Regulacja przekładni kierowniczeej

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Regulacja przekładni kierowniczeej

Postprzez Bosman » 13 wrz 2009, 11:02

Cześć. Kilka dni temu kupiłem Moncia z 93, 3,1 TDI. Zrobiłem kilkaset km i jestem z niego zadowolony. Poza dokuczliwym luzem w przekładni kierowniczej. Czy ktoś z Was podrzuci info. o możliwości regulacji? Z góry dziękuję :)
Bosman
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 wrz 2009, 10:30

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

Postprzez chevidan » 15 wrz 2009, 21:58

na kolumnie kierowniczej jest śruba regulacyjna.
odkręcasz kontrę i wkręcasz śrubę o pół obrotu.potem jazda testowa i ewentualna korekta.nie można za ciasno skręcić bo będzie się blokować przy skrętach.
Monterey 3.1TD 1996r
33", zawiecha 2"up,buda 2" up
chevidan
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 sty 2009, 16:39

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

Postprzez Bosman » 16 wrz 2009, 21:43

chevidan napisał(a):na kolumnie kierowniczej jest śruba regulacyjna.
odkręcasz kontrę i wkręcasz śrubę o pół obrotu.potem jazda testowa i ewentualna korekta.nie można za ciasno skręcić bo będzie się blokować przy skrętach.


Jeżeli dobrze Cię rozumiem, na górnej pokrywie przekładni.
Bosman
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 wrz 2009, 10:30

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

Postprzez chevidan » 21 wrz 2009, 17:57

tak
Monterey 3.1TD 1996r
33", zawiecha 2"up,buda 2" up
chevidan
 
Posty: 127
Dołączył(a): 21 sty 2009, 16:39

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

Postprzez Bosman » 30 wrz 2009, 22:46

Ślicznie Ci dziękuję za pomoc. Teraz to inna bajka.
Miałem problem z upapraną śrubą regulacji. Trzeba ją przed próbą luzowania dokładnie oczyścić. Inaczej widzę dużą szansę na kłopoty.

Dla szukających wiecej informacji; odsyłam do dostępnej na naszej stronie instrukcji od Traperka. Przekładnia w późniejszym modelu jest identyczna lub bardzo podobna. Z punktu widzenia regulacji bez znaczenia.

Ahoj!
Bosman
 
Posty: 18
Dołączył(a): 13 wrz 2009, 10:30

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

Postprzez blublu1 » 19 wrz 2013, 13:49

Odgrzewam kotleta . Jaki powinien być luz na przekładni kierowniczej . Przymierzam się do regulacji i boje się ,żebym nie przedobrzył z regulacją .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

Postprzez pocieszny » 19 wrz 2013, 16:08

wbrew pozorom w moncaku powinien być dość duży luz (większy niż w osobówce) zapoboega to upierdzieleniu rąk podczas jazdy w terenie :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

Postprzez blublu1 » 19 wrz 2013, 16:59

Większy , tzn jaki - tak bardziej liczbowo by sie przydało :)21
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

Postprzez PiotrR » 19 wrz 2013, 22:01

Stara szkoła mówi, że max na szerokość dłoni. Tak kiedyś drogówka sprawdzała na drodze. Taki miałem przed regeneracją przekładni był za duży, problemy z utrzymaniem auta w koleinach. Teraz jest tak na trzy palce i jest ok.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

Postprzez LUCYFER » 20 wrz 2013, 20:12

To jest ta śruba co to się kluczem kontrę dokręca a sama śruba na śrubokręt jest? :oops:
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

Postprzez PiotrR » 20 wrz 2013, 21:41

W zasadzie tak. Widziałem zakąszenie śruby w kwadrat na klucz 12 nn nie wiem czy fabryka czy inwencja regenerującego przekładnię.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Regulacja przekładni kierowniczeej

Postprzez Hinek » 25 wrz 2013, 23:38

To jest przekładnia z tzw. ślimakiem globoidalnym. Reguluje się ją tak, aby przy kołach ustawionych do jazdy na wprost luzu nie było wcale, ale by nie powstawał też wyraźny opór ( teoretycznie trzeba by użyć dynamometru, ale kto to robi.. :) ) Po skręceniu kół luz się pojawi - wynika to z konstrukcji tej przekładni. Bardzo ważne jest dlatego, aby luz ustawiać przy kołach ustawionych do jazdy na wprost. Wszystko to dotyczy przekładni nie zużytej. Jeśli ślimak się zużył żadne regulacje nie pomogą.
Do jazdy w terenie, żeby kierownica łapek nie urwała potrzebny jest amor skrętu. Da się jednak bez tego żyć :)
Pozdrawiam
Hinek Monterey 3.1 LTD 93r
Hinek
 
Posty: 181
Dołączył(a): 30 paź 2012, 23:29
Lokalizacja: Gdynia


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 105 gości