Prąd.

Pomysły, Porady, Modyfikacje

Prąd.

Postprzez blublu1 » 18 kwi 2013, 10:56

Mam pytanko odnośnie akumulatorów . Czy do rozruchu silnika , czyli do napędu rozrusznika prąd idzie z jednego akumulatora , czy są one połączone i pobiera z obu jednocześnie ? W samochodzie mam dwa fabrycznie zamontowane .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Prąd.

Postprzez pocieszny » 18 kwi 2013, 12:59

w troopie/montku 2 aku to po prostu powiększenie pojemności aku, są połączone, ale nie ma rozruchu na 24V
można odpalić spokojnie auto z 1 aku, ale przy 2 są mniejsze wahnięcia prądu, większa pojemność aku ma znaczenie w zimie przy częstym i długim kręceniu rozrusznikiem
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3916
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Prąd.

Postprzez blublu1 » 18 kwi 2013, 14:12

No to teraz mam zagwozdke. Pomijając sprawe rozrusznika - odłączyłem aku ten przed kierowcą i zresetowało mi sie radio i zegar . Jak to sie ma do połączonych razem akumulatorów ?
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Prąd.

Postprzez danti » 18 kwi 2013, 14:55

a może aku Ci nie trzyma ;)
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Prąd.

Postprzez blublu1 » 18 kwi 2013, 15:32

Cholera , ale żeby aż tak............. :lol:
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Prąd.

Postprzez pocieszny » 18 kwi 2013, 15:54

może nie trzyma Ci tylko ten od kierowcy
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3916
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Prąd.

Postprzez blublu1 » 18 kwi 2013, 16:56

właśnie ja stawiał bym na ten po drugiej stronie - skoro wypiołem z układu ten od kierowcy i zabrakło prądu to raczej uwalony jest ten drugi .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Prąd.

Postprzez pocieszny » 18 kwi 2013, 17:02

zrozumiałem odwrotnie, jak wypiąłeś ten od kierowcy to wypiąłeś cały układ
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3916
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Prąd.

Postprzez wojtekkk » 18 kwi 2013, 17:24

odpięcie jednego nie powoduje utrary w instalacji- nie ma znaczenia którego wypniesz prąd powinien być-oczywiscie jak instalacja i aku sprawne.
moze sprawdź mase na tym drugim????
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Prąd.

Postprzez blublu1 » 18 kwi 2013, 17:37

Sprawa sie wyjaśniła - wymieniony ten po stronie pasażera na nowy i wszystko bangla . Podczas wymiany nie zresetowało sie radio itp. , tamten okzała sie niezywy .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Prąd.

Postprzez pocieszny » 18 kwi 2013, 18:52

w montku jest osobna instalacja na każde aku?
w parchu mam tak że 1 wyjmuje kiedy chce i jak chce natomiast ten 2 jak wyjme to nic nie zadziała
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3916
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Prąd.

Postprzez blublu1 » 18 kwi 2013, 22:04

W montku wychodzi na to ,że jest jedna instalacja . Jeżeli tak jak u mnie jeden aku klęka to prąd "ucieka" z dobrego do zepsutego i np. ciężko kręci rozrusznik - suma prądów maleje ;) - albo resetuje sie radio po wypięciu dobrego . Po podłączeniu zepsutego aku do miernika wyszło 10 V - czyli padaka. P{o wymianie na nowy - taki sam jak drugi - kręci o niebo lepiej , napięcie na licznikach też jakieś takie wyższe :)2 .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Prąd.

Postprzez Gregolas » 28 kwi 2013, 17:57

przez blublu1 » czwartek, 18 kwietnia 2013, 17:37

Sprawa sie wyjaśniła - wymieniony ten po stronie pasażera na nowy i wszystko bangla . Podczas wymiany nie zresetowało sie radio itp. , tamten okzała sie niezywy .


Moim skromnym zdaniem powinienes wymienic obydwa akumulatory na nowe, gdyż ten "stary" akumulator będzie rozładowywał i niszczył ten nowy.
A to chyba mija się z celem
Gregolas
 
Posty: 42
Dołączył(a): 24 paź 2011, 15:27
Lokalizacja: Siedlce

Re: Prąd.

Postprzez blublu1 » 28 kwi 2013, 20:47

Ten który pozostał z pary jest z tamtego roku .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: Prąd.

Postprzez mfw » 30 kwi 2013, 09:45

Kiedyś sie doktoryzowałem na temat akumulatorów:
viewtopic.php?f=4&t=2268&p=23828#p23828

Może to ci pomoże.
ISUZU Trooper 3.1 RS, LSD, EGR, ABS, Safari Snorkel, BodyLift +1", BFG AT 31"
http://driiive.com/ub/2111/img
Avatar użytkownika
mfw
 
Posty: 178
Dołączył(a): 01 lip 2011, 14:06
Lokalizacja: KRK / WAW

Re: Prąd.

Postprzez Archeopteryx » 05 maja 2013, 16:22

Ja jednak mysle ze to sa dwa oddzielme akumulatory. Tak jest przynajmniej u mnie. Np alarm i sygnal i pilot jest podpiety tylko pod jeden z nich, nawet elekrtyk nie umial sie w tym polapac
Monterey '99 3.0 DTI
Avatar użytkownika
Archeopteryx
 
Posty: 21
Dołączył(a): 03 maja 2013, 16:20
Lokalizacja: Wawa

Re: Prąd.

Postprzez mfw » 05 maja 2013, 22:09

Jak jakiś magik wcześnie zrobił Ci przeróbkę instalacji to może i jest oddzielnie.
Standardowo jednak w Trooper/Monterey jak masz 2 akumulatory to są one podpięte równolegle głównie po to by dać odpowiednio duży prąd na rozrusznik.

Są opcje że instaluje się po lewej stronie auta duży jeden akumulator np 750A lub więcej wtedy wszystko może ci chodzić na jednym.
Natomiast możesz być pewien że na jednym zwłaszcza słabym, zużytym lub małym akumulatorze rozrusznik Ci się nie zakręci.
ISUZU Trooper 3.1 RS, LSD, EGR, ABS, Safari Snorkel, BodyLift +1", BFG AT 31"
http://driiive.com/ub/2111/img
Avatar użytkownika
mfw
 
Posty: 178
Dołączył(a): 01 lip 2011, 14:06
Lokalizacja: KRK / WAW

Re: Prąd.

Postprzez Gregolas » 06 maja 2013, 21:36

Re: Prąd.
przez blublu1 » niedziela, 28 kwietnia 2013, 20:47

Ten który pozostał z pary jest z tamtego roku .


Tak, ale może byc innej pojemności, może miec inny prąd rozruchu,może byc innej firmy.....
A po za tym przez jakis czas pracował razem z uszkodzonym co chyba też na zdrowie mu nie poszło :(
Ale zrobisz jak uważasz, ja u siebie wymieniłem obydwa, po mimo tego że jeden był kompletną padaką, a drugi jeszcze hulał.
Gregolas
 
Posty: 42
Dołączył(a): 24 paź 2011, 15:27
Lokalizacja: Siedlce

Re: Prąd.

Postprzez Nahen/thor_ » 22 cze 2013, 13:59

Aku są razem wpięte w układ, ale faktem jest, że odpięcie tego "bardziej z przodu znaczy tego przed pasażerem nie rzutuje kompletnie na prąd w aucie, za to odpięcie tego przed kierowcą w zauważalny sposób "uwala" sporą część prądu w aucie.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk


Powrót do Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

cron