CHECK ENGINE ... (po wymianie lambdy)

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

CHECK ENGINE ... (po wymianie lambdy)

Postprzez Michał » 13 kwi 2012, 17:33

Od zakupu montka był problem z chceck engine -wywalał zaraz po rozgrzaniu silnika. Po wyłączeniu i odpaleniu raz jeszcze gasł, natomiast po krótkiej jeździe znowu... (kolejne zgaszenie silnika - nie ma za chwilę pojawia się...).
Wymieniłem sondę lambda (nowa to bosch uniwersalna 3 kable) - przedtem też była boscha - z wtyczką.
Po wymianie bez zmian.
Wymieniając sondę zauważyłem, że na wiązce elektrycznej idą 4 kable do wtyczki sondy (na forum wyczytałem, że to normalne).
Kolory we wtyczce od wiązki (patrząc od przodu - czyli tam gdzie się podłącza sondę)

Czarno-zielony Biały


zatrzask


Czarno-zielony Czerwony

Sonda poprzednia była podłączona pod: (pierwsze kolory z wiązki, drugie sondy)
czerwony - czarny
czarnozielony - biały
biały - biały

Ok zakładając, że sonda jest dobrze podłączona.... co może oznaczać ten check engine ??? Głównie ten błąd wyskakuje przy redukcji z 4 biegu na trzeci... (jak silnik jest zimny - nie wywala błędu).
Dodam jeszcze, że po pojawieniu się błędu silnik normalnie pracuje, nie dusi się, nie przygasa, obroty stałe- nie spadają (tak samo w czasie jazdy na błędzie).

Silnik 3.2
Bez gazu
-------------------------------------
Pozdrawiam, Michał
Michał
 
Posty: 29
Dołączył(a): 31 mar 2012, 12:54

Re: CHECK ENGINE ... (po wymianie lambdy)

Postprzez skiczu » 13 kwi 2012, 19:19

Błąd sondy wyskakuje z reguły podczas jazdy w trasie ze stałą prędkością. W Twoim przypadku może to oznaczać praktycznie cały osprzętem odpowiedzialny za pracę silnika. Jedyne co mogę zaproponować to podpiąć się pod kompa...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: CHECK ENGINE ... (po wymianie lambdy)

Postprzez Michał » 14 kwi 2012, 21:19

Gdzie jest w montku 3.2 przepływomierz (a raczej gdzie powinien być) ????
-------------------------------------
Pozdrawiam, Michał
Michał
 
Posty: 29
Dołączył(a): 31 mar 2012, 12:54

Re: CHECK ENGINE ... (po wymianie lambdy)

Postprzez pocieszny » 17 kwi 2012, 10:29

nie ma :)21
masz czujnik podciśnienia (map sensor) i czujnik wychylenia przepustnicy, tyle

czujnik podciśnienia powinien być na silniku po stronie pasażera (taki prostokątny czarny kawałek plastiku z rurką podciśnienia i kabelkiem) a przepustnica wiadomo gdzie :D

na forum przeklejełem temat z rajdów w którym było jak pomierzyć i sprawdzić wszytkie czujniki, ja ze swoim walczyłem 3 tygodnie :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: CHECK ENGINE ... (po wymianie lambdy)

Postprzez Michał » 18 kwi 2012, 22:10

A podał byś link do tego tematu.
Ja teraz pomierzyłem wiązkę od samby do komp. (dziwne grzanie lambdy na kilku pinach wychodzi i w dodatku z rezystancją...) A z samodiagnostyki wywala mi 24 i ni h... nie wiem co to jest...
Dzisiaj odłączyłem sondę i przejechałem bez lambdy też wypierdzieliło CE / samodiagnostyka (wcześniej skasowałem kody) i znowu 24... od lambdy jest inny.
-------------------------------------
Pozdrawiam, Michał
Michał
 
Posty: 29
Dołączył(a): 31 mar 2012, 12:54

Re: CHECK ENGINE ... (po wymianie lambdy)

Postprzez pocieszny » 19 kwi 2012, 07:22

a 24 to nie jest czujnik podciśnienia?? map sensor?
wszytkie silniki isuzu mają taki sam niezależnie czy bena czy diesel :)2 tak że jak masz kogoś z jakimś oplem czy isuzu to podmień na chwile :)2
viewtopic.php?f=4&t=1401
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: CHECK ENGINE ... (po wymianie lambdy)

Postprzez Michał » 19 kwi 2012, 14:31

Dobra zbadam map sensor przełożę od lanosa (są takie same ). Nie wydaje mi się by była to wina tego czujnika, ale warto go wykluczyć. Obroty są stałe, natomiast po całkowitym odcięciu wyskakuje błąd 33. Może sensor nawala po rozgrzaniu.... silnika HGW...
-------------------------------------
Pozdrawiam, Michał
Michał
 
Posty: 29
Dołączył(a): 31 mar 2012, 12:54

Re: CHECK ENGINE ... (po wymianie lambdy)

Postprzez Michał » 19 kwi 2012, 19:21

To samo... na innym map sensorze...
24 chyba odpowiada za czujnik predkości (licznik nie działa, ale co ma licznik do chceck engine)
w sieci wygrzebałem podobny problem:
http://forum.opel24.com/topic/43799-Kon ... predkosci/
-------------------------------------
Pozdrawiam, Michał
Michał
 
Posty: 29
Dołączył(a): 31 mar 2012, 12:54

Re: CHECK ENGINE ... (po wymianie lambdy)

Postprzez Michał » 09 maja 2012, 10:48

naprawione... pali 1/2 mniej :) gra gitara.
Jak by co mam dostęp do impulsatorów do montka / trupka (nowe)...
-------------------------------------
Pozdrawiam, Michał
Michał
 
Posty: 29
Dołączył(a): 31 mar 2012, 12:54

Re: CHECK ENGINE ... (po wymianie lambdy)

Postprzez piotrg » 10 maja 2012, 17:10

kolego napisz co gdzie i jak bo przypuszczam że padł impulsator ale niewiele z tego morzna się dowiedzieć, oczywiście jeżeli to nie tajemnica ;)
montek LTD 3.2 lpg+blos, MT 31" lift 2"
piotrg
 
Posty: 18
Dołączył(a): 05 kwi 2012, 16:08

Re: CHECK ENGINE ... (po wymianie lambdy)

Postprzez Michał » 22 maja 2012, 11:28

piotrg napisał(a):kolego napisz co gdzie i jak bo przypuszczam że padł impulsator ale niewiele z tego morzna się dowiedzieć, oczywiście jeżeli to nie tajemnica ;)

Ebay-USA / na pw masz informacje
-------------------------------------
Pozdrawiam, Michał
Michał
 
Posty: 29
Dołączył(a): 31 mar 2012, 12:54


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 121 gości

cron