Regulacja zaworów.

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Regulacja zaworów.

Postprzez blublu1 » 27 lut 2015, 18:26

Witajcie. Jako, że zamierzam wymienić uszczelkę pokrywy zaworów i podregulować/sprawdzić zawory moje pytanie brzmi- wiele roboty z tym ? Nie chodzi o zdjęcie intercoolera i pokrywy zaworów, tylko robota przy samej regulacji. Przeglądałem manuala ( tego do ściągnięcia ze strony głównej) i jakoś tak, nie do końca jestem przekonany czy czegoś nie spieprzę przy regulacji podpierając się tylko serwisówka. Wiem, że to nietrudna czynność , ale gdyby ktoś podał opis to byłbym wdzięczny .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Regulacja zaworów.

Postprzez Tomkin » 26 mar 2015, 23:53

Trza będzie chyba świece żarowe wykręcić,bo jak obrócisz?Sam się nad tym zastanawiam,a biorę się do tego jak pies do jeża. :D
Monty Bobcat 3,1 LTD 97
Avatar użytkownika
Tomkin
 
Posty: 286
Dołączył(a): 15 wrz 2011, 19:09
Lokalizacja: Słupsk

Re: Regulacja zaworów.

Postprzez piotrck » 27 mar 2015, 16:44

tez bym podregulował sobie zawory , jaka przerwa 0,40 ?
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: Regulacja zaworów.

Postprzez Tomkin » 28 maja 2015, 19:01

Przy okazji wymiany oleju w końcu zawziąłem się i zrobiłem.Nie jest to trudne,ale trzeba zdjąć całą górę silnika.Potrzebne klucze to 24 do koła pasowego,12 do świec żarowych i parę drobnych do innych pierdół ,które należy zdjąć. :)21 Przy okazji można sprawdzić intercooler,świece żarowe,a u mnie jeszcze przednią belkę,jako że musiałem zdjąć przednią osłonę pod chłodnicą.
Trzeba po dżentelmeńsku :)21 ,bo nasze czołgi śrubki miękkie mają i lubią uciachać co niektóre,szczególnie na rurze od EGRa,co zresztą się stało.Dlatego polecam dobrą opalarkę i przynajmniej WD40,co by sobie nie narobić roboty :o
3.JPG
3.JPG (165.31 KiB) Przeglądane 5670 razy
Turbina też jest widoczna,więc można przy okazji pokręcić sobie paluszkiem.
Ja do koła pasowego dostałem się między chłodnicą,a silnikiem,bo rączki mam maluśkie i się jakoś zmieściły.Warto zaopatrzyć się w nowe uszczelki od rury EGR,bo są to metapleksy i w zasadzie do ponownego użytku się nie nadają.Ale zawsze można tę rurę zdemontować,bo w większości naszych samochodów i tak EGR są zaślepione :DW zasadzie jest to więcej zabawy z rozbieraniem tego wszystkiego,niż ustawianiem luzów.Trzy browce i cztery godzinki spokojnie wystarczą,a satysfakcja murowana,silniczek mruczy jak kot :lol:
Załączniki
4.JPG
4.JPG (143.45 KiB) Przeglądane 5667 razy
2.JPG
2.JPG (162 KiB) Przeglądane 5670 razy
Monty Bobcat 3,1 LTD 97
Avatar użytkownika
Tomkin
 
Posty: 286
Dołączył(a): 15 wrz 2011, 19:09
Lokalizacja: Słupsk

Re: Regulacja zaworów.

Postprzez Tomkin » 28 maja 2015, 19:09

A tu uszczeleczka EGRa, oto tak wygląda :)21Uszczelka pod pokrywę zaworów to ok.centymetrowej szerokości pasek gumowy ale wkładany pionowo w szczelinę w obudowie pokrywy.Nie zalecam dokręcać do oporu,chyba że uszczelka jest twarda,ale to i tak niewiele zmieni.Pytałem w IC,szanse na nową raczej mizerne.Moja była OK,więc dałem sobie spokój z wymianą,tylko przetarłem i wsadziłem spowrotem.
Załączniki
5.JPG
5.JPG (151.96 KiB) Przeglądane 5667 razy
Monty Bobcat 3,1 LTD 97
Avatar użytkownika
Tomkin
 
Posty: 286
Dołączył(a): 15 wrz 2011, 19:09
Lokalizacja: Słupsk

Re: Regulacja zaworów.

Postprzez gsxr1100_1980 » 28 maja 2015, 21:42

A co ile km. powinno się regulować zawory w 3.1D?
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Regulacja zaworów.

Postprzez Tomkin » 28 maja 2015, 21:46

Według większości diesli na których pracuję,regulację robimy po 750 godzinach pracy silnika,czyli co trzecią wymianę oleju.250 godzin to circa 15 tysi km.
Monty Bobcat 3,1 LTD 97
Avatar użytkownika
Tomkin
 
Posty: 286
Dołączył(a): 15 wrz 2011, 19:09
Lokalizacja: Słupsk

Re: Regulacja zaworów.

Postprzez gsxr1100_1980 » 30 maja 2015, 20:41

Ok.dzięki, to u mnie czas zajrzeć po 40tyś.km.
Opel Monterey 3.1 92r. Lift: jakieś 5", 35x12.5x15 , DWM-13500lbs, led: OSRAM-OPTIC 230w. Blokada 100%.
Dwa koła:-do podnoszenia adrenaliny ZX-10R 200KM.
- do turystyki ZRX 1200R.
gsxr1100_1980
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30 gru 2012, 21:53
Lokalizacja: Bydgoszcz


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości