Konserwacja ramy

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

Konserwacja ramy

Postprzez LUCYFER » 10 paź 2014, 19:07

Panowie, w tym miesiącu robimy piaskowanie ramy, plus ewentualne wstawki/naprawy.
A jako że kilka osób tu już temat przerabiało, pytam;

Czym po piaskowaniu malować?, pewnie wyjdzie kilka warstw, więc prosił bym po kolei jakieś dobre środki
Na koniec chciał bym zapaćkać jakąś farbą na czerwono, tak jak kolega co ma na ramie z parcha

Podziękował
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: Konserwacja ramy

Postprzez miras7 » 10 paź 2014, 20:07

Ja wybrałem podkład epoksydowy, a nawierzchnię poliuretanową, wszystko marki Jotun. Nie wiem jak podkład, ale poliuretan mają chyba w pełnej palecie RAL. A czy jest dobry to się przekonam, mam nadzieję, dopiero za X lat :D
Do wnętrza ramy poszedł Cortanin (wnętrza nie dało się wypiaskować :( ) i środek do profili zamkniętych Boll
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Konserwacja ramy

Postprzez LUCYFER » 10 paź 2014, 20:31

Wnętrze poza myciem da się jakoś wyczyścić?, na mycie nie bardzo już pora, trza by latem, co by słońce dobrze wysuszyło...
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: Konserwacja ramy

Postprzez Pablo3.1d » 10 paź 2014, 21:06

piasek, wstawki, piasek, interplus, interthane i będzie dobrze :)
do środka to jest taki środek który miesza się z wodą i wypłukuje rdzę no ale tani nie jest
Jeszcze co do bolla, nie chcę nikogo krytykować bo każdy robi według siebie ale kiedyś zrobiłem takimi środkami jedną robotę i później bardzo żałowałem
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Re: Konserwacja ramy

Postprzez miras7 » 10 paź 2014, 23:04

To napisz dlaczego żałowałeś. Ja pierwszy raz używałem czegoś takiego.
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Konserwacja ramy

Postprzez Pablo3.1d » 11 paź 2014, 09:46

Po prostu, niższa półka cenowa = jakość
są dostępne dobre środki, naprawdę, ale niestety jakość idzie w parze z ceną
dodatkowo jeśli ten środek jest zastosowany wewnątrz bez podkładu itd. to strasznie szybko ruda wyłazi
No chyba, że nawalisz tego dużo i grubo wtedy jest trochę trwalszy
Podsumowując warto trochę dołożyć i cieszyć się efektem dłużej :)
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Re: Konserwacja ramy

Postprzez miras7 » 11 paź 2014, 10:03

To co polecasz? Przy tego typu pracach cena nie jest najważniejsza. Masz coś sprawdzonego?
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1797
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: Konserwacja ramy

Postprzez tuti24 » 11 paź 2014, 10:34

Ja osobiscie polecam produkty noxudol-a i valvoline cos co oprucz niby jakiegos wosku zawiera ichibiotry korozji i nie cieknie przez iles lat jak zrobi sie tylko goraco noi nie zostanie wymyte jak to bywa u krajowych producentow tych srodkow.
3.2 LTD automat 1992r
tuti24
 
Posty: 17
Dołączył(a): 19 lip 2014, 21:40
Lokalizacja: Chełm

Re: Konserwacja ramy

Postprzez LUCYFER » 11 paź 2014, 11:08

Czyli w środek ramy zapodać powiedzmy TECTYL600ML, ten z sondą. są jakieś większe opakowania?, czy trzeba kupić kilka tych małych,,,/?
Przed zabiegiem pasowało by zapewne ramę wewnątrz jakimś karcherem dobrze pod ciśnieniem wypłukać i wysuszyć?
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: Konserwacja ramy

Postprzez Pablo3.1d » 11 paź 2014, 21:56

jeśli chodzi o woski to noxudol, teroson chociaż ostatnio robiłem tym terosonem i jest lepszy
No i trzeba pamiętać o tym, że jeśli ktoś ma ramę w której szaleje ruda to nic nie da płukanie karcherem i suszenie bo w środku profili i tak będzie ruda szalała, piaskowałem ramę z długiego Montereya i po ostukaniu młotkiem podobno wyleciała taczka zgorzeliny itd. ;) z tym, że właściciel miał ułatwioną sprawę bo wstawiał tył ramy więc całość ostukał i wszystko ładnie wyleciało
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Re: Konserwacja ramy

Postprzez tuti24 » 11 paź 2014, 23:11

noxudol ma napewno wieksze puszki pod pistolet nie wiem jak ten tectyl. A z zewnatrz po oczyszczeniu dałbym podkład reaktywny a nie epoksydowy bo epoksyd daje sie na idealanie oczyszczony metal i dopiero na podklad jakas farbke i np. jakis "baranek"
3.2 LTD automat 1992r
tuti24
 
Posty: 17
Dołączył(a): 19 lip 2014, 21:40
Lokalizacja: Chełm

Re: Konserwacja ramy

Postprzez Pablo3.1d » 11 paź 2014, 23:17

co Ty gadasz... są epoksydy które tolerują nawet gorsze przygotowanie powierzchni...
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Re: Konserwacja ramy

Postprzez tuti24 » 12 paź 2014, 08:27

Wszystko zależy być może od producentów epoksydów... kiedyś jak analizowałem fora aut zabytkowych bo takie autko miałem to radzono aby zastosować w pierwszej kolejnosci reaktywny a w drugiej na epoksyd po uprzednim długim odparowaniu reaktywnego wiec 2 warstwy podkładu. Wiele osób na tych forach chwaliło podkład epoksydowy ale twierdzili, ze jest bardziej na nowe idealnie czyste metale. Trzeba poczytac karty produktu danego producenta ale ja bym brał coś co jest bardziej na rdzę nawet po wypiaskowaniu zawsze to dodatkowa gwarancja. Trzeba pamiętać, że po wypiaskowaniu dotknięcie palcem metalu powoduje po dłuższym czasie korozje nie mówiąc o poprawnych warunkach piaskowania. Ale to tylko moje zdanie i ja jak będę robił u siebie to będę stosował raczej reaktywne produkty na pierwszy kontakt z metalem
3.2 LTD automat 1992r
tuti24
 
Posty: 17
Dołączył(a): 19 lip 2014, 21:40
Lokalizacja: Chełm

Re: Konserwacja ramy

Postprzez LUCYFER » 12 paź 2014, 14:16

Czyli najgorsza robota to oczyszczenie wewnątrz....
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: Konserwacja ramy

Postprzez Pablo3.1d » 12 paź 2014, 19:34

Bzdury... Można zrobić jednym systemem i będzie dobrze. Czytać możesz nie wiadomo ile, a w praktyce wyjdzie coś innego.
Co do czyszczenia ramy wewnątrz... pisałem już, są środki które neutralizują rdzę, nie są tanie ale są dostępne.
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10

Re: Konserwacja ramy

Postprzez LUCYFER » 12 paź 2014, 22:14

Pablo3.1d napisał(a):Bzdury... Można zrobić jednym systemem i będzie dobrze. Czytać możesz nie wiadomo ile, a w praktyce wyjdzie coś innego.
Co do czyszczenia ramy wewnątrz... pisałem już, są środki które neutralizują rdzę, nie są tanie ale są dostępne.

No tak, ale jak jest jej grubo, że jak kolega pisał trzeba obstukiwać młotkiem?, tego nie wiem, ale wolał bym być przygotowany.
Co więc polecasz do wnętrza żeby było dobre w razie gdyby było tam grubiej rdzy?
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: Konserwacja ramy

Postprzez peterek66 » 13 paź 2014, 07:24

Ta... 8-)
LUCYFER a czy sprawdzałeś czyszczenie ramy chemiczne, znaczy się kąpiel w kwasie? Załatwia sprawę na zewnątrz ramy i wewnątrz. Rzucam tak, bo wiem że i taką technologię stosuje się w odrdzewianiu.
BYŁ: Montek 3.2 V6 1992 Obrazek Obrazek
JEST Citroen ZX Aura 1.9 TD i zapierdala jak należy :twisted:
peterek66
 
Posty: 811
Dołączył(a): 18 gru 2010, 22:05
Lokalizacja: Warszawa

Re: Konserwacja ramy

Postprzez pablos » 13 paź 2014, 17:25

Wanna z kwasem zrobiłaby robotę, tylko strach pomyśