3,1tdi + LPG!!!!!!!!!

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

3,1tdi + LPG!!!!!!!!!

Postprzez urwis1981 » 03 lis 2013, 12:51

Dawno mnie nie bylo-TAKA SYTUACJA :D moze juz ktos poruszal watek dyszla w gazie?? To ze dyszlem mozna jezdzic na gazie wiemy juz od jakiegos czasu,wozki widlowe i sprzety tym podobne,ale czy ktos dolozyl WTRYSK LPG do montka??? Jakis czas temu poczytalem troche o tekich instalacjaci i wyszlo ze podanie smiesznej ilosci gazu czyli ok 1kg-2litrow-5zl NA 100Km do kolektora ssacego czyt. tam gdzie silnik zasysa powietrze daje nam to co ciezko wydusic z montka,mniejsze spalanie i ok 10-30% wzrost mocy.... To byla teoria,potem plan zostal wprowadzony w zycie :D najtanszym kosztem. Butla turystyczna 3,5kg,maly palnik do grzania rur,3m weza ogrodowego,izolacja,2papierosy dla przygladajacego sie kumpla i 1puszka piwa dla mnie :D :D :D Sklejony do kupy zestaw wprowadzony do filtra powietrza w montku i zaczely sie testy... Co to sie bedzie dzialo,wybuchnie :D zgasnie,etc etc?? 1.odpalenie fury,2powoli odkrecam gaz i... Slychac kiedy silnik zaczyna dostawac nowa mieszanke,pracuje juz nie jak to na starego diesla przystalo ostro klekoczac tylko jakos tak ciszej i rowniej,ZDZIWIENIE na moim pysku :lol: potem popatrzylem co sie dzieje z obrotami,wlacz/wylacz/wlacz/wylacz OBROTY rosna (nawet przy maksymalnej dawce jaka palnik jest w stanie wypluc z siebie) o grubosc skazowki czyli plus minus ok30/40 znow ZDZIWIENIE NA PYSKU :D I teraz najlepsze,test jak TOTO jedzie... montek ma ok roznie podaja 114-125KM ,moj ma pusty wydech i wywalony EGR wiec daje mu pelne 110 :D przy WLACZONYM systemie wtrysku gazu marki URWIS/STAG :D :D MOZE MIEC(na moje zaspane oko) ok20%!!!!!!!!!!! wiecej mocy!!!! a wszyscy wiemy ze w motopompie 3,1 chip tuning odpada ,a dodatkowe 20KM naprawde robi wielka roznice. Na nastepny week planuje jakas profesjonalniejsza wersje ukladu. Nawet zadzwonilem do firmy ktora montuje takie uklady do ciezarowek i wyszlo ze taka ilosc gazu nie ma totalnie wplywy na zywotnosc silnika,po prostu gaz powoduje lepsze spalanie sie mieszanki paliwowo/powietrznej czyli zmniejszenie wydzielajacych sie sadzy i polepszenie normy spalin.
urwis1981
 
Posty: 104
Dołączył(a): 21 paź 2009, 00:33

Re: 3,1tdi + LPG!!!!!!!!!

Postprzez gołąb stanisław » 03 lis 2013, 14:07

mała butla lpg,parownik najmniejszy na rynku i blos na rure ssąca .......jak ci sie uda zestroic to masz 3.1 rakieta..........tylko pamiętaj by dołaczac lpg juz po odpaleniu motoru ,nie przed
gołąb stanisław
 
Posty: 58
Dołączył(a): 21 paź 2012, 22:52

Re: 3,1tdi + LPG!!!!!!!!!

Postprzez Bobbie » 03 lis 2013, 16:16

Ciekawy temat. Raz coś czytałem o tym w jakiejś gazecie 4x4 - chyba Autoświat4x4... Pisali, że profesjonalna instalacja zwraca się po jakiejś chorendalnej ilości km i że jest droższa od normalnej instalacji :)3
Jak już wytestujesz spalanie, to daj znać co wyszło.
cośtam, cośtam
Avatar użytkownika
Bobbie
 
Posty: 253
Dołączył(a): 21 mar 2013, 21:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: 3,1tdi + LPG!!!!!!!!!

Postprzez wojtekkk » 03 lis 2013, 19:17

no właśnie koszty instalacji sa cholendarne-znajomy znajomego wstawił sobie do patrola-zadowolony ponoć jest bo silnik bardzo dużo zyskał na parametrach i to od samego dołu, oszczedność tez ponoć jakś jest
http://regiomoto.pl/portal/eksploatacja/diesel-na-lpg-komu-taka-instalacja-gazowa-sie-oplaca-poradnik
najbardziej interesujacy jest fakt ze dodatkowy gaz czyści silnik i układ wydechowy
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: 3,1tdi + LPG!!!!!!!!!

Postprzez pocieszny » 03 lis 2013, 20:06

oszczędności to w zasadzie nie ma, bo 4-5 pln na 100 to nic,
problem jest w dobrym wyregulowaniu pompy wtryskowej, trzeba ująć odpowiednio dawki ON i w jej miejsce podać LPG,
z plusów
-przyrost momentu obrotowego do 15-20%
-przyrost delikatny mocy

z minusów
-jak nie ma LPG auto nie jedzie, ale dosłownie nie jedzie tylko stoi
-rozgrzać silnik w zimie przed jazdą
-zamarzanie reduktora

z problemów
-ustalenie dawki (max bezpiecznie można zamienić 25% ON
-miejsce podania LPG
-wychłodzenie głowicy (tworzenie mostków cieplnych)
-jazda w wodzie
-problemy na SKP

zrobić samą instalacje nie jest trudno, największy problem to sterownik (zrobienie około 300-350 pln) reszta do ogarnięcia normalnie
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,1tdi + LPG!!!!!!!!!

Postprzez PiotrR » 03 lis 2013, 21:15

Temat ciekawy nie jestem znawcą LPG
Czy instalacja LPG 1szej generacji spełniłaby swoje zadanie -gaz do kolektora ssącego?
Czy koniecznie trzeba ujmować dawkę ON- diabli z oszczędnością niech moc będzie z nami
Problem bezpiecznika takiej klapki chroniącej od strzałów LPG w kolektorze ssącym, z czymś takim do wody trochę strach wjechać.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: 3,1tdi + LPG!!!!!!!!!

Postprzez pocieszny » 04 lis 2013, 09:15

trzeba ujmować, inaczej silnik nie zejdzie poniżej 4000rpm :)21
do tego podanie gazu nei jest ciągłe,
najczęściej skaluje się to tak, od obrotów jałowych do 1400-1500 sam ON po osiągnięciu odpowiednich obrotów otwiera się LPG
oczywiście można wyskalować to trochę niżej, w zależności od silnika, w patrolu 4.2 gdzie mam obroty jałowe 600 LPG podawane jest gdzieś od 800-900rpm tylko że max moment obrotowy w silniku mam już od 1300 RPM :)21
zabawa z pompą jest dość długa i mozolna, nie obejdzie się bez dokładnych ustawień jeśli chcemy to mieć zrobione dobrze,
co do instalacji teoretycznie 2 gen wystarcza, nawet 1 wystarcza, (ta na zaworze na przewodzie) problem jest tylko ze wyskalowanie na 1 generacji będzie dość "ogólnikowe" i zarówno przyrosty momentu jak i oszczędności nikłe
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 44 gości