Przy okazji wymiany oleju w końcu zawziąłem się i zrobiłem.Nie jest to trudne,ale trzeba zdjąć całą górę silnika.Potrzebne klucze to 24 do koła pasowego,12 do świec żarowych i parę drobnych do innych pierdół ,które należy zdjąć.
![Pan Zielony :)21](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Przy okazji można sprawdzić intercooler,świece żarowe,a u mnie jeszcze przednią belkę,jako że musiałem zdjąć przednią osłonę pod chłodnicą.
Trzeba po dżentelmeńsku
![Pan Zielony :)21](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
,bo nasze czołgi śrubki miękkie mają i lubią uciachać co niektóre,szczególnie na rurze od EGRa,co zresztą się stało.Dlatego polecam dobrą opalarkę i przynajmniej WD40,co by sobie nie narobić roboty
![Niespodzianka :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
![3.JPG](./download/file.php?id=2275&sid=c7ace34bfecb2e316d24749cdb71fb8c)
- 3.JPG (165.31 KiB) Przeglądane 5677 razy
Turbina też jest widoczna,więc można przy okazji pokręcić sobie paluszkiem.
Ja do koła pasowego dostałem się między chłodnicą,a silnikiem,bo rączki mam maluśkie i się jakoś zmieściły.Warto zaopatrzyć się w nowe uszczelki od rury EGR,bo są to metapleksy i w zasadzie do ponownego użytku się nie nadają.Ale zawsze można tę rurę zdemontować,bo w większości naszych samochodów i tak EGR są zaślepione
![Bardzo szczęśliwy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
W zasadzie jest to więcej zabawy z rozbieraniem tego wszystkiego,niż ustawianiem luzów.Trzy browce i cztery godzinki spokojnie wystarczą,a satysfakcja murowana,silniczek mruczy jak kot
![Śmiech :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)