kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez Legend » 06 paź 2013, 17:26

Zostawiłem samochód z włączonym silnikiem, wyszedłem, po 4 minutach wroclem i zaczęła świecić się ta kontrolka. Po kilkukrotnym cyklu gaszenia nie gaśnie.

Jak i czym zczytać błąd?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez freefly » 06 paź 2013, 22:08

Wybłyskać kontrolką MIL(check engine)
Musisz zewrzeć kawałkiem drutu/spiczem
Obrazek
4 z 6 zaciskiem gniazda OBD, a następnie włączyć zapłon, bez uruchamiania silnika.
"Check" zacznie błyskać. Liczysz błyśnięcia i ilosć błysków to jest kod usterki.
Obrazek

Jest to w manualu w dziale ENGINE(4JX1) w rozdziale "ENGINE DRIVEABILITY AND EMISSIONS".
Kody błyskowe Flash:
Obrazek
Obrazek


P.S. Trochę na wyrost napisałem, bo nie ma tam (jak właśnie zauważyłem) poduszek (bo to silnik). :)3 :oops:

EDIT:
Jest test poduszek opisany w manualu w dziale RESTRAINT CONTROL SYSTEM w temacie "Chart B “AIR BAG” Warning Lamp Comes “ON” Steady".
Ostatnio edytowano 07 paź 2013, 12:18 przez freefly, łącznie edytowano 1 raz
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez Legend » 06 paź 2013, 23:29

mimo to dzięki za odp.

właśnie przekopuję manual.

Gdybym miał obstawiać w ciemno to byłaby to taśma pod kierownicą-jeśli koła są na wprost, jest OK. Podczas skręcania pojawia się owa kontrolka. Sprawdzę dokładnie i powoli zacznę poznawanie technikalów trupa ;-)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez mixer » 07 paź 2013, 09:42

No właśnie, ale co zrobić żeby zgasła ta kontrolka nie wyjmując żarówki. U mnie to chyba zaczeła świecić po spawaniu tłumika, zapomniałem odłączyć akumulatorów
MONTEREY 3.0 DTI 99r.
mixer
 
Posty: 65
Dołączył(a): 20 gru 2010, 10:28
Lokalizacja: Ryki

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez Legend » 07 paź 2013, 16:00

jak się resetuje pamięć SRS?
Wystarczy zdjąć klemę?
Nie znalazłem bezpiecznika od poduszek..... :shock:
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez freefly » 07 paź 2013, 17:57

Legend napisał(a):jak się resetuje pamięć SRS?
Wystarczy zdjąć klemę?
Nie znalazłem bezpiecznika od poduszek..... :shock:


Gdzie nie mogłeś znaleść? W samochodzie, czy manualu?
Skrzynka bezpieczników
Obrazek
Schemat wyjść ze sterownika poduszek
Obrazek
Całość
Obrazek
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez Legend » 07 paź 2013, 20:21

dzięki ;-) wyżej niż linia podstawowych bezpieczników nie spojrzałem.

Po przekręceniu kluczyka kontrolka nie świeci przez 3,5 sec., jest włączona stale. Jeśli dobrze zrozumiałem to napięcia jest poniżej 9v co może oznaczać np przepalony bezpiecznik ;-)

ten bezpecznik C21 to jakiego jest typu?

Czy coś wspólnego z tą sprawą może mieć brak podświetlenia wyświetlacza kilometrów w zegarach i "nieściemniający" się zegarek po włączeniu świateł?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez kalex » 07 paź 2013, 20:40

A ja myślę że powinieneś poruszać kostkami pod siedzeniami od napinaczy pasów. U mnie pomaga.
kalex
 
Posty: 116
Dołączył(a): 19 lis 2009, 15:01

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez Legend » 08 paź 2013, 12:16

niestety u mnie nie pomaga :(

zczytano kod, tester pokazał błąd 31 " zaduży opór" czy coś w tym rodzaju.(wykazany w obwodzie kierowcy i pasażera)

wskażecie jak sobie z tym poradzić lub ewentualnie gdzie szukac i na który podzespół ten błąd wskazuje?
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez freefly » 08 paź 2013, 19:23

DTC 31 Passenger Pretensioner Loop Resistance High
Napinacz pasa pasażera- wysoka oporność
Błąd DTC 41 to napinacz pasa kierowcy (Driver Pretensioner Loop Resistance High)

Legend, w manualu wszystko jest.

Masz tu spis treści (obojętne który rocznik).
Obrazek
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez Legend » 08 paź 2013, 20:43

wiem wiem, ale mam jakiegoś dziwnego manuala z sieci bez spisu treści :/

Jutro inspekcja obwodów pasażera ;-)
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez freefly » 08 paź 2013, 22:27

A czym przeglądasz PDFa?
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez Legend » 09 paź 2013, 00:24

ACROBATEM-zdaje się, że nawet w aktualnej wersji.

czy jest możłiwość wgrania softu do zwykłego laptopa + kabelek np OBD-USB i działać we własnym zakresie?
Akurat zczytał mi to znajomy, ale pewnie to nie ostatni błąd troopa ;-) Warto by mieć "szybką diagnostykę" w zasięgu ręki.
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez Wano » 15 sie 2018, 01:07

freefly napisał(a):DTC 31 Passenger Pretensioner Loop Resistance High
Napinacz pasa pasażera- wysoka oporność
Błąd DTC 41 to napinacz pasa kierowcy (Driver Pretensioner Loop Resistance High)

Legend, w manualu wszystko jest.

Masz tu spis treści (obojętne który rocznik).
Obrazek


Czy błąd dtc 31 jednoznacznie wskazuje, że napinacz pasa jest do wymiany?
--------------------------------------------------
Isuzu Trooper 3.5 2000r
Avatar użytkownika
Wano
 
Posty: 24
Dołączył(a): 05 sty 2018, 11:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez Jake » 17 sie 2018, 17:15

Wymienilem w koncu ogryziona kierownice w swoim Trooperze, trafiła mi sie ladna, kompletna z poduszka z 2001r. Zgryz jest taki, ze wtyczka poduszki nie pasuje do tego co mam w aucie. Przelutowac wtyczke to nie problem, tylko ze to sa jednak poduszki to raz i lutowanie moze nie jest najmadrzejsza opcja, a dwa to byc moze kostki sa niepasujace nie bez powodu.
EDIT:
Problem rozwiazany, znalazlem na lokalnym szrocie poduszke z napisem ISUZU z rocznika 96-97. Roznica wyglada tak:
Obrazek
Inna jest plastikowa oslonka, inna jest wtyczka, inna jest srednica elementu gazotwórczego, inny jest rozstaw i srednica kolkow mocujacych ten element.
Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Avatar użytkownika
Jake
Moderator
 
Posty: 4323
Dołączył(a): 25 kwi 2015, 22:02
Lokalizacja: Europa

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez mcgiver » 22 cze 2025, 18:39

odkopuję arhaiczny temat.
Właśnie walczę z airbagiem w moim polifcie. podmieniam graty z 3 moich samochodów i już mam niezły wkurw .
Wymieniłem komputer airbaga pod radiem bo okazało się że była w nim kiedyś woda i wszystkie elementy są skorodowane tak że komputer jest na smietnik. Podmieniłem z niebieskiego bo jest bardziej rozkopany. Ale w angliku wyglada że airbag jest sprawny bo kontrolka ładnie gaśnie po kilku sekunkach od włączenia zapłonu. W angliku sprawdziłem 3 poduszki kierowcy które posiadam i wszystkie są ok. Wziołem również z anglika na podmianę oba napinacze pasów i dalej mam problem w zielonym bo nadal kontrolka uporczywie świeci.
Zwijacz też podmieniałem z niebieskiego i dalej gówno. Został jeszcze jeden element którego nie sprawdziłem mianowicie poduszka pasażera ale z tego co sprawdziłem w niebieskim to śruby montażowe są od wewnątrz pod kokpitem i jest hujowe dojście. Czy jest jakaś metoda w polifcie zeby wyeliminować niedziałajacy element poza metodą podmiany na inne graty? Jaki ewentuanie rezystor by podstawić aby wyeliminować dany element? Wszystkie elementy pokazują mi 0,09Mohm ale cośtu jest nie tak , a w sieci pisze że elementy airbagu są trudnie do pomiaru.
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2590
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez mcgiver » 22 cze 2025, 21:21

w niebieskim trooperze i w bordowym przećwiczyłem wszystkie składniki systemu i w obu autach airbag działa poprawnie , na dowolnych poduszkach(mam 4szt kierowcy), komputerach(mam sprawne 2 szt) i napinaczach(6szt), czyli po kilku sekundach od zapłonu kontrolka gaśnie. W zielonym kontrolka po kilku sekundach na chwilę gaśnie a puzniej znów się zapala. W bordowym i w niebieskim wszystko jest ok nawet jesli wiszą po obu stronach poduszki kierowcy , już mi brak pomysłów. Chyba że jest jeszcze jakiś element o którym niewiem , wg schematu już nic więcej nie widzę, wiązka wydawała mi się zasniedziała w jednym miejscu , ale jest ok...
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2590
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez mcgiver » 22 cze 2025, 23:11

forum zdechło , normalnie agonia :roll:
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2590
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: kontrolka SRS AIRBAG - 3,0 krótki MT

Postprzez mcgiver » 23 cze 2025, 11:17

Zmarnowana cała niedziala i pół poniedziałku :roll: ale temat ogarniety :)2
Winowajcą okazała się wiązka przy napinaczu pasażera generująca 4,3 ohm zamiast 2-2,5 Doszłem do tego dzięki temu że zrobiłem sobie przyrząd z obcietego gniazda wtyczki starego modułu na którym mozna było wygodnie mierzyć przejście sygnału i rezystancję wszystkich elementów .
rezystancja na poduszkach i napinaczach mierzona na spreparowanej wtyczce wynosi w granicach 2,2 -3 ohm
Finalnie do złomu poszedł moduł airbagu pod radiem i jeden napinacz pasów.

forum jak zwykle wykazało się nieocenioną pomocą :lol: :)21 :oops: :)3 .
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
e30 M10B18 wąska youngtimer
fortwo 750turbo-daily
Polift 3,5
od dużej pojemności lepsza jest jedynie jeszcze większa..
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2590
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec


Powrót do Isuzu Trooper II FL / Opel Monterey B (1998-2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron