stukanie w silniku 3,2

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Re: stukanie w silniku 3,2

Postprzez MagurMan » 28 maja 2013, 08:53

Jak jest na luzie to 1, jak 5-6 tys obroto to ok 7. Ciśnienie stałe, nie skacze, zmienia sie jak dodaje gazu, albo ma większe obciążenie np pod gore. Ale wtedy też jest stabilne tylko wyższe.

U Ciebie cały czas jak jeździsz jest stałe ciśnienie 4?
Nawet w dieslu patrola (teraz nim mi zostalo jeździć niestety) mi sie zmienia w zależności od obciążenia i ilości obrotow.

Znowu coś magicznego dzieje sie z tymi autami którymi jeżdżę? Ja to zawsze uważałem za zdrowy objaw...

A pytanie, czy jak ciśnienie jest (stabilne ale zmienia sie jednak tak jak pisałem wyżej) czy na pewno na klawiaturę dobiera odpowiednia ilość oleju.
MagurMan
 
Posty: 104
Dołączył(a): 13 maja 2013, 21:59

Re: stukanie w silniku 3,2

Postprzez danti » 28 maja 2013, 08:55

MagurMan napisał(a):U Ciebie cały czas jak jeździsz jest stałe ciśnienie 4?
Nawet w dieslu patrola (teraz nim mi zostalo jeździć niestety) mi sie zmienia w zależności od obciążenia i ilości obrotow.


Sprawdzę dokładnie :)
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: stukanie w silniku 3,2

Postprzez MagurMan » 28 maja 2013, 09:04

Pocieszny

czy zawory mogą przestać stukać po wyłączeniu i włączeniu silnika (odstęp 5 sek) i być z nimi spokój 200 km, i potem znowu klepać i po wyłączeniu i włączeniu przestać? I znowu 100 km spokoju?

Napinacz idzie i tak i tak to wymienie, a olej chyba profilaktycznie wymienie, mimo ze dopiero z 5 tys zrobiłem na nim.


Danti sprawdzaj na ciepłym silniku. Jak olej gesty i jeszcze tak jak teraz koło 5st to na starcie ciśnienie oleju będzie większe i faktycznie bardziej stabilne.
MagurMan
 
Posty: 104
Dołączył(a): 13 maja 2013, 21:59

Re: stukanie w silniku 3,2

Postprzez pocieszny » 28 maja 2013, 10:09

po 1 w dieslu jest wyższe ciśnienie oleum niż w benie tak x2 :)21 tak że na wolnych obrotach może być nawet 3-4
po 2 klepanie zależy od wypełnienia popychaczy hydraulicznych albo napinacza, to co opisujesz bardziej pasuje mi na napinacz ale kto wie, sprawdź ciśnienie manometrem czy wskaźnik podaje dobre wskazania (u mnie na przykład zaniża odrobinę)
ciśnienie ma się zmieniać w zalezności od obrotów i obciążenia silnika (jak jest mało oleju to i przy przechyłach silnika, przy stawieniu auta na mocnych podjazdach "do pionu możemy nawet nie mieć smarowania, choć w monciaku miska jest dość głęboka i smok nisko) dlatego ważne jest sprawdzanie stanu, bo te silniki lubią łyknąć trochę oleju :)2 i jest to normalne :)2
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: stukanie w silniku 3,2

Postprzez MagurMan » 29 maja 2013, 07:24

Obserwowałem ciśnienie w tym dieslu i jest faktycznie od 2 do 4 w mieście. W ogóle takie anemiczne w porównaniu do benzyny więc jak sie nie patrzy to ciężko zauważyć ze sie rusza. Może to też kwestia ze dieslem to jeżdżę na niższych obrotach jak benzyna.

Ciśnienie Powyżej 4 idzie dopiero na podjezdzie w górach.

Cholera - Niemiaszki dał znać, że też nie mają tej części i bardzo przepraszają.... no k...

Zostaje czekać na delte ;]
MagurMan
 
Posty: 104
Dołączył(a): 13 maja 2013, 21:59

Re: stukanie w silniku 3,2

Postprzez MagurMan » 08 cze 2013, 22:30

Napinacz hydrauliczny kupiony w Auto Delta - co ciekawe miało być 280 a sprzedał za 150... mówi, że miał taką tanią dostawę, więc jak ktoś się szykuję do wymiany rozrządu to warto kupić tą część teraz ;)

Co do zakupu, zleciłem to taxiarzowi z tej miejscowości (nie chce robić reklamy, ale jak ktoś chętny to priv albo wujek google, ale jest tam chyba tylko jeden). Za fatygę 30 zł na flaszkę i 20 zł kurier - gościowi zależało i jeździł mi tam parę razy.

Napinacz wymieniony, olej i filtr też

edit: na razie objaw znikł. Dzieki wielkie za rady i diagnozę.
MagurMan
 
Posty: 104
Dołączył(a): 13 maja 2013, 21:59

Poprzednia strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości

cron