Te czujniki zapewniają dużo dokładniejszy pomiar niż termistory, ale działają na innej zasadzie. To tranzystor z wbudowaną pamięcią. Problem polega na odpowiednim zabezpieczeniu tego czujnika przed wpływem wilgoci, oleju itp, oraz zapewnieniu właściwej przewodności cieplnej. Najlepiej, żeby był hermetycznie umieszczony w kapilarze z odpowiednio gwintowanym kołnierzem, wypełnionej odpowiednią do warunków substancją przewodzącą ciepło. Dla pomiaru temperatury powietrza wystarczy wypełnić klejem "na gorąco". Przy wyższych temperaturach trzeba zaopatrzyć się w lepszy materiał.
Jeśli już decydujesz się na zakup urządzenia za ok 150 zł, to za ok. 250 zł można zakupić urządzenie o znacznie szerszych funkcjach, czyli komputer pokładowy, który można zamontować do każdego samochodu z wtryskiem. Liczba przydatnych funkcji jest zdecydowanie większa niż pomiar temperatury (jak choćby informacja o chwilowym zużyciu paliwa lub precyzyjnie obliczonemu zasięgu pojazdu na benzynie i LPG):
http://www.reveltronics.com/pl/produkty/uniwersalny-komputer-pokladowy-ukpW przypadku powyższego zestawu można wykorzystać sygnał z dowolnego, istniejącego w samochodzie czujnika temperatury. Są 3 kanały pomiaru temperatury w tym właśnie ten jeden - tzw. użytkownika.
AVT też ma coś podobnego pod nazwą AVT434. W internecie jest opisanych sporo realizacji tego zestawu. Tu są 4 kanały pomiaru temperatury