Akumulatory

Wykonałeś coś nietypowego przy swoim samochodzie lub planujesz przeróbki przy samochodzie a nie wiesz jak się za to zabrać?

Re: Akumulator-y

Postprzez Serg » 17 lip 2012, 12:09

Odgrzebuje...

Elektrykiem nie jestem i daleko mi do tego więc pytanie: czy mogą być dwa różne akumulatory z różną pojemnościa/prądem rozruchowym?
Np 77Ah/770A + 74Ah/680 A ? Bo teorii o tym jest sporo :)
Oryginalnie miałem 2x70Ah, teraz jeden 77Ah i potrzebuje drugi ale z tą pojemnością nie ma wersji z polaryzacją na lewej stronie
Isuzu Monterey 3.1 LTD, +2", KL78 32", EGR, Superwinch, Safari, ARB
Avatar użytkownika
Serg
Moderator
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 paź 2008, 09:46

Re: Akumulator-y

Postprzez oko » 17 lip 2012, 15:07

serg napisał(a):Odgrzebuje...

Elektrykiem nie jestem i daleko mi do tego więc pytanie: czy mogą być dwa różne akumulatory z różną pojemnościa/prądem rozruchowym?
Np 77Ah/770A + 74Ah/680 A ? Bo teorii o tym jest sporo :)
Oryginalnie miałem 2x70Ah, teraz jeden 77Ah i potrzebuje drugi ale z tą pojemnością nie ma wersji z polaryzacją na lewej stronie


Powiem tak chodzić taka kombinacja będzie jak dlugo... nie wiadomo napewno zdecydowanie krócej niż przy dwóch tych samych aku. Między akumulatorami będzie płynoł prąd wyrównwczy. Stary slabszy akumulator będzie rozładowywał nowy... Montek nie ma w standarcie separotora miedzy akumulatorami. Ja w zeszłym roku wymieniałem oba,
Montek 3.1 98 przed liftem... długi...i będzie młodszy brat jeep lub land rover
Avatar użytkownika
oko
 
Posty: 239
Dołączył(a): 14 sty 2009, 12:47
Lokalizacja: Kutno

Re: Akumulator-y

Postprzez mfw » 22 lip 2012, 08:34

Jestem świerzo po wymianie akumulatorów więc postanowiłem dożucić kilka słów informacji dla potomnych.
Auto zastałem z dwoma akumulatorami 12V 70Ah 580A niestety już leciwe i nie dawały wiele prądu. Postanowiłem je wymienić.

Tutaj odrazu pojawia się kilka pułapek.
1. Prąd zwarcia (tzw. rozruchu) - musi być na tyle duży aby zakręcić sporej mocy rozrusznikiem. 580A dla silnika 3.1 TD to stanowczo za mało.
2. Polaryzacja - w zależności od umieszczenia akumulatora (lewa czy prawa podstawa) potrzebny bedzie akumulator z lewym bądż prawym plusem.
3. Budowa akumulatora - Przedewszysrkim wysokość. Aby akumulator był przytwierdzony pewnie musi być wyższy niż standardowe montowane w popularnych osobówkach. O ile pamiętam to obudowa akumulatora nez klem powinna mieć ok 190mm. W branży są to tzw. "Japończyki".
4. Mocowanie w aucie - Ograniczenia to platforma oraz uchwyty mocujące. O ile pamętam platforma pomieści akumulator o maksymalnych wymiarach: 315x18mm (+/- bład pomiaru). Na platwormie od strony kierowcy jest uchwytdodatkowo odraniczający długość akumulatora do 285mm.

Posiadając takie informacje zabrałem się za szukanie akumulatorów spełniające moje założenie czyli:
Jeden akumulator powinien zakręcić silnikiem a drugi na backup.

Analizując rynek wyszło że idealnym akumulatorem jest już wcześniej wspomniana tutaj żelowa Optima YellowTop. Ma odpowiednią budowe oraz na tyle duży prąd zwarcia że pojedynczy akumulator powinien dać rade. Cena jednak jest troche zniechęcająca czyli w zalezności od wersji to przediał cenowy jest 700-1200 zł za sztukę.

Jednak z braku takich funduszy postanowiłem chwilowo :)21 załozyć coś zastępczego.

Wybór padł na 2 akumulatory Bosch Gigawatt 72Ah 640A. (Konstrukcja "Japończyk" jeden Lewy + drugi Prawy +) w cenie 280 zł sztuka.
ISUZU Trooper 3.1 RS, LSD, EGR, ABS, Safari Snorkel, BodyLift +1", BFG AT 31"
http://driiive.com/ub/2111/img
Avatar użytkownika
mfw
 
Posty: 178
Dołączył(a): 01 lip 2011, 14:06
Lokalizacja: KRK / WAW

Re: Akumulator-y

Postprzez wojtekkk » 22 lip 2012, 21:27

za 280 to ja kupiłem 2----no fakt mniejsze bo 55 ale razem to 110 z pradem 960----juz 2 lata i zero problemów a montek bez garazu. Temat powraca od czasu do czasu i uważam ze troche przesadzacie z ta pojemnościa przy wersji z dwoma aku.

co do pytania o 2 różne to jest tak że nie zalecane- ten większy bedzie w gorszej sytuacji
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Jakie akumulatory?

Postprzez BardPOL » 03 mar 2013, 12:43

Witam,

stoję przed dylematem zakupu akumulatorów Do 3.0 1998r jakie doradzacie?
Samochód na razie jest w wersji "fabrycznej" ale w najbliższych 2 latach będzie przebudowany ( step by step ) na wyprawówkę.

Proszę o pomoc.
Land Rover Discovery

Wcześniej
Monterey 3.0 1998
Land Rover Discovery
Łada Niva
BardPOL
 
Posty: 161
Dołączył(a): 13 lut 2013, 21:25

Re: AKUMULATORY

Postprzez pocieszny » 03 mar 2013, 13:03

rozglądnij się za Yuasa :)2 dobre aku cena/jakość bardzo fajnie, całkiem dobrze znoszą głębokie rozładowania :)2
moim zdaniem nei ma sensu pchać się w optime zwłaszcza po reklamacjach i znaczącym spadku jakości produktu :)3
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3901
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: AKUMULATORY

Postprzez danti » 03 mar 2013, 13:51

3.0 na wyprawówkę...?
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: AKUMULATORY

Postprzez PiotrR » 03 mar 2013, 17:53

danti napisał(a):3.0 na wyprawówkę...?

Czemu nie ?
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: AKUMULATORY

Postprzez danti » 03 mar 2013, 18:21

brak serwisu, wątpliwa odporność na złej jakości paliwo, ciężki w serwisowaniu silnik...
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: AKUMULATORY

Postprzez PiotrR » 03 mar 2013, 19:59

Jak 3.1 Rozsypało mi się w Rumuni to Isuzu dla nich abstrakcja. Na części trzeba czekać dwa tygodnie nawet ściągane przez IC. Na złe paliwo też są sposoby, wystarczy tankować na dużych stacjach w europie to nie trudne. Awaria dopadnie każde auto jak byle jak serwisowane (mój był szczególnie dokładnie przygotowywany do tego wyjazdu i stało się). Co za różnica?3.1 czy 3.0 jak nikt nie chce ci tego naprawić.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: AKUMULATORY

Postprzez danti » 03 mar 2013, 20:53

Statystycznie jak często psuje się 3.1 a 3.0 :)
W Polsce do 3.1 podejdzie większość mechaników i go naprawią.
Z 3.0 mamy przykłady na forum, że jest z tym problem...
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: AKUMULATORY

Postprzez pocieszny » 03 mar 2013, 22:07

statystycznie ludzie patrolami z domu nie powinni wyjeżdżać,
nie mówiąc już o discovery czy jeepach :)21
jełśi auto ogarnięte mechanicznie nie widze przeciwwskazań :)2 ludzie jeżdżą tujotami z CR to taki wynalazek jak 3.0 z troopa nie będzie mieć problemów


na wyprawy też benzyną się nie jeździ ponoć :)21 :)21 :)21 :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3901
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: AKUMULATORY

Postprzez wojtekkk » 03 mar 2013, 22:40

co do akumulatorów- nie wymyslałbym specjalnie co do producenta. Dobrac jedynie odpowiednie wartości do potrzeb i mozliwości altka, no i przy wersji z dwoma pamietać by oba były jednakowe. A ze jako to wyprawówka to przebieg pozwoli doładowywac je spokojnie.
U siebie mam teraz najzwyklejsze Jenoxy 2x55. Juz trzy lata jak wstawiłem i jeszcze ani razu nie było problemu, zima ogrzewanego garazu brak. Za oba zapłaciłem 300zł. Jak wspomniałem to juz 3 lata i nie zapowiada sie na koniec ich zywota. Wartosciowo to około 1/3 ceny jednej zóltej optimy.
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: AKUMULATORY

Postprzez danti » 04 mar 2013, 08:33

No to w sumie powodzenia...
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: AKUMULATORY

Postprzez koluniu » 04 mar 2013, 09:24

danti napisał(a):brak serwisu, wątpliwa odporność na złej jakości paliwo, ciężki w serwisowaniu silnik...

a do mojego lałem jakieś30% nafty lotniczej i dalej lata :)21
2002r. 3.0 i nareszczie tsy dwa 95r.
Avatar użytkownika
koluniu
 
Posty: 624
Dołączył(a): 20 gru 2010, 17:03
Lokalizacja: warszawa

Re: AKUMULATORY

Postprzez piotrck » 04 mar 2013, 11:42

1 rok działam na tym aku. 95ah , mam juz trzeci aku od nich złego słowa nie mogę powiedzieć ,



http://katalog.zap.pl/category/index/3
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: AKUMULATORY

Postprzez BardPOL » 04 mar 2013, 18:19

Land Rover Discovery

Wcześniej
Monterey 3.0 1998
Land Rover Discovery
Łada Niva
BardPOL
 
Posty: 161
Dołączył(a): 13 lut 2013, 21:25

Re: AKUMULATORY

Postprzez mikusien » 04 mar 2013, 19:19

Z tego co ogolnie wiem z malego doswiadczenia :)21 To chyba duzo zalezy od stanu silnika. Ja mam starego bannera i nie narzekam. Furmanka pali w duze mrozy od strzala, chociaz slychac ze ledwo co zakreci (wymieniany silnik 3.1 mial niby 177tys) :lol: U mnie w firmie sa samochody po wymianach akumulatorow i swiec zarowych na nowe i sa duze problemy zeby zapalic. Przebiegi srednio 350 tys, np. transity, iveca itp. Zmierzajac do tematu sprawy, to czytalem, ze bannery sa dosc odporne na wstrzasy i w miare tanie np. 300 ,-
Avatar użytkownika
mikusien
 
Posty: 494
Dołączył(a): 23 paź 2011, 16:48
Lokalizacja: GNIEZNO

Re: AKUMULATORY

Postprzez gumirek » 05 mar 2013, 00:50

BardPOL napisał(a):A co myślicie na ten?
http://allegro.pl/akumulator-bosch-silv ... 92398.html


Opinie na temat Bosha są podzielone, ale moim zdaniem to profanacja samochodu, żeby do japońskiego auta wstawiać szwabską cegłę. Zwróć też uwagę na wysokość. Akumulator który proponujesz ma budowę blokową i jest przeznaczony do aut europejskich - ma wysokość 190 mm. Do japończyków ma być 222 mm. Owszem, taki też zapakujesz, ale może zauważyłeś, że powoduje to odkształcenie uchwytu mocującego akumulator? U mnie właśnie tak było odkąd kupiłem samochód do czasu kiedy bateria wysiadła (a stało się to z dnia na dzień). Stojąc wówczas przed podobnym dylematem zakupu nowego, zrobiłem stosowne rozpoznanie:

Na rozwianie wątpliwości - poniżej ori Montek prawdopodobnie z ori aku.

3_0_die_eng-.jpg
3_0_die_eng-.jpg (49.51 KiB) Przeglądane 38520 razy

Tutaj rozmiar akumulatora jaki idealnie pasował w przewidziane dla niego miejsce w moim Montku 3.2 (rys. poglądowy, nie jest rekomendacją sprzedawcy - kupiłem u innego)

2719345522_1.jpg
2719345522_1.jpg (17.38 KiB) Przeglądane 38520 razy

Tutaj to co kupiłem: 95 Ah Ważne jest, żeby upewnić się co do polaryzacji końcówek - lewa czy prawa (można sprawdzić w katalogu producenta aku, choć bywają z tym rozbieżności).

2707473209.jpg
2707473209.jpg (65.2 KiB) Przeglądane 38520 razy


A co do pojemności akumulatora - to jakiś mit, że dopasowuje się ją do mocy alternatora. To tak, jakby powiedzieć, że do auta z małym silnikiem nie powinno montować się dużego zbiornika paliwa. Jeśli do auta zamontuję naładowany akumulator, to dlaczego ma się rozładować skoro w aucie alternator jest sprawny i bilans prądu jest dodatni dla akumulatora? A większa pojemność akumulatora wiąże się pośrednio z większym prądem rozruchowym, co docenisz w zimie. Natomiast nadwyżka pojemności i prądu rozruchowego względem wymagań auta przekłada się na dłuższą eksploatację akumulatora, ponieważ te parametry ulegają z czasem stopniowemu obniżaniu. Jeszcze raz gorąco polecam zamontowanie świateł do jazdy dziennej - to z pewnością rozwiąże problemy z niedoładowanym akumulatorem.
Ostatnio edytowano 05 mar 2013, 01:06 przez gumirek, łącznie edytowano 1 raz
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: AKUMULATORY

Postprzez gumirek » 05 mar 2013, 01:02

Jeszcze jedna fotka z oryginalnym akumulatorem w Montku 3.2 DOHC. Jak widać, fabrycznie nie były montowane akumulatory w obudowie blokowej, tylko w płaskiej - o wysokości ok. 220 mm.

truck_of_the_year_isuzu_trooper_ls_engine.jpg
truck_of_the_year_isuzu_trooper_ls_engine.jpg (163.92 KiB) Przeglądane 38518 razy
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: AKUMULATORY

Postprzez BardPOL » 05 mar 2013, 20:11

Dzięki wielkie ;-)

Kupie proponowane YUASA 95ah

serdecznie pozdrawiam
Land Rover Discovery

Wcześniej
Monterey 3.0 1998
Land Rover Discovery
Łada Niva
BardPOL
 
Posty: 161
Dołączył(a): 13 lut 2013, 21:25

Re: AKUMULATORY

Postprzez gumirek » 06 mar 2013, 01:42

BardPOL napisał(a):Kupie proponowane YUASA 95ah

Przed zakupem zwróć uwagę na obudowę. Na poprzednim zdjęciu jest akumulator w obudowie hermetycznej, z centralną rączką i "oczkiem" kontrolnym, ale z tym samym symbolem występuje również wersja z tradycyjnymi korkami i podwójnym uchwytem składanym do środka, bez oczka kontrolnego (zdjęcie poniżej). Wymiary zewnętrzne i parametry są te same. Sprzedawcy czasem mylą zdjęcia, dlatego trzeba się upewnić. A wyboru dokonaj sam - pierwsza wersja jest całkowicie bezobsługowa, w drugiej możesz samodzielnie kontrolować gęstość i poziom elektrolitu. Jeśli kupujesz przez internet, pytaj również jak jest zorganizowana sprawa kaucji (30 zł) za przekazanie zużytego akumulatora. Wiadomo, że takiego klocka nie opłaca się wysyłać. Niektórzy sprzedawcy internetowi nie naliczają tej kaucji pod warunkiem, że oddasz akumulator do najbliższego punktu skupu. Jest to najkorzystniejsze rozwiązanie, bo będziesz do przodu ok. 2 zł za każdy kg starego akumulatora.
Załączniki
3071315121.jpg
tradycyjna wersja obudowy
3071315121.jpg (130.8 KiB) Przeglądane 38468 razy
Ostatnio edytowano 06 mar 2013, 02:07 przez gumirek, łącznie edytowano 1 raz
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: AKUMULATORY

Postprzez gumirek » 06 mar 2013, 02:03

Jeszcze jedno - sprawdź za pomocą kalkulatora na stronie
http://www.yuasaeurope.com/en-gb/automotive/products/professional/
jaki akumulator jest rekomendowany do Twojego auta. Wybierz raczej markę Isuzu, bo szukając dla Opla proponowane są mniejsze akumulatory. Te 95 Ah, o których pisałem mają symbol 334 (58522) lub 335 (58521) zależnie od polaryzacji biegunów i mają zastosowanie w wersji z pojedynczym akumulatorem.
Opel Monterey LTD '95/96 3.2 - 6VD1
Avatar użytkownika
gumirek
 
Posty: 409
Dołączył(a): 29 paź 2008, 17:42
Lokalizacja: Lublin / Biała Podl.

Re: AKUMULATORY

Postprzez BardPOL » 06 mar 2013, 20:52

kupiłem takie
http://allegro.pl/akumulator-70ah-570a- ... 20443.html
dwie sztuki jutro odbieram

pozdrawiam
Land Rover Discovery

Wcześniej
Monterey 3.0 1998
Land Rover Discovery
Łada Niva
BardPOL
 
Posty: 161
Dołączył(a): 13 lut 2013, 21:25

Re: AKUMULATORY

Postprzez skiczu » 06 mar 2013, 23:11

Gumirek - zgadzam się z Tobą nt. wywodu o zastosowaniu akumulatora o większej pojemności. Tylko akumulator o pojemności, którego samorozładowanie (występujące we wszystkich akumulatorach) byłoby większe od możliwości prądowych alternatora (ok.80A standardowo), byłby narażony na niedoładowanie, w związku z czym utratę właściwości magazynowania... :)2
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pomysły, Porady, Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron