Turbo

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Turbo

Postprzez Wieża30 » 19 sty 2010, 23:05

czy do silnika 3.1 d da śię wsadzić większe turbo i od czego i gdzie to robią bo dać to napewno śię da chyba :shock:
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: Turbo

Postprzez wojtek1981 » 20 sty 2010, 17:48

Ale turbina to tylko początek jeszcze dojdzie układ wydechowy , sterownik turbiny nie ma się co ładować w takie koszty .
wojtek1981
 
Posty: 217
Dołączył(a): 23 gru 2008, 23:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Turbo

Postprzez Wieża30 » 20 sty 2010, 18:23

no chćiał bym jakoś podnieść moc w moim montku uwarzam że te 115 KM to za mało na tak cięszkie auto
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: Turbo

Postprzez croochy » 20 sty 2010, 20:53

turbo od sprintera 2.9 TDi wystarczy
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Turbo

Postprzez wojtek1981 » 20 sty 2010, 21:47

A jak po zamontowaniu tej turbiny ze sprintera , ktoś już montował
wojtek1981
 
Posty: 217
Dołączył(a): 23 gru 2008, 23:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Turbo

Postprzez kugel » 20 sty 2010, 22:12

Wieża30 napisał(a):no chćiał bym jakoś podnieść moc w moim montku uwarzam że te 115 KM to za mało na tak cięszkie auto

Niedawno pisałeś że 3.1 jest super i Tobie wystarcza :?: .Może zamiast niszczyć tak zacne auto eksperymentami z wymiana turbiny lepiej kupić 3.0 :lol: :lol: :lol:A tak na temat , to jeszcze dochodzi sprawa głowicy , średnicy zaworów i całego "przepłukiwania"Poza tym w tej generacji silnika efekt był by mizerny :( .
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: Turbo

Postprzez marcin75m1 » 20 sty 2010, 23:17

Witam ,moze ja cos naskrobie w tym temacie ,taniej chyba kupic zawor do regulacji cisnienia doladowania i jezeli trzeba podkrecic dawka paliwa na pompie ale do zalozenia zaworu musisz zamontowac sobie zegar do turbo abys nie przesadzil i glowica ci nie poleciala ,nastepnie wiekszy wydech tak z 2.5cala przelot daje pozytywne rezultaty i temperatura spalin spadnie po podreceniu dawki jak i turbinki co jest wazne poniewaz jak temperatura spalin bedzie za duza to poleci turbo i czapka ,mozna jeszcze FMIC intercooler z przodu wiekszy to tez obnizy temperature spalin ,co jeszcze jakis dolot do filtra aby dostawal wiecej zimnego swiezego powietrza ,po takim zabiegu podejzewam ok 20km do 30 max wiecej a to duzoooo ,wydech powinien byc wyginany na gietarce trzpieniowej aby nie bylo jakis tam przewezen lub co 50cm spawów ,po zamontowaniu wydechu auto powinno zbierac sie bardziej od dolu :)
marcin75m1
 
Posty: 125
Dołączył(a): 25 cze 2009, 16:41
Lokalizacja: Głogów

Re: Turbo

Postprzez Wieża30 » 21 sty 2010, 08:14

słuchaj no gugiel moje auto no ma miej mocy ale zato jezdzi bezawaryjnie tam gdzie ja chce a twoje z tym 30 to napewno tylko po zakładach mechanicznych i nigdy bym nie kópił 30 :lol: a tak po za tym to chćiałem śię przekonać dowiedzieć czy takie zmiany są morzliwe i czy ktoś coś takiego robił . Może kiedyś podniosę moc w swoim 3.1 i będe robił wstyd tym 30. Ale powiem wam że rzadko spotkać 30 na drodze , a ale wiem w warsztatach jest ich zato dużo :lol:
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: Turbo

Postprzez Wieża30 » 21 sty 2010, 08:22

marćin mówisz że turbine idzie podkręćić :?: a jak to się robi daj jakieś zdjęćia czy coś bo na pompie dawke to wiem jak zwiększyć .A teraz jak bym na początek zrobił przelotowy wydech to dało by to coś :?:
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: Turbo

Postprzez marcin75m1 » 21 sty 2010, 16:09

Witam ,kupujesz na allegro zaworek o nazwie manual boost control wpinasz sie nim w ten wezyk co jest na zamontowany po stronie zimnej turbiny podlaczony go gruszki zaworu upustowego ,ale musisz miec wskaznik cisnienia doladowania abys nie przesadzil go wpinasz do kolektora ssacego lub w waz ktory wychodzi z intercoolera do lda pompy jezeli masz starszego troopka bo w nowszym jest juz pompa sterowana elektronicznie ,jezeli dasz nawe tylko wydech napewno poczujesz roznice tym bardziej ze jezeli zakladacie wieksze kola to nie zmieniacie przelozen w mostach a zostaja te same i to juz zmienia dynamike auta diametralnie ,pisalem do kolegi CROOCHY aby odpowiedzial jakie ma przelozenia w swoim aucie ale widze ze niektore osoby by chcialy tylko cos sie dowiedziec ale nic od siebie ,pozdrawiam mam nadzieje ze w jakis sposob pomoglem
marcin75m1
 
Posty: 125
Dołączył(a): 25 cze 2009, 16:41
Lokalizacja: Głogów

Re: Turbo

Postprzez hassan » 21 sty 2010, 16:53

o, to ja sobie pozwolę tu podpiąć się z tematem (trochę na temat nawet) :) Gdzie najlepiej wpiąć się do pomiaru ciśnienia doładowania - tak żeby w kabinie mieć manometr? Zaraz za turbiną przez intercoolerem, za ic czy jeszcze gdzieś indziej? :)
był: Opel Monterey A 3.1 LTD '96, 265/75/16 BFG AT, +2" Lovells
jest: VW Transporter T3 Syncro

nigdy nie mów nigdy...
Avatar użytkownika
hassan
 
Posty: 599
Dołączył(a): 31 paź 2008, 14:31
Lokalizacja: Warszawa

Re: Turbo

Postprzez croochy » 21 sty 2010, 19:55

marcin75m1 napisał(a):pisalem do kolegi CROOCHY aby odpowiedzial jakie ma przelozenia w swoim aucie ale widze ze niektore osoby by chcialy tylko cos sie dowiedziec ale nic od siebie ,pozdrawiam mam nadzieje ze w jakis sposob pomoglem



pamiętam o tym pamiętam, tylko narazie zeszło to na drugi plan. zaraz idę zrobię zdjęcie i się wyjaśni


wracając do tematu Turbina Garrett M 27 od spirntera 2.9TDi jest bardzo czesto stosowana przy tjunreskich modach głównie w silnikach 1.9 TDi z grupy VAG. Na tej turbinie Ibiza z silnikem ARL (seryjne 150 km ) wypluła 225 km i nie była mocno podkręcona.

Fakt faktem że samo dołożenie większej turbiny nie poprawi pracy silnika. Ważne jest zachowanie odpowiedniej dawki paliwa, zachowanie odpowiednich przekrojów kolektorów w celu zapewnienia właściwego przepływu.

Biorąc pod uwagę że to dość stara konstrukcja wiec pewnie trochę mocy wytrzyma. Jednak wg mni e150 km to bedzie max, o ile nie będzie za dużo :roll:

Jednak osiągnięcie takiego wyniku to nie tylko zmiana turbiny i układu dolotowego/wydechowego. To wydajniejsza pompa, większe wtryski. Nie zaszkodzi dać większego ICka.

Pytanie jest takie czy po zamontowaniu większej turbiny, silnik będzie w stanie ją napędzić żeby wykres mocy i momentu zaczynał sie nisko i płynnie trzymał wartości w górnych partiach obrotów co jakby nie było jest dość ważnym czynnikiem w jeździe terenowej, jak i w codziennej eksploatacji.

Ja osobiście jestem zachwycony silnikami cumminsa np 5.9 TDi z dodga rama.

6 cyl. 205 km @ 2500, 750 Nm @ 1200 - 1700

I kiedyś na pewno coś takiego sobie kupie
Nie polemizuje z debilami
croochy
 
Posty: 1652
Dołączył(a): 03 gru 2009, 20:34
Lokalizacja: Cyców/Lublin

Re: Turbo

Postprzez kugel » 21 sty 2010, 21:54

Wieża30 napisał(a):słuchaj no gugiel moje auto no ma miej mocy ale zato jezdzi bezawaryjnie tam gdzie ja chce a twoje z tym 30 to napewno tylko po zakładach mechanicznych i nigdy bym nie kópił 30 :lol: a tak po za tym to chćiałem śię przekonać dowiedzieć czy takie zmiany są morzliwe i czy ktoś coś takiego robił . Może kiedyś podniosę moc w swoim 3.1 i będe robił wstyd tym 30. Ale powiem wam że rzadko spotkać 30 na drodze , a ale wiem w warsztatach jest ich zato dużo :lol:

Wieża , życzę Ci powodzenia w przerabianiu turbo :)2 ,żeby palił tak jak mój i tyle co mój ,takiego przyspieszenia ,dynamiki (chociaż nie wiem po co ,no bo Ty mim błoto mieszasz i drzewa z lasu ciągasz :lol: ),a po tym wszystkim bez awaryjnie robił te 50k rocznie :)2 .Ja swoim zjechałem Europę od m . Śródziemnego , po Nordkap, po czarnym i w terenie i jak na razie najpoważniejszą awarią była wymiana świec żarowych, ale na to byłem psychicznie przygotowany :lol: .U mnie tropek drzew nie ciąga ,bo od tego to są Farmery ,Lkt , czy inne Jonseredy , na traktor go nie przerobię bo lubię komfort , a jak się kiedyś zacznie sypać to się z nim pożegnam i kupię następnego ;) .Do extremu tropek się nie nadaje i dla tego ja w teren jeżdżę Volvem TGB 11 :)2 .Tym to mozna kłody targać ;) .Pozdrp
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: Turbo

Postprzez Wieża30 » 21 sty 2010, 23:27

no muszę ci powiedzić ża 3.1 nadaje się do terenu ma solidne zawieszenie i rame na reduktorze w terenie i z LSD w mośćie daje bardzo dobrze rade w terenie . Tylko na czarnym mógłby być rzwawszy tyle .Ikoniec tematu bo widze że sie szykuje kolejna bezsensowna kłótnia czy 3.1 czy 3.0 ja na to osobiśćie leje mam jakie mam i jestem zadowolony z mojego angola w dodatku :)21
Wieża30
 
Posty: 380
Dołączył(a): 07 gru 2009, 18:42

Re: Turbo

Postprzez kugel » 21 sty 2010, 23:30

:)2 :)2 :)2 ...i o to chodzi!Pozdro.
Avatar użytkownika
kugel
 
Posty: 384
Dołączył(a): 28 mar 2009, 00:11
Lokalizacja: Usa

Re: Turbo

Postprzez cherokeexj » 15 sty 2017, 19:44

Podłączam się do tematu.... Ktoś już wymyślił jakieś wydajniejsze turbo w rozsądnych pieniądzach?

P.S.
Jak czytam o tym turbo z mercedesa 2.9 w dodatku tdi (nigdy merca TDI nie było ;) ) w 1.9 ARL i 225km to mnie pusty śmiech ogarnia. Zmieniać turbo VNT na starej generacji turbo WG. Z racji że trochę przy TDI grzebałem i pewnie jeszcze AELa będę chciał lekko dłubnąć to jak czytam takie teksty to mi się słabo robi...


P.S. 2

Nie przekonywać mnie jakie super turbo jest w 2.9 mercedesa bo tak się składa że auto z takim silnikiem mamy w domu.... I wcale nie jest rewelacyjnie. Lag jaki na nim jest powala....
Były
XJ 4.0 lpg 4" liftu 32" simex winda
XJ 2.1td 4" liftu 32" simex winda
vitara 1.6 8v 4" liftu 30" geolandar mt
Vitara 1.6 8v 3" liftu silver ex 31" winda
Jest
Monterey LTD 3.1td 32" simex zderzak stal....
cherokeexj
 
Posty: 273
Dołączył(a): 11 gru 2016, 20:32


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 82 gości