Pomieszane mosty

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Pomieszane mosty

Postprzez gikxer » 26 wrz 2024, 22:59

Temat mostów ostatnio gorący.. To słuchajcie co się u mnie dzieje. Od samego początku był problem, rok temu coś tam patrzyłem ale nie znalazłem problemu. Efekt jest taki, że podczas jazdy prosto powiedzmy jest ok ale przy mocnym skręcie na placu nie da się jechać, auto hamuje. Nie śmigam po terenie, napęd załączam głównie zimą dlatego zbytnio mi to nie przeszkadzało i odłożyłem temat na później. Dziś przy okazji wymiany przekładni kierowniczej podniosłem całe auto na podstawki, odpaliłem silnik i wrzuciłem jedynkę. A tu niespodzianka, przednie koło zapierdziela w porównaniu z tyłem. Zaznaczyłem przednią i tylną oponę markerem i obróciłem tylne 1 obrót. Przód w tym czasie zrobił prawie 1.5 obrotu! :shock: Podejrzewam, że jakiś baran wymieniał most i założył z innym przełożeniem.
I pytanko, jak dojść co u mnie siedzi? Są tam jakieś oznaczenia?
gikxer
 
Posty: 127
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Pomieszane mosty

Postprzez Jake » 26 wrz 2024, 23:52

Mowimy oczywiscie o sytuacji gdzie masz zapiete 4H? Masz z tylu LSD?
Bo jak z tylu kreca sie dwa, a z przodu jedno, to to jedno musi zrobic 2x wiecej obrotow ;)

Zeby sprawdzic przelozenia mostow - mozesz albo liczyc obrotwy walu na obroty kola (jest na YT filmik naszego forumowego kolegi ktory doskonale pokazuje jak to robic), albo rozebrac dyfer i liczyc zeby.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4312
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Pomieszane mosty

Postprzez gikxer » 27 wrz 2024, 07:19

A to ciekawostka, byłem pewien, że koła muszą robić tyle samo obrotów. Mam LSD. Sprawdzałem na załączonym reduktorze ale to chyba nie ma znaczenia.
gikxer
 
Posty: 127
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Pomieszane mosty

Postprzez Quentil » 27 wrz 2024, 22:43

Jake'owi chodzi o zasadę działania otwartego dyfra - taki jest w przednim moście. Napisałeś w liczbie pojedynczej "przednie koło zapierdziela w porównaniu z tyłem".
Inaczej mówiąc - jeżeli jedno koło stoi w miejscu to drugie przejmuje jego obroty.

W czasie gdyby wszystkie cztery się kręciły to muszą iść równo, w przypadku sytuacji 2 tylne idą równo (bo LSD) - a 1 przednie się kręci to to przednie będzie dwa razy szybciej się obracać. Więc prawdopodobnie jest ok. A policzyć przełożeń nie zaszkodzi - na każdy most jest ta sama procedura (zaznaczasz wał i koło, po zliczeniu obrotów dzielisz), a następnie porównasz sobie wynik przód-tył.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1003
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Pomieszane mosty

Postprzez Jake » 28 wrz 2024, 01:15

Quentil napisał(a):Jake'owi chodzi o zasadę działania otwartego dyfra - taki jest w przednim moście. Napisałeś w liczbie pojedynczej "przednie koło zapierdziela w porównaniu z tyłem".
Inaczej mówiąc - jeżeli jedno koło stoi w miejscu to drugie przejmuje jego obroty.

W czasie gdyby wszystkie cztery się kręciły to muszą iść równo, w przypadku sytuacji 2 tylne idą równo (bo LSD) - a 1 przednie się kręci to to przednie będzie dwa razy szybciej się obracać. Więc prawdopodobnie jest ok. A policzyć przełożeń nie zaszkodzi - na każdy most jest ta sama procedura (zaznaczasz wał i koło, po zliczeniu obrotów dzielisz), a następnie porównasz sobie wynik przód-tył.

O to to! :)
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4312
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: Pomieszane mosty

Postprzez pocieszny » 30 wrz 2024, 09:47

gikxer napisał(a): Efekt jest taki, że podczas jazdy prosto powiedzmy jest ok ale przy mocnym skręcie na placu nie da się jechać, auto hamuje.

opisałeś normalne działanie napędu 4x4 bez centralnego dyfra, gdzie nie ma kompensacji prędkości osi w skręcie, to normalne tak będzie się działo, chyba że jest uślizg na jednym z kół/osi (na przykład w terenie gdzie to jest mniej odczuwalne)
dlatego też pisze w manualu, i na przysłonie słonecznej, żeby z włączonym 4x4 nie jeździć po twardej nawierzchni (nie ma kompensacji różnicy prędkości) i nie ma znaczenia zima/lato tylko stan nawierzchni i przyczepność opon ;)

a po opisie "sprawdzenia" prędkości masz wszytko w porządku :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Pomieszane mosty

Postprzez gikxer » 30 wrz 2024, 20:28

pocieszny napisał(a):opisałeś normalne działanie napędu 4x4 bez centralnego dyfra, gdzie nie ma kompensacji prędkości osi w skręcie, to normalne tak będzie się działo, chyba że jest uślizg na jednym z kół/osi (na przykład w terenie gdzie to jest mniej odczuwalne)
dlatego też pisze w manualu, i na przysłonie słonecznej, żeby z włączonym 4x4 nie jeździć po twardej nawierzchni (nie ma kompensacji różnicy prędkości) i nie ma znaczenia zima/lato tylko stan nawierzchni i przyczepność opon ;)

a po opisie "sprawdzenia" prędkości masz wszytko w porządku :)21


Policzyłem i jak w morde strzelił wychodzi 4.55 no obu mostach. U mnie na przysłonie nic nie pisze.. Czyli jest ok? U was też tak hamuje przy mocnym kręceniu? Dziś testowałem na placu z nawierzchnią żwirową i przy skręcie w lewo słyhać uślizg lewego koła z tyłu.
gikxer
 
Posty: 127
Dołączył(a): 31 lip 2022, 09:10

Re: Pomieszane mosty

Postprzez Quentil » 30 wrz 2024, 21:00

Jest w porządku, tak ma działać :)2

Na przysłonie to były naklejki pod koniec produkcji (chyba też głównie na US rynek) i dotyczyły airbagów czy czegoś.
Naklejka od napędów jest przy lewym kolanie w każdym Tropie. Chyba, że odpadła :)21
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1003
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin


Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości