Opór przy maksymalnym skręcie

Isuzu Trooper

Opór przy maksymalnym skręcie

Postprzez dominik502 » 30 lis 2009, 13:34

Podczas jazdy na 2H wszystko jest OK. Kiedy włączę 4H lub 4L i maksymalnie skręcę kołami coś stawia napędowi spory opór. Manuale rozbierałem i smarowałem, przeguby nie stukają, ogólnie wszystko jest spoko, do momentu pełnego (lub prawie pełnego) skrętu kierownicą. Obecnie jeżdżę na MT 31", ale jak miałem seryjne 215R15 działo się to samo. Podczas jazdy na wprost i wyrzuceniu biegu auto toczy się swoim pędem, natomiast kiedy wyrzucę bieg na skręconych kołach ( dla sprawdzenia) troopek momentalnie zwalnia. Czy mieliście takie objawy, co może być przyczyną
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Opór przy maksymalnym skręcie

Postprzez Nahen/thor_ » 30 lis 2009, 15:13

Jak dla mnie to może być poprostu "norma" w skrajnych położeniach mogą się źle ustawiać przeguby i mogą generować dodatkowe "problemy". Oczywiście nie musi tak być ale może. Może tez być faktycznie coś spieprzone ale bez rozgrzebania i sprawdzenia wątpię żeby cokolwiek udało sie zdiagnozować.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Opór przy maksymalnym skręcie

Postprzez dominik502 » 30 lis 2009, 16:02

Przeguby nie wydają dźwięków dogorywania. Przy maksymalnym skręcie w lewo prawe koło stawia największy opór.
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk

Re: Opór przy maksymalnym skręcie

Postprzez TOBIASZ » 30 lis 2009, 19:21

dominik502 napisał(a):Podczas jazdy na wprost i wyrzuceniu biegu auto toczy się swoim pędem, natomiast kiedy wyrzucę bieg na skręconych kołach ( dla sprawdzenia) troopek momentalnie zwalnia. Czy mieliście takie objawy, co może być przyczyną


O ile zrozumiałem,chodzi najprawdopodobniej o brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego w Twoim samochodzie. Zapinając przedni napęd musisz się liczyć z różnicami prędkości wynikającymi między przednią a tylną osią,szczególnie podczas wykonywania skrętów.Może to być odczuwalne nawet na piasku,a jeśli skręt będzie maksymalny,to objawy będą idealnie pasowały do Twojego opisu. Unikaj maksymalnych skrętów z zapiętą przednią osią,a ominą Cię różne przykre i kosztowne naprawy.
TOBIASZ
 
Posty: 55
Dołączył(a): 21 wrz 2009, 13:47

Re: Opór przy maksymalnym skręcie

Postprzez Nahen/thor_ » 30 lis 2009, 23:15

No jak wyżej żaden z Trooperów do 92 roku nie miał między osiowego dyferencjalu wieć nie pomyślałem że to może chodzić o typowe objawy zwiazane z róznicami "obrotów" na kołach. ;)
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Opór przy maksymalnym skręcie

Postprzez dominik502 » 01 gru 2009, 10:42

Dzięki za informację i radę co do maksymalnego skrętu.
Żeby było tanio musi być drogo.
Obrazek Troopek 2.6 90r
dominik502
 
Posty: 158
Dołączył(a): 05 lis 2009, 11:39
Lokalizacja: Płońsk


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości

cron