Gaśnie przy 70-80 stopniach, przerywa, ubywa płynu [3.0]

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez skiczu » 01 lut 2011, 21:39

Nie ma jak to dobra pamięć :D . Mi się czasem zdarzają sytuacje, które kojarzę że już się zdarzyły, ale dopiero po kilku godzinach walki w kanale przypomina mi się kolej rzeczy jakie powinienem przedsięwziąć... :)21
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez kriss987 » 08 lut 2015, 16:11

witam. mam takie pytanko. jestem nowy użytkownikiem forum jak i samochodu marki isuzu trooper III 98r 3.0dti. gdzie mogę dostać zestaw naprawczy do wtrysków ewentualnie jakie są jego numery czy coś. w jakim slepie może jakiś link stronka. z góry dziękuje za pomoc
kriss987
 
Posty: 12
Dołączył(a): 08 lut 2015, 16:06

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez helmex » 08 lut 2015, 17:04

wszytko dostaniesz w auto delta wroclaw . co rozumiesz przez to ? naprawa obsad wtrysków czy naprawa wtryskiwaczy jak wtrysków to za kompletna regeneracje wtrysków cos kolo 3800plnów komplet
helmex
 
Posty: 83
Dołączył(a): 19 kwi 2012, 21:52

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez kriss987 » 09 lut 2015, 10:28

nie chodziło mi oczywiście o zestaw uszczelniający do obsad. a ewentualnie obsady też tam mogę dostać w tej delcie? jaki koszt ewentualnie? z góry dziękuje za pomoc. a i jeszcze jedna sprawa jeżdżę teraz na oleju 10w40 :)3 bo taki jest zalany poprzez poprzedniego właściciela. mam zmienic na 5w30 czy 10w30? podobno nie dobrze jest jeżdzić tym samochodem na 10w40 :?:
a no i jeszcze dzwoniłem do delty i powiedzieli mi zebym podał jakie mam wymiary a,b lub c jak mam to sprawdzić? posiadacie może jakiś pdf lub cos w tym stylu żeby po wymiarach dojść jaki musze zestaw kupić. (a tak w ramach informacji to gość do którego sie dodzwoniłem był nie miły i nie chciał nawet rozmawiać ze mna żeby cokolwiek pomóc doradzić jak sprawdzić dobrać itp. nie ładnie) dlatego pytam was drodzy koledzy z forum. w was moja nadzieja :)21
kriss987
 
Posty: 12
Dołączył(a): 08 lut 2015, 16:06

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez pawel126 » 09 lut 2015, 11:23

(a tak w ramach informacji to gość do którego sie dodzwoniłem był nie miły i nie chciał nawet rozmawiać ze mna żeby cokolwiek pomóc doradzić jak sprawdzić dobrać itp. nie ładnie) dlatego pytam was drodzy koledzy z forum. w was moja nadzieja :)21[/quote]

zależy jak trafisz jak jest/są zarobieni to nie pogadasz ja dzwoniłem kiedyś 2-3 razy i raz dało się pogadać na spokojnie tak normalnie -chyba sobota to była ;)
Monterey 3.2 V6+LPG 97r. LTD BF AT 265 75 R16
Monterey 3.1 D 97r. LTD - sprzedany.
Jeep XJ 2,5 TD 99r. - Malatesta Kaiman 31x10,50 R15 + T-MAX EW-12500
Avatar użytkownika
pawel126
 
Posty: 564
Dołączył(a): 17 wrz 2009, 08:46
Lokalizacja: Toruń

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez freefly » 09 lut 2015, 12:30

kriss987 napisał(a):nie chodziło mi oczywiście o zestaw uszczelniający do obsad. a ewentualnie obsady też tam mogę dostać w tej delcie? jaki koszt ewentualnie? z góry dziękuje za pomoc. a i jeszcze jedna sprawa jeżdżę teraz na oleju 10w40 :)3 bo taki jest zalany poprzez poprzedniego właściciela. mam zmienic na 5w30 czy 10w30? podobno nie dobrze jest jeżdzić tym samochodem na 10w40 :?:


Olej 5W30.

kriss987 napisał(a):a no i jeszcze dzwoniłem do delty i powiedzieli mi zebym podał jakie mam wymiary a,b lub c jak mam to sprawdzić? posiadacie może jakiś pdf lub cos w tym stylu żeby po wymiarach dojść jaki musze zestaw kupić.


