Znikający olej silnikowy

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez przemekcrx » 09 mar 2016, 20:04

Właśnie BMW i inne nie mają takiego problemu
chodzi o luz do centrum tłoka , zamówiłem nowe i jest ten sam problem właśnie z tym górnym pierścieniem .... jak bym go w rowku ścisnął na max-a to by był jeszcze rowek na 1.2mm w przybliżeniu
I dorabiają by pierścień był idealnie szeroki do centrum tłoka
Ze środkowym nie ma tego problemu choć ma taki sam głęboki rowek jak pierwszy a jest szeroki
Olejowy zmieniam bo z nimi nigdy nie było problemu
Pierścienie robią z tego co pamiętam firma PRIMA Łódz
Frontera 3.2 V6
przemekcrx
 
Posty: 29
Dołączył(a): 25 gru 2010, 15:03
Lokalizacja: pl

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 09 mar 2016, 20:15

z tego co piszesz to wydaje mi się że jesteś w błędzie lub się nie rozumiemy, nie widzę tego bo mnie tam nie ma .
Jesli w tym zakładzie są jacyś fachowcy i również twierdzą że trzeba dorobić nowe pierścienie to ....być może się nie mylą .
można poprawiać producenta ale sensownie :) .
pamietaj że fuckupy drogo kosztują i bolą :)21 .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez przemekcrx » 09 mar 2016, 20:24

Ostatnio edytowano 09 mar 2016, 20:35 przez przemekcrx, łącznie edytowano 1 raz
Frontera 3.2 V6
przemekcrx
 
Posty: 29
Dołączył(a): 25 gru 2010, 15:03
Lokalizacja: pl

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez przemekcrx » 09 mar 2016, 20:33

link chodzi???
Sensownie to ja chcę ich poprawić bo każdą V6 isuzu tak zjebali
Frontera 3.2 V6
przemekcrx
 
Posty: 29
Dołączył(a): 25 gru 2010, 15:03
Lokalizacja: pl

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 09 mar 2016, 21:03

no wiec mi własnie o to chodziło, zastanów się co chcesz zrobić.
w moich tłokach które leżą w gratach teraz mierzyłem z m10b18 jest 0,6mm luzu w m50b25 vanos również 0,6mm i jak rozbierałem silniki to utkwiło by mi w pamieci jakby były jakieś przesadnie duże zamki dowodzące dużego zużycia pierścieni .
mam rónież tłok z klr 650 , tu jest pierścień na styk z boczną powierzchnią denka ale płaszcz ma 99,9 a denko ma 98,75 wiec jest róznica w średnicach 1,15mm więc pierścieńsobie pracuje na boki.
luz ma być
zwróc uwagę że denko tłoka zawsze jest minimum parę dych mniejsze niż płaszcz ze względu na rozszerzalność , jak zrobisz na styk to jak przyjdzie temperatura wewnetrzna powierzchnia wrębu w tłoku dociśnie pierścień do cylindra i masz w misce żelazny rosołek :D , a pierw polecą półki miedzy pierścieniami.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez pocieszny » 09 mar 2016, 21:24

musi być luz, nie ma innej opcji :)2
inaczej pierścienie rozpierdzieli w drobny mak :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez przemekcrx » 09 mar 2016, 22:05

Oczywiście wiecie lepiej a ja twierdze inaczej
Widze nie czaisz w czym jest problem .............................
A bmw nie ma takich problemów bo zazwyczaj pierscienie są równe i dopasowane do rowka...

A tu rowki głębogie że 2 gi pierścień jest idalny a pierwszy pływa na tłoku
W sumie to moje auto ja go robie i widze nikt przedemną tego 3.2 nie robił bo nikt nie ma o tym zielonego pojęcia..
na necie są silniki po 4 koła które żrą 1Litr na 1000km
Wszystkie przeze mnie teorie wyczytane w necie to bajka..
Ostatnio edytowano 09 mar 2016, 22:21 przez przemekcrx, łącznie edytowano 1 raz
Frontera 3.2 V6
przemekcrx
 
Posty: 29
Dołączył(a): 25 gru 2010, 15:03
Lokalizacja: pl

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 09 mar 2016, 22:19

przemekcrx napisał(a):Oczywiście wiecie lepiej a ja twierdze inaczej
Tylu tu widze mechaniorów że jak widze poezje piszą a żaden nie remontował 3.2 a jak zrobił to nadal wpierdala oliwe ,albo wymienia na inny motor za 3-4tys który żre oliwe
I nie pisz mi o bmw bo to całkiem inna bajka
i apropo bmw zadna nie ma takich luzów na pierścieniu

luzy pierwszego pierścienia nie mają nic wspólnego z braniem oliwy , ale to Twój motor , Twoja kasa , a jeśli chodzi o bmw ; to co piszę to są moje doswiadczenia , a ja życzę powodzenia.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez przemekcrx » 09 mar 2016, 22:22

To przez co pali ten olej powiedz mi?????????????????????
Frontera 3.2 V6
przemekcrx
 
Posty: 29
Dołączył(a): 25 gru 2010, 15:03
Lokalizacja: pl

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 09 mar 2016, 22:40

przemekcrx napisał(a):To przez co pali ten olej powiedz mi?????????????????????

z tą ilością pytajników to masz chyba jakieś problemy emocjonalne :roll: .
Jak chcesz sie dowiedziec jak wygląda brak spalania oleju to zrób remont kapitalny i ewentualnie przy okazji coś mozesz pomodzić .
sama wymiana pierscieni to nie jest remont tylko obcieranie dupy szkłem i nigdy nie gwarantuje sukcesu (czytaj "czasami gwarantuje") , a już napewno nie w relacji ze zlikwidowaniem luzów potrzebnych pierscieniowi kompresyjnemu do prawidłowej pracy.
jesli bmw to inna bajka ; ok, klr to jest japoniec ;wymieniłem tłok na doprężający kuty wosnerowski , z dedykowanymi pierścieniami ,przehonowałem cylinder i po kilkunastu tysiacach oleju nie ubywa ,a brał 1,1litr/1tyśkm.
przy okazji odblokowałem gażnik czego skutkiem ubocznym jest brak odcinki ale vmax dzwignoł się ze 135 na 175km/h
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez przemekcrx » 09 mar 2016, 23:02

Czyli huj wielki wiesz na temat 3.2 nawet nie widziałeś konstrukcjii tłoka a co dopiero pierścienia :D i wszystko w temacie
A japońcami to latałem 16 lat temu i wiem co można z tym autem a silnikiem przepraszam zrobić...
Frontera 3.2 V6
przemekcrx
 
Posty: 29
Dołączył(a): 25 gru 2010, 15:03
Lokalizacja: pl

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 09 mar 2016, 23:09

przemekcrx napisał(a):Czyli huj wielki wiesz na temat 3.2 :D i wszystko w temacie
A japońcami to latałem 16 lat temu i wiem co można z tym autem a silnikiem przepraszam zrobić...

dla mnie kazdy silnik spalinowy działa na tych samych zasadach , i czy to jest 6vd1 czy m50 czy inny nie ma znaczenia pod kątem pewnych prawidłowości.
Jakbyś był taki kuty w temacie 6vd1 to nie pisałbyś tu postów w stylu w którym zacząłeś :)21
no 16 lat temu też miałem japońca (honda accord) , zreszta również nie omieszkałem go wyremontować ,ale to było 100lat temu :lol:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez freefly » 09 mar 2016, 23:43

Na forum planetisuzu.com opisywane były problemy z konsumcją oleju w 3.2 i 3.5. Jednym z częstych była niedrożność kanałów odpływowych tłoków (zapchane węglem). Niektòrzy wiercili dodatkowe kanały.
Z tego co pisali to zostało ok. roku 2000 przeprojektowane przez Isuzu.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez Quentil » 10 mar 2016, 00:44

A widzialną cechą poprawionych silników ma być inny zaworek odmy.
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1003
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 10 mar 2016, 00:47

Quentil napisał(a):A widzialną cechą poprawionych silników ma być inny zaworek odmy.

ciekawa dygresja .
czyżbyś sugerował że stara odma pompowała olej do cylindrów ?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez freefly » 10 mar 2016, 01:06

W manualu napisali, że jedną z przyczyn konsumpcji oleju może być nieprawidłowe działanie zaworu nadciśniowego odmy.
Ostatnio edytowano 10 mar 2016, 01:10 przez freefly, łącznie edytowano 2 razy
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 10 mar 2016, 01:09

hehe na dniach robie prowizoryczny oil catch tank w celach badawczych .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez Quentil » 10 mar 2016, 01:14

mcgiver napisał(a):
Quentil napisał(a):A widzialną cechą poprawionych silników ma być inny zaworek odmy.

ciekawa dygresja .
czyżbyś sugerował że stara odma pompowała olej do cylindrów ?


Nie do końca, gdy zaworek jest niesprawny to spalanie oleju wzrasta. Lecz mi chodziło o to, że były zaworki wciskane, a w późniejszych latach przykręcane.
Spalanie oleju w tych silnikach jednak pochodzi z konstrukcji całości, a nie zaworka odmy, uszczelniaczy zaworowych itp., oczywiście mogą te rzeczy wpływać na konsumpcje jak w normalnym silniku, ale tego "fabrycznego" spalania oleju nie zlikwidują do 0.

Dopisałeś posta jak pisałem, więc dodam, że ten zaworek rzadko kiedy pada :)21
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1003
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 10 mar 2016, 01:17

i tak to sprawdzę bo to nie jest wiele zachodu.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez pocieszny » 10 mar 2016, 08:43

ogólnie zawalone kanały będą powodować walenie olejem,
niestety nie da się dokładnie wyczyścić bez częściowej rozbiórki :/
zawsze się zastanawiałem ile może tak wypompować :)21

jeśli spalanie będzie 0 to trzeba poszukać gdzie nam wache albo wodę dopompowuje do silnika :)21 :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez freefly » 10 mar 2016, 10:18

Raporty nie są optymistyczne. Cytat z oficjalnego biuletynu Isuzu dotyczącego silnika 3.5 V6 z roku 2002.

Oil Consumption
The accepted rate of oil consumption for engines used in Ascender, i-280, i-290, i-350, and i-370 vehicles is 1 quart (0.946
liter) in 2,000 miles (3200 km).
The accepted rate of oil consumption for engines used in Trooper (UX), Axiom (UP), VehiCROSS (VX), Rodeo (UE), and
Rodeo Sport/Amigo (UA) vehicles is 1 quart (0.473 liter) in 1,000 mi (1600 km).

This rate only applies to personal use vehicles, under warranty, that are driven in a non-aggressive manner and maintained
in accordance with the appropriate maintenanceschedule, with less than 36,000 miles (58,000 km), driven at legal speeds
in an unloaded (for trucks) condition.
IMPORTANT : This rate does not apply to vehicles that are driven in an aggressive manner, at high RPM, high speeds, or in a
loaded condition (for trucks). Oil consumption for vehicles driven under these conditions will be more.

IMPORTANT : This rate does not apply to vehicles that are driven in an aggressive manner, at high RPM, high speeds, or in a
loaded condition (for trucks). Oil consumption for vehicles driven under these conditions will be more. :)21

Blisko 0,5 litra na 1600 km przy normalnym użytkowaniu (bez pałowania) zgodnie harmonogramem przeglądów okresowych do przebiegu 58 tyś km ( w ramach okresu gwarancyjnego).

Przy większych przebiegach, nieprawidłowej konserwacji i mocnej eksploatacji to chyba tylko gorzej.
Ostatnio edytowano 10 mar 2016, 10:39 przez freefly, łącznie edytowano 1 raz
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez mcgiver » 10 mar 2016, 10:37

freefly napisał(a):
freefly napisał(a):Raporty nie są optymistyczne. Cytat z oficjalnego biuletynu dotyczącego silnika 3.5 V6 dla rocznika 2002.

Oil Consumption
The accepted rate of oil consumption for engines used in Ascender, i-280, i-290, i-350, and i-370 vehicles is 1 quart (0.946
liter) in 2,000 miles (3200 km).
The accepted rate of oil consumption for engines used in Trooper (UX), Axiom (UP), VehiCROSS (VX), Rodeo (UE), and
Rodeo Sport/Amigo (UA) vehicles is 1 quart (0.473 liter) in 1,000 mi (1600 km).

This rate only applies to personal use vehicles, under warranty, that are driven in a non-aggressive manner and maintained
in accordance with the appropriate maintenanceschedule, with less than 36,000 miles (58,000 km), driven at legal speeds
in an unloaded (for trucks) condition.
IMPORTANT : This rate does not apply to vehicles that are driven in an aggressive manner, at high RPM, high speeds, or in a
loaded condition (for trucks). Oil consumption for vehicles driven under these conditions will be more.

IMPORTANT : This rate does not apply to vehicles that are driven in an aggressive manner, at high RPM, high speeds, or in a
loaded condition (for trucks). Oil consumption for vehicles driven under these conditions will be more. :)21

Blisko 0,5 litra na 1600 km przy normalnym użytkowaniu (bez pałowania) zgodnie harmonogramem przeglądów okresowych do przebiegu 58 tyś km ( w ramach okresu gwarancyjnego).

wiadaomo że im agresywniejsza jazda i wiecej zaworów to olej ma gdzie uciekać,
w książkach bmw również sa takie uwagi , choćby ksiazka do e12/e28 , gdzie pisze że nalezy się martwić jeśli spożycie będzie większe niż 1,5litra/1tyśkm. tylko że akurat w e28 miałem taki silnik że to co brał przez 12tyś mieściło się miedzy kreskami na bagnecie przy przebiegu prawie 300tyś.
jakby nie było to to że producent wspomina o tym w manualu jest po to żeby się nikt nie przyczepił że bierze , ale brać nie musi.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez freefly » 10 mar 2016, 10:42

mcgiver napisał(a):
freefly napisał(a):
freefly napisał(a):Raporty nie są optymistyczne. Cytat z oficjalnego biuletynu dotyczącego silnika 3.5 V6 z roku 2002.

Oil Consumption
The accepted rate of oil consumption for engines used in Ascender, i-280, i-290, i-350, and i-370 vehicles is 1 quart (0.946
liter) in 2,000 miles (3200 km).
The accepted rate of oil consumption for engines used in Trooper (UX), Axiom (UP), VehiCROSS (VX), Rodeo (UE), and
Rodeo Sport/Amigo (UA) vehicles is 1 quart (0.473 liter) in 1,000 mi (1600 km).

This rate only applies to personal use vehicles, under warranty, that are driven in a non-aggressive manner and maintained
in accordance with the appropriate maintenanceschedule, with less than 36,000 miles (58,000 km), driven at legal speeds
in an unloaded (for trucks) condition.
IMPORTANT : This rate does not apply to vehicles that are driven in an aggressive manner, at high RPM, high speeds, or in a
loaded condition (for trucks). Oil consumption for vehicles driven under these conditions will be more.

IMPORTANT : This rate does not apply to vehicles that are driven in an aggressive manner, at high RPM, high speeds, or in a
loaded condition (for trucks). Oil consumption for vehicles driven under these conditions will be more. :)21

Blisko 0,5 litra na 1600 km przy normalnym użytkowaniu (bez pałowania) zgodnie harmonogramem przeglądów okresowych do przebiegu 58 tyś km ( w ramach okresu gwarancyjnego).

wiadaomo że im agresywniejsza jazda i wiecej zaworów to olej ma gdzie uciekać,
w książkach bmw również sa takie uwagi , choćby ksiazka do e12/e28 , gdzie pisze że nalezy się martwić jeśli spożycie będzie większe niż 1,5litra/1tyśkm. tylko że akurat w e28 miałem taki silnik że to co brał przez 12tyś mieściło się miedzy kreskami na bagnecie przy przebiegu prawie 300tyś.
jakby nie było to to że producent wspomina o tym w manualu jest po to żeby się nikt nie przyczepił że bierze , ale brać nie musi.


Podane wartości są akceptowane przez producenta dla nowych silników i nie stanowią podstawy do roszczeń gwarancyjnych. Później może być tylko gorzej. Bo poprzedni właściciel wymieniał olej np. co 30 tyś lub tylko dolewał ubytki bez wymiany fitrów. ;)
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez pocieszny » 10 mar 2016, 15:15

niom ale 3,2 teoretycznie chleje mniej :)21 :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Znikający olej silnikowy

Postprzez Quentil » 10 mar 2016, 19:07

W USA zmieniali silniki na gwarancji jak brało za dużo (jakąś akcje serwisową mieli przez chwilę). Czasem pomagało czasem nie... :roll:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1003
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron