silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez pocieszny » 15 maja 2012, 23:03

taka mnie dziś dygresja naszła co do silniczka krokowego w montku,
oryginał kosztuje chorą kase, zamienniki też nie są mega tanie (70-90pln) i działają srednio rok do 1,5 :)3 tu pytanie co zrobić jak nam się zepsuje a jesteśmy na przykłąd w trasie albo co lpeiej w czarnej dziurze afrykańskiej czy coś albo po prostu mamy mało kasy :)21 albo jesteśmy skąpi i wolimy wydać na piwo :)21

jako że dziś miałe niestey przyjemność doznać awarii tegoż dynksa wszedłem do 1 lepszego sklepu zakupiłem silniczek od opla (pasująca wtyczka i rozstaw śrubek, grzybek niestety zdecydowanie inny) po wymontowaniu mojego z auta wymieniłem grzybek i sprężyne na te ze starego i zamontowałem (wyciągamy ręcznie aż poczujemy opór, potem wykręcamy grzybek (ma zwykły gwint) uważamy na sprężynkę, zakłądamy grzybek ze starego)
tak że mam działający silniczek za całe 19,75 z VAT :)21 :)2
nie wiem może się komuś przyda :)21 teraz zoobaczymy ile pociągnie, ale w sumie za nieca łe 20 PLN to co roku moge kupowac nowy :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez skiczu » 16 maja 2012, 22:41

Gratuluję inwencji :D :)2 ... Ja też tak mam, że szukam zamienników. To silnik spryskiwaczy, to resory od Żuka itd... :)21
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez mario_gdynia » 18 maja 2012, 15:47

A powiedz mi,jak w nowym sprawdzając jego kruciec i jego prace,niechcący go wysunąłem całkowicie.Oczywiście z powrotem włożyłem to ustawi sie on automatycznie,po podłączeniu wtyczki? Nie uszkodziłem i nie rozregulowałem jego pracy?
Trooper 3,1 Td Long , Monterey 3,2 Long Lifting , L.Countach xxx ,Polowanie na Suburbana...
mario_gdynia
 
Posty: 158
Dołączył(a): 22 lut 2010, 08:46
Lokalizacja: Gdynia - Puck

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez pocieszny » 18 maja 2012, 23:08

tak, komputer ustawi go w odpowiedniej pozycji po odpaleniu silnika ;)
na początku sprawdza zakres wyhylenia potem na maxa wciąga do odpalenia a potem obroty schodzą powoli w dół :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez Misiek! » 01 lut 2013, 23:18

Cześć, jako że to mój pierwszy post na tym forum to chciałbym się przywitać i podziękować za dotychczasową pomoc :)2 . Proszę o więcej ;) .
Podłączę się pod temat, żeby nie mnożyć kolejnych. Czy ktoś wie i podzieli się informacją jaki silnik krokowy pasuje do Montka 3.2 93'? Cena w ASO 1700 pln-ów zabija, a zamienników w Krk nie znalazłem. Sprawdzałem silniczki od astr/vectr 1.2, 1.4 i 1.8 na mono wytrysku i nie pasują (za mała średnica grzybka), chociaż wygląda, że korpus i sterowanie jest takie jak potrzebuję. Od Poldona również nie pasuje. Może wiecie od czego krokowiec podejdzie lub gdzie można kupić zamiennik i podeślecie jakieś linki lub inne namiary. Do tej pory na Forum nie udało mi się znaleźć konkretnej informacji w tym temacie.

Pocieszny - proszę o wskazówkę. Jak mam nowy silniczek krokowy to aby wyciągnąć trzpień/grzybek muszę go podpinać pod silnik, żeby się wysunął w max położenie i później wykręcać? Czy przytrzymać korpus w imadle i wyciągać trzpień? Pytam bo własnie rozłożyłem uszkodzony silniczek i widzę, że nie dam rady go wyciągnąć na ręcznie na siłę bo uniemożliwia to gwint, zresztą bardzo krótki tylko w dole metalowego korpusu przy łożysku. Ciągnąć za trzpień uszkodziłem jeden od astry. A może powinienem go wykręcać od początku? Proszę o idiotoodporną instrukcję :).

Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam!
Misiek!
Misiek!
 

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez Misiek! » 02 lut 2013, 14:06

Cześć, zakupiłem silniczek firmy Maxgear nr 58-0013 i faktycznie opis podany przez pociesznego jest OK. Dzięki.
Pytanie o zamienniki pozostaje w dalszym ciągu aktualne.
Misiek!
 

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez pocieszny » 02 lut 2013, 14:59

rozumiem że Olo w Twojej sprawie dzwonił :)2 :)21
trzeba przytrzymać korpus w ręce, to chodzi lekko, wyciągnąć do oporu (delikatnie) a potem odkręcać (kombinerkami na przykład, jak paluchami nie pójdzie) :)
:)2
ogólnie mój lata już ponad rok i nic mu nie jest, zamienniki są dostępne (w kielcach na 100% bo tam kiedyś zamawiałem, frota B ma taki 89PLN)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez Misiek! » 02 lut 2013, 15:18

Olo przejął się sprawą (za co wielki szacun dla niego) i udało się zamówić dokładnie taki silniczek jak Twój :)21
Oczywiście silniczek już zamontowałem i faktycznie pięknie lata.

Dzięki za info i do zobaczenia
Misiek!
 

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez radek » 02 cze 2015, 12:15

Witam
Mam problem z silniczkiem krokowym według instrukcji powyżej próbowałem przełożyć grzybek ale coś nie działa. Mam pytanie o zamienniki w sklepach mówią, że nie ma. Jaki jest numer katalogowy silnika krokowego, chodzi o zamiennik i ewentualnie gdzie pytać? z góry dziękuję za odpowiedź.
radek
 

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez radek » 02 cze 2015, 13:38

Jeszcze mam pytanie do jakiego momentu zakręcacie grzybka bo zakres jak widze u siebie jest duży?
radek
 

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez pocieszny » 02 cze 2015, 14:29

zakres jest duży wkręcasz do momentu aż oprze się na prowadnicy, potem delikatnie wciskasz,
auto samo sobie ustawi głębokość po odpaleniu
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez radek » 02 cze 2015, 14:53

A co z zamiennikami? są wogóle? nie rozumiem z tą prowadnicą która to część?
radek
 

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez pocieszny » 02 cze 2015, 15:46

grzybek razem z tym "pręcikiem" z wyżłobionymi rowkami wkręcasz w prowadnice (ta szyjka na korpusie silniczka), wkręcasz aż skończy sie gwint i grzybek będzie prawie przy tej prowadnicy, wyfrezowane tam są rowki do ustabilizowania grzybka, i te rowki muszą się wpasować w szyjkę, wtedy delikatnie pchasz (czasem ciut silniej)
zamienniki są w cenie 80-120pln z tego co pamiętam, hiszpańskie ponoć, wytrzymują tyle co taki kombinowany z corsy za 25PLN ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez radek » 02 cze 2015, 16:43

Ale rozumiem, że jak bym kupił zamiennik to już nic nie muszę przekręcać i kombinować? Najgorsze, że już mam już pokrzywioną sprężynę i trochę się nad tym znęcałem dlatego nie wiem czy mi coś da ta przekładka. można konkretnie o modele tych zamienników co najlepiej kupić? Pozdrawiam i dzięki za posty
radek
 

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez pocieszny » 03 cze 2015, 10:28

zamiennik jest plug&play
wpisz nr części z oryginalnego silniczka w google powinno Ci coś wyskoczyć, (pewnie opisane będzie frotaB)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez 8P8C » 03 cze 2015, 13:30

Silniczek z USA 155 pln z kosztami wysylki wlacznie..:-)
Pasuje elegancko..jakosc wykonania nieporownywalna z silniczkami po 50 - 60 pln ( wiem bo tez takie stosowalem)
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez pocieszny » 07 cze 2015, 18:01

tylko okres oczekiwania kosmiczny :)21
a jak potrzeba już to w USA zamawiać nei będziesz ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez 8P8C » 07 cze 2015, 18:57

Okres oczekiwania 8 - 10 dni... Tragedii nie ma
Wszelkie awarie trzeba dobrze zaplanowac :-)
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez pocieszny » 09 cze 2015, 14:49

jak do 2 tygodni to po ile mają moduł zapłonu :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez 8P8C » 09 cze 2015, 15:30

79 USD
ewentualnie w Polsce z cewkami w komplecie :) http://allegro.pl/modul-zaplonowy-3-4-v ... 94029.html
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez pocieszny » 10 cze 2015, 10:53

jeden używany to ja mam :)3 :)21 nawet ze 2 ;)
a 79 to za jakiej firmy?? delphi? czy co innego?
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez 8P8C » 10 cze 2015, 13:29

STANDARD MOTOR PRODUCTS Part # LX346T
ich stronka http://www.smpcorp.com/en/

Delphi 119 USD sam moduł

ogólnie: najtańszy 56 USD najdroższy 169 USD
C16NZ,C18XE,X20XEV,6VD1,G6CU
8P8C
 
Posty: 235
Dołączył(a): 09 cze 2010, 20:37
Lokalizacja: łódź

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez oldfield » 19 mar 2017, 11:37

Odkopię temat - czy zawór z Frontery B 3.2 v6 będzie pasował do Montereya 3.2 ? Bo mam okazję kupić oryginalny, używany za 100. Szkopuł w tym, że kupuje wysyłkowo i nie wiem, czy w razie czego odzyskam później kasę :]

Wizualnie, porównując zdjęcia z Internetu wyglądają identycznie, ale wolę zapytać...
oldfield
 
Posty: 73
Dołączył(a): 16 maja 2016, 13:24

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez pocieszny » 20 mar 2017, 08:25

w teorii powinien pasować, niby zamienniki mają te same numery... ale ryzyko zawsze jest :)21
BTW 100 za używke? to dużo :)3
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: silniczek krokowy (zawór biegu jałowego)

Postprzez oldfield » 20 mar 2017, 09:49

pocieszny napisał(a):w teorii powinien pasować, niby zamienniki mają te same numery... ale ryzyko zawsze jest :)21
BTW 100 za używke? to dużo :)3


Teraz się zastanawiam, czy to na pewno zawór jest winny wysokim obrotom przy starcie, bo zauwazylem, ze jak wypielem wtyczkę i zdjalem te gumke osłaniająca wtyczkę, następnie wszystko spielem to przez jakiś czas było dobrze. Wygląda to tak, jakby nie było gdzieś styku, bo jak te gumke zakladam to zawsze mam wysokie obroty, jakby wtyczka nie dochodziła dobrze do gniazda, a bez tej gumki jest dobrze przez jakiś czas, ale może po czasie się ona wysuwa i znów problem wraca. Teraz muszę sprawdzić czy wtyczka nie jest gdzieś uszkodzona na przewodach, albo ogólnie gdzieś się nie uszkodziła.

Aha -:po numerach GM doszedlem, ze identyczny zawór jest jeszcze w Chevrolecie Astro 4.3 v6, których w Polsce tez jak na lekarstwo :)
oldfield
 
Posty: 73
Dołączył(a): 16 maja 2016, 13:24

Następna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

cron