Tu do pobrania manual workshop

Z wymiarami ABC, to pewnie chodziło o gradację wtryskiwaczy (injector grade code)
Obrazek

Obrazek

kriss987 napisał(a): (a tak w ramach informacji to gość do którego sie dodzwoniłem był nie miły i nie chciał nawet rozmawiać ze mna żeby cokolwiek pomóc doradzić jak sprawdzić dobrać itp. nie ładnie) dlatego pytam was drodzy koledzy z forum. w was moja nadzieja :)21


Bo wszyscy chcieliby uzyskać informację przez telefon jak, co, gdzie i w jaki sposób, zamiast przyprowadzić samochód. :lol:
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez kriss987 » 09 lut 2015, 12:58

czyli i z naklejki na deklu głowicy mogę odczytać jak i z samego wtryskiwacza. super juz jestem mądrzejszy o kilka rzeczy. a pozostaje cała reszta o nauki :)2
kriss987
 
Posty: 12
Dołączył(a): 08 lut 2015, 16:06

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez freefly » 09 lut 2015, 14:22

Osobiście naklejce bym nie ufał. Nie wiesz, czy kiedyś wtryskiwacze nie były wymieniane. U mnie były wymienione, a naklejka została fabryczna.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez kriss987 » 11 lut 2015, 14:49

właśnie dzisiaj będę sprawdzał. bo przy silniku ktoś juz wcześniej grzebał i patrząc po osłonach śrubach pourywanych plastikach itp widać że za bardzo pojęcia nie miał co robi. dlatego szczerze boje sie co bedzie jak zajrze głębiej. dekiel klawiatury napewno był ściagany jak i misa olejowa i osłony rozrządu. ale warto spróbować naprawić go. zawsze to jakaś dodatkowa lekcja a po drugie kupiłem go tanio to lepiej na swoim sie uczyć. ogólnie jestem mechanikiem i dużo robie przy autach ale takiego wynalazk nie widziałem jeszcze. ale fajne wyzwanie dla mnie. :)2 byle by nie strasznie kosztowne
kriss987
 
Posty: 12
Dołączył(a): 08 lut 2015, 16:06

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez freefly » 11 lut 2015, 16:17

Dobrze jest posiadać GM TECH2. Jest kilka rzeczy, które są nie do ogarnięcia bez niego. Są usterki, które nie spowodują świecenie CHECKa. Dojście co i jak bez porównania z danymi referencyjnymi workshop manula na podstawie odczytu z TECHa nie jest realne, gdy go fizycznie nie użyje.
Baw się dobrze mimo wszystko. :twisted:
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez kriss987 » 11 lut 2015, 21:47

hmmm to sie da załatwić . kolega ma jakiś super wypasiony komputer diagnostyczny za dwadzieścia parę tysięcy złotych. tak że tylko potrzebne mi bedzie tylko wartości katalogowe. (poprosze) i na co mam zwrócić szczególna uwagę?
2. zdjąłem pokrywe klawiatury i nie jest dobrze :? . zabezpieczenia na wtyczkach wtryskiwaczy połamane, 2 wtryski były wymienione a dodatkowo na jednym nie ma oznaczeniA jak na zdjęciu wyżej np 37 czyli injector grade # A3 tylko sama literka A? czy tak może być? po drugie te zestawy uszczelnień zamawia sie osobno na każdy wtryskiwacz i oprawę? mam coś takiego 63 45 A 45. orginalnie na deklu mam oznaczenia wtryskiwaczy 45. jeszcze od razu zawiozę wtryski do sprawdzenia. i jeszcze jedno ile jest tych oringów w zestawie? powinno być chyba 2 na oprawe jedna na wtrysk z zewnątrz jeden wewnątrz i podkładka stożkowa miedziana pod wtrysk oraz jeden przy skręceniu wtryska do magistrali olejowej tak? jeżeli sie mylę prosze o poprawę :roll:
kriss987
 
Posty: 12
Dołączył(a): 08 lut 2015, 16:06

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez freefly » 11 lut 2015, 23:34

kriss987 napisał(a):hmmm to sie da załatwić . kolega ma jakiś super wypasiony komputer diagnostyczny za dwadzieścia parę tysięcy złotych. tak że tylko potrzebne mi bedzie tylko wartości katalogowe. (poprosze) i na co mam zwrócić szczególna uwagę?
2. zdjąłem pokrywe klawiatury i nie jest dobrze :? . zabezpieczenia na wtyczkach wtryskiwaczy połamane, 2 wtryski były wymienione a dodatkowo na jednym nie ma oznaczeniA jak na zdjęciu wyżej np 37 czyli injector grade # A3 tylko sama literka A? czy tak może być? po drugie te zestawy uszczelnień zamawia sie osobno na każdy wtryskiwacz i oprawę? mam coś takiego 63 45 A 45. orginalnie na deklu mam oznaczenia wtryskiwaczy 45. jeszcze od razu zawiozę wtryski do sprawdzenia. i jeszcze jedno ile jest tych oringów w zestawie? powinno być chyba 2 na oprawe jedna na wtrysk z zewnątrz jeden wewnątrz i podkładka stożkowa miedziana pod wtrysk oraz jeden przy skręceniu wtryska do magistrali olejowej tak? jeżeli sie mylę prosze o poprawę :roll:


Wartości katalogowe są w workshop manualu w części:
DRIVEABILITY AND EMISSIONS w podrozdziale Typical Scan Data Values

link Cały komplet oringów:
x4 Copper washers - located bottom of injector sleeve (podładki miedziane)
x4 Injector O-rings - located midway up injector
x4 Injector O-rings - located between injector and oil rail
x2 O-rings - located on the high pressure oil pipe
x1 Cam/Rocker cover gasket
x4 O-rings - located bottom of injector sleeve (obsady wtryskiwaczy)
x4 O-rings - located Upper of injector sleeve (obsady wtryskiwaczy)

Bez wymiany oringów obsad wtryskiwaczy cała zabawa nie ma sensu. Bez ścigacza do tych obsad, to nawet nie bierz się za robotę.
Nowe wtryskiwacze kupisz -komplet kupisz Emiratach lub Chinach, albo przez Deltę we Wrocławiu.
Pakowanie niewiadomego pochodzenia używek to wyrzucone pieniądze jeśli chodzi o ten silnik.
Wtryski te jeśli są uszkodzone cewki potrafią mieć dziwne objawy przy zmianach temperatury.
Aha. Wtryskiwacze o numerze mniejszym niż 00006xxxxx.
I co ważne nowe wtryskiwacze trzeba zaprogramowywać w jednostce sterującej silniki przy pomocy GM TECH2( potrzebna karta PCIMCIA ISUZU lub OPLA, wtedy można diagnostykę przeprowadzić wybierając w opcjach Opla Monterey). Niczym innym ich nie zaprogramujesz.
Jeśli wymontowałeś wtryskiwacze, to powinieneś zapisać sobie, który z którego cylindra, żebyś się później nie pomylił. Programowanie polega na przyporządkowaniu danego wtryskiwacza do konkretnego cylindra.

No i były dwie wersje silnika 4jX1 EURO2 i EURO3 jak również różne numeru OEM wtryskiwaczy.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez kriss987 » 12 lut 2015, 09:36

no wiem musze wymienic uszczelniacze na obsadach tak to robota na darmo. mam nadzieje ze nie bede musiał wymieniać wtrysków na nowe. jako tak autem jeszcze jezdziłem przed rozbiórka i dobrze paliło ładnie silnik pracował. a ciekawy jestem czy jak ktoś zmieniał wtryskiwacze to je zaprogramował.?! jedynie co do mocy to wydawało mi się że na te 160KM powinien być troche mocniejszy. miałem wcześniej opla frontere 2.5tds z silnikiem VM (też wynalazek) i choć może masa auta trochę mniejsza to lepiej przyspieszał i nie widział góry z daleka jak to sie potocznie mówi. dziś zostawiam wtryski do sprawdzenia oraz będę walczył z obsadami. ciekawy jestem co pokaże komputer jak podłącze go po poskładaniu. choć mogłem to zrobić wczesniej. ale nie zdążyłem a warunki pogodowe nie pozwalają mi na cholowanie oraz transport na lawecie (ciężki dojazd)
aha i jaesze ja mam tropka z rocznika 12.98r
kriss987
 
Posty: 12
Dołączył(a): 08 lut 2015, 16:06

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez freefly » 12 lut 2015, 15:21

A workshop manualu jest pokazany schemat oznaczania starych wtryskiwaczy. Znaczy się masz jeden starego rodzaju wtryskiwacz. Być może jest zamontowany fabrycznie w 1998 roku.
Czyli tak. Na samym dole masz literę A- (5)one alphabet letter i z boku na pod (6)one numeral letter. Jak zestawisz 5 z 6 to będzie nr grupy A1, A2,A3 w zaleznosci co tam jest na wtryskiwaczu w miejscu oznaczonym nr 6 na ilustracji.
Obrazek

Wiedziałem, że w poprzednim wpisie zapomniałem dokończyć myśli. Więc napiszę jeszcze raz.
Wtryskiwacze o numerze mniejszym niż 00006xxxxx, to były wadliwe wtryskiwacze, które były wymieniane w ramach akcji serwisowych. Miały wewnątrz o-ringi z wadliwego materiału.
Obrazek
Ostatnio edytowano 12 lut 2015, 20:52 przez freefly, łącznie edytowano 1 raz
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez helmex » 12 lut 2015, 20:12

uważam ze komp za 20 kilka klocków i tak go niewezmie :D zobaczysz :D co do reszty to sie nie bój jawsze mozna wszystko sprawdzac po kolei nie sluchaj tych pieniaczy ja ze wszystkim sobie radze bez kompa ale schodzi. czasem dwa dni sprawdzam czujniki itp oscyloskop dobra sprawa, nie zawsze trzeba kodować wtryski. a nawet jak trzeba to nie ejst potrzebny tech . mozna to zrobic normalnym laptopem z odpowiednim oprogramowaniem i wlutowaniem sie w sterownik. ale uwaga trzeba miec zasilacz ze stabilizatorem zeby nie spalic sterownika. chlopaki to nie ejst jakas kosmiczna technologia wiecej pierdolenia niz tego wszystkiego te silniki byly wymyslone prawie 20 lat temu.
helmex
 
Posty: 83
Dołączył(a): 19 kwi 2012, 21:52

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez helmex » 12 lut 2015, 20:14

umnie zawsze na tym tloczku we wtrysku ulamywal sie sam koniec i wtrysk do wywalenia
helmex
 
Posty: 83
Dołączył(a): 19 kwi 2012, 21:52

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez freefly » 12 lut 2015, 21:05

helmex napisał(a):umnie zawsze na tym tloczku we wtrysku ulamywal sie sam koniec i wtrysk do wywalenia


Jak to zawsze? Tzn. więcej niż raz? :shock:
Jeśli ułamywała się ta końcówka znaczy się zbyt duże ciśnienie oleju na listwie. W jaki sposób określisz jaki jest stosunek ciśnienia oleju do listwie do ciśnienia pożądanego, żeby ocenić, czy ciśnienie jest właściwe?
Chodzi o współpracę czujnika ciśnienia oleju na listwie z zaworem kontroli ciśnienia oleju w pompie olejowej?
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez helmex » 12 lut 2015, 21:25

poznaj budowe czujnika jest to material ferromagnetyczny im bardziej sciska tym wieksze napiecie. wszystko dziala na zasadzie oporu lub napiecia, ilosc napięcia z czujnika w lstwie jest zamieniane w sygnal dla kompa sterownik wie ile jesc cisnienia i steruje dawka przez czas otwarcia wtysku. wtrysk dziala na zasadzie kranu czyli im wiecej otwarty tym wiecej sie naleje paliwa. zawsze wczyli dwa wtryski z mojego i ze 4 wtryski z innyh trooperów. jeden kupilem nowy wtrysk a jeden zlozylem z 4 innych. i dziala do tej pory zaden wtrysk nieleje. obsady mozna wyciagnac , kolkiem rozporowym metalowym za 5 zl :) i nie trzeba jakiegos kosmicznego narzedzia jak tu pisza :)
helmex
 
