Airbox do 3.1TD

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Airbox do 3.1TD

Postprzez mfw » 07 maja 2013, 15:41

Mam pytanie czy ktoś próbował modyfikować układ dolotowy z Filtrem stożkowym zamkniętym w airboxie:

http://pk-tuning.home.pl/fotki%20tuning ... airbox.jpg

zamiast fabrycznej puchy.

Chodzi mi konkretnie o zastosowanie w silniku diesla. Czy ktoś to zrobił, czy warto to pakować do poczciwego 3.1 TD.
Jakie są wady jakie zalety?
ISUZU Trooper 3.1 RS, LSD, EGR, ABS, Safari Snorkel, BodyLift +1", BFG AT 31"
http://driiive.com/ub/2111/img
Avatar użytkownika
mfw
 
Posty: 178
Dołączył(a): 01 lip 2011, 14:06
Lokalizacja: KRK / WAW

Re: Airbox do 3.1TD

Postprzez szutam » 07 maja 2013, 19:27

kolego polecam i od razu snorkel sobie załóż pięknie brzmi lepszy dopływ powietrza masz
szutam
 
Posty: 221
Dołączył(a): 18 gru 2011, 21:58

Re: Airbox do 3.1TD

Postprzez mfw » 07 maja 2013, 20:07

Snorkel już mam i sobie bardzo chwale.
O dobrodziejstwach Filtrów stożkowych słyszałem w przypadku Silników Benzynowych.
Natomiast nic nie wiem o instalacji takiego filtra dla Turbo Diesla.

To co na razie przemawia za Airboxem to, że Orginalna pucha nie jest szczelna, bo posiada zawór upustowy. Posiadanie snorkla mija się z celem jeśli układ nie jest szczelny ( Pomijam kwestie lansu :)21 ).

Szukam więcej powodów za ewentualnie przeciw.
ISUZU Trooper 3.1 RS, LSD, EGR, ABS, Safari Snorkel, BodyLift +1", BFG AT 31"
http://driiive.com/ub/2111/img
Avatar użytkownika
mfw
 
Posty: 178
Dołączył(a): 01 lip 2011, 14:06
Lokalizacja: KRK / WAW

Re: Airbox do 3.1TD

Postprzez wojtekkk » 07 maja 2013, 20:24

tak tylko ten otwór (zawór upustowy) jest zakończony gumowym gwizdkiem który w czasie pracy zaciska sie-nawet dość szczelnie
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: Airbox do 3.1TD

Postprzez mikusien » 07 maja 2013, 20:38

Witam!
Male pytanko do snorkla... jak jezeli jest juz zamontowany snorkel slyszalem ze auto wiecej pali... jak moze miec lepszy doplyw powietrza? Rozumiem, ze jak jest obrocony do kierunku jazdy, ale i tak wiecej pali! ;)
Avatar użytkownika
mikusien
 
Posty: 494
Dołączył(a): 23 paź 2011, 16:48
Lokalizacja: GNIEZNO

Re: Airbox do 3.1TD

Postprzez mfw » 07 maja 2013, 21:36

mikusien napisał(a):Witam!
Male pytanko do snorkla... jak jezeli jest juz zamontowany snorkel slyszalem ze auto wiecej pali... jak moze miec lepszy doplyw powietrza? Rozumiem, ze jak jest obrocony do kierunku jazdy, ale i tak wiecej pali! ;)


Myślę że to nie jest właściwy wątek na temat rozważań nad ilością litrów na motogodzinę pracy silnika przy zamontowanym snorklu. Proszę więc nie idźmy dalej w dyskusję an ten temat.
Ale odpowiem na zadane pytanie, nie będe taki.
Snorkel zwiększa Ci opory wiec auto więcej pali, założenie bagażnika dachowego również. Mój diesel na trasie KRK <-> WAW czyli 600km krajową 7 (jazda przepisowa) pali 9,5l ropy na 100km ze snorklem który kapturek ma wywinięty do tyłu (Konfiguracje auta masz w stopce).
Matematykę zostawiam tobie :D

Po założeniu snorkla zauważyłem wzrost sprawności silnika wywołany prawdopodobnie tym że do silnika leci powietrze nie ogrzewane silnikiem.

=========================== Ciach =========================
Wróćmy do tematu AirBoxa
ISUZU Trooper 3.1 RS, LSD, EGR, ABS, Safari Snorkel, BodyLift +1", BFG AT 31"
http://driiive.com/ub/2111/img
Avatar użytkownika
mfw
 
Posty: 178
Dołączył(a): 01 lip 2011, 14:06
Lokalizacja: KRK / WAW

Re: Airbox do 3.1TD

Postprzez szutam » 07 maja 2013, 21:39

ja mam i jestem zadowolony ostatnio topiłem go i wsio szczelne ,a do dizla tym bardziej nie masz turbo dziury
tak zwanej i lepsze osiągi itp http://allegro.pl/filtr-stozkowy-stozek ... 43086.html
szutam
 
Posty: 221
Dołączył(a): 18 gru 2011, 21:58

Re: Airbox do 3.1TD

Postprzez Maryś » 08 maja 2013, 15:01

Witam :)2 ja mam u siebie wkład bawełniany JR w orginalną puszkę, snorkela niet, i powiem szczerze, że Monti ładnie się zbiera i spalanie fajne :)2 co do filtrów to miałem w kilku plaskaczach wkłady i stożki zazwyczaj KN , Kingdragon i dlatego zastanowił bym się nad tym z ogłoszenia bo to jakiś lipny chyba :)3 Producent zalecał pranie filtra a następnie po wyschnięciu spryskanie specjalnym olejkiem i zawsze zaznaczał aby nie stosować WD40 czy coś w tym stylu ;)
Avatar użytkownika
Maryś
 
Posty: 321
Dołączył(a): 17 maja 2011, 09:32
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Airbox do 3.1TD

Postprzez mfw » 08 maja 2013, 18:58

Celna uwaga, zupełnie to przeoczyłem. Fakt filtry powinno się zapuszczać specjalnym olejem a nie WD-40 czy CX-80 itp.
Dla zainteresowanych zamieszczam moje znalezisko: Serwis filtra sportowego

Jak na razie wychodzi jednak że chyba warto założyć to cudo. Zobaczymy jak się zdecyduję to na pewno opiszę spostrzeżenia.
ISUZU Trooper 3.1 RS, LSD, EGR, ABS, Safari Snorkel, BodyLift +1", BFG AT 31"
http://driiive.com/ub/2111/img
Avatar użytkownika
mfw
 
Posty: 178
Dołączył(a): 01 lip 2011, 14:06
Lokalizacja: KRK / WAW

Re: Airbox do 3.1TD

Postprzez szutam » 08 maja 2013, 20:12

koszt filtra nie jest mały 2 st zawsze obudowę z karbonu na silikon złożyć i masz pewność ze szczelny
na prawdę fajnie autko się zbiera fajna praca silnika itp nie zastanawiaj się tylko bież polecam
szutam
 
Posty: 221
Dołączył(a): 18 gru 2011, 21:58

Re: Airbox do 3.1TD

Postprzez mfw » 08 maja 2013, 23:03

Musze jeszcze wykombinować jak cały dolot w takim razie zmontować.
Szutam masz może jakieś foty jak to ustrojstwo jest u ciebie zamontowane ?
ISUZU Trooper 3.1 RS, LSD, EGR, ABS, Safari Snorkel, BodyLift +1", BFG AT 31"
http://driiive.com/ub/2111/img
Avatar użytkownika
mfw
 
Posty: 178
Dołączył(a): 01 lip 2011, 14:06
Lokalizacja: KRK / WAW

Re: Airbox do 3.1TD

Postprzez szutam » 08 maja 2013, 23:35

ja wywaliłem filtr powietrza i tam zamontowałem AIR BOXA pod snorkel własnej konstrukcji
viewtopic.php?f=4&t=3479&start=25
idealnie pasuje na wąż od powietrza lekko posmaruj smarem lżej będzie wcisnąć na AIR BOXA
a i kolanko z pcv idealnie pasuje ja mam AIR BOX do 350 km
szutam
 
Posty: 221
Dołączył(a): 18 gru 2011, 21:58


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 133 gości

cron