2.8TD/TDI

Isuzu Trooper

2.8TD/TDI

Postprzez Wojtas » 18 maja 2009, 21:23

Witam,
na imię mi Wojtek, co pewnie można wywnioskować z nicku, i być może będę się przymierzał niedługo do kupna Troopka.
Kiedyś rodzice mieli długiego, 3 drzwiowego Troopa 2.2d (rocznik '84 chyba) i teraz przerzucili się na Jeepa (nie powiem, bo mi też się podoba), ale ja szukam czegoś w miarę taniego w utrzymaniu (wiem że przy 4x4 będzie z tym ciężko) czym mogę wyjechać w teren, i na dalszą wycieczkę (na przykład do Rumunii), więc padło na długiego Troopera w dieslu (nie lubię gazu, z resztą podoba mi się ten klekocik).
No i tu pytanie dotyczące różnicy w dynamice 2.8TD a 2.8TDI, nie ukrywam że płaska maska, bez wlotu bardziej mi się podoba, ale czy dla samego wyglądu warto rezygnować z intercoolera?
A skoro już piszę, to zadam jeszcze jedno pytanie, jak myślicie, a ile można dorwać Troopka (tego już z kwadratowymi światłami), w tych dwóch wariantach silnikowych w stanie rokującym?
Dodam tylko że uczę się w technikum samochodowym, a ojciec jest mechanikiem, więc coś tam przy drobnych usterkach razem możemy podłubać.
Pozdrawiam, i przepraszam za takie pytania, ale po prostu mnie odpowiedzi na nie ciekawią, właściwie jeszcze na 100% nie zdecydowałem czy to ma być Trooper.
PS.
Nie zależy mi żeby była rakieta, bo wtedy bym kupił wyścigówkę ;)
Wojtas
 
Posty: 10
Dołączył(a): 18 maja 2009, 21:11
Lokalizacja: Poznań

Re: 2.8TD/TDI

Postprzez MAVV » 20 maja 2009, 19:20

siemeczka , ja mam 2,8tdi 92r dałem za niego 8500 ( w ogłoszeniu bez wkładu finansowego ) wymieniłem juz czesci na 1000 zl i to nie koniec :( . ostatnio zrobiłem duzo km po szutrach z całą rodziną , ekonomia super , komfort lichutki :( . mam wrażenie ze przełożenia skrzyni trochę nie dobrane , przykładowo na 2 biegu jak zaczyna turbina pompować to rakieta wrzucam 3 i jest lekki muł dopóki turbina nie zacznie pompować . nie wiem jak jest bez intercolera . pozdro
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: 2.8TD/TDI

Postprzez Wojtas » 20 maja 2009, 21:27

Na komforcie mi akurat najmniej zależy, młody jestem to jakoś przetrzymam. ;)
Myślę jeszcze nad 2.2td, ale to już chyba taki mułek by był, co nie?
Wojtas
 
Posty: 10
Dołączył(a): 18 maja 2009, 21:11
Lokalizacja: Poznań

Re: 2.8TD/TDI

Postprzez Silvestr » 21 maja 2009, 10:09

2.2 moim zdaniem będzie za słaby... Tak jak napisał Mavv - samochód po kupnie zawsze wymaga jeszcze wkładu finansowego, nawet jeśli kupisz za 10.000 zł. W końcu żyjemy w Polsce ;) Wszystko zależy od szczęścia. Nieraz kupisz za 6.000 zł. i będzie lepszy niż inny za 9.000 zł. Ważna uwaga - nie sugeruj się rokiem produkcji jak niektórzy. Najważniejsze aby miał zdrową ramę bo to słaby punkt tych samochodów.
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: 2.8TD/TDI

Postprzez Wojtas » 21 maja 2009, 16:20

Co do rdzewienia troopów, to już wszystko znam z autopsji, a z tym wkładem po zakupie to też wiadoma sprawa.
No to dzięki za odpowiedzi, chyba będę się rozglądał za 2.8, nie ważne czy z intercoolerem czy bez.
Wojtas
 
Posty: 10
Dołączył(a): 18 maja 2009, 21:11
Lokalizacja: Poznań

Re: 2.8TD/TDI

Postprzez MAVV » 21 maja 2009, 22:20

wlot na masce jest super . jak dla mnie :D :D
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: 2.8TD/TDI

Postprzez Wojtas » 22 maja 2009, 19:08

Ja tam wolę bez, ale to tylko i wyłącznie kwestia gustu.
Wojtas
 
Posty: 10
Dołączył(a): 18 maja 2009, 21:11
Lokalizacja: Poznań

Re: 2.8TD/TDI

Postprzez MAVV » 23 maja 2009, 19:41

tak jak mówisz :D , to moj 2 trooper , wczesniej był 2.6 bez wlotu i tez było super :D :)21
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: 2.8TD/TDI

Postprzez iza » 25 cze 2009, 10:45

ja mam 2.8 td i go chwale zmienilam sworznie i od dwuch lat tylko leje ale szukam cos wiekszego chcesz to moge spszedac swego i daja 2 lata gwarancji ze ronczek nie pobrudzisz
iza
 

Re: 2.8TD/TDI

Postprzez iza » 25 cze 2009, 10:50

jesli sie namyslisz to napisz bajcar30 @gmail.com
iza
 

Re: 2.8TD/TDI

Postprzez Wojtas » 06 lip 2009, 01:16

Szukam koniecznie długiego, z resztą narazie muszę fundusze uzbierać.
A tak żeby nie zakładać nowego tematu, jak myślicie, długi troopek nadaje się na wyprawówkę?
Jeśli tak to co ewentualnie może jeszcze wymagać poprawy fabryki?
Wojtas
 
Posty: 10
Dołączył(a): 18 maja 2009, 21:11
Lokalizacja: Poznań

Re: 2.8TD/TDI

Postprzez Nahen/thor_ » 10 lip 2009, 22:55

Po pierwsze: Rumunia takim samochodem hmm... Ja bym się nie odważył choć inne głupoty robiłem swoim 2.6 1988. Sam myślę o Rumunii ale do momentu kiedy nie wsadzę w staruszka jakichś 6-10 tysi dość szybko jestem w stanie sobie wybić ten pomysł z głowy.

Druga sprawa: Na wyprawówkę tylko długi. Chyba, że pisząc wyprawówka masz na myśłi rajdy ;) Wtedy tylko krótki ;) Jeżeli wyprawówka która ma służyć do długich wyjazdów typu zobaczyć jak najwięcej nowego, zwiedzać itp to tylko długi. Choćby ze wględu na możłiwość przekimania sie w miare wygodnie w środku samochodu a nie na zewnątrz albo na fotelu kierowcy ;)

Trzecia: czy to będzie 2.8TDintercooler czy tylko TD nie robi różnicy tak długo jak nie będziesz miał ochoty na wyścigi ;)

Wg mnie poszukaj Trooperka długiego, oby miał ramę w dobrym stanie, nie zwracaj szczególnie uwagi na pordzewiałe tylne drzwi i nadkola to wszystko da się zrobić a rama jak się złamie to kaplica. Co do wygody/komfortu to myślę, że kiedy pamięta się o roczniku, genezie tego samochodu (powstał jako ciągnik dla rolników ;) ) to okazuje się że fotele super trzymają, są wygodne, idealny widok z miejsca kierowcy widac wszystko co tylko trzeba. Do tego w dieslach masz CAŁY BAGAŻNIK dla siebie (nie ma tam najczęsciej montowanego w benzyniakach wypełniacza przestrzeni bagażowej - butli LPG). Jedziesz dalej wykręcasz tylna kanapę i masz miejsce na materac, stolik, kuchnię, salon, co tam chcesz ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.8TD/TDI

Postprzez Silvestr » 15 lip 2009, 16:14

Nahen/thor_ napisał(a):Wg mnie poszukaj Trooperka długiego, oby miał ramę w dobrym stanie, nie zwracaj szczególnie uwagi na pordzewiałe tylne drzwi i nadkola to wszystko da się zrobić a rama jak się złamie to kaplica. Co do wygody/komfortu to myślę, że kiedy pamięta się o roczniku, genezie tego samochodu (powstał jako ciągnik dla rolników ;) ) to okazuje się że fotele super trzymają, są wygodne, idealny widok z miejsca kierowcy widac wszystko co tylko trzeba. Do tego w dieslach masz CAŁY BAGAŻNIK dla siebie (nie ma tam najczęsciej montowanego w benzyniakach wypełniacza przestrzeni bagażowej - butli LPG). Jedziesz dalej wykręcasz tylna kanapę i masz miejsce na materac, stolik, kuchnię, salon, co tam chcesz ;)


Święte słowa... U mnie rama była chyba ewenementem, nie było większych gniazd korozji, można było "szukać" śrubokrętem i nic się nie znalazło :) Ale dodać muszę, że konserwacje spodu miał min. raz na rok.
Butla w bagażniku też nieraz potrafiła uprzykrzyć życie... Dlatego obecnie Montereyem jeżdżę jeszcze na benzynie i kombinuję gdzie (poza bagażnikiem) schować butlę na gaz :)21
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości

cron