
Dołączył(a): 19 sty 2010, 22:56

Re: dizel padł

Postprzez piotrck » 01 wrz 2016, 08:23

JR504 napisał(a):tłok z pierścieniami używka i jest ok


ile przejechałeś km od remontu ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: dizel padł

Postprzez JR504 » 04 wrz 2016, 09:20

jakieś 15 tys. i wszystko ok.
JR504
 
Posty: 54
Dołączył(a): 19 sty 2010, 22:56

Re: dizel padł

Postprzez piotrck » 04 wrz 2016, 09:29

u mnie po 44 000 od remontu , padł tłok z tuleją , głowica w dwóch miejscach pęknięta
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 117 gości