resory

Isuzu Trooper

resory

Postprzez kadilak200 » 23 lut 2014, 08:52

witam mam pytanko ? czy będą pasowały resory z uaza do troopka ? czy trzeba je będzie skracać ? bo swoich już mam dosyć bo co chwile pękają a mam okazje kupić z uaza za grosze .
kadilak200
 
Posty: 39
Dołączył(a): 02 gru 2012, 13:23

Re: resory

Postprzez pablos » 24 lut 2014, 12:51

Witam. Szukałem ostatnio jakiegoś info na ten temat, w sumie poszlaki ale zawsze coś.
Wymiary:

szerokość pióra: 5,5cm
szerokość mocowania: 7cm
długość po prostej między mocowaniami: 120cm
ilość piór: 10

od Uaza 452-ogórka, blaszanki nie wiem czy to wymiar dla przodu czy tyłu, czy może wszędzie jest tak samo :roll:

W Trooposzu szerokość pióra chyba 6cm, długość coś 105-110cm, i wiadomo inna liczba piór 4 w tym główne.
Nie wiem jakie wymiary ma mocowanie, śruby, tuleje itd.

resorak tył 7 lub 9 piór

Технические данные
Масса рессоры в сборе, кг 19,4
Полная длина рессоры L, мм 1315
Расчетная длина рессоры L', мм 1250
Длина переднего конца l, мм 625
Высота пакета H, мм 49
Количество листов 7
Внутренний диаметр втулки ушка, мм 42
Лист 1:
сечение, мм 55х7
длина, мм 1250
масса, кг 4,5
Лист 2:
сечение, мм 55х7
длина, мм 1250
масса, кг 4,4
Марка стали 50ХГА
Применяемость
Грузопассажирский УАЗ-31512 2
Грузопассажирский УАЗ-31514 2
Грузопассажирский УАЗ-31519 2
Załączniki
469-2912012-03.gif
469-2912012-03.gif (15.79 KiB) Przeglądane 8061 razy
'89 Trooper LONG 2,6i LPG
Avatar użytkownika
pablos
 
Posty: 168
Dołączył(a): 03 sty 2010, 14:29
Lokalizacja: Krosno woj. Podkarpackie

Re: resory

Postprzez pocieszny » 25 lut 2014, 10:10

w UAZie masz resor zupełnie inny, przystosowany do SPOA a nie SPUA ;) ale jak nie będzei Ci przeszkadzać że nie będzie działać to spoko ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: resory

Postprzez pablos » 26 lut 2014, 13:45

Tak to prawda w Uazie fabrycznie resory są nad mostami, ale z jakiego powodu ma to nie działać to sorry, nie potrafię tego wytłumaczyć :roll:
Patrząc na to z drugiej strony powiedz jak się sprawdza SPOA w Samuraiu, starym Patrolu czy w poczciwych Land Cruiser'ach. Całe mnóstwo takich wynalazków porusza się po naszych drogach i bezdrożach. ;)
'89 Trooper LONG 2,6i LPG
Avatar użytkownika
pablos
 
Posty: 168
Dołączył(a): 03 sty 2010, 14:29
Lokalizacja: Krosno woj. Podkarpackie

Re: resory

Postprzez pocieszny » 26 lut 2014, 14:58

jeździłeś kiedyś autem z przełożonymi resorami? nie daj Boże jeszcze przeklepanymi?
nie robi, jeździ się jak taczką a spowodowane to jest tym że resor zupełnie inaczej pracuje,
po prostu nie robi,
z drugiej strony czy resory do dziadka są aż tak niedostępne?
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: resory

Postprzez pablos » 26 lut 2014, 20:18

Tak jeździłem, tak jest inaczej, resory robią tylko trzeba zmontować sobie wieszaki rewolwerowe. Paka idzie w kosnos, a wykrzyż w takim wypadku ogranicza tylko dlugość i skok amortyzatora. W hAmeryce co drugi sprzęt przygotowany na skały ma takie rozwiązanie, mowa o Crawler'ach. Także pozdrawiam i przepraszam kolegę za mały off top. Prosił kolega o jakieś info, więc je dostał. Zawsze chętnie służę pomocą, bo po to m.in. jest to forum. ;)
'89 Trooper LONG 2,6i LPG
Avatar użytkownika
pablos
 
Posty: 168
Dołączył(a): 03 sty 2010, 14:29
Lokalizacja: Krosno woj. Podkarpackie

Re: resory

Postprzez pocieszny » 26 lut 2014, 23:04

na wieszaku rewolwerowym główna paca (wykrzyż) realizuje się właśnie na wieszaku nie a resorze, resor ma tylko tłumić graniczne ustawienia, a tu mamy jednak do wykorzystania (przynajmniej w teorii) cały zakres pracy resoru, zresztą z rewolwerami więcej problemów niż pożytku (w normalnym użytkowaniu auta)
bawiłem się dużo resorami jeszcze w GAZ/UAZie od oryginałów przez różne wynalazki łącznie parabolami a nawet z eliptycznymi :)21 wszytko się da zrobić tylko czasem pytanie po co i do czego i w jakich kosztach ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: resory

Postprzez pablos » 27 lut 2014, 20:32

'89 Trooper LONG 2,6i LPG
Avatar użytkownika
pablos
 
Posty: 168
Dołączył(a): 03 sty 2010, 14:29
Lokalizacja: Krosno woj. Podkarpackie

Re: resory

Postprzez pocieszny » 28 lut 2014, 09:03

owszem,
tylko u nas bez zastosowania zupełnie ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: resory

Postprzez pablos » 28 lut 2014, 13:42

Nie do końca ;) w tym przypadku dotyczy I generacji :D Nie zapominajmy, o użytkownikach Amigo, Campo, Rodeo, Frontera :)
Ci co mają autko do plebanka na niedziele to z pewnością bez zastosowania :lol: Wiadomo II generacja Troopa i Monciaki są z tyłu na sprężynie, więc z patentu nie skorzystają (chyba że pomotają sobie sztywny most z przodu na resoraku) 8-)
'89 Trooper LONG 2,6i LPG
Avatar użytkownika
pablos
 
Posty: 168
Dołączył(a): 03 sty 2010, 14:29
Lokalizacja: Krosno woj. Podkarpackie

Re: resory

Postprzez pocieszny » 28 lut 2014, 14:29

jak już dywagujemy o zaletach i wadach rewolwerów to nie zapominajmy że w polskim prawie niestety auto traci DR przy kontroli :evil: pomijając ten jakże nieprzyjemny fakt, oprócz zalety zwiększonego wykrzyżu (i to bardzo dużo) mamy też niestety wady,
non stop jeździmy na luźnym zawiasie (czyli tak jak z maskrycznie wybitymi tulejami), istnieje możliwość blokowania wieszaka i wtedy teoretycznie jeździmy prawie jak na normalnym zawiasie tylko trochę bardziej pływająćym, no i nie zapominajmy o najważniejszym, naprężenia ramy i punktów montażu wieszaka są x4 :)21 więc w starym troopku jeśli nei mamy pewności że "rama jak dzwon" to istnieje możliwość wyrwania mocowania (widziałem już takie przypadki, i to wcale w niezakatowanych wozach)
w naszych syfkach i tak nie ma to sensu dlatego że elementem ograniczającym możliwości wykrzyżu (we wsztkich generacjach) jest IFS
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: resory

Postprzez pablos » 01 mar 2014, 12:00

Czy jest sens motania czy nie go nie ma to zależy wyłącznie od użytkownika. Każdy robi auto indywidualnie do swoich potrzeb i na swoją odpowiedzialność. Nigdy nie słyszałem żeby ktoś stracił dowód przez rewolwery. Jeśli zastosujesz rewolwery jak na załączonym obrazku, to śmiem wątpić żeby chciało coś wyrywać czy blokować. Zwróć uwagę na konstrukcję tego wieszaka, przy dużym wykrzyżu delikatnie się skręca. Poza tym ma ogranicznik (dystans), zapobiegający przekręceniu (wywinięciu) resora - na pewno wiesz co mam na myśli.
Załączniki
revolvers-1.jpg
revolvers-1.jpg (17.58 KiB) Przeglądane 7963 razy
revolvershackles.jpg
revolvershackles.jpg (74.44 KiB) Przeglądane 7963 razy
Teraflex.jpg
Teraflex.jpg (55.02 KiB) Przeglądane 7963 razy
'89 Trooper LONG 2,6i LPG
Avatar użytkownika
pablos
 
Posty: 168
Dołączył(a): 03 sty 2010, 14:29
Lokalizacja: Krosno woj. Podkarpackie

Re: resory

Postprzez pocieszny » 01 mar 2014, 13:29

wiem wiem przerabiałem :)2
większość użytkowników da prosty rewolwer bez minośrodu i tulei, kończy się to czasem tym o czym piszesz Ty i ja ;)
rewolwery w zasadzie mają racje bytu w autach które wymagają bardzo dużego wykrzyżu (raczej nie do błota) i posiadają resory na obydwu osiach, bo w zasadzie nie ma sensu poprawianie tyłu kiedy przód i tak nie wyrabia tego co fabryka nawet zamontowała ;)
oczywiście krzyżowanie się tylnej osi to bardzo fajna i przydatna sprawa, niestety pogarsza masakrycznie prowadzenie na asfalcie, a wątpie żeby komuś się chciało rozpinać stabilizatory i rewolwery w momencie wjazdu w teren :)21
dla niektórych przepięcie sprzęgów to już za duży wysiłek :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: resory

Postprzez pablos » 01 mar 2014, 14:30

O to chodzi, w końcu jakieś porozumienie :D W błocie to nie ma zbyt dużego znaczenia, będziesz miał się wkleić to się wkleisz - nawet na oponie 35", z blokadami, i co tam jeszcze ludzie mają (przykład Patrole - w dobrym błotku toną jak Titanic) :D Na twardym podłożu dobrze krzyżujący zawias to podstawa - bo jedziesz naprzód i pięknie wybiera nierówności. :)2
'89 Trooper LONG 2,6i LPG
Avatar użytkownika
pablos
 
Posty: 168
Dołączył(a): 03 sty 2010, 14:29
Lokalizacja: Krosno woj. Podkarpackie


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości