Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez krycha-zigi » 08 lut 2012, 17:25

Witam

Mój Trooper zgłupiał. Tydzień temu kupiłem Isuzu Trooper 3, 1 TD po sprawdzeniu oleju stwierdziłem niski stan, więc dolałem. Podczas holowania innego samochodu zauważyłem duże kłęby dymu postanowiłem zjechać i sprawdzić, co się stało. Po naciśnięciu sprzęgła obroty silnika wystrzelił do końca, czyli 6000 przekręcenie kluczyka nie pomogło, więc zdusiłem go na 5 biegu. Po otworzeniu maski masakra cały w oleju. Jak się okazało olej wydobył się z pod bagnetu został wystrzelony. Po sprawdzeniu stanu oleju okazało się, że centymetr jest ponad stan. Spuściłem olej żeby było pomiędzy kropkami. Silnik po ponowny zapaleniu było wszystko ok. Trochę podymił wypalił olej i przestał dymić. Ku mojemu zdziwieniu auto jakby odżyło. Tak jakby wreszcie zaczęła działać turbina. Wreszcie było słychać charakterystyczny gwizd z turbiny. Myślałem, że powodem wzrostu obrotów było za duże ciśnienie i dlatego silnik zgłupiał. Ale jak się okazało problem się nie rozwiązał. Na biegu jałowym mogę wciskać pedał gazu do końca i jest ok. Po dwóch dniach jazdy problem znowu się pojawił na 5 biegu wciskam gaz do dechy auto przyśpiesza, ale po wciśnięciu sprzęgła obroty idą na maxa. Wskazania Temperatury są w normie bez wahań. Proszę o podpowiedz, co może być przyczyną. Turbinę raczej bym wykluczył dlatego gdyż auto nie kopci i nie brakuje mu mocy. :?: :)3 :(
Isuzu Trooper 3,1 TD 94 Lift 2" 33x9,5x16
krycha-zigi
 
Posty: 11
Dołączył(a): 08 lut 2012, 12:21
Lokalizacja: Pułtusk

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez mikusien » 08 lut 2012, 18:23

Spawdz panie kolego czy linka od gazu ci sie nie zapiekla albo nie zaszla syfem.bo dziwne to troche co piszesz ze tak wariuje: dzisiaj dobrze a po jutrze waryjuje :)21
Avatar użytkownika
mikusien
 
Posty: 494
Dołączył(a): 23 paź 2011, 16:48
Lokalizacja: GNIEZNO

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez Maryś » 08 lut 2012, 19:26

Poszukaj na forum o wściekłym dizlu :)21
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez Serg » 08 lut 2012, 20:43

Poczytaj ten temat -> viewtopic.php?f=4&t=1393
Miałem tak samo, ale już od jakiegoś czasu tak sie nie dzieje, nie wiem w czym jest problem :roll:
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46


Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez wojtekkk » 09 lut 2012, 07:29

co by nie mówic dostaje z powietrzem dobry zastrzyk oleum
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez krycha-zigi » 09 lut 2012, 09:37

Dzięki wszystkim za wskazówki i tezy już wcześniej czytałem te posty, ale nie znalazłem dla sienie rozwiązania problemu. A obserwując forum jest to wada tych samochodów. Dziś po pracy rozbieram samochód i będę szukał przyczyny. A tak w ogóle to może mi ktoś wytłumaczyć, po co jest podłączona odma do zasysani świeżego powietrza. I czy można ją odłączyć i pozostawić bez podłączania do niczego? :?: Na bieżąco będę opisywał swój przypadek i ustalenia, jakie poczyniłem. Mam nadzieję, że komuś się przydam. :)2
Isuzu Trooper 3,1 TD 94 Lift 2" 33x9,5x16
krycha-zigi
 
Posty: 11
Dołączył(a): 08 lut 2012, 12:21
Lokalizacja: Pułtusk

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez Maryś » 09 lut 2012, 10:22

To podobnie jak z egr :)3 żeby dolot zasyfić :)21 gdzieś tu było na forum, że można ją odłączyć i zrobić taki odstojnik na olej i jak się go uzbiera to wlewać do silnika, albo odprowadzić rurką pod auto i w glebe :)3 Poszukaj szczegółów w necie niestety nie pamiętam jak to się nazywało ale z angielska :)21 znalazłem masz to w tym wątku viewtopic.php?f=4&t=1916&p=19271&hilit=w%C5%9Bciek%C5%82y+dizel#p19271
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez krycha-zigi » 09 lut 2012, 10:50

Dzięki właśnie o tego zacznę przeprowadzę test. Odłączę odmę o zasilania świeżego powietrza i pojeżdżę trochę i zobaczmy. Jeśli problem się nie pojawi to przyczyna byłaby ustalona. Dam znać czy pomogło. :idea: :)
Isuzu Trooper 3,1 TD 94 Lift 2" 33x9,5x16
krycha-zigi
 
Posty: 11
Dołączył(a): 08 lut 2012, 12:21
Lokalizacja: Pułtusk

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez krycha-zigi » 09 lut 2012, 15:59

Ustalona przyczyna. Po odpięciu odmy problem się rozwiązał. :D Testowałem 3 godziny i jest ok. Mieliście racje, że z odmy zasysał olej. Zdaję sobie sprawę z tego, że mój staruszek ma już trochę przelatane i z odmy leci olej. Ale mam pytanie czy jest to naprawialne. :?: Kupiłem separator oleju od lublina i mam zamiar wpiąć się w odmę.
Obrazek
Zastanawiam się czy mogę podłączyć odprowadzanie oleju z separatora do bagnetu tym dziobkiem, co jest na dole. Ciekaw czy nie będzie tam jakiegoś niepożądanego ciśnienia. :?: :? Czekam na wasze opinanie.
Isuzu Trooper 3,1 TD 94 Lift 2" 33x9,5x16
krycha-zigi
 
Posty: 11
Dołączył(a): 08 lut 2012, 12:21
Lokalizacja: Pułtusk

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez skiczu » 10 lut 2012, 09:28

Ostatnio zamarzła mi odma w partnerze 1,9 D i wyrzygał olej przez bagnet...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez mario_gdynia » 10 lut 2012, 16:04

Z racji Wściekłego Diesla ,wypowiem sie i ja jako doświadczony... :) Zamiast tego separatora,kup za 10 zł zbiorniczek od płyny chłodniczego od Tico.Posiada dwie rurki,które posłużą następująco: jedna zbierająca z góry spaliny i podawająca w kieurnku dolotu powietrza,a druga rurka poprowadzona na samo dno zbiorniczka,podłączona do odmy,przez którą walą spaliny z olejem,olej sie odkłada w zbiorniczku na dnie,a spaliny z wierzchu wedrują wiadomo już gdzie. Można kupić oryginalne takie rozwiązania pod nazwą Catch OIL. Ja nadal jeżdze na tym patencie,po 200km odłożyło mi sie 0,2 l oleju :) Latem remont.
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez croochy » 11 lut 2012, 00:18

który nic nie da :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez krycha-zigi » 11 lut 2012, 09:09

croochy, co miałeś na wysili mówiąc że "nic nie da" zbiorniczek od tico czy separator od lublina? A z teko co czytałem na forum to też miałeś taki przypadek. :)3 Może podpowiesz jakieś dobre rozwiązanie. :?:
Isuzu Trooper 3,1 TD 94 Lift 2" 33x9,5x16
krycha-zigi
 
Posty: 11
Dołączył(a): 08 lut 2012, 12:21
Lokalizacja: Pułtusk

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez wojtekkk » 11 lut 2012, 18:18

tak croochy znalazł sposób-pogonił troopa w ludzi :)21
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez croochy » 14 lut 2012, 20:59

Nawet po remoncie silnik dalej będzie wywalał olej odmą, tak samo będzie pociło* się turbo. To norma, w nowych silnikach też tak jest. Tak musi być, odma to tzw odpowietrzenie skrzyni korbowej, gdy jest zatkana ciśnienie szuka innego ujścia, jak pójdzie miarką oleju to pikuś, gorzej jak znajdzie sobie inne miejsce. Po prostu odma musi mieć ujście i zawsze będzie tam olej.

*pociło a nie lało się z turbo
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez croochy » 14 lut 2012, 21:12

wojtekkk napisał(a):tak croochy znalazł sposób-pogonił troopa w ludzi :)21


i nie żałuje tego
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez oko » 15 lut 2012, 08:16

croochy napisał(a):
wojtekkk napisał(a):tak croochy znalazł sposób-pogonił troopa w ludzi :)21


i nie żałuje tego


To czym teraz poganiasz...?
Montek 3.1 98 przed liftem... długi...i będzie młodszy brat jeep lub land rover
Avatar użytkownika
oko
 
Posty: 239
Dołączył(a): 14 sty 2009, 12:47
Lokalizacja: Kutno

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez wojtekkk » 15 lut 2012, 10:57

PKS-em :)21
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez croochy » 15 lut 2012, 18:01

audi a4 2.8 V6 quattro
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Trooper zgłupiał 6000 obr/min 3,1 TD

Postprzez blublu1 » 16 lip 2012, 08:56

croochy napisał(a):Nawet po remoncie silnik dalej będzie wywalał olej odmą, tak samo będzie pociło* się turbo. To norma, w nowych silnikach też tak jest. Tak musi być, odma to tzw odpowietrzenie skrzyni korbowej, gdy jest zatkana ciśnienie szuka innego ujścia, jak pójdzie miarką oleju to pikuś, gorzej jak znajdzie sobie inne miejsce. Po prostu odma musi mieć ujście i zawsze będzie tam olej.

*pociło a nie lało się z turbo

To jak ten olej ograniczyc lub zlikwidować , coby nie było samozapłonu ?
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 100 gości

cron