Posty: 83
Dołączył(a): 19 kwi 2012, 21:52

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez kriss987 » 12 lut 2015, 22:53

no to tak. obsady wyciągnięte. ściągacz zrobiłem z dybla rozporowego 15mm , 2 podkładek oraz kawałka rurki 3/4" 2 nakrętki. obsady wyszły bez problemu. cała operacja z dorabianiem ściągacza oraz wyciąganiem wtryskiwaczy trwała 1h :)2 a co do programu to wiadomo lepiej łatwiej i szybciej jest robić auto korzystając z niego. wiadoma sprawa. wszystko da sie zrobić manualnie ale po to jest technika zeby z niej skorzystać ułatwiać sobie życie. i juz wiem jak odczytać gradacje wtryskiwaczy. moje pytanie brzmi czy jeżeli posiadam 2 wtryski jednakowe takie jak opisane na deklu 45 czyli kalibracja B1 jeden o gradacji 63 czyli C1 oraz jeden jak to piszesz starego typu należący do grupy A(dalej nie wiem bo oddałem do sprawdzenia ale napewno jest to ten z wadliwym wewnętrznym oringiem). jaki zestaw zamówić w delcie? czy zestawy zamawia sie osobno na każdy cylinder(po danej grupie) czy jest jeden rodzaj na wszystkie?(może chodzi tylko o kalibrację głowicy do obsad) wydaje mi sie że jeżeli chodzi o ten rodzaj A B C to jest tylko inny oring na wtryskiwaczu który wchodzi do obsady. reszta wszystkie to samo. dobrze rozumuje???
kriss987
 
Posty: 12
Dołączył(a): 08 lut 2015, 16:06

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez freefly » 13 lut 2015, 00:07

Grupa A to najwolniejsze wtryskiwacze, a C najszybsze i różnią się dawkami. Stąd ich gradacja i późniejsza kalibracja.
Producent w procedurze serwisowej pisze o kalibracji, czyli przyporządkowanie konkretnego wtryskiwacza do konkretnego cylindra i zapisanie tego w sterowniku.

Obrazek

Najlepiej jeśli wszystkie są z tej samej grupy, Ale nie znaczy to, że nie mogą być z różnych grup. W końcu po coś jest ta procedura kalibracyjna. Logiczne, że jeśli komuś padnie jeden wtryskiwacz, to nie będzie miesiąc, czy dwa szukał takiego samego.
U mnie są wszystkie z grupy B3 dwa gradacji 54 i dwa 56.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez kriss987 » 13 lut 2015, 12:34

no to jeżeli chodzi w tej gradacji kalibracji itp o szybkość i ogólnie mówiąc programowanie w sterowniku to po co jak zamawiam uszczelniacze pytają sie o ten paramert A,B,C? nie rozumiem tego coś :?:
kriss987
 
Posty: 12
Dołączył(a): 08 lut 2015, 16:06

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez helmex » 13 lut 2015, 12:45

jest to tzw dokladnosc wykonania ( w kazdym comonie trzbea dac informacje do eku o dokladnosci wykonania czyli w jaki sposób strysk bedzie lal ) i do kazdej dokladnosci wykonania są rózne obsady zeby bylo to jak najabrdizej spasowane
helmex
 
Posty: 83
Dołączył(a): 19 kwi 2012, 21:52

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez kriss987 » 13 lut 2015, 13:37

no to jak ktoś wymienił wtryskiwacze a nie wymienił obsad to co w takiej sytuacji? zamówić takie jak były fabrycznie czy poprostu może sie jeszcze w delcie dopytać choć nie wiem czy będą chcieli rozmawiać.
kriss987
 
Posty: 12
Dołączył(a): 08 lut 2015, 16:06

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez freefly » 13 lut 2015, 14:20

helmex napisał(a):jest to tzw dokladnosc wykonania ( w kazdym comonie trzbea dac informacje do eku o dokladnosci wykonania czyli w jaki sposób strysk bedzie lal ) i do kazdej dokladnosci wykonania są rózne obsady zeby bylo to jak najabrdizej spasowane


Skoro są różne, to czemu katalog Isuzu i GM tego nie uwzględnia?
Wg nr OEM ISUZU 8-97245-185-0 jest tylko jeden.
Obrazek
Zamiennik to np. Blueprint number part ADZ92801C.

Dokładność wykonania wtryskiwaczy dotyczy dawki paliwa,a nie zewnętrznych wymiarów. I ma związek bardziej z parametrami cewki.
Ostatnio edytowano 13 lut 2015, 15:54 przez freefly, łącznie edytowano 1 raz
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: dziwny problem z silnikiem

Postprzez helmex » 13 lut 2015, 15:26

hym dobre pytanie. to czemu te zjeby w delcie każą mi zawsze podawac a b lub c ?
helmex
 
Posty: 83
Dołączył(a): 19 kwi 2012, 21:52

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości