Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Postprzez paro » 12 mar 2012, 13:08

ja z pytaniem do znawców tematu.kupujesz auto i.....jak prawidłowo ocenić jakość rozrządu bez większej ingerencji w rozbiórkę ? jakie są symptomy rozrządu kwalifikującego się do wymiany ? a jeśli już wymieniać to co...pasek,rolki,napinacz itd.pytanie dotyczy 3,1 93 w dieslu.
paro
 
Posty: 123
Dołączył(a): 02 sty 2012, 21:35

Re: Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Postprzez hassan » 12 mar 2012, 13:27

tak bez rozbierania to chyba tylko walniętą rolkę możesz zlokalizować (tak na chłopski rozum). Leciwego paska raczej nie obadasz. Lepiej po zakupie wymienić :)

A jak wymieniasz to: pasek, rolki (prowadząca i napinająca). Warto wymienić pompę wody żeby później mieć z dyńki.

Może jak się zbiorę to naskrobię miniporadnik z fotkami jak wymieniać.
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Postprzez pocieszny » 12 mar 2012, 13:42

jedna stara prawda, kupując używane auto rozrząd idzie do wymiany na dzieńdobry :)2
jeśłi ten co wyjmujesz jest w super hiper zajebistym stanie to zostaw na wszelki wypadek, jeśli nie to out :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Postprzez wojtekkk » 12 mar 2012, 14:06

jedynie odstępstwem od tej zasady może być fakt że ze 100% pewnością znasz historie auta (wiesz co i kiedy było robione)-ale to sporadyczne przypadki
co do pompy wody-przy leciwym aucie jak najbardziej warto-potem co druga wymiana rozrządu.
co do samych przebiegów-przy tym silniku ja sobie zakładam wymiane co 60tysięcy-jest to chyba nie co mniej jak podaje instrukcja ale koszt rozrządu jest zdecydowanie mniejszy jak remont czy wymiana silnika (za japoński zestaw pasek+2rolki zapłaciłem coś nie całe 300zł)
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Postprzez Maryś » 12 mar 2012, 14:51

A czy w tym silniku wymiana jest prosta i teoretycznie każdy mechanik to zrobi :?: czy może są jakieś "zagwozdki" :?
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Postprzez pocieszny » 12 mar 2012, 15:10

jest banalnie prosta i miejsca jest w pizzzdu :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Postprzez hassan » 12 mar 2012, 18:39

pocieszny napisał(a):jest banalnie prosta i miejsca jest w pizzzdu :)2


dokładnie. ja u siebie wymieniałem pod blokiem, z zapleczem narzędziowym takim jakie wożę na co dzień w aucie :)
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Postprzez paro » 12 mar 2012, 18:56

pasek,rolki+pompe wody...pod blokiem ?
to faktycznie do jeb... trzeba się lepiej przygotować :D
dzięki za wszystkie podpowiedzi.
paro
 
Posty: 123
Dołączył(a): 02 sty 2012, 21:35

Re: Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Postprzez Maryś » 12 mar 2012, 21:56

:)2 Super auto :)21
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Postprzez paro » 13 mar 2012, 08:54

hassan napisał(a):....Może jak się zbiorę to naskrobię miniporadnik z fotkami jak wymieniać.


przydała by się taka porada.skoro to prosta robota i bez specjalnych zagwozdek to jak mawiają...."po co przepłacać"
i na wstępie pytanie zasadnicze.czy do wymiany rozrządu demontujemy chłodnicę ?
paro
 
Posty: 123
Dołączył(a): 02 sty 2012, 21:35

Re: Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Postprzez hassan » 13 mar 2012, 14:24

paro napisał(a):i na wstępie pytanie zasadnicze.czy do wymiany rozrządu demontujemy chłodnicę ?


bez chłodnicy jest łatwiej. Na początku wolałem nie zdejmować, ale finalnie ściągnąłem i było dużo wygodniej (i bezpieczniej dla samej chłodnicy).
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Postprzez pocieszny » 13 mar 2012, 16:07

spokojnie wystarczy tylko wiatrak zdemontować :)2
ale jak kto woli ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Postprzez paro » 13 mar 2012, 21:25

a co dalej ??? koledzy !!!
jak do tej pory dowiedziałem się że to"proste,łatwe,miejsca w piz..." i trzeba ściągąc wiatrak lub całą chłodnicę...ale jakie kolejne kroki ? jakaś uwaga co do montażu rolek lub samego paska ? bo zakładam ze po odkręceniu dekla widać co jest do wymiany a co nie.a pompa i jej demontaż ?
paro
 
Posty: 123
Dołączył(a): 02 sty 2012, 21:35

Re: Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Postprzez skiczu » 14 mar 2012, 09:31

Jeżeli pierwszy raz chcesz wymieniać pasek i nigdy tego nie robiłeś, lepiej weź do pomocy jakiegoś mechanika... przestawisz przy wymianie rozrząd lub pompę wtryskową o jeden ząbek i mogą być kłopoty. Poza tym wymiana wygląda następująco: Demontujesz osłonę, ustawiasz wszystkie znaki tak jak powinny być, popuszczasz rolkę napinającą, ściągasz pasek, rolkę, pompę wody. Zakładasz wszystko z powrotem w odwrotnej kolejności i po robocie...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Postprzez paro » 14 mar 2012, 22:29

brzmi racjonalnie.dzięki :)2
paro
 
Posty: 123
Dołączył(a): 02 sty 2012, 21:35

Re: Rozrząd w 3,1 co i kiedy?

Postprzez Dracher » 19 mar 2012, 15:32

Ja wymieniałem rozrząd bo pasek mi pękł załatwiła go pompa wody bo jakiś matoł nalał wody do chłodnicy a pompa mi ciekła i woda zarżneła mi rolkę. Na szczęście silnik ten jest prawie bez kolizyjny poszły tylko popychacze zaworów. A co do instrukcji wymiany dla mnie największym problemem było odkręcenie koła pasowego bo były właściciel jeździł po jakiejś budowie i miałem zalaną śrubę cementem. a instrukcja jak założyć rozrząd znalazłem w programie auto data 3.18. Ja zakładałem rozrząd na parkingu w centrum krakowa.
Opel Monterey 3,1 TD 1994r
Dracher
 
Posty: 14
Dołączył(a): 13 gru 2010, 19:06


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości