Kolejny problem...

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Kolejny problem...

Postprzez DeluxeOFF » 22 wrz 2013, 20:24

Siemano,
Chciałbym się zapytać jak to jest z tymi napędami w monterey'u. Bo ostatnio mam same spiny z np. ojcem i znajomym mechanikiem o te napędy w monciakach. Głównie cały problem polega na skręcaniu tymi kołami... Rozumiem, że jak mam 2H, to pędzi tylko tylna ośka z dyfrem, który reguluje różnice obrotów na kołach. Gdy mam zapięte 4x4H to jeżdżę po oblodzonej jezdni śniegu i płytkim błocie. Wtedy mogę skręcać kołami bez problemu, napędzane są obie osie z dyfrem na każdej. A jak to jest z tym 4x4LOW można wtedy skecać kołami czy nie? JEst w monciaku Cent. mech. różnicowy czy nie? Zapinać to tylko przy extremalnym błocie i głębokim śniegu....? Proszę bardzo niech mi to kotś wytłumaczy :)
DeluxeOFF
3.1 LTD Sport Wagon :lol:
DeluxeOFF
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 wrz 2013, 13:49
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Kolejny problem...

Postprzez danti » 22 wrz 2013, 21:04

Mont nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, przód z tyłem spięty jest na stałe, moc przenoszona jest 50% na 50%
Zarówno na 4x4H jak i 4X4L możesz jeździć tylko po śliskim, jedyna różnica to na 4X4L jedziesz dużo wolniej, ale masz więcej momentu przenoszonego na koła.

4X4 możesz zapinać zawsze, pod warunkiem śliskiego podłoża: lód, błoto, śnieg, szuter. 4X4L zapinasz jak wiesz, że będziesz potrzebował więcej mocy na koła, tak żeby auto nie zgasło: dużo błota lub śniegu, stromy podjazd lub stromy zjazd po szutrze.
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Kolejny problem...

Postprzez DeluxeOFF » 22 wrz 2013, 21:32

Dzięki za te info, a jak jest z tym skecaniem kołami?
3.1 LTD Sport Wagon :lol:
DeluxeOFF
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 wrz 2013, 13:49
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Kolejny problem...

Postprzez PiotrR » 22 wrz 2013, 21:53

LO to tylko redukcja nie ma wpływu na skręcanie. Używa się w ciężkim terenie, zwiększa moc, pozwala precyzyjniej ją przenieść na koła, oszczędza sprzęgło.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Kolejny problem...

Postprzez pocieszny » 22 wrz 2013, 22:01

w każdej pozycji reduktora możesz kołami kręcić dowolnie, nawet kilkukrotne wyjechanie na asfalt z zapiętym na sztywno wszystkim co fabryka dała i skręcaniem nie zabije na amen nic
ale nie jest to wskazane bo po kilku razach padną kolejno
-sprzęgiełka (chyba że masz stałe zabieraki)
-przeguby
-zmielisz reduktor chyba że padnięte krzyżaki to upierdzielisz wał napędowy
każde wjechanie na stałą nawierzchnie (asfalt, beton) z zapiętym przodem (nie ważne czy 4H czy 4L) powoduje powiększanie się luzów w układzie i coś w końcu nie wytrzyma i pierdzielnie :)21 innej możliwości nie ma

ogólnie nie można skręcać tylko i wyłącznie w momencie zapinania 4x4 podczas jazdy, ale to na każdym podłożu i ze względu na różne prędkości osi przedniej i tylnej i możliwość rozpierdzielenia reduktora, tyle w innych wypadkach skręcasz kołami jak chcesz,
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Kolejny problem...

Postprzez pocieszny » 22 wrz 2013, 22:04

piotr R napisał(a):LO..., zwiększa moc

:)21 :)2 :o :shock:

dobre :)21
co wy z tą mocą ;) redukcja w żaden sposób nie wpływa na moc :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Kolejny problem...

Postprzez PiotrR » 22 wrz 2013, 22:16

Ok nie precyzyjnie się wyraziłem. :oops: W silniku mocy nie przybywa za to na kołach masz jej więcej niż na pierwszym biegu. Pozwala to wykonać pracę, dla której jedynka ma zbyt długie przełożenie.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Kolejny problem...

Postprzez FFK » 22 wrz 2013, 23:04

pocieszny napisał(a):
piotr R napisał(a):LO..., zwiększa moc

:)21 :)2 :o :shock:

dobre :)21
co wy z tą mocą ;) redukcja w żaden sposób nie wpływa na moc :)21

Można by stwierdzić, że zwiększa się moment obrotowy na kołach. :)
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: Kolejny problem...

Postprzez pocieszny » 23 wrz 2013, 00:03

FFK napisał(a):
pocieszny napisał(a):
piotr R napisał(a):LO..., zwiększa moc

:)21 :)2 :o :shock:

dobre :)21
co wy z tą mocą ;) redukcja w żaden sposób nie wpływa na moc :)21

Można by stwierdzić, że zwiększa się moment obrotowy na kołach. :)

dużo bliżej i prawdziwiej ;) :)2
a jak każdemu wiadomo w żadnej terenoofce moc nie jest ważna :)21 tylko i wyłącznie wysoki i wmiare płaski przebieg max momentu w silniku dostępny od jak najniższych obrotów, a skrzynia i reduktor służą tylko do odpowiedniego dystrybuowania/wykorzystania momentu ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Kolejny problem...

Postprzez PiotrR » 23 wrz 2013, 07:23

Eh piękne teorie. :ugeek: A jak co, do czego przyjdzie to i tak buta i mocy przybywaj. :twisted:
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: Kolejny problem...

Postprzez danti » 23 wrz 2013, 07:57

Kolega zapytał kiedy może jeździć 4x4, a dyskusja skończyła się na przyczepieniu do jednego słowa. bezsens...
Adrenaline rush!
Honda Shadow VT 1100

Był...
Opel Monterey LTD 3.1TD
http://www.roztocze4x4.pl
Facebook
Avatar użytkownika
danti
 
Posty: 1867
Dołączył(a): 10 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: Zamość

Re: Kolejny problem...

Postprzez pocieszny » 23 wrz 2013, 09:16

nie przyczepianiu tylko to powtarzalna bzdura ;) a w temacie skręcania wszytko już powiedziane kilka razy ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Kolejny problem...

Postprzez DeluxeOFF » 23 wrz 2013, 18:00

Panowie, mam mały problem ponieważ przy zmianie przegubów u siebie w monicaku ukręciłem 4 sróby na gwiazdkę które siedzą w półosiach przednich tam trzymają łożyska a 2 pozostałe śróby mają tak rozje....łby, że się wykecić nie da. Może jakaś podpowiedz? Może zna któś rozmiar tych srób na krzyżak sróbokręt?
3.1 LTD Sport Wagon :lol:
DeluxeOFF
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 wrz 2013, 13:49
Lokalizacja: Ciechanów

Re: Kolejny problem...

Postprzez wojtekkk » 24 wrz 2013, 09:59

Może jakaś podpowiedz?

wrzuć pytanie jeszcze do kilku działów a śruby same wypadnął
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 116 gości