Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez paro » 02 gru 2012, 10:39

Montek 93r,3.1D krótki.wiem że temat liftu rozkminialiśmy wielokrotnie na tym forum ale to czego szukam to minimalnie w górę i odrobinę twardziej.
2" to moim zdaniem max absolutny bo tyle potrzebuję do załadowania auta bez ewentualnego darcia opon.
to na czym mi też zależy to lekkie utwardzenie auta.w tej chwili ma komfort limuzyny a przy skoku zawieszenie i możliwości amora jest trochę za gumowaty.buja na zakrętach chyba nawet zbyt odważnie.być może rozwiązaniem będzie amor o dłuższym skoku co wpłynie na jego dynamikę w początkowej fazie i twardsza sprężyna.przód wiadomo na drążkach.nie szukam też zestawu Irona za 2000 tysiaki.to ma być raczej po możliwie niskich kosztach.w tej chwili amory trzymają i nie leją,znaczy się są chyba w dobrym stanie....pomysły ???
paro
 
Posty: 123
Dołączył(a): 02 sty 2012, 21:35

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez wojtekkk » 02 gru 2012, 10:46

przód-tu prosto bo tylko podkręcasz a amory jak sprawne to zostaja te same
tył-najłatwiej dać podkładki i ciut dłuższe amory-niestety twardość zostanie ta sama-pozostaje wiec wymiana sprężyn-pokombinuj może z fabryką z LR-podnosi i będzie twardziej, a amorki do wymiany na dłuższe. Sprężyn do tego na allegro pełno w przyzwoitych kosztach
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez korf » 02 gru 2012, 11:03

Przodu bym nie ruszał, ewentualnie dźwignął o połowę tyłu.
Do 2" wymiana amortyzatorów moim zadaniem bezzasadna.

Chcesz tanio - podkładki pod sprężynę.
Chcesz pewnie - nowe sprężyny np. Lovells 580zł, masz do wyboru twardość medium bądź heavy duty.

Pytanie w jakim stanie masz aktualne sprężyny?

Co do bujania na zakrętach, rozumie, że czujesz się mniej pewnie, myślałeś o felgach z ujemnym ET?
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez Marcin9120 » 02 gru 2012, 11:41

Podepnę się pod temat. Czyli jak założę takie sprężyny http://www.mp4x4.pl/Sklep/produkt/404-K ... zyn-2.html to nie musze amorków z tyłu dotykać??
6VD1+lpg 95rok.
Marcin9120
 
Posty: 251
Dołączył(a): 16 sie 2011, 08:22
Lokalizacja: Oława

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez korf » 02 gru 2012, 11:49

Sprężyny +2" nie są dłuższe od oryginałów tylko twardsze, czyli mniej się uginają.
Wejdzie większe koło i nie będzie wchodzić tak głęboko w nadkole, nie będzie obcierać, bo sprężyna go nie puści
(oczywiście nie mówię o oponach 35" i pomijam parametry felg np. ET(-)40)
Amortyzatory +2" tez maja wymiary oryginalnych.

Inna sprawa gdy założysz takie sprężyny + większe koła + 200kg na pakę i zamierzasz jeździć offrołdowo.

Tak,nie musisz wymieniać amortyzatorów.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez pocieszny » 02 gru 2012, 13:20

no nie do końca się zgodze :)21
amortyzatory dobiera się do sprężyny, w zależności od jej długości w stanie wolnym, rzeczywiście większość producentów sprężyn do offroadu idzie na łatwiznę tylko utwardzając zawieszenie co daje wyżej stojące auto w stanie wolnym ale nie zmienia nam zakresu działanie zawieszenia, są zestawy sprężyn które w stanie wolnym mają dużo większy wymiar niż oryginały i te wymagają innych amortyzatorów :)2
w teorii amortyzator seryjnej długości ogarnia nawet lift +3 ale już parametry twardości są niewystarczające :)3
zawieszenie najlepiej spełniające się w offroadzie to miękkie sprężyny i twardy amortyzator :)2
bujanie zwykle jest powodem albo wywalonego zawiasu albo marnego stabilizatora i łączników

a już konkretnie do zawieszenia, jakie masz opony? że obciera??
zmiana zawieszenia nie spowoduje braku obcierania o opony, to się załatwia odbojem, nawet jak dasz zawias z liftem to dolny punkt dobicia zawieszenia zostaje ten sam, chyba że zmienisz odboje :)2 zwykle wystarczy je założyć/wymienić :)21 bo seryjne spokojnie wystarczają do kół 32


felgi -ET będą mocno wystawać poza obrys pojazdu :)3 zmiana na przykładowo +10 (Patrol/Toyota) daje już bardzo duży efekt :)2 a nie wymaga jeszcze drastycznych rozwiązań :)2
Obrazek
tu auto na felgach +12 i oponach 33x12R16 jak widać już wystają opony, ujemne ET jeszcze mocniej wywali je na zewnątrz :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez paro » 02 gru 2012, 13:40

każda rada cenna - DZIĘKI !!!
jako że auto ma przeznaczenie bardziej off turystycznie a nie off na hard-zie....sądzę że podpowiedz w typie:podkładka pod sprężynę + lekko drążkiem przód, powinna zadziałać zgodnie z przeznaczeniem.Potrzebuję max 2" a i 2 cm też zrobiły by dobrą robotę.rozumiem że nie zmieni to kwestii bujania i zakresu pracy zawieszenia ale powinno zabezpieczyć odstęp w nadkolu który zmniejszy się po załadowaniu większego bagażu.pokombinuję...próba nie strzelba.
paro
 
Posty: 123
Dołączył(a): 02 sty 2012, 21:35

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez blublu1 » 02 gru 2012, 18:33

Ja mam Lift 2" IM ( sprężyny , amory przód i tył ) , do tego felgi z patrola ET - -5 , opony 31/10,5 r15 . Nic nie buja , troszke nurkuje przy ostrym hamowaniu - poprawiła by wymiana drążków na twardziejsze . Opony przy tym ET wystają - przód jakies 0,5 cm , tył około 3 cm . Dla mnie prawie ideał .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez korf » 02 gru 2012, 19:21

Pocieszny
samochód ma pewna ładowność x, jeżeli założę sprężynę +100kg to zakładam, że samochód obciążony x+100kg będzie się zachowywał tak samo jak obciążony wartością x na nominalnej sprężynie, stąd wniosek, że po założeniu sprężyny +100kg i nie obciążając dodatkowo samochodu:
Wejdzie większe koło i nie będzie wchodzić tak głęboko w nadkole, nie będzie obcierać, bo sprężyna go nie puści.
Może źle dedukuje?

Zakładając sprężynę heavy duty +200kg i nie obciążając samochodu jeździ się nim jak taczką.

(-)ET, fakt mogłem napisać mniej dodatnie. Ja mam 16x7 ET(-)13 ledwie 5cm wystają (a raczej wystawały).
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez Maryś » 02 gru 2012, 19:24

2012-11-28 12.52.39.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg
2012-11-28 12.52.39.jak-zmniejszyc-fotke_pl.jpeg (51.75 KiB) Przeglądane 11747 razy
Mam same sprężyny IM, felgi et +10 oponki 265/75/16 nie buja :)2 i nic nie wystaje , jest na styk :)21
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez korf » 02 gru 2012, 19:29

Maryś dobrze, że piszesz, jakiej szerokości masz felgi?
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez Maryś » 02 gru 2012, 19:51

Felgi szerokie 7,5 cala Irmscher, dedykowane fabrycznie do Monciaka, Froty i Campo :)2
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez korf » 02 gru 2012, 19:57

Dzięki.
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez pocieszny » 02 gru 2012, 23:32

korf napisał(a):Pocieszny
samochód ma pewna ładowność x, jeżeli założę sprężynę +100kg to zakładam, że samochód obciążony x+100kg będzie się zachowywał tak samo jak obciążony wartością x na nominalnej sprężynie, stąd wniosek, że po założeniu sprężyny +100kg i nie obciążając dodatkowo samochodu:
Wejdzie większe koło i nie będzie wchodzić tak głęboko w nadkole, nie będzie obcierać, bo sprężyna go nie puści.
Może źle dedukuje?

Zakładając sprężynę heavy duty +200kg i nie obciążając samochodu jeździ się nim jak taczką.

(-)ET, fakt mogłem napisać mniej dodatnie. Ja mam 16x7 ET(-)13 ledwie 5cm wystają (a raczej wystawały).

nie jest dokładnie tak jak piszesz te +100kg to dość empiryczne doznanie :)21 sprężyna działą inaczej org. jest troche inaczej zbudowana, różnice są różne zależy czy sprężyna jest liniowa czy progresywna, czy progresywna jest jednostronna czy dwustronna... różnie bywa
w Twoim przypadku najprostszym liftem mającym największy sen jest wsadzenie sprężyn od długiego :)2 auto pójdzie 3 cm do góry i będzie twardsze :)2 reszta zostaje seryjna.
co do zawiasów z dużym obciążeniem nie zawsze jest sens je wkłądać, a zwłąszcza bez dedykowanych amorów do tych sprężyn, efekt może być taki jak piszesz, czyli taczki
długo tak jeździłem :)2 jedyna rzecz to sprawne odboje (przy każdym zawiasie są potrzebne) przy braku tych może rozwalać amortyzatory.
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez Ciplik » 03 gru 2012, 06:11

Heh, a te oldboje to gdzie można zlokalizować? Gdzie one powinny się znajdować, bo zaglądałem pod swojego i nic co by przypominało w/w część nie zlokalizowałem :?: A ładnie mnie dobija w terenie ;)
Ciplik Monterey LTD 3,1 TD '93 - Aktualnie na sprzedaż
Mazda Familia 323 S V (BA) '95 (1.7 TD ISUZU Intercooler)
Avatar użytkownika
Ciplik
 
Posty: 396
Dołączył(a): 16 sty 2011, 13:05
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Łódzkie/Polska

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez danti » 03 gru 2012, 08:19

Mogę Ci zdjęcia zrobić oldboyów :)
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez pocieszny » 03 gru 2012, 09:47

na ramie, w miejscu wygięcia max do góry
powinieneś mieć blaszki montażowe (kawałek płaskownika z dziurą do którego się odboje przykręca) to tym najłatwiej zlokalizować gdzie były,
gdzieś na forum był temat podawałem nawet długości odbojów :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez Maryś » 03 gru 2012, 10:33

danti napisał(a):Mogę Ci zdjęcia zrobić oldboyów :)

:)2 :)21
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez paro » 05 gru 2012, 19:45

wysłałem do 5-ciu Krakowskich serwisów 4x4 zapytanie dot.podniesienia auta.opisałem szczegółowo jakich czynności oczekuję z prośbą o bardzo oględną ocenę kosztów....po otrzymanych odpowiedziach w ilości 1 email z propozycją za 3500zł myślę że łatwiej było by dorobić śmigło z napędem niż wykonać - wydawać by się mogło prostą czynność :(
dzięki za wszelakie pomysły. zdecydowałem się na podkładki pod sprężyny + drążkami przód....najłatwiej i chyba najtaniej a w razie braku "satysfakcji" najprościej wrócić do oryginału.
paro
 
Posty: 123
Dołączył(a): 02 sty 2012, 21:35

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez pocieszny » 06 gru 2012, 00:30

ty nie pisz do krakowskich serwisów tylko podjedź na Mokrą 2 :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez korf » 06 gru 2012, 07:34

Tu jesteśmy jednomyślni :)2
2.6 LWB, 2.6 RS, 3.1 RS, 3.1 LWB, 3.5 LWB, 3.2 RS, 2.8 LWB, 3.5 RS | Trooper 4WD
Avatar użytkownika
korf
 
Posty: 554
Dołączył(a): 31 mar 2009, 11:29
Lokalizacja: Katowice | SBL

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez paro » 06 gru 2012, 11:24

jak mówicie,tak się stanie...umówiłem się ;) za tydzień prezentacja +4cm :)2
paro
 
Posty: 123
Dołączył(a): 02 sty 2012, 21:35

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez paro » 11 gru 2012, 22:18

tak było w zeszłą zimę...

Obrazek

a tak jest od dzisiaj czyli +4cm od oryginału

Obrazek

Obrazek
paro
 
Posty: 123
Dołączył(a): 02 sty 2012, 21:35

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez miras7 » 11 gru 2012, 22:31

Czyli dokładnie tak jak chciałeś :)2
Pochwal się co zostało zrobione?
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Montek...trochę w górę i ciut twardziej

Postprzez paro » 11 gru 2012, 22:47

szału z zakresem roboty nie było bo i....."po co przepłacać..." :D podkładki pod sprężyny + drążkami przód.
poszło o zaplanowane 4 cm do góry.nieoczekiwaną zaletą jest odrobinkę inna charakterystyka "spodu", co przekłada się na mniejsze bujanie w zakrętach.
auto nic nie straciło z komfortu za to jest - a może to tylko rozpalona wyobrażnia :o - mniej podatne na przechyły....znaczy się mniej gumowate jest :)2
paro
 
Posty: 123
Dołączył(a): 02 sty 2012, 21:35

Następna strona

Powrót do 1992-1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron