Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Isuzu Trooper

Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez crazy125 » 14 paź 2008, 16:07

Mam problem:) trooper 1990 2.6i w gazie
Tydzień temu auto zaczęło nagle nierówno pracować ( tak jakby nie na wszystkie gary ) brakowało mocy i szarpało. Po wymianie świec ( NGK BR6ES11 - takie jak zalecane w książce ) bez zmian. Po wymianie przewodów zapłonowych problem znika... jednak nie na długo ( tu muszę dodać że przy wymianie kabli spostrzegłem biało niebieskawy:) nalot w jednym z palcy kopułki aparatu więc troszkę go obskrobałem śrubokrętem:). Po jakimś czasie auto raz na jakiś czas szarpnęło raz przerwa w zapłonie ale prawie niezauważalna. Nagle pojawia się strzał pod maską - wyskakuje rura powietrza ( przypomnijcie mi proszę kiedy to się dzieje bo już dawno tego nie miałem i nie pamiętam - być może tu jest problem ). Po założeniu rury ponownie auto już wyraźnie przerywa i strzela co jakiś czas przy mocniejszym dodaniu gazu. W dniu dzisiejszym wyczyściłem palec kopułki i styki wewnątrz ( trochę nadpalone i nadrdzewiałe ). Auto na początku pracuje chwile równo po przegazowaniu na benzynie falują obroty spadająć po ostrym dodaniu gazu do 400obr./min. i falują. Na gazie praca równa ale tak jak na benzynie przy gwałtownym dodaniu gazu auto przez ułamek sekundy zadławia się po czym wchodzi na obroty... do momentu wystrzału ( strzela co jakiś czas po ostrym dodaniu gazu na jałowym oczywiście ). Próba jazdy ukazała przerywanie zapłonu i szarpanie , nierównomierne przyspieszanie, zmniejszenie mocy itp.

1.pytanie od czego strzela?
2.Czy w trooperach do gazu zaleca sie zmniejszenie odstępu elektrod w świeczkach czy jeździcie na zalecanych fabrycznie?
3.czy to wszystko może być wina kopułki aparatu:)?
4.do czego służy blaszka ruchoma zasłonka w rurze wychodzącej od filtra powietrza do silnika ( montowana do inst. gaz. )?
5.Co jeszcze oprócz wyżej wymienionych może być powodem tych zachowań?

Za szczere i sensowne odpowiedzi z góry dziękuję
p.s. każda wypowiedź może być pomocna
crazy125
 
Posty: 22
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:57
Lokalizacja: Poznań

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez wielkastopa » 14 paź 2008, 19:32

świece nie potrzebują zmiany przerwy przy gazie :D prawdopodobnie będziesz musiał zmienić aparat zapłonowy i wyregulować skład mieszanki pozdrawiam wielkastopa ;)
wielkastopa
 

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez Silvestr » 14 paź 2008, 19:42

1. Z tym może być różnie, może być też coś z zapłonem, może wypalone zawory/gniazda zaworowe... Ciężko powiedzieć.
2. U mnie jest tak, jak podane fabrycznie i jest OK.
3. Jasne że może być wina kopułki, to nawet dość prawdopodobne, że przez to obroty falują. Słaba iskra na jednym cylindrze potrafi zrobić swoje... Jeśli pojawia się jakiś nalot i po czyszczeniu znów występuje to chyba powinieneś pomyśleć o wymianie - potem daj znać ;)
4. To zabezpieczenie właśnie przy tych wystrzałach - po to, aby Ci np. nie uszkodziło przepływomierza. U siebie po zamontowaniu instalacji też to założyłem, ale silnik znacząco osłabł i wzrosło spalanie o około 2,5-3 l./100 km. Obroty jałowe też spadły. Wszystko przez to, że w dolocie znacząco zmniejszyło to średnicę. Wywaliłem to i zrobiłem bez tego. Inną sprawą, że przez ponad 4 lata nie strzeliło mi nawet 1 raz.
5. Patrz pkt. 1
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez crazy125 » 14 paź 2008, 21:05

zawory odpadają (raczej) w sierpniu była generalka więc wszystko było sprawdzane i bylo ok. ja raczej obstawiam kopułkę i jutro kupię nową , jak nie pomoże to trza będzie myśleć dalej:) Ale bardzo zainteresowałeś mnie tym czymś że spalanie ci poszło w górę - chyba nie o tym samym mówimy :) bo nie chce mi sie wierzyć żeby to miało taki wpływ a jeśli rzeczywiście to wypieprzam to od razu;)
Zastanawia mnie jeden z gumowych wężyków o średnicy 0,5cm wychodzący z bloku ( z napisem itec:) od strony kapy zaworowej który prowadzi w okolice filtru powietrza, wchodzi do jakiejś małej puszeczki, następnie z niej wychodzą dwa identyczne i idą w okolice rozrusznika :) ale za....sty opis jak na fachowca przystało;) Mianowicie dziś przy strzale ten i kilka innych wyleciało i jak się potem okazało auto z wyczepionym tym wężykiem ( zasysa powietrze do bloku itec- wtryski czy cuś ) podnosiło obroty silnika o ok. 300obr. i ładnie pracowało:) dziwne bo po co tam ten wężyk :) pewnie nie wiesz o czym mówie ale jak będziesz miał okazję zajrzeć pod maske to od razu załapiesz o który wężyk chodzi. Pozdrawiam i dzięki za doradztwo
crazy125
 
Posty: 22
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:57
Lokalizacja: Poznań

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez Wróbel » 15 paź 2008, 00:17

Witam spróbuję pomóc!

1)strzał w kolektor , czyli spalenie się nie przepalonego gazu w kolektorze i jego wybuch. Rzeczywiście powodów może być wiele ale najczęsciej są to padniete przewody wysokiego napięcia( u ciebie wykluczamy bo wymieniłeś), włąsnie padniete aparaty zapłonowe, zbyt uboga mieszanka oraz zła(delikatnie mówiąc) jakość gazu.

2) W autach z instalacją gazową należy stosować odpowiedniki oryginalnych świec przystosowane specjalnie do gazu,nie są to większe koszty a żywotność bedzie napewno dłuższa niż oryginalnych. Ma to również znaczącą rolę dla poprawnej pracy silnika na gazie. Każdy dobry gazownik podczas instalacji wymienia oryginalne świece na "świece do gazu".

3) objawy jakie podałeś to na 99% wina kopułki lub w pesymistycznym ujęciu kopułki i jeszcze czegoś. Ale to od jej wymiany zaczołbym najpierw a następnie regulacja u gazownika.

4) Ta blaszka to klapa antystrzałowa (zwana tez antywbuchową)-czasami ma inną postać niz klapa. Ma ona za zadanie zatrzymać ciśnienie zwrotne które powstało po wybuchu gazu w kolektorze. Jest to jedyne zabezpieczenie w najprostszych instalacjach gazowych dlatego odradzam wymontowywanie(niektórzy instaluja po dwie). Spalania nie powiększa i nie ma zadnych skutków ubocznych.Auto moze nie strzelać przez kilka lat ale przyjdzie moment kiedy np. padna kable(bo my ich wczesniej zapobiegawczo nie wymienimy) i dojdzie do strzału co w konsekwencji przy braku takiego zabezpieczenia da w 95% awarie przepływomierza i spory wydatek.Ps. czasami nawet przy jej obecności pada przepływka, zalezy od siły wybuchu ale zawsze lepiej ja miec niz jej nie miec

DRASTYCZNY WZROST SPALANIA POWODUJE GŁÓWNIE ZABRUDZONY FILTR POWIETRZA!! NAWET DO 30%!! WIEC WARTO NA NIEGO ZWRACAĆ UWAGĘ.

5)to co w pkt 1.

Najlepszym wyjściem(wiem że kosztownym i nie zawsze opłacalnym) w przypadku problemów z gazem jest przeróbka na sekwencyjną instalację gazową. Jej działanie minimalizuje do zera uszkodzenia powstałe przez zawodne instalacje II generacj.

Pozdrawiam
Mam nadzieję że choć trochę pomogłem. Jak coś to pytaj dalej!! postaram sie pomóc.
Wróbel
 
Posty: 236
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez Osa-Iko » 15 paź 2008, 14:35

Sekwencja nie jest konieczna w troopku -jeżdżę na zwykłej z emulatorem.Co do strzałów to sprawdz kolego: 1)kąt wyprzedzenia zapłonu-musi być 12 stopni 2) wszystkie wężyki podciśnienia-lubią pękać na krućcach a więc łapać lewe powietrze 3)przepływomierz-skoro strzeliło to raczej go już nie masz 4)luzy zaworowe_wartości są na nalepce pod maską 5)lambdę-miałem podobne zachowania gdy była walnięta (na uniwersalnej jednopinowej ( jednokablowej) też będziesz ganiał. A na deser jedz na analizator spalin bo zbyt uboga (szczególnie na gazie)odbije ci się na zaworach
Osa-Iko
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 paź 2008, 19:46
Lokalizacja: ok.Stargard Szczeciński

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez Wróbel » 15 paź 2008, 19:07

WITAM kolegę Osa-Iko
Nie napisałem że sekwencja jest konieczna ale jest napewno lepszym rozwiazaniem.
Wróbel
 
Posty: 236
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez Osa-Iko » 15 paź 2008, 19:45

Masz rację kolego,ale to bije po kieszeni.Nie wiem jak w Waszych stronach ale u mnie to jest 1500 do 2600.Przyznaj że różnica jest znaczna. Pozdrawiam
Osa-Iko
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 paź 2008, 19:46
Lokalizacja: ok.Stargard Szczeciński

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez crazy125 » 15 paź 2008, 19:55

kąt wyprzedzenia jest dobrze ustawiony bo w sierpniu była głowica robiona, luzy regulowane choć troszke klepią ale to na pewno nie to bo w wielu autach mi już klepały ale takich objawów nie było. wężyki sprawdzałem są dobre, kwestia lambdy - jak ją sprawdzić a co najważniejsze ile kosztuje i co oznacza "uniwersalna"? A tak wogóle to dzięki za zainteresowanie moim problemem
crazy125
 
Posty: 22
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:57
Lokalizacja: Poznań

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez Osa-Iko » 15 paź 2008, 20:28

uniwersalna-1 kabel (może być nawet z poloneza o ile gwint jest taki sam).Najlepiej gdybyś spiął kable "serwisowe" od komputera w tunelu środkowym i po włączeni zapłonu policzył mrugnięcia CHECK'a.To najpewniejsza diagnoza.Wiesz o czym mówię? A tak na marginesie to sprawdziłeś przepływomierz?
Osa-Iko
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 paź 2008, 19:46
Lokalizacja: ok.Stargard Szczeciński

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez Silvestr » 15 paź 2008, 21:27

Osa-Iko napisał(a):Najlepiej gdybyś spiął kable "serwisowe" od komputera w tunelu środkowym i po włączeni zapłonu policzył mrugnięcia CHECK'a.

Muszę zrobić jakiegoś "tutoriala" i wrzucić na stronę :)21 A tak na szybko podaję kody błędów zamieszczane kiedyś na forum4x4:
Code 12 Diagnostic Mode. This code will flash whenever the diagnostic terminal is grounded with the ignition turned on and when the engine is not running. Additional trouble odes are stored in the ECM, and they will be displayed after this code has flashed three times. Silnik nie jest uruchomiony. Początek procedury odczytu błędów
Code 13 Heated Oxygen sensor circuit. The circuit is open or the oxygen sensor is deteriorated. Check wiring, replace sensor if necessary. Sonda lambda lub jej obwód
Code 14 Coolant temperature sensor. The signal from the sensor is insufficient or the circuit is shorted to ground. Check wiring, replace sensor if necessary. Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
Code 15 Coolant Temperature sensor. The signal from the sensor is excessive, or the circuit is open. Check wiring, replace sensor if necessary. Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
Code 21 WOT switch System. Both idle and full contact simultaneously. Replace TVS/TPS. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik), zamknięte styki biegu jałowego i pełnego obciążenia
Code 22 Starter Signal System The starter signal circuit is open or shorted. (1988 and 1989 Troopers). Obwód sygnału rozrusznika
Code 22 Fuel cut solenoid circuit. The fuel cut solenoit circuit is shorted or open. (except 1988 and 1989 Troopers).
Code 23 Mixture Control Solenoid Circuit. The mixture control solenoid circuit is open or shorted. Check the circuit. (except 1988 and 1989 Troopers)
Code 23 Power Transistor for Ignition. The power transistor for the ignition system is shorted at the output terminal. Check the circuit. (1988 and 1989 Troopers). Tranzystor mocy układu zapłonowego lub jego obwód
Code 25 Vacuum switching valve system for fuel pressure control. Circuit is either open or shorted to ground. Check circuit. Układ zaworów podciśnienia regulatora ciśnienia lub obwód
Code 26 Air vacuum switching valve for the EVAP canister purge system. Circuit is either open or is shorted to ground. Check the circuit. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym lub jego obwód, wysokie napięcie
Code 27 Air vacuum switching valve for the EVAP canister purge system. Driver transister in ECM is open. Have the ECM checked by dealer, or service center. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym lub jego obwód, niskie napięcie
Code 31 Ignition Signal. Ignition cicuit shorted. Dealer service recomended.
Code 32 EGR temperature sensor system. Sensor is faulty or circuit is shorted. Check circuit, or replace sensor.
Code 33 Fuel Injector System. The fuel injector system is either open or shorted to ground. Check circuit. Układ wtryskowy paliwa lub jego obwód
Code 34 EGR temperature sensor system. The circuit is shorted. Check circuit for shorts.
Code 35 Power Transistor for Ignition. The circuit is open. Check the wiring. Tranzystor mocy układu zapłonowego lub jego obwód
Code 41 Crank Angle Sensor Faulty signal or harness open. Check the wiring or replace the crank angle sensor. Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
Code 43 WOT switch System Idle makes continuous contact. Replace TVS/TPS. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik), styki pełnego obciążenia
Code 44 Fuel Metering System Incorrect signal - low voltage (lean) Check the oxygen sensor. Sonda lambda lub jej obwód
Code 45 Fuel Metering System Incorrect signal - high voltage (rich) Check the oxygen sensor. Sonda lambda lub jej obwód
Code 51 ECM (abnormal LSI-1). The fuel cut solenoid circuit is shorted or the ECM is faulty. Dealer service recomended. Elektroniczne urządzenie sterujące lub jego obwód
Code 52 ECM (abnormal LSI-2). Faulty ECM. Dealer service recomended. Elektroniczne urządzenie sterujące lub jego obwód
Code 53 Vacuum switching valve system for fuel pressure control. Driver transister in ECM open or faulty vacuum switching valve. Dealer recomended service. Układ zaworów podciśnienia regulatora ciśnienia lub obwód
Code 54 Power Transistor for Ignition. Possible defective transistor in the ECM, or shorted vacuum control solenoid. Dealer service check recomended. Układ sterowania zapłonu
Code 55 ECM. Faulty A/D converter in ECM. Dealer service recomended.
Code 61 Mass Air Flow Sensor. Circuit open or shorted to ground, or the hot wire is broken. (insufficient signal) Check circuit. Przepływomierz powietrza lub jego obwód
Code 62 Mass Air Flow Sensor Broken Cold wire. (excessive signal) Check circuit. Przepływomierz powietrza lub jego obwód
Code 63 Vehicle speed sensor Circuit open or shorted to ground, or the speed sendor is broken. Check the wiring or replace the sensor. Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
Code 64 Fuel Injector System. The driver transister in ECM is faulty. Dealer recomended service. Układ wtrysku paliwa lub jego obwód
Code 65 WOT switch System Signal is constant. Replace TVS/TPS. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik), styki pełnego obciążenia
Code 66 Czujnik spalania stukowego
Code 72 Układ recyrkulacji gazów wydechowych lub jego obwód
Code 73 Układ recyrkulacji gazów wydechowych lub jego obwód
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez Wróbel » 15 paź 2008, 21:34

Osa-Iko
U nas zabieg przeróbki z II generacji na dobra sekwencję ok 1900zł. Wiem że sporo ale jaki komfort uzytkowania :D

crazy125
Zrób porzadek z aparatem zapłonowym a następnie udaj sie do gazownika( wezmie pewnie ze 30-40zł )i wyregulujcie jezeli dalej bedzie strzelac to odepnij elektronikę gazu-wtyczka z krokowego gazu- i wyregulujcie auto tylko na śrubie(zakładam że masz inst. gazowa IIgeneracji z elektronicznym sterowaniem) jeżeli auto przestanie strzelać to znaczy że mogła paść np. elektronika gazu, parownik lub wspomniana prze kolege Osa-Iko sonda lambda-chociaż rzadko od tego strzela. Przepływka nawet jak padła nie bedzie powodowała strzelania gazu!! najwyżej falowanie obrotów i palenie sie checkai oczywiście wieksze spalanie ale da sie z tym jeżdzić :D
Wróbel
 
Posty: 236
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez crazy125 » 16 paź 2008, 16:34

Wszystkim pięknie dziękuję za pomoc myślę że w przyszłości może się również przydać innym użytkownikom wasze diagnozowanie, póki co...
Tak jak mówiłem znalazłem w końcu kopułkę w sklepie i zakupiłem:) zamontowałem i na razie problem zniknął. Natomiast to co jeden z was poruszył - walnięty przepływomierz - chyba walnął bo raz na jakiś czas zapala się czek ale już przy lekkim dodaniu gazu dosłownie o ciupinke check gaśnie ( kolejne koszta ). Dzisiaj pół dnia jeździłem i nic nie strzeliło mam nadzieję że już nie będzie:) Jeśli chodzi o gazowników to ja już wolę sam sobie instalacje regulować niż dawać tym papudrakom... Lambde na razie zostawie w spokoju ale na przyszłość na pewno informacja się przyda. Co do sprawdzania kodów błędów - które kable panowie mam spiąć bo trochę ich tam jest - czy check zawsze mruga jednostajnie równo czy też są różne odczyty ( tylko ilość mrugnięć czy też częśtotliwość?) Ale Silvestr ma racje przydałby sie jakis tutorial:) Jeszcze raz wszystkim serdecznie dziękuję za pomoc - na razie daje mu tydzień ( autku) jak nic nie zeświruje to będzie radość:) jak nie to będę dalej brnął w lambde, komputer, i co się jeszcze da:)
Wielkie dzięki za pomoc i pozdrawiam. P.S. Silvestr możesz od razu dorzucić cenę kopułki aparatu 55zł - japońska.
crazy125
 
Posty: 22
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:57
Lokalizacja: Poznań

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez Osa-Iko » 16 paź 2008, 18:02

Jeżeli nie masz bałaganu (ktoś czegoś nie "usprawniał" ) w kablach to tylko 2 powinny być luzne i pasujące wsuwkami do siebie. Co do mrugania CHECKa to zawsze jest stała sekwencji 12 tzn jedno mrugnięcie potem dwa i tak 3 razy.To jest autodiagnoza ,startowanie czy jak to zwał.Potem następuje wyświetlanie kodów błędu o ile są.Błędy zawsze są dwucyfrowe np 22, 43, 44 itd.Tu jest ta sama zasada-trzykrotne wyświetlanie danego błędu.Musisz je liczyć i uważać bo może być ich kilka.Potem znów 12(też trzykrotnie)i koniec testu.
Osa-Iko
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 paź 2008, 19:46
Lokalizacja: ok.Stargard Szczeciński

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez Silvestr » 16 paź 2008, 19:53

crazy125 napisał(a): P.S. Silvestr możesz od razu dorzucić cenę kopułki aparatu 55zł - japońska.

Robi się :)21
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez crazy125 » 15 lis 2008, 13:13

Problemów ciąg dalszy:(

Po wymianie powyższych wszystko było dobrze - no poza tym że tak jak jeden z kolegów muszę trzy razy drygnąć stacyjką żeby za czwartym odpalił ( z tą różnicą że u mnie tak jakby zapala w ułamku sekundy i w ułamku sekundy gaśnie - także nawet nie mogę pokręcić rozrusznikiem dłużej - i zawsze za czwartym zapala :).

Problem główny: kilka dni temu pojechałem do miasta, nie wariowałem, temperatura cieczy w normie, po kilkuminutowym postoju i odpaleniu auto chodzi jakby na 2 gary dusi sie i leci siwy dym z rury ( tak jakby uszczelka walneła ) ale po lekkim podkreceniu obrotów na zapłonie i przegazowaniu problem znika zupełnie?! Natomiast przy prawie każdym odpaleniu na zimnym auto telepie i chodzi jakby na nie wszystkie gary. A tak wogóle to nie wiedzieć czemu po nocy auto ledwo kręci tak jakby aku padł - kręci tak że każde inne auto by nie zapaliło a on za chwile odpala - aku był w sierpniu sprawdzany i stan dobry. Wczoraj miałem problem z odpaleniem bo po odpaleniu od razu przełączyłem na gaz - wtedy zgasł:) i przy ponownym odpalaniu na benie chodził nie równo i gasł. Kiedy już odpaliłem i pojechałem dało się odczuć że natychmistowo spadają obroty ( przy każdej zmianie biegów ). Po rozpedzeniu sie do pewnej predkosci jadąc na biegu auto nagle zgasło ( będąc na biegu ) - zatrzmałem się - pasek rozrządu cały. Po chwili udało się go odpalić ale nagle fontanną zaczęła leciec woda przez odpowietrznik zbiorniczka wyrównawczego!!! Czy w tym aucie jak coś się psuje to musi od razu wszystko?!!! Za dużo dziwnych i jak dla mnie niezwiązanych ze sobą objawów - wymiękam - może ktoś z was miał kiedyś podobne usterki? Z góry dzięki za pomoc
crazy125
 
Posty: 22
Dołączył(a): 12 paź 2008, 22:57
Lokalizacja: Poznań

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez Osa-Iko » 15 lis 2008, 22:33

crazy125 zostaw swoj nr na strionie lub na privie do mnie.Zadzwonie to pogadamy.Jest zbyt duzo mozliwosci by je wymieniac. Pozdrawiam i czekam.
Osa-Iko
 
Posty: 57
Dołączył(a): 14 paź 2008, 19:46
Lokalizacja: ok.Stargard Szczeciński

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez Silvestr » 16 lis 2008, 13:28

U mnie było podobnie. Padła uszczelka pod głowicą i dodatkowo głowica miała kilka pęknięć. Podejrzewam, że u Ciebie będzie podobnie :( Jeśli możesz to sprawdź dym jaki leci z wydechu - jeśli będzie miał taki słodkawy zapach to niestety obawiam się, że głowica będzie do zdjęcia :/
Silvestr: Opel Monterey 3.2 LTD, 265/70 R16
Skot 8x8
Wcześniej:
Isuzu Trooper 2.6i
Nissan Pickup D-22 Double Cab 2.7 TDI
Silvestr
Administrator
 
Posty: 732
Dołączył(a): 04 paź 2008, 12:11
Lokalizacja: Widawa

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez werdetti » 27 lis 2008, 15:36

kolego zrób tak
z tyłu na wtrysku jest taka jakby mębrana koło na metalowym czopie z osłoną ,środek tależyk na ruchonej szyjce , koło wlotu powietrza do wtrysku masz mału okragły filtr z rurkami podciśnien.3 na górze jedna na dole ,, odłącz tą która idzie z tyłu właśnie do tej mębramy z czopem i obroty będą ok na 100% .. daj znać czy pomogło
werdetti
 

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez Wujek » 04 wrz 2009, 10:30

Kurde teraz ja, mam podobny problem jak kolega. Nie wiem czemu, została zainstalowana nowa instalacja gazowa BRG chyba tak się zwie - sekwencyjna. Samochód mi stracił dość zdrowo na mocy przy hamowaniu silnikiem słychać takie ciche wystrzały. Mieszanka jest niby dobra bo tak stwierdził Pan gazownik stwierdził on również, że może nie palić na jeden cylinder. Palec kopułki zaostał wymieniony na nowy - japoński, kable również. Najdziwniejsze jest to, że na benzynie zapierdziela jak posrany. Do tego czy to na gazie czy na benzynie falują obroty. Rano jak go odpalam klekocze jak diesel, bosh ile rzeczy tu można wymieniać. A najdziwniejszą rzeczą w tym wszystkim jest to że jak postoi chwile po tym jak silnik został już rozgrzany, skacze i się dławi pryz naciskaniu gazu trzeba wtedy mocno wcisnąć w podłogę. Nie wiem już co to jest był niby u chłopaków w Kraku, ale oni nic nie zdiagnozowali. Miał ktoś może taki problem ? Co to może być zapłon, zawory, czy co ? Zna ktoś może kogoś ze Śląska speca jakiegoś (taniego) od silników ?
"Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuka jest zabić ją na bocznej."
Avatar użytkownika
Wujek
 
Posty: 61
Dołączył(a): 19 lip 2009, 18:11
Lokalizacja: Bytom

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez loony-toons » 08 wrz 2009, 22:05

crazy125 napisał(a):Natomiast to co jeden z was poruszył - walnięty przepływomierz - chyba walnął bo raz na jakiś czas zapala się czek ale już przy lekkim dodaniu gazu dosłownie o ociupinkę check gaśnie

mam coś podobnego u mnie.... też się check zapala - i to tylko na benzynie na ciepłym silniku, gaśnie jak tylko przygazuję albo zdejmę nogę z gazu. Cyz to może być kwestia przepływomierza? A tak naprawdę do czego on służy, czy go naprawdę potrzebuję ........... no i jak sprawdzić że działa?
loony-toons
 
Posty: 70
Dołączył(a): 16 gru 2008, 00:52
Lokalizacja: Kraków

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez Nahen/thor_ » 08 wrz 2009, 23:28

Warto sprawdzić raz na jakis czas przewody wysokieg napiecia.. Nawet jeżeli sa nowe i po wymianie. I nie chodzi tu o ich "jakość" a o sposób poprowadzenia ich nad silnikiem do poszczególnych świec. W moim dość często potrafią się "otrzeć" o elementy rozgrzanego silnika, i potem do niego przygrzać i kicha - od razu silnik przestaje pracować na jeden z garów, zaczyna kichać, ksztusić się itp. Pierwszy raz kiedy mnie to spotkało byłem po wymianie przewodów i minęła dobra godzina "diagnozowania" zanim dopuściłem możliwość problemu z "kablami" co jak się okazało było słuszne.
Staruszka już nie ma :( 2001 3.0 DTi
Avatar użytkownika
Nahen/thor_
 
Posty: 1485
Dołączył(a): 09 kwi 2009, 00:01
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przerwa w zapłonie, nierówna praca, strzały 2.6

Postprzez Wujek » 12 wrz 2009, 21:19

Kurde ja u mnie mam nowe kable. Jak to sie sprawdzło wyciągało się po jednym i jak się krztusił znaczyło że wszystko jest oki ? Czy jak ?
Kurde u mnie cały czas jak jest zimny pierdzi jak by coś nie tak zjadł. Bardziej jak Diesel chodzi, tak ok 3-4 min później już jest oki. Może być przepustnica albo coś ?
"Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuka jest zabić ją na bocznej."
Avatar użytkownika
Wujek
 
Posty: 61
Dołączył(a): 19 lip 2009, 18:11
Lokalizacja: Bytom


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości