Trupek Filipa

Opisy naszych samochodów...

Re: Trupek Filipa

Postprzez FiliP » 18 lut 2013, 19:44

Posłuchajcie jak w 3:12 i 10:40 strzelają sprzęgiełka - ile im dajecie jeszcze zycia z własnego doświadczenia?
Trooper '91 2.6 b+g EGR Kumho KL-71 31'
Avatar użytkownika
FiliP
 
Posty: 47
Dołączył(a): 29 sie 2011, 10:15
Lokalizacja: Kozienice (MAZ)

Re: Trupek Filipa

Postprzez skiczu » 20 lut 2013, 22:16

One już są padnięte. Będziesz mile zaskoczony jak założysz manuale i zobaczysz jak naprawdę powinien Trupek pociskać w terenie...
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Trupek Filipa

Postprzez FiliP » 25 lut 2013, 08:35

Jak zwiększyć sobie kąt natarcia? Przygrzmocić w tył plaskacza, który nie wiedział, że na wczesnym żółtym (zwłaszcza mając terenówke za plecami) można jeszcze skrzyżowanie przelecieć. Plaskacz stracił tył, ja straciłem zniżki OC ...

W każdym razie zderzak w Troopku doskonale spełnił swoją rolę

Obrazek
Trooper '91 2.6 b+g EGR Kumho KL-71 31'
Avatar użytkownika
FiliP
 
Posty: 47
Dołączył(a): 29 sie 2011, 10:15
Lokalizacja: Kozienice (MAZ)

Re: Trupek Filipa

Postprzez skiczu » 27 lut 2013, 01:06

Szkoda zniżek... :( ;)
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Trupek Filipa

Postprzez Marcin9120 » 27 lut 2013, 16:36

FiliP napisał(a):Jak zwiększyć sobie kąt natarcia? Przygrzmocić w tył plaskacza, który nie wiedział, że na wczesnym żółtym (zwłaszcza mając terenówke za plecami) można jeszcze skrzyżowanie przelecieć. Plaskacz stracił tył, ja straciłem zniżki OC ...

W każdym razie zderzak w Troopku doskonale spełnił swoją rolę

Obrazek


Witaj w klubie:) Ta sama sytuacja tylko trooperek nowszy:)
6VD1+lpg 95rok.
Marcin9120
 
Posty: 251
Dołączył(a): 16 sie 2011, 08:22
Lokalizacja: Oława

Re: Trupek Filipa

Postprzez wojtekkk » 27 lut 2013, 20:20

Przygrzmocić w tył plaskacza, który nie wiedział, że na wczesnym żółtym (zwłaszcza mając terenówke za plecami) można jeszcze skrzyżowanie przelecieć
wczesne żółte to już żółte a z tyłu to Ty byłeś więc przegrywasz- na szczęście tylko zniżki.
tak na marginesie to mam głęboko w ... (tzn. nie uciekam jak coś większego) co jedzie za mną-osobówka, autobus czy t-34 -jakie to ma znaczenie
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Trupek Filipa

Postprzez FFK » 27 lut 2013, 22:13

wojtekkk napisał(a):
Przygrzmocić w tył plaskacza, który nie wiedział, że na wczesnym żółtym (zwłaszcza mając terenówke za plecami) można jeszcze skrzyżowanie przelecieć
wczesne żółte to już żółte a z tyłu to Ty byłeś więc przegrywasz- na szczęście tylko zniżki.
tak na marginesie to mam głęboko w ... (tzn. nie uciekam jak coś większego) co jedzie za mną-osobówka, autobus czy t-34 -jakie to ma znaczenie

Trzeba zachować bezpieczna odległość :)
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Trupek Filipa

Postprzez FiliP » 28 lut 2013, 07:32

Ani przez moment nie kwestionowałem swojej winy w świetle przepisów. Grzecznie spisałem oświadczenie. Pani miała na koncie już 2 takie stłuczki, więc po początkowym szoku spotkanie przebiegło bardzo sympatycznie.

W innych warunkach nie skończyło by się tak, ale pośpiech (spóźnienie na spotkanie) + delikatna poranna mżawka + MTeki = łuppp. Trochę prędkości wytraciłem, ale i tak wszedłem Pani w plastikowy zderzaczek jak w masełko.

Pierwsza stłuczka z własnej głupoty od 13 lat - kiedyś trzeba było. A troopek skrócił się o 5cm, czekam aż sie zrobi cieplej to zrzuce zderzaczek i zobacze co tam się da wyprostować/wymienić.

PS. Ja przed T-34 to raczej bym uciekał :)
Trooper '91 2.6 b+g EGR Kumho KL-71 31'
Avatar użytkownika
FiliP
 
Posty: 47
Dołączył(a): 29 sie 2011, 10:15
Lokalizacja: Kozienice (MAZ)

Re: Trupek Filipa

Postprzez pocieszny » 28 lut 2013, 09:28

zależy czym jedziesz w większości nie ma sensu T34 jest wolny względnie :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Trupek Filipa

Postprzez croochy » 28 lut 2013, 11:58

i względnie dobrze hamuje :)21
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Trupek Filipa

Postprzez pocieszny » 28 lut 2013, 16:58

troche gorzej lata ale ląduje z telemarkiem :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Trupek Filipa

Postprzez FiliP » 19 mar 2013, 10:50

Zderzak Troopka naprostowany - mazda prawdopodobnie szkoda całkowita ... chwała Bogu, że nikomu nic się nie stało.

Obrazek

Teraz mam inny problem - miałem małe wodowanie...

Obrazek

Mniejsza teraz za sprawą czyjej bezdennej głupoty tak się stało - skoncentrujmy się na aspektach technicznych :)

  1. Filtr powietrza mokrawy, ale dolot suchy, zdążyłem wyłaczyć dosłownie w porę.
  2. Zalany do wysokości dzwigni reduktora wewnątrz - stał w wodzie ok. 5 minut
  3. Pierwotne problemy z odpaleniem (iskra przepadła) - ale po wyczyszczeniu komputera i wszystkich napotkanych styków teraz odpala, aczkolwiek nie zawsze i nie od razu
  4. Po odpaleniu strzela w wydech i czasami prycha - ale jeździ całkiem żwawo
  5. Nie mam ciepłego pomieszczenia, gdzie mógłbym go odstawić na noc. W tej chwili w środku pracuje webasto-farelka
  6. Wymieniłem od razu olej w silniku - i tak planowałem wymianę na wiosnę.
  7. Szukam chwili żeby zajrzeć do skrzyni i mostów - też sugerujecie wymianę płynów ustrojowych?
  8. Pali się cały czas "check engine" - może to przez to, że odpalaliśmy bez przepływki? Spróbuje zresetować błędy, gdzieś miałem manual
  9. Doszedł jakiś świst z przegrody silnika (coś w stylu świstu turbiny) - wydaje mi się, że może gdzieś pod jakieś koło pasowe wdarło się trochę piasku czy czoś.
  10. Generalnie jest to nie tylko moja pierwsza wtopka Troopkiem, ale pierwsza taka w ogóle. Wszelkie sugestie co sprawdzić mile widziane.

Wiosno - przybywaj!
Trooper '91 2.6 b+g EGR Kumho KL-71 31'
Avatar użytkownika
FiliP
 
Posty: 47
Dołączył(a): 29 sie 2011, 10:15
Lokalizacja: Kozienice (MAZ)

Re: Trupek Filipa

Postprzez krystian83r » 20 mar 2013, 00:16

Moja propozycja to tak jak piszesz:
dokładnie wysuszyć i wszystko powinno być oki.
- co do płynów w mostach i skrzyni to proponuję wymianę tylko w skrzyni bo tam z pewnością zalało.
co do mostów to bym się nie obawiał ale zawsze można sprawdzić.

Ja kiedyś stałem w rzece parę minut i na odpalonym - po za zalaniem skrzyni objawów innych nie stwierdzono.
Poziom wody ciut niżej niż w Twoim przypadku.
Pozdrawiam
Krystian - Trooper 2.2 TD 1986 :)2

"Off Road to sztuka wyrzucania pieniędzy w błoto"
Avatar użytkownika
krystian83r
 
Posty: 176
Dołączył(a): 22 lut 2011, 21:31
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Trupek Filipa

Postprzez pocieszny » 20 mar 2013, 10:55

po postoju w wodzie to zmienia się wszystkie płyny, nagłe schłodzenie powoduje zassanie wody wszędzie, a jak auto siedzi chwile w wodzie to nawet jak ma super uszczelnienia to i tak weźmie wode :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Trupek Filipa

Postprzez danti » 20 mar 2013, 11:12

pocieszny napisał(a):po postoju w wodzie to zmienia się wszystkie płyny,


Szczególnie płyny ustrojowe kierowcy i pilota trzeba rozgrzać %% :D
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Trupek Filipa

Postprzez FiliP » 20 mar 2013, 12:28

OK, dziękuje za porady, w takim razie w skrzyni też wymienimy olej.

Samochód jeździ, tendencja w kichaniu i strzelaniu w wydech - jakby się poprawiało :)

Dzisiaj myślę zabrać komputer na noc do domu, może jak się wygrzeje na kaloryferze to poczuje się lepiej.

Pozdrawiam

PS. Teraz wjeżdżam tylko po kostki :)21
Trooper '91 2.6 b+g EGR Kumho KL-71 31'
Avatar użytkownika
FiliP
 
Posty: 47
Dołączył(a): 29 sie 2011, 10:15
Lokalizacja: Kozienice (MAZ)

Re: Trupek Filipa

Postprzez FiliP » 20 mar 2013, 18:27

Bingo! :)2 Trafiona rada - ze skrzyni zleciało białe capuccino. Zalałem 10W40, pośmigam ze dwa miesiące i znowu zmienię.

W mostach na szczęście czarne espresso - czyli @krystian83r miał nosa :)

Teraz następna ciekawostka. Najpierw zdjęcia:

Obrazek
Obrazek

A jest po lewej stronie, B po prawej przy bezpiecznikach. Otóż po włączeniu kluczyka te ustrojstwa pykają. Domyślam się że są to jakieś elektrozawory sterujące podciśnieniami - ale co lub kto steruje nimi? Pykanie jest nieregularne, co jakiś czas pyknie raz, albo trzy.. Głównie uparcie pyka A, ale i B czasami się odezwie. Nie wiem czy po włączeniu silnika pykają, bo ich nie słyszę :)

Reszta zagadek jutro :)
Trooper '91 2.6 b+g EGR Kumho KL-71 31'
Avatar użytkownika
FiliP
 
Posty: 47
Dołączył(a): 29 sie 2011, 10:15
Lokalizacja: Kozienice (MAZ)

Re: Trupek Filipa

Postprzez FiliP » 21 mar 2013, 12:11

Wygrzanie komputerka w ciepełku nie pomogło - nadal ma czkawkę. I nadal z rana nie pali na benzynie, tylko z LPG (potem już wsio rawno)

Zamówiłem świece i kable NKG - może pomogą, a na pewno nie zaszkodzą.

Oj Troopku, po co ci to było ...
Trooper '91 2.6 b+g EGR Kumho KL-71 31'
Avatar użytkownika
FiliP
 
Posty: 47
Dołączył(a): 29 sie 2011, 10:15
Lokalizacja: Kozienice (MAZ)

Re: Trupek Filipa

Postprzez koluniu » 21 mar 2013, 19:17

Mógł tam nie wjeżdżać! :)21
2002r. 3.0 i nareszczie tsy dwa 95r.
Avatar użytkownika
koluniu
 
Posty: 624
Dołączył(a): 20 gru 2010, 17:03
Lokalizacja: warszawa

Re: Trupek Filipa

Postprzez krystian83r » 22 mar 2013, 00:49

"pocieszny" może i masz rację ale po mojemu po to są uszczelniacze aby trzymały.
moja maszyna ma około 27lat i na tyle co stała w wodzie i jeździła jeszcze oleju nie zmleczyła :)
Oczywiście po za skrzynią.

Jak ktoś ma kasę to i po obfitych opadach deszczu i po jeździe po dużych kałużach może wymieniać oleum.
Ja wyznaję zasadę pierw sprawdź a później płać.
Pozdrawiam
Krystian - Trooper 2.2 TD 1986 :)2

"Off Road to sztuka wyrzucania pieniędzy w błoto"
Avatar użytkownika
krystian83r
 
Posty: 176
Dołączył(a): 22 lut 2011, 21:31
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Trupek Filipa

Postprzez pocieszny » 22 mar 2013, 08:14

możesz mieć nowe rewelacyjne uszczelniacze, ale metal pracuje i nagłe schłodzenie powoduje chwilowe niedoleganie uszczelniaczy, dodatkowo to samo się tyczy oleju który jak się schładza to zmniejsza objętość przez co podciśnienie zasysa wode do środka, fizyki nie oszukasz :)21
jeśli wjedziesz/wyjedziesz to problemu nie ma, jeśli postoisz zawsze troche wody zassie
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Trupek Filipa

Postprzez FiliP » 22 mar 2013, 12:23

Powrót do normalności - ciąg dalszy.

1) Ponawiam zagadkę kilka zdjęć wyżej - czemu te elektrozawory przy podciśnieniach cały czas sobie beztrosko pykają? Co nimi kieruje?

2) Mam nowe kabelki i świece - mam nadzieję, że jak zamontuje to przejdzie mu ta czkawka.

3) Chciałem sobie odczytać kody błędów (check engine się świeci cały czas z małymi przerwami) - ale nie potrafię znaleźć wtyczki w którą mam wetknąć spinacz. A być musi, bo w zeszłym roku (też z Waszą pomocą) pomyślnie wetknąłem i zczytałem 12 (czyli brak błędów).

Poniżej dwa zdjęcia wolnych wtyczek jakie są w zasobniku między fotelami - żadna mi nie pasuje do opisów, a jak zacznę wtykać gdzie popadnie to może mu nie wyjść na zdrowie. Przy okazji jak już wstawiłem zdjęcie - na grzyba one wszystkie są takie niepodpięte do niczego?

Np. taki pojedyńczy mały wtczek D, który ma swoją wersję żeńską, ale nie jest wpięty, tylko zabezpieczony chyba firmowo. Nic z tego nie kapuje

Obrazek
Obrazek
Trooper '91 2.6 b+g EGR Kumho KL-71 31'
Avatar użytkownika
FiliP
 
Posty: 47
Dołączył(a): 29 sie 2011, 10:15
Lokalizacja: Kozienice (MAZ)

Re: Trupek Filipa

Postprzez FiliP » 23 mar 2013, 21:47

Zgodnie z powiedzeniem, że jeden obraz więcej wart niż tysiąc słów: http://www.youtube.com/watch?v=JvuhSGE5SCw
Trooper '91 2.6 b+g EGR Kumho KL-71 31'
Avatar użytkownika
FiliP
 
Posty: 47
Dołączył(a): 29 sie 2011, 10:15
Lokalizacja: Kozienice (MAZ)

Re: Trupek Filipa

Postprzez skiczu » 24 mar 2013, 11:49

Z tego co pamiętam mam wpięty tylko ten górny elektrozawór z trzema wyjściami. Resztę usunąłem. Masakrycznie odpala. Powinien jak Chuck Norris z półobrotu... Silnik też ma już końcówkę żywota. Zaraz po odpaleniu ciśnienie powinno wskoczyć chociaż na 4 bary. Po rozgrzaniu pewnie spada poniżej 2.
"Dobrze zrobione jest lepsze niż dobrze powiedziane" - Benjamin Franklin
2.6
Ból fizyczny jest niczym w porównaniu z cierpieniem duszy - Skiczu
skiczu
 
Posty: 1351
Dołączył(a): 03 maja 2010, 22:12
Lokalizacja: Piła

Re: Trupek Filipa

Postprzez FiliP » 24 mar 2013, 12:06

Odpala masakrycznie, bo z LPG przy -10. Jak odpalal z benzyny to od dotkniecia, a ja usiluje dojsc dlaczego teraz nie chce z benzyny. Cisnienie oleju jest OK
Trooper '91 2.6 b+g EGR Kumho KL-71 31'
Avatar użytkownika
FiliP
 
Posty: 47
Dołączył(a): 29 sie 2011, 10:15
Lokalizacja: Kozienice (MAZ)

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Nasze samochody

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

cron