Znikający olej silnikowy

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez przemekcrx » 09 mar 2016, 20:04

Właśnie BMW i inne nie mają takiego problemu
chodzi o luz do centrum tłoka , zamówiłem nowe i jest ten sam problem właśnie z tym górnym pierścieniem .... jak bym go w rowku ścisnął na max-a to by był jeszcze rowek na 1.2mm w przybliżeniu
I dorabiają by pierścień był idealnie szeroki do centrum tłoka
Ze środkowym nie ma tego problemu choć ma taki sam głęboki rowek jak pierwszy a jest szeroki
Olejowy zmieniam bo z nimi nigdy nie było problemu
Pierścienie robią z tego co pamiętam firma PRIMA Łódz
Frontera 3.2 V6
przemekcrx
 
Posty: 29
Dołączył(a): 25 gru 2010, 15:03
Lokalizacja: pl

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 09 mar 2016, 20:15

z tego co piszesz to wydaje mi się że jesteś w błędzie lub się nie rozumiemy, nie widzę tego bo mnie tam nie ma .
Jesli w tym zakładzie są jacyś fachowcy i również twierdzą że trzeba dorobić nowe pierścienie to ....być może się nie mylą .
można poprawiać producenta ale sensownie :) .
pamietaj że fuckupy drogo kosztują i bolą :)21 .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2523
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez przemekcrx » 09 mar 2016, 20:24

Ostatnio edytowano 09 mar 2016, 20:35 przez przemekcrx, łącznie edytowano 1 raz
Frontera 3.2 V6
przemekcrx
 
Posty: 29
Dołączył(a): 25 gru 2010, 15:03
Lokalizacja: pl

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez przemekcrx » 09 mar 2016, 20:33

link chodzi???
Sensownie to ja chcę ich poprawić bo każdą V6 isuzu tak zjebali
Frontera 3.2 V6
przemekcrx
 
Posty: 29
Dołączył(a): 25 gru 2010, 15:03
Lokalizacja: pl

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 09 mar 2016, 21:03

no wiec mi własnie o to chodziło, zastanów się co chcesz zrobić.
w moich tłokach które leżą w gratach teraz mierzyłem z m10b18 jest 0,6mm luzu w m50b25 vanos również 0,6mm i jak rozbierałem silniki to utkwiło by mi w pamieci jakby były jakieś przesadnie duże zamki dowodzące dużego zużycia pierścieni .
mam rónież tłok z klr 650 , tu jest pierścień na styk z boczną powierzchnią denka ale płaszcz ma 99,9 a denko ma 98,75 wiec jest róznica w średnicach 1,15mm więc pierścieńsobie pracuje na boki.
luz ma być
zwróc uwagę że denko tłoka zawsze jest minimum parę dych mniejsze niż płaszcz ze względu na rozszerzalność , jak zrobisz na styk to jak przyjdzie temperatura wewnetrzna powierzchnia wrębu w tłoku dociśnie pierścień do cylindra i masz w misce żelazny rosołek :D , a pierw polecą półki miedzy pierścieniami.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2523
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez pocieszny » 09 mar 2016, 21:24

musi być luz, nie ma innej opcji :)2
inaczej pierścienie rozpierdzieli w drobny mak :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3907
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez przemekcrx » 09 mar 2016, 22:05

Oczywiście wiecie lepiej a ja twierdze inaczej
Widze nie czaisz w czym jest problem .............................
A bmw nie ma takich problemów bo zazwyczaj pierscienie są równe i dopasowane do rowka...

A tu rowki głębogie że 2 gi pierścień jest idalny a pierwszy pływa na tłoku
W sumie to moje auto ja go robie i widze nikt przedemną tego 3.2 nie robił bo nikt nie ma o tym zielonego pojęcia..
na necie są silniki po 4 koła które żrą 1Litr na 1000km
Wszystkie przeze mnie teorie wyczytane w necie to bajka..
Ostatnio edytowano 09 mar 2016, 22:21 przez przemekcrx, łącznie edytowano 1 raz
Frontera 3.2 V6
przemekcrx
 
Posty: 29
Dołączył(a): 25 gru 2010, 15:03
Lokalizacja: pl

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 09 mar 2016, 22:19

przemekcrx napisał(a):Oczywiście wiecie lepiej a ja twierdze inaczej
Tylu tu widze mechaniorów że jak widze poezje piszą a żaden nie remontował 3.2 a jak zrobił to nadal wpierdala oliwe ,albo wymienia na inny motor za 3-4tys który żre oliwe
I nie pisz mi o bmw bo to całkiem inna bajka
i apropo bmw zadna nie ma takich luzów na pierścieniu

luzy pierwszego pierścienia nie mają nic wspólnego z braniem oliwy , ale to Twój motor , Twoja kasa , a jeśli chodzi o bmw ; to co piszę to są moje doswiadczenia , a ja życzę powodzenia.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2523
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez przemekcrx » 09 mar 2016, 22:22

To przez co pali ten olej powiedz mi?????????????????????
Frontera 3.2 V6
przemekcrx
 
Posty: 29
Dołączył(a): 25 gru 2010, 15:03
Lokalizacja: pl

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 09 mar 2016, 22:40

przemekcrx napisał(a):To przez co pali ten olej powiedz mi?????????????????????

z tą ilością pytajników to masz chyba jakieś problemy emocjonalne :roll: .
Jak chcesz sie dowiedziec jak wygląda brak spalania oleju to zrób remont kapitalny i ewentualnie przy okazji coś mozesz pomodzić .
sama wymiana pierscieni to nie jest remont tylko obcieranie dupy szkłem i nigdy nie gwarantuje sukcesu (czytaj "czasami gwarantuje") , a już napewno nie w relacji ze zlikwidowaniem luzów potrzebnych pierscieniowi kompresyjnemu do prawidłowej pracy.
jesli bmw to inna bajka ; ok, klr to jest japoniec ;wymieniłem tłok na doprężający kuty wosnerowski , z dedykowanymi pierścieniami ,przehonowałem cylinder i po kilkunastu tysiacach oleju nie ubywa ,a brał 1,1litr/1tyśkm.
przy okazji odblokowałem gażnik czego skutkiem ubocznym jest brak odcinki ale vmax dzwignoł się ze 135 na 175km/h
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2523
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez przemekcrx » 09 mar 2016, 23:02

Czyli huj wielki wiesz na temat 3.2 nawet nie widziałeś konstrukcjii tłoka a co dopiero pierścienia :D i wszystko w temacie
A japońcami to latałem 16 lat temu i wiem co można z tym autem a silnikiem przepraszam zrobić...
Frontera 3.2 V6
przemekcrx
 
Posty: 29
Dołączył(a): 25 gru 2010, 15:03
Lokalizacja: pl

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 09 mar 2016, 23:09

przemekcrx napisał(a):Czyli huj wielki wiesz na temat 3.2 :D i wszystko w temacie
A japońcami to latałem 16 lat temu i wiem co można z tym autem a silnikiem przepraszam zrobić...

dla mnie kazdy silnik spalinowy działa na tych samych zasadach , i czy to jest 6vd1 czy m50 czy inny nie ma znaczenia pod kątem pewnych prawidłowości.
Jakbyś był taki kuty w temacie 6vd1 to nie pisałbyś tu postów w stylu w którym zacząłeś :)21
no 16 lat temu też miałem japońca (honda accord) , zreszta również nie omieszkałem go wyremontować ,ale to było 100lat temu :lol:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2523
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez freefly » 09 mar 2016, 23:43

Na forum planetisuzu.com opisywane były problemy z konsumcją oleju w 3.2 i 3.5. Jednym z częstych była niedrożność kanałów odpływowych tłoków (zapchane węglem). Niektòrzy wiercili dodatkowe kanały.
Z tego co pisali to zostało ok. roku 2000 przeprojektowane przez Isuzu.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez Quentil » 10 mar 2016, 00:44

A widzialną cechą poprawionych silników ma być inny zaworek odmy.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 10 mar 2016, 00:47

Quentil napisał(a):A widzialną cechą poprawionych silników ma być inny zaworek odmy.

ciekawa dygresja .
czyżbyś sugerował że stara odma pompowała olej do cylindrów ?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2523
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez freefly » 10 mar 2016, 01:06

W manualu napisali, że jedną z przyczyn konsumpcji oleju może być nieprawidłowe działanie zaworu nadciśniowego odmy.
Ostatnio edytowano 10 mar 2016, 01:10 przez freefly, łącznie edytowano 2 razy
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 10 mar 2016, 01:09

hehe na dniach robie prowizoryczny oil catch tank w celach badawczych .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2523
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez Quentil » 10 mar 2016, 01:14

mcgiver napisał(a):
Quentil napisał(a):A widzialną cechą poprawionych silników ma być inny zaworek odmy.

ciekawa dygresja .
czyżbyś sugerował że stara odma pompowała olej do cylindrów ?


Nie do końca, gdy zaworek jest niesprawny to spalanie oleju wzrasta. Lecz mi chodziło o to, że były zaworki wciskane, a w późniejszych latach przykręcane.
Spalanie oleju w tych silnikach jednak pochodzi z konstrukcji całości, a nie zaworka odmy, uszczelniaczy zaworowych itp., oczywiście mogą te rzeczy wpływać na konsumpcje jak w normalnym silniku, ale tego "fabrycznego" spalania oleju nie zlikwidują do 0.

Dopisałeś posta jak pisałem, więc dodam, że ten zaworek rzadko kiedy pada :)21
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 10 mar 2016, 01:17

i tak to sprawdzę bo to nie jest wiele zachodu.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2523
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez pocieszny » 10 mar 2016, 08:43

ogólnie zawalone kanały będą powodować walenie olejem,
niestety nie da się dokładnie wyczyścić bez częściowej rozbiórki :/
zawsze się zastanawiałem ile może tak wypompować :)21

jeśli spalanie będzie 0 to trzeba poszukać gdzie nam wache albo wodę dopompowuje do silnika :)21 :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3907
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez freefly » 10 mar 2016, 10:18

Raporty nie są optymistyczne. Cytat z oficjalnego biuletynu Isuzu dotyczącego silnika 3.5 V6 z roku 2002.

Oil Consumption
The accepted rate of oil consumption for engines used in Ascender, i-280, i-290, i-350, and i-370 vehicles is 1 quart (0.946
liter) in 2,000 miles (3200 km).
The accepted rate of oil consumption for engines used in Trooper (UX), Axiom (UP), VehiCROSS (VX), Rodeo (UE), and
Rodeo Sport/Amigo (UA) vehicles is 1 quart (0.473 liter) in 1,000 mi (1600 km).

This rate only applies to personal use vehicles, under warranty, that are driven in a non-aggressive manner and maintained
in accordance with the appropriate maintenanceschedule, with less than 36,000 miles (58,000 km), driven at legal speeds
in an unloaded (for trucks) condition.
IMPORTANT : This rate does not apply to vehicles that are driven in an aggressive manner, at high RPM, high speeds, or in a
loaded condition (for trucks). Oil consumption for vehicles driven under these conditions will be more.

IMPORTANT : This rate does not apply to vehicles that are driven in an aggressive manner, at high RPM, high speeds, or in a
loaded condition (for trucks). Oil consumption for vehicles driven under these conditions will be more. :)21

Blisko 0,5 litra na 1600 km przy normalnym użytkowaniu (bez pałowania) zgodnie harmonogramem przeglądów okresowych do przebiegu 58 tyś km ( w ramach okresu gwarancyjnego).

Przy większych przebiegach, nieprawidłowej konserwacji i mocnej eksploatacji to chyba tylko gorzej.
Ostatnio edytowano 10 mar 2016, 10:39 przez freefly, łącznie edytowano 1 raz
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 10 mar 2016, 10:37

freefly napisał(a):
freefly napisał(a):Raporty nie są optymistyczne. Cytat z oficjalnego biuletynu dotyczącego silnika 3.5 V6 dla rocznika 2002.

Oil Consumption
The accepted rate of oil consumption for engines used in Ascender, i-280, i-290, i-350, and i-370 vehicles is 1 quart (0.946
liter) in 2,000 miles (3200 km).
The accepted rate of oil consumption for engines used in Trooper (UX), Axiom (UP), VehiCROSS (VX), Rodeo (UE), and
Rodeo Sport/Amigo (UA) vehicles is 1 quart (0.473 liter) in 1,000 mi (1600 km).

This rate only applies to personal use vehicles, under warranty, that are driven in a non-aggressive manner and maintained
in accordance with the appropriate maintenanceschedule, with less than 36,000 miles (58,000 km), driven at legal speeds
in an unloaded (for trucks) condition.
IMPORTANT : This rate does not apply to vehicles that are driven in an aggressive manner, at high RPM, high speeds, or in a
loaded condition (for trucks). Oil consumption for vehicles driven under these conditions will be more.

IMPORTANT : This rate does not apply to vehicles that are driven in an aggressive manner, at high RPM, high speeds, or in a
loaded condition (for trucks). Oil consumption for vehicles driven under these conditions will be more. :)21

Blisko 0,5 litra na 1600 km przy normalnym użytkowaniu (bez pałowania) zgodnie harmonogramem przeglądów okresowych do przebiegu 58 tyś km ( w ramach okresu gwarancyjnego).

wiadaomo że im agresywniejsza jazda i wiecej zaworów to olej ma gdzie uciekać,
w książkach bmw również sa takie uwagi , choćby ksiazka do e12/e28 , gdzie pisze że nalezy się martwić jeśli spożycie będzie większe niż 1,5litra/1tyśkm. tylko że akurat w e28 miałem taki silnik że to co brał przez 12tyś mieściło się miedzy kreskami na bagnecie przy przebiegu prawie 300tyś.
jakby nie było to to że producent wspomina o tym w manualu jest po to żeby się nikt nie przyczepił że bierze , ale brać nie musi.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2523
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez freefly » 10 mar 2016, 10:42

mcgiver napisał(a):
freefly napisał(a):
freefly napisał(a):Raporty nie są optymistyczne. Cytat z oficjalnego biuletynu dotyczącego silnika 3.5 V6 z roku 2002.

Oil Consumption
The accepted rate of oil consumption for engines used in Ascender, i-280, i-290, i-350, and i-370 vehicles is 1 quart (0.946
liter) in 2,000 miles (3200 km).
The accepted rate of oil consumption for engines used in Trooper (UX), Axiom (UP), VehiCROSS (VX), Rodeo (UE), and
Rodeo Sport/Amigo (UA) vehicles is 1 quart (0.473 liter) in 1,000 mi (1600 km).

This rate only applies to personal use vehicles, under warranty, that are driven in a non-aggressive manner and maintained
in accordance with the appropriate maintenanceschedule, with less than 36,000 miles (58,000 km), driven at legal speeds
in an unloaded (for trucks) condition.
IMPORTANT : This rate does not apply to vehicles that are driven in an aggressive manner, at high RPM, high speeds, or in a
loaded condition (for trucks). Oil consumption for vehicles driven under these conditions will be more.

IMPORTANT : This rate does not apply to vehicles that are driven in an aggressive manner, at high RPM, high speeds, or in a
loaded condition (for trucks). Oil consumption for vehicles driven under these conditions will be more. :)21

Blisko 0,5 litra na 1600 km przy normalnym użytkowaniu (bez pałowania) zgodnie harmonogramem przeglądów okresowych do przebiegu 58 tyś km ( w ramach okresu gwarancyjnego).

wiadaomo że im agresywniejsza jazda i wiecej zaworów to olej ma gdzie uciekać,
w książkach bmw również sa takie uwagi , choćby ksiazka do e12/e28 , gdzie pisze że nalezy się martwić jeśli spożycie będzie większe niż 1,5litra/1tyśkm. tylko że akurat w e28 miałem taki silnik że to co brał przez 12tyś mieściło się miedzy kreskami na bagnecie przy przebiegu prawie 300tyś.
jakby nie było to to że producent wspomina o tym w manualu jest po to żeby się nikt nie przyczepił że bierze , ale brać nie musi.


Podane wartości są akceptowane przez producenta dla nowych silników i nie stanowią podstawy do roszczeń gwarancyjnych. Później może być tylko gorzej. Bo poprzedni właściciel wymieniał olej np. co 30 tyś lub tylko dolewał ubytki bez wymiany fitrów. ;)
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez pocieszny » 10 mar 2016, 15:15

niom ale 3,2 teoretycznie chleje mniej :)21 :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3907
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez Quentil » 10 mar 2016, 19:07

W USA zmieniali silniki na gwarancji jak brało za dużo (jakąś akcje serwisową mieli przez chwilę). Czasem pomagało czasem nie... :roll:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Isuzu Trooper II FL / Opel Monterey B (1998-2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości