Problem ze sprzęgłem

Isuzu Trooper

Problem ze sprzęgłem

Postprzez kuba900115 » 12 maja 2013, 13:01

Na początku chciałbym wszystkich powitać jestem tu nowy. zakupiłem TROOPERA 2.8td od mojego kolegi z przebiegiem 168 000 km i mam dwa problemy, mojego kolegi ojciec zakupił go 7 lat temu w niemczech i 2 razy pojechał nim na polowanie do lasu po czym nagle zmarł i od tamtej pory auto miało przejechane ok 100km i nie było garażowane tylko stało na dworze, nie ma ładowania, prawdopodobnie spalił się alternator co mogło być tego przyczyną?? i drugi problem że nie wiem jak to nazwać "zastało" się sprzęgło ponieważ po naładowaniu akumulatora auto bez problemu odpaliło ale po wbiciu jedynki zgrzytało i zgasło, czy konieczna jest wymiana sprzęgła czy może jakiś wyciek bądź odpowietrzyć wystarczy, proszę o pomoc i z góry dziękuję bo trochę się rozpisałem
2.8 tdi
kuba900115
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 maja 2013, 12:52

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez kuba900115 » 07 cze 2013, 21:43

witam ponownie, otóż sprawa wygląda tak, że na odpalonym silniku i wciśniętym sprzęgle biegi nie wchodzą, na wyłączonym silniku wchodzą normalnie a podczas odpalania na wciśniętym sprzęgle buja samochodem, sprzęgło nie jest zapowietrzone tylko jak by nie wysprzęglał... co to może być???
2.8 tdi
kuba900115
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 maja 2013, 12:52

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez Atomek » 07 cze 2013, 22:06

Może wysprzęglik nawalił. A pedał sprzęgła wpada i zostaje czy odbija normalnie? Poszukaj tematu "wysprzęglik" na forum, powinien być. Sprawdzałeś czy jest płyn w zbiorniczku sprzęgła?
Trooper 2,6 krótki z lpg
Atomek
 
Posty: 180
Dołączył(a): 24 lis 2008, 11:30

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez PiotrR » 07 cze 2013, 22:09

Witaj. masz sklejone/zardzewiałe sprzęgło po tylu latach stania to norma. Jeśli uda się je rozkleić to i tak nie wróżę mu długiego żywota. Raczej wymień nim rozwalisz coś robiąc to na siłę .
Sprawdzi czy wyprzęgnik działa prawidłowo, może płyn stracił już właściwości.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez krystian83r » 07 cze 2013, 22:14

Witam Szczęśliwy posiadaczu Troopera :)
Moje sugestie to takie że 7 lat stania w miejscu to szmat czasu :)
W związku z czym prawdopodobnie wilgoć i różnice temperatur doprowadziły Twoją skrzynię do wewnętrznej korozji elementów niezatopionych w oleju.
Proponuje wymienić olej i sprawdzić czy na magnesie w korku spustowym nie ma drobinek metalu.
Jak są szykuj się na wymianę skrzyni albo próbuj robić samemu bo jest to element naprawialny.

Podobnie z alternatorem - albo łożyska do wymiany i diody, albo zwarcie w kablach np. przegryzionych przez szkodniki.
Pozdrawiam
Krystian - Trooper 2.2 TD 1986 :)2

"Off Road to sztuka wyrzucania pieniędzy w błoto"
Avatar użytkownika
krystian83r
 
Posty: 176
Dołączył(a): 22 lut 2011, 21:31
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez kuba900115 » 08 cze 2013, 00:41

płyn jak najbardziej jest w zbiorniczku, a auto przed zimą było przestawiane 20metrów (zagospodarowanie podwórka) także było wszystko ok ze sprzęgłem oprócz alternatora a teraz jest jak jest... a alternator od momentu przyprowadzenia do polski drugi raz się spalił...
2.8 tdi
kuba900115
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 maja 2013, 12:52

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez kuba900115 » 12 cze 2013, 19:29

Witam ponownie czy kupując alternator musi być koniecznie od 2.8 czy może być od silnika innej pojemności?? Czy alternator się mógł spalić ponieważ jest w nim zamontowany akumulator od prawdopodobnie civica(kolega mówił że załozył go jego ojciec od starego auta zaraz po sprowadzeniu do polski). Sprawa sprzęgła jeszcze nie roztrzygnięta;/;/
2.8 tdi
kuba900115
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 maja 2013, 12:52

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez pocieszny » 13 cze 2013, 07:25

co do sprzęgła to na początek weź je wyreguluj, pod pedałem masz śrube do regulacji
co do altka to są rózne powody padania, przy kilku latach postoju to może być cokolwiek, ale zamiast kupowac nowy weź stary do regeneracji
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez kuba900115 » 13 cze 2013, 19:36

kolega go raz regenerował i to był koszt ok 300-350 zł a za te pieniądze dostanę już używkę... dzisiaj dzwoniłem do kolegi, który jest mechanikiem powiedział że to sprzęgło bo jeśli biegi by nie wchodziły na zgaszonym silniku to skrzynia ale dopiero za miesiąc idzie na warsztat jak wróce...
2.8 tdi
kuba900115
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 maja 2013, 12:52

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez kuba900115 » 14 cze 2013, 06:55

czy mogę zamontować alternator od innej pojemności silnika niż 2.8??
2.8 tdi
kuba900115
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 maja 2013, 12:52

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez kuba900115 » 28 cze 2013, 19:37

Witam ponownie, czy ktoś z was zakupił to sprzęgło i czy mozna wierzyć sprzedającemu że to Valeo bo coś cena mnie się wydaje za mała http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-valeo-is ... 42510.html, pozdrawiam
2.8 tdi
kuba900115
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 maja 2013, 12:52

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez miras7 » 28 cze 2013, 22:51

Tarcza ma napisane Valeo, ale docisk jest koreański, łożysko nie wiadomo. A cena rzeczywiście dość atrakcyjna.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez pocieszny » 29 cze 2013, 01:10

w IC było właśnie takie Valeo (komplet) za 271 PLN, już nie ma na stanie... ale kicha dość konkretna była :)21
zresztą komplet sprzęgła sensownego do tego silnika to koszt w granicach 800-900 pln
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez kuba900115 » 30 cze 2013, 09:27

a czy to sprzęgło będzie dobre http://allegro.pl/zestaw-sprzeglo-isuzu ... 38390.html. ktoś takie już montował??
2.8 tdi
kuba900115
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 maja 2013, 12:52

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez kuba900115 » 03 sty 2014, 16:40

Witam po długiej przerwie. Sprzęgło już dawno wymienione oraz alternator i autko bardzo dobrze się sprawuje. Nie będę zakładał kolejnego tematu i opiszę moje usterki tutaj i proszę o pomoc w rozwiązaniu ich. Na ruszaniu z miejsca w tylnych okolicach mostu czuję w stuki w podwoziu czy to może być "krzyżak wału"?? Druga sprawa podczas włączania świateł drogowych gasną światła mijania i świecą tylko postojowe ale mrugnięcie światłami drogowymi działa poprawnie. 3 sprawa mój ojciec rozłączając przedni napęd nie cofnął do tyłu i zerwał go gdzie mogę kupić sprzęgiełka automatyczne bo na allegro są tylko manualne?? 4 sprawa czy ktoś z forumowiczów używał tych opon bieżnikowanych http://allegro.pl/opona-4x4-235-70r15-m ... 12437.html i może powiedzieć swoją opinie na ten temat, przy czym zaznaczam że auto służy mi do jazdy codziennej i do zwózki drzewa... Z góry dziękuję za odp...
2.8 tdi
kuba900115
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 maja 2013, 12:52

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez pocieszny » 03 sty 2014, 16:56

jesteś pewien co do tych sprzęgiełek? to że nie zostały rozpięte nie ma znaczenia, możesz jeździć z zapiętymi automatami bez włączonego 4x4,
nowych automatów nigdzie nie dostaniesz, tylko manuale, polecam Ci poszukanie używanych sprzęgiełek oryginalnych (są o wiele lepsze od AVM i chinczyków) a i cena bywa lepsza :)2

co do kopii simexa, do czego to ma być do montka? bo rozmiar to seryjny samuraj :)21
jak tak to za małe, co najmniej 265x70R16 a jeśli na 15 to minimum 31x10,5x15
idealnie było by 32 cale jeśli bez liftu... tylko pytanie po cóż Ci taka ostra opona w tym aucie?
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez kuba900115 » 03 sty 2014, 17:10

Tak co do sprzęgiełek jestem pewny ponieważ zrobiłem sobie wycieczkę na ruiny pałacu i po drodze tonąłem w błocie;] ale po podłożeniu kilku kołków podołałem na tylnym napędzie;] byłem sprawdzić oponki i z tyłu mam zimowe 235/75/15 a z przodu wranglery 31x10,50 r15 potrzebuję takich oponek gdy jeżdżę do lasu bo czasami jest naprawdę grząski teren a mieszkam też na uboczu i muszę sobie zawsze odśnieżać bo nie zawsze piaskarka dojeżdżała na czas;]... Proszę o pomoc z moimi usterkami
2.8 tdi
kuba900115
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 maja 2013, 12:52

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez PiotrR » 03 sty 2014, 21:56

Opony zdecydowanie za małe to 28'' z tym bieżnikiem będziesz miał kłopot na zajeżdżonym śniegu. Na forum Filipe sprzedają przyzwoite opony nie zimowe ale rozmiar lepszy,do pracy w lesie doskonałe. Na zimowe drogi żadne MTki się nie nadają.
Dokładnie sprawdź sprzęgiełka czy zmielone, noże jakaś pierdoła podciśnienie albo kabelek . Manuale albo stałe zabieraki zapewniają spokój.
U mnie Światła działają w ten sam sposób Montek/Landek tylko w Cytrynie mijanki palą się razem z długimi.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez kuba900115 » 03 sty 2014, 22:28

ok ale odnośnie tych świateł kiedy włączam drogowe to gasną mijania i zapalają się postojowe, jeśli jadę wieczorem i chciałbym jechać na drogowych muszę trzymać włącznik świateł drogowych do siebie... czym to może być spowodowane jakieś zwarcie??
2.8 tdi
kuba900115
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 maja 2013, 12:52

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez PiotrR » 03 sty 2014, 22:31

Raczej włącznik ci nawalił.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez kuba900115 » 03 sty 2014, 22:37

a jest jakaś możliwość sprawdzenia tego albo naprawy czy lepiej od razu kupić drugi włącznik??
2.8 tdi
kuba900115
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 maja 2013, 12:52

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez PiotrR » 03 sty 2014, 22:43

Czyszczenie styków włącznika to robota raczej zegarmistrzowska rzadko kiedy skuteczna. Wymiana na nowy albo mniej zużyty pewniejsza.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Problem ze sprzęgłem

Postprzez kuba900115 » 03 sty 2014, 22:52

ok bardzo dziękuję za odpowiedź, aczkolwiek jeszcze pozostaje kwestia stuków w podwoziu... Moja lista usterek będzie naprawdę długa bo to dopiero początek :D aczkolwiek robię zestawienie co muszę kupić i na nowy sezon ruszam pełną parą z naprawą, jedynymi minusami jest to że nie mam garażu i nie jestem mechanikiem, ale od 2 lat sam wyremontowałem mojego hultaja pytając mechaników i czytając na ten temat;]
2.8 tdi
kuba900115
 
Posty: 45
Dołączył(a): 12 maja 2013, 12:52


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości