Chrobotanie

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Chrobotanie

Postprzez Pablo3.1d » 18 cze 2011, 22:26

Witam

Od niedawna zauważyłem u siebie dziwny dźwięk przypominający koło fortuny. Nie wiem co to może być? Dźwięk jest obecny podczas toczenia się nawet na luzie więc odpada skrzynia biegów, na postoju tego nie ma. Jest ktoś w stanie pomóc?
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Re: Chrobotanie

Postprzez pocieszny » 18 cze 2011, 22:43

klocki hamulcowe? :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Chrobotanie

Postprzez Pablo3.1d » 18 cze 2011, 23:01

Klocki niedawno wymieniałem więc nie ;)

Mogę jeszcze dodać, że po wymianie sworzni, końcówek drążków pojawiły mi się drgania na kierownicy od 60 km/h i też nie wiem czym to jest spowodowane.
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Re: Chrobotanie

Postprzez boqdan » 19 cze 2011, 08:34

Koła do wyważenia,lub skrzywiona felga.
Miałem ten sam problem przy 80km/h
Monterey 94" AUT 3,2 LPG/ był Pajero 2,5 tdi /
nie będzie Free Lander,a
Avatar użytkownika
boqdan
 
Posty: 63
Dołączył(a): 28 maja 2011, 16:33
Lokalizacja: Ostrowiec

Re: Chrobotanie

Postprzez Pablo3.1d » 19 cze 2011, 09:29

Hmmm, a może być to również przyczyną tego chrobotania? W sumie to mi się chyba pojawiło po tym jak rozpędzony w błocie trafiłem na taką muldę...
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Re: Chrobotanie

Postprzez max667 » 21 cze 2011, 19:21

Sprzęgi automaty? Jeśli tak to jeden może być nie rozpięty (wyklepany ząbek na "bieżni") i w czasie jazdy przedni mechanizm pracuje obracając drugą (rozpiętą) póloś w odwrotnym kierunku (tak jak byś jechal na wstecznym), co uniemożliwia zapięcie się drugiego huba... i stąd jargotanie ;)
Obrazek
ISUZU TROOPER '90 2,8 TDI
Avatar użytkownika
max667
 
Posty: 123
Dołączył(a): 09 lip 2010, 22:18
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Chrobotanie

Postprzez Pablo3.1d » 21 cze 2011, 21:38

Sprzęgi mam manualne. Jeśli mam rozpięty przód to powinien się kręcić wałek z reduktora kiedy kręcę kółkiem?
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Re: Chrobotanie

Postprzez pocieszny » 21 cze 2011, 23:43

jak masz rozpięty przód to nic się nie powinno kręcić, oprócz piasty ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Chrobotanie

Postprzez Nahen/thor_ » 22 cze 2011, 19:51

Jak masz "wolne" sprzęgi to nic nie powinno się obracać, chyba, że zapodasz 4H/4L na reduktorze.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chrobotanie

Postprzez Pablo3.1d » 22 cze 2011, 20:23

Zagadka rozwiązana ;) To krzyżak wałka napędowego, który napędza przednią oś, krzyżak do wymiany. Tylko ciekawi mnie właśnie to, że kiedy kręcę kółkiem to kręci się też ten wałek. Co to może być?
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Re: Chrobotanie

Postprzez skiczu » 22 cze 2011, 22:41

Nahen/thor_ napisał(a):Jak masz "wolne" sprzęgi to nic nie powinno się obracać, chyba, że zapodasz 4H/4L na reduktorze.

Na postoju z odpiętym przodem NIC nie powinno się kręcić podczas obracania kołem. Sprawdź oba koła. Jeśli wałek się obraca tylko przy jednym to uszkodzone masz tylko jedno sprzęgiełko ;) .
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Chrobotanie

Postprzez Pablo3.1d » 22 cze 2011, 23:18

Chyba będę musiał wymienić te sprzęgiełka. Da się tak jeździć czy nie bardzo ?
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Re: Chrobotanie

Postprzez Nahen/thor_ » 22 cze 2011, 23:26

Da się, ale szkoda bez sensu tyrać most przedni i "wyjście" z reduktora. W teorii jeżeli wszystkie elementy są OK: łożyska, wielokliny, krzyżaki, skrzynia, reduktor itp to niby nic się stać nie powinno ale mimo to nie warto. Prędzej czy później w dupę dostaną przeguby choćby.

Aa i nie wymieniaj od razu tylko je rozbierz i sprawdź co z nimi, może są OK tylko jakieś "detale" trzeba dopracować.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chrobotanie

Postprzez max667 » 23 cze 2011, 10:54

:?: Nie wiedzialem nawet że manualne huby mogą się zblokować... zlokalizuj który się nie rozlącza i go rozbierz, to nie jest skomplikowana konstrukcja .
Może po:
W sumie to mi się chyba pojawiło po tym jak rozpędzony w błocie trafiłem na taką muldę...

zębatka przekręcila się w prowadnicach(malo prawdopodobne, ale możliwe jeśli napędy byly dość intensywnie i często używane w ekstremalnym terenie), ulamal któryś ząb, wpadl między tryby, zaciąl je i blokuje powrót przy rozlączeniu, lub calkiem zębatka pękla (jeśli to jakieś chińskie podróbki, to też prawdopodobne)...tak czy inaczej, to bez rozebrania tego się nie dowiesz. ;)
Obrazek
ISUZU TROOPER '90 2,8 TDI
Avatar użytkownika
max667
 
Posty: 123
Dołączył(a): 09 lip 2010, 22:18
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Chrobotanie

Postprzez Pablo3.1d » 23 cze 2011, 16:31

Jutro się zabiorę za te sprzęgiełka :) Może być tak, że jest tam jakiś brud i niezbyt dobrze to pracuje? Bo trochę ciężko się przekręca te dekielki
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Re: Chrobotanie

Postprzez pocieszny » 23 cze 2011, 21:19

na przykład smaru ktoś nawalił za dużo :)21
ale jeśli to manual to raczej rdza, więc można się przygotować na wydatki :?
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Chrobotanie

Postprzez Nahen/thor_ » 23 cze 2011, 21:27

Do momentu aż nie otworzysz i nie sprawdzisz można gdybać ;) Jak rozbierzesz będzie wiadomo co im dolega ;) Koszta powinny się zmieścić gdzieś pomiędzy pojemnikiem smaru 20-40 PLNów a nowymi sprzęgami 500-700 PLNów ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chrobotanie

Postprzez Pablo3.1d » 24 cze 2011, 09:21

Konstrukcja bardzo prosta, wszystko wygląda na sprawne ale zębatka po przekręceniu w "free" nie chce wyjść do góry, po prostu zostaje w swojej pozycji i blokuje przód. Może musi tam być jakaś sprężyna która jej pomaga?
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Re: Chrobotanie

Postprzez croochy » 24 cze 2011, 09:23

no musi

mi kiedyś spadła sprężyna spadła i sie sprzęgiełko nie rozpinało, założyłem spowrotem i hulało
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Chrobotanie

Postprzez max667 » 24 cze 2011, 09:50

Rozbieraj nie masz wyjścia ;), skoro są dostępne podzespoly do tego (np. http://allegro.pl/pokretlo-sprzegielka- ... 73756.html ) to powinno się dać bez problemu rozlorzyć- nie pamiętam dokladnie jak zmienialem na manuale, ale chyba powinien tam być taki seger w postaci pól pierścionka do wyjęcia i dalej powinno się rozlorzyć.
Jedyna fota jaką mi się udalo znaleźć:
Obrazek
(jak rozbierzesz mógl byś to "pstryknąć" dla potomnych ;) )
Obrazek
ISUZU TROOPER '90 2,8 TDI
Avatar użytkownika
max667
 
Posty: 123
Dołączył(a): 09 lip 2010, 22:18
Lokalizacja: świętokrzyskie

Re: Chrobotanie

Postprzez Pablo3.1d » 24 cze 2011, 12:02

No i super, wszystko się zgadza, mam wszystkie części ale ta zębatka wchodzi jak daję LOCK a jak przełączam na FREE to już nie wychodzi. Chwilowo wywaliłem tą zębatkę żeby nie męczyć innych podzespołów ;)
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Re: Chrobotanie

Postprzez pocieszny » 24 cze 2011, 14:22

męczenie podzespołów to trochę bujda :)21
zużycia większego nie ma, o ile w moście i w reduktorze, jest oleum, wał się lepiej smaruje, jedyne co przeszkadza to większe spalanie (poniżej 0,5l na 100km) więc nie przesadzajmy ;)
lepiej spiąć na stałe niż kombinować,

przy usterce takiej jak Twoja najprawdopodobniej albo pękła sprężyna, albo wytarły się prowadnice,
osobiście bym spiął na sztywno i cieszył się sziftowaniem w locie ;) a doraźnie jak by była kasa kupił nowe manuale :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Chrobotanie

Postprzez Pablo3.1d » 24 cze 2011, 14:26

A sziftowanie w locie co oznacza? :D byłem niedawno wyważyć te koła i znowu drgają :D
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Re: Chrobotanie

Postprzez Nahen/thor_ » 24 cze 2011, 19:27

Jak będziesz miał zapięte oba sprzęgi non stop, to w granicach przyzwoitych prędkości możesz sobie w czasie jazdy zapodać 4H i wyłączyć. 4L lepiej zapodawaj na postoju. Wygodniej, bo nie musisz wychodzić z auta i ręcznie zasprzęglać sprzęgów. To takie "sziftowanie" w biegu ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Chrobotanie

Postprzez Pablo3.1d » 25 cze 2011, 18:31

Hmmm ale jak się ma przód spięty to chyba nie da się pełnego skrętu zrobić?
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Następna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 30 gości