A myślałem że to wina pierścieni...

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez mad » 25 lip 2013, 21:26

Dziś dumnie i z zapałem zabrałem się za rozkładanie silnika i napotkałem na to... Wygląda to jak by ktoś diaksem wyciął okienko w tulei...
Załączniki
1.jpg
1.jpg (228.89 KiB) Przeglądane 12066 razy
Montek 3.1 TDI LTD 1996
mad
 
Posty: 36
Dołączył(a): 07 mar 2011, 12:35

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez gołąb stanisław » 25 lip 2013, 22:42

prawdopodobnie krzywo nabita luleja kiedys ...zrobił sie garb i wyrwało..........przynajmniej wiesz teraz ze masz tuleje chromniklowe
gołąb stanisław
 
Posty: 58
Dołączył(a): 21 paź 2012, 22:52

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez mad » 26 lip 2013, 10:34

Samochód ma przejechane prawie 230 tysięcy i to na 100% sa fabryczne tuleje... Nie mam pojęcia jak to się stało. No tak to jest plus tego wszystkiego, że wiem jakie są tuleje. No to teraz mnie czeka wyciąganie bloku.
Montek 3.1 TDI LTD 1996
mad
 
Posty: 36
Dołączył(a): 07 mar 2011, 12:35

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez blublu1 » 26 lip 2013, 12:26

Ja miałem identyczny przypadek w tamtym roku . Te zdjecia - to jakbym swój silnik widział . U mnie skończyło sie na wymianie silnika - udało sie znaleźć idealny .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez mad » 26 lip 2013, 13:09

I też na 4 cylindrze? Tylko nie mogę znaleść części tej tulei, może jest w misce olejowej bo raczej nie wydmuchałby tego zaworem chyba... Szukałem silnika ale 1 ciężko wyczuć co się kupi 2 mniej więcej te same pieniądze wychodzą jak i remontu 3 jak zrobie remont to będę miał praktycznie dożywotnio silnik.
Montek 3.1 TDI LTD 1996
mad
 
Posty: 36
Dołączył(a): 07 mar 2011, 12:35

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez blublu1 » 26 lip 2013, 17:50

Nie pamietam który , byc może był to czwarty. Ja kupiłem silnik - zresztą z ogłoszenia z forum - z samochodu sprowadzonego z angli ,z automatyczna skrzynia . Odpukac na razie sprawuje sie rewalcyjnie .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez piotrck » 26 lip 2013, 18:59

miałem podobnie z cylindrem zrobiłem remont i jest Ok, z tego co pamietam to w moim była tuleja żeliwna
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez mad » 26 lip 2013, 22:34

Ja mam tuleje chromowe ale chce wstawić żeliwne, róznica w kosztach 50 zł a żeliwo łatwiejsze w obróbce na przyszłość. A z czystej ciekawości, pamiętasz ile wyniósł Cię remont?
Montek 3.1 TDI LTD 1996
mad
 
Posty: 36
Dołączył(a): 07 mar 2011, 12:35

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez gołąb stanisław » 26 lip 2013, 22:47

jesli chcesz wstawiac gotowe tleje na stare tłoki to dobrze je pomierz...są conajmniej trzy grupy selekcyjne tłoków
gołąb stanisław
 
Posty: 58
Dołączył(a): 21 paź 2012, 22:52

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez piotrck » 27 lip 2013, 08:29

Remont kosztował mnie wraz ze sprzęgłem Exedy 3700 zł , w 3000 zł się zmiescisz ze wszystkim.
Tłoki, pierscienie, tuleje , panewki i inne nie są drogie wręcz powiem że ceny są ok.
Częsci szukaj w KatalogAzja. Nie słuchaj że można używkę silnik kupić zrobisz remont i bedziesz miał pewność .
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez mad » 27 lip 2013, 09:39

No to tak mniej więcej jak liczyłem, że w 3000 się wyrobie. Nie no silnik na pewno zostaje ten tylko remont i będzie jak nowy :-) Tylko zostało mi blok wyciągnąć i oddać do obróbki... katalogazja.pl fajną stroną jest tylko ceny można zobaczyć po zalogowaniu się a nigdzie nie ma opcji zarejestruj czy coś w ten deseń...
Montek 3.1 TDI LTD 1996
mad
 
Posty: 36
Dołączył(a): 07 mar 2011, 12:35

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez piotrck » 27 lip 2013, 22:53

3,1 td 1997 rok
- panewki góra dół komplet 235 zł
- sprzęgło komp. Exedy 750 zł
- głowica remont 250 zł
- tłok 285 zł
-pierścionki 260 zł
- tuleja cylindra 180 zł
- uszczelka pod głowice 180 zł
tyle płaciłem
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez mad » 27 lip 2013, 23:33

A wymiana tulei? Rozumiem, że nie robi sie tego "na samochodzie" i własnoręcznie?
Montek 3.1 TDI LTD 1996
mad
 
Posty: 36
Dołączył(a): 07 mar 2011, 12:35

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez piotrck » 28 lip 2013, 01:21

mad napisał(a):A wymiana tulei? Rozumiem, że nie robi sie tego "na samochodzie" i własnoręcznie?


jak potrafisz wymieniaj :D
ja dałem do firmy co takie rzeczy robi z tego co pamietam to 120 zł max zapłaciłem
Hasta la Victoria Siempre.
3,1 LTD 97r
piotrck
 
Posty: 1357
Dołączył(a): 17 sie 2011, 10:25
Lokalizacja: Kielce

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez mad » 28 lip 2013, 10:15

Podobno do odważnych świat należy:-D A tak serio ale te 120 zł to za wymianę jednej tulei?
Montek 3.1 TDI LTD 1996
mad
 
Posty: 36
Dołączył(a): 07 mar 2011, 12:35

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez blublu1 » 28 lip 2013, 12:17

Patrząc na te ceny , to chyba średnio opłaca sie remont - jeżeli wszystko chesz wymienić . Jeżli wszystko do wymiany , to ja szukałbym silnika - oczywiście z w miare pewnej ręki .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez mad » 28 lip 2013, 12:29

Remont wyniesie mnie około 3000 a silnik to wydatek około 3000-3500 i tak do końca nie wiesz na co się trafi. A jak zrobie remont jestem pewien, że praktycznie w tym momęcie silnik przeżyje całą budę. Więc polemizowałbym co jest bardziej opłacalne...
Montek 3.1 TDI LTD 1996
mad
 
Posty: 36
Dołączył(a): 07 mar 2011, 12:35

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez blublu1 » 28 lip 2013, 17:30

Nie namawiam Cię na wymianę silnika. Ale.... ceny silników, które podajesz są cenami wyjściowymi u handlarzy . Ja jak szukałem to też były takie ceny , a udało sie kupić za 2400 z osprzętem. Poza tym po remoncie skąd wiesz , że wszystko siądzie jak należy ..... Alke rób jak uważasz , ja w każdym razie szukałbym silnika ( tak też mówili mechanicy, którzy widzieli w jakim stanie miałem stary -bardzo podobne uszkodzenia jak u Ciebie ).
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez mad » 29 lip 2013, 22:44

Kupując silnik nie wiem na co trafie, nie mam sprawdzonego źródła. A po remoncie jedyne co mi zostanie do zrobienia to turbina, która z resztą i tak na dniach będzie robiona.
Montek 3.1 TDI LTD 1996
mad
 
Posty: 36
Dołączył(a): 07 mar 2011, 12:35

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez kalex » 30 lip 2013, 11:06

No właśnie ryzyko jest takie że coś źle spasują i będziesz miał zagadkę.
kalex
 
Posty: 116
Dołączył(a): 19 lis 2009, 15:01

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez mad » 31 lip 2013, 14:37

Panowie pytanie za 100 pkt, blok w naszych montkach jest aluminiowy czy żeliwny?
Montek 3.1 TDI LTD 1996
mad
 
Posty: 36
Dołączył(a): 07 mar 2011, 12:35

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez blublu1 » 31 lip 2013, 15:43

Ja stawiam na żeliwo - ciężkie to jak cholera .
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez mad » 31 lip 2013, 16:11

Też tak myślałem, ale wolałem się skonsultować...
Montek 3.1 TDI LTD 1996
mad
 
Posty: 36
Dołączył(a): 07 mar 2011, 12:35

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez mad » 27 sie 2013, 08:27

Witam ponownie.

Wczoraj nastąpiło pierwszze odpalenie, i tu zaskoczenie, silnik podczas rozruchu kręcił się tak jak by nie miał kompresji... Okazało się, że wał korbodowy nie może być ustawiony na fabrycznych znakach przy rozrządzie tylko przekręcony o 180 st. Dziwne nieprawdaż... Ale po ciężkiej burzy mózgów doszedłem do tego i działa:)

1: Mam przy okazji 2 pytania, Jak u Was wygłąda uszczelniacz wału tył ( ten przy skrzyni) czy jest to sam oring czy tak jakby w obudowie metalowej?
2: Miedzy reduktorem a wałem napędowym tylnym jest jakieś takie koło co mi wygłada na jakiś tłumik drgań, mam rację? Co się stanie jeśli tego koła nie będzie?

Pozdrawiam
Montek 3.1 TDI LTD 1996
mad
 
Posty: 36
Dołączył(a): 07 mar 2011, 12:35

Re: A myślałem że to wina pierścieni...

Postprzez miras7 » 27 sie 2013, 15:23

Uszczelniacz wału tył jest dwuczęściowy, tak jak piszesz jakby w blaszanej obudowie. Wewnętrzny pierścień uszczelniacza siedzi ciasno na wale, zewnętrzny standardowo w bloku i pracują między sobą. Ciekawe rozwiązanie, bo nie wyciera się rowek na wale.
Co do masy wirującej na wyjściu z reduktora to nie pomogę. Nie wiem jak będzie bez niej, czy będzie jakakolwiek różnica.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Następna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 97 gości