BRAK SMAROWANIA W 4JX1

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

BRAK SMAROWANIA W 4JX1

Postprzez kuba4x4 » 18 maja 2011, 00:07

Kontrolka swieci się a zegar nie porusza się co to może byc? Po odkręceniu przewodu olejowego do turbiny na pracujacym silniku nie pojawia sie olej.
kuba4x4
 
Posty: 39
Dołączył(a): 31 paź 2010, 09:18

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

Postprzez tomaszsuplicki » 18 maja 2011, 00:22

pompa olejowa, niektórzy to przerabiali nie odpalaj go lepiej bo turbina się posypie :?
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

Postprzez kuba4x4 » 18 maja 2011, 09:18

i CO TERAZ KTORA TO POMPA I JAK JA WYMONTOWAC I CZY DA REDE BEZ WYCIAGANIA SILNIKA?
kuba4x4
 
Posty: 39
Dołączył(a): 31 paź 2010, 09:18

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

Postprzez Nahen/thor_ » 18 maja 2011, 17:25

Skoro sprawdzałeś już, że do turbiny NA ODPALONYM SILNIKU nie idzie olej to poza pompą powoli myśl o turbinie :(
Bez wyjęcia silnika raczej się nie obejdzie ;) Jakby się udało to zarobisz kupę $ za patent ;) Nie koniecznie musiała paść pompa moze któyś z zaworów zastrajkował i nie puszcza oleuma do pompy którejś. Opcji jest jak zwykle kilka ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

Postprzez tomaszsuplicki » 18 maja 2011, 17:33

jedna pompa, ta po stronie pompy wysokiego ciśnienia ( przy małym filtrze oleju) jest tylko i wyłącznie do pompy wysokiego ciśnienia .
a druga pompa (przy dużym filtrze oleju)jest do panewek i turbiny to prawda że mogą tylko być zawory , można je wyjąć i sprawdzić bez wyciągania silnika.jest zawór przelewowy i (powrotny)
Swoją drogą ciekawe czy można wymienić pompę po wyjęciu skrzyni ? Może jest łatwiej 8-)
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

Postprzez Nahen/thor_ » 18 maja 2011, 19:56

Tak się zastanawiałem nad zdjęciem skrzyni i od tej strony próbować ale obawiam się, że to może być niezła ekwilibrystyka.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

Postprzez kuba4x4 » 18 maja 2011, 21:28

Gdzie sa te zawory i jak je wyjąc i sprawdzic bo nigdy tego jeszcze nie probowalem. moze ma ktos jakis obraz tego miejsca w ktorym jest zawor.
kuba4x4
 
Posty: 39
Dołączył(a): 31 paź 2010, 09:18

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

Postprzez Nahen/thor_ » 18 maja 2011, 21:54

Na stronce głowej masz do ściagnięcia manuala w którym są ładne rysunki i sensowne opisy co i jak krok po kroku w stronę "rozgrzeb" i w stronę "złuż" Myślę, że skoro sam chcesz grzebać to od tego zacznij ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

Postprzez jedrula » 21 maja 2011, 22:08

przede wszystkim zacznij od zdjęcia miski olejowej sprawdzeniu smoka zasysającego olej ( potrafią się oberwać na uchwycie mocującym smok do kadłuba silnika wymień oringi na łaczeniu rurek smoka na takie same jak powinny być lub ciut grubsze - opisywałem to kiedyś) to jest podstawa . o ile dobrze pamiętam to smoki są dwa i jezęli auto ci odpala to skup się bardziej na smoku tym z prawej strony patrząc od tyłu auta gdyż pompa z prawej strony odpowiada za smarowanie główne silnika i ciśnienie z tej pompy jest na dużym filtrze olejowym a w korpusie tego filtra zamontowane są czujnik ciśnienia ( kontrolka i zegar ) oraz zawory ciśnieniowy i zwrotny oleju
jedrula
 
Posty: 154
Dołączył(a): 01 paź 2009, 06:01

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

Postprzez kuba4x4 » 23 maja 2011, 21:37

Dzieki za informacje , ale co w tedy jesli to nie to. Bo jaki pisałem o tej awari to cos zagrzechotało czyżby pompa sie rozwliła lub nie wiem coś wspołpracującego?
kuba4x4
 
Posty: 39
Dołączył(a): 31 paź 2010, 09:18

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

Postprzez Nahen/thor_ » 23 maja 2011, 21:39

Turbina?
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

Postprzez kuba4x4 » 23 maja 2011, 22:08

NAPEWNO NIE TURBINA
kuba4x4
 
Posty: 39
Dołączył(a): 31 paź 2010, 09:18

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

Postprzez Miki » 13 lut 2012, 11:06

Według opisu w manualu ( str.5672), by dostać się do pomp oleju należy:
1.Podnieść pojazd
2.Spuścić olej
3.Zdjąć koło zamachowe
4.Usunąć rear plate[jakaś płytka]=dla skrzyni automatycznej
5.Wyjąć pierwszą pompę oleju z bloku silnika a drugą ze skrzyni korbowej

Nie wiem czy dobrze to przetłumaczyłem.Teraz moje pytanie ,czy ten opis dotyczy tych właśnie pomp o których była mowa wyżej ? I która z nich jest odpowiedzialna za smarowanie turbiny ?

Pozdrawiam
Miki
 

Re: BRAK SMAROWANIA W 4JX1

Postprzez tomaszsuplicki » 13 lut 2012, 12:25

tomaszsuplicki napisał(a):jedna pompa, ta po stronie pompy wysokiego ciśnienia ( przy małym filtrze oleju) jest tylko i wyłącznie do pompy wysokiego ciśnienia .
a druga pompa (przy dużym filtrze oleju)jest do panewek i turbiny to prawda że mogą tylko być zawory , można je wyjąć i sprawdzić bez wyciągania silnika.jest zawór przelewowy i (powrotny)
Swoją drogą ciekawe czy można wymienić pompę po wyjęciu skrzyni ? Może jest łatwiej 8-)


czytaj uważnie

demontujesz skrzynię
sprzęgło
koło zamachowe
i masz 2 pompy
po lewej (od strony kierowcy )pompa olejowa podająca olej do pompy wysokiego ciśnienia
po prawej (od pasażera ) pompa smarująca turbinę panewki i dająca olej pod tłoki
Obrazek3.0 DOHC 1999 35''
Avatar użytkownika
tomaszsuplicki
 
Posty: 201
Dołączył(a): 11 sty 2010, 21:30
Lokalizacja: iceland


Powrót do Isuzu Trooper II FL / Opel Monterey B (1998-2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości