3,0 krótki z MT do AT

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

3,0 krótki z MT do AT

Postprzez Legend » 02 paź 2013, 15:48

Kupiłem jakiś czas temu Troopa w manualu, samochód nie sprawia problemu i chciałbym go jeszcze przez jakiś czas poeksploatować. Niezbyt bardzol ubię skrzynie manulne, cchiałbym się przeswapować do automatu. Czy możecie mi podpowiedzieć jakie mam części kupić, który elementy wymienić żeby posżło to sprawnie? Chcę uzbierać części i odstawić go do delty, a nie chce chlopakom robić problemów z czasem, który byłby potrzebny na poszukiwanie brakujących częsci.

Może ktoś z Was robił lub przymierzał się do takiej roboty?>
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 3,0 krótki z MT do AT

Postprzez Semir » 02 paź 2013, 15:56

Potrzeba kupę części, od komputera, wiązki, zmiana pedału hamulca, samej skrzyni, lewarka, sprzęgło hydrokinetyczne, nie wiem jak z wałem napędowym czy nie będzie się różnił.

Posiadam chyba wszystkie takie graty z froty B z automatu, i ponoć do motorów z frotki ta skrzynia pasuje 2,2 dti i 3,2 v6. Kiedyś myślałem, aby zrobić odwrotnie,
ale jak policzyłem koszta to mi przeszło.
Avatar użytkownika
Semir
 
Posty: 27
Dołączył(a): 26 wrz 2013, 09:56
Lokalizacja: Śląskie Dąbrowa Górnicza

Re: 3,0 krótki z MT do AT

Postprzez Legend » 02 paź 2013, 19:11

to nie jest aż tak dużo tych części. Szybciej i łatwiej mam zrobić konwersję niż szukać teraz w miarę nie zajeżdoznego w 3 drzwiowym nadwoziu egzemplarza(tak wogóle to marzy mi się wersja z klimatronikiem i szyberdachem ;-) )

to reasumując, kupić muszę:

-skrzynię z reduktorem-od czegoś trza zacząć ;-)(może być z RHD?)
-sprzęgło hydrokinetyczne(wersja nie ma znaczenia?)
-wiązkę(którą?) (musi być LHD?)
-lewarek, konsolę(Może być RHD?)
-zegary

być może wały.

Czy coś jeszcze Wam przychodzi na myśl?

Pytanie zarazem, czy ktoś ma jakieś graty na sprzedaż?(z forumowiczów lub sprawdzony sprzedawca)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 3,0 krótki z MT do AT

Postprzez miras7 » 02 paź 2013, 22:29

Wiem na 100% , że w 3.1d pomiędzy manualem a automatem jest różnica w budowie ramy, a dokładnie w belce pod skrzynię. Jest ona inna i w innym miejscu mocowana do ramy (na ramie są mocowania spawane w innym miejscu i o innym kształcie). Nie wiem czy w 3.0 jest tak samo.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: 3,0 krótki z MT do AT

Postprzez Legend » 02 paź 2013, 22:45

jeśli tu jest inaczej to jest to dość istotny problem, no właśnie czy w 3,0 też tak jest...?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 3,0 krótki z MT do AT

Postprzez freefly » 02 paź 2013, 22:52

Legend napisał(a):to nie jest aż tak dużo tych części. Szybciej i łatwiej mam zrobić konwersję niż szukać teraz w miarę nie zajeżdoznego w 3 drzwiowym nadwoziu egzemplarza(tak wogóle to marzy mi się wersja z klimatronikiem i szyberdachem ;-) )

to reasumując, kupić muszę:

-skrzynię z reduktorem-od czegoś trza zacząć ;-)(może być z RHD?)
-sprzęgło hydrokinetyczne(wersja nie ma znaczenia?)
-wiązkę(którą?) (musi być LHD?)
-lewarek, konsolę(Może być RHD?)
-zegary

być może wały.

Czy coś jeszcze Wam przychodzi na myśl?


TRANSMISSION CONTROL MODULE (TCM) Sterownik skrzyni.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: 3,0 krótki z MT do AT

Postprzez pocieszny » 03 paź 2013, 08:01

wały są inne bo inna długość skrzyni, belka iw innym miejscu, reduktor z innym mocowaniem, rama jest taka sama, poza dziurami na belke ;) a to można skorygować prosto
inne przełożenia w mostach, inna wiązka elektryczna (z automatu do manuala się nada w drugą stronę już nie bardzo),
czujnik położenia pedału gazu, doprowadzenie do kompa skrzyni czujników z silnika (położenia wału, przepustnica, temperatura, obroty w zasadzie wszytko)
skrzynia czy RHD czy LHD bez znaczenia, wybierak w RHD ma przycisk blokady lewarka z innej strony, co przeszkadza
zegary w 3.0 są przystosowane i do automatu i do manuala, trzeba tylko podpiąć odpowiednio,
części nie są problemem, problemem jest ogarnięcie tego elektrycznie/elektronicznie
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,0 krótki z MT do AT

Postprzez Legend » 03 paź 2013, 11:53

pocieszny....zmartwiłeś mnie.

z tego co widzę to najlepiej szukać angola np. po wypadku.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 3,0 krótki z MT do AT

Postprzez pocieszny » 03 paź 2013, 13:19

najlepiej jest dobrze zrobić to co się ma ;) manual wcale nie jest taki zły :)2
zwłaszcza że aftomat z rozbitka to nie jest nic pewnego
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,0 krótki z MT do AT

Postprzez Legend » 03 paź 2013, 20:53

gdyby ten egzemplarz był padliną to pewnie bym go lekko sprzedał, włożyłem ok 5kpl i naprawdę teraz to fajne auto. Stąd pomysł rzeżby.
Jak myślicie, w 5kpl z częściami da radę się zamknąć?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 3,0 krótki z MT do AT

Postprzez peterek66 » 03 paź 2013, 22:48

Ta... 8-)
Legend, zastanawiam się, i bez urazy koledzy, bo jak widać skarbnica wiedzy forumowiczów bezcenna, czy nie powinieneś najpierw pogadać z Deltą, i to oni powinni Ci powiedzieć co potrzebują do takiego "myku", by wyszło wszystko OK. Koledzy na pewno doradzą jak najlepiej, ale co zrobisz jak nakupujesz gratów, a w Delcie Ci powiedzą że za dużo, albo jeszcze gorzej jak powiedzą, że czegoś jeszcze brakuje? Zastanów się. Sam pomysł odciążenia ich z zakupów jest bardzo dobry, ale zrób to wg ich specyfikacji, by skuchy nie było.
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: 3,0 krótki z MT do AT

Postprzez Legend » 03 paź 2013, 23:46

niestety nie robili tego więc nie mógł mi określić co dokładnie i na pewno trzeba kupić. Stwierdził, że najlepiej przywlec anglika lub naszego(LHD) z uszkodzonym silnikiem lub po innch perypetiach drogowych.

Potencjalnego dawcy brak, więc postanowiłem zrobić rekonesans od strony gromadzenia częśći bo ze względu na ilość tych gratów do tego auta na pewno jest to szybsza opcja.

Powoli tracę nadzieję w sens tej przeróbki. Plan w zamiarach, jeśli trafię na ładnego w automacie to biorę gotowca ;-)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1418
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47


Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości

cron