Spadające ciśnienie oleju w Dieslu 3.0 4JX

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Spadające ciśnienie oleju w Dieslu 3.0 4JX

Postprzez mpit » 23 cze 2011, 13:43

Witam serdecznie miłośnikow i posiadaczy Autka,

Od kilku dni stałem się szczęśliwym posiadaczem Troopera (AUTKA) rok 2000 disel 3l i automat.
Jestem z niego bardzo zadowolony i mam nadzieję, że tak dalej będzie.
Mam jednak jeden problem, który polega na tym, że na wolnych obrotach ciśnienie oleju spada mi poniżej zera (na wskażniku) i równocześnie zapala się kontrolka niskiego ciśnieia oleju.
Najpierw sprawdziłem poziom oleju - jest OK.
Po dodaniu gazu ciśnienie wraca.
Jednak mimo większej "przegazówki" wskaźnik nie drga więcej, tylko trzyma pozycję na około 200 kPa. Czyli niby dobrze, ale nie ma żadnych wachnięć - czyli coś dziwnego.

Może jestem przewrażliwiony, ale lubię wiedzieć, co się dzieje pod maską (lub pod bakiem - jeżdżę też motocyklem).

Dotarłem również do informacji, że ten silnik lubi sprawiać niespodzianki.
Może ktoś z Kolegów zna takie przypadki ?

Pytałem mechanika (w Krakowie na Prandoty) co może być powodem takiej sytuacji - będziemy badać.

Ponieważ jestem inżynierem, więc lubię znać konstrukcje, jakie są w moim kręgu zainteresowania. Dlatego też będę wdzięczny za informacje dodatkowe i np. opisy konstrukcji tego silnika (rysunki itp). Język jest nieistotny (chyba że japoński - tu byłby mały kłopot :-)

Rozpisałem się - więc już kończę.

Dziękuję czytającym i tym co podzielą się ze mną swoim doświadczeniem.

Pozdrawiam serdecznie,
Piotr
mpit
 

Re: Spadające ciśnienie oleju w Dieslu 3.0 4JX

Postprzez Nahen/thor_ » 23 cze 2011, 16:19

Na stronie tego portalu www.trooper4x4.pl jest dział z plikami do ściągnięcia i tam masz bodaj dwie wersje manuala dotyczące m.in. tego silnika. Rysunki, opisy co jak po kolei w jedną i drugą stronę.

Ten silnik dość często ma problemy właśnie z układem smarowania, i powiązanym z nim olejowym systemem sterowania wtryskiem. Nie chcę zgadywać ale takie zachowanie to może być "wszystko" od któregoś z czujników ciśnienia, przez problem z zaworami które są w układzie smarowania, po wszelkie "standardowe" przyczyny dla silników spalinowych typu problem z pierścieniami np. Może któraś z trzech pomp oleju zdechła lub zdycha? Dwie to pompy obsługujące smarowanie a dodatkowo jest jedna wysokiego ciśnienia obsługująca sterowanie wtrysku. Przy tej ostatniej raczej objawami byłyby problemy z odpaleniem lub całkowity brak możliwości odpalenia auta więc raczej to nie ona.

Powodzenia w szukaniu.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Spadające ciśnienie oleju w Dieslu 3.0 4JX

Postprzez mpit » 25 cze 2011, 00:20

Witam,

Dzięki za podpowiedz - własnie czytam instrukcje z portalu i zastanawiam się co może być przyczyną.
Prawdopodobnie zacznę od założenia sprawnego czujnika.

Pozdrawiam i napiszę co się uda zrobić.

Piotr
mpit
 

Re: Spadające ciśnienie oleju w Dieslu 3.0 4JX

Postprzez kuba4x4 » 27 cze 2011, 21:06

Zacznij od najprostszej rzeczy, czyli wymontowania zaworów z chłodniczki olejowej. Nie trwa to długo i nie sprawia większych problemów, a być może ten pierwszy jest zacięty.
kuba4x4
 
Posty: 39
Dołączył(a): 31 paź 2010, 09:18

Re: Spadające ciśnienie oleju w Dieslu 3.0 4JX

Postprzez jedrula » 27 cze 2011, 22:59

A ja bym zaczął od zdemontowania miski olejowej , wymianie oringów na smokach i następnie zawory zwrotne i ciśnieniowy zamontowane w chłodniczce olejowej
jedrula
 
Posty: 154
Dołączył(a): 01 paź 2009, 06:01

Re: Spadające ciśnienie oleju w Dieslu 3.0 4JX

Postprzez mpit » 27 cze 2011, 23:13

Witam,
Dziękuję za sugestie - tak też zaproponował mechanik - zdjąć miskę , sprawdzić smoki i oringi.
O zaworkach nie mówił, więc zapytam jutro.

Pozdrawiam i dam znać o rezultatach.

Piotr
mpit
 

Re: Spadające ciśnienie oleju w Dieslu 3.0 4JX

Postprzez mpit » 01 lip 2011, 22:58

Zdjęcie miski olejowej zaowocowało znalezieniem w niej 20-to centymetrowego zbrojenia plastikowego jakiegoś przewodu...
Uszczelnienie smoków, ogląd zaworków, wymiana filtrów i montaż.
Zalany olejem Valvoline 10w40 silnik odpalił i.. wskaźnik zaczął zachowywać się normalnie. Do dziś tak działą tzn. pokazuje ciśnienie od około 100 do prawie 550 PSI - czyli OK. Wskazówka zachowuje się proporcjonalnie do obrotów ( we wskazanym zakresie).
Natomiast lamka kontrolna zapala się jeśli czekam na światłach na hamulcu (pozycja D dźwigni biegów), ale po zmianie na pozycję N, po chwili gaśnie.
Chyba jednak trzeba będzi sprawdzić czujnik.

Dziękuję Kolegom za wskazówki, a jeśli ktoś jeszcze na coś wpadnie - to chętnie przeczytam i zbadam.

Pozdrawiam,
Piotr
mpit
 

Re: Spadające ciśnienie oleju w Dieslu 3.0 4JX

Postprzez jedrula » 02 lip 2011, 04:59

Sprawdż zawór ciśnieniowy, czy przypadkiem się nie zaciera.
jedrula
 
Posty: 154
Dołączył(a): 01 paź 2009, 06:01


Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

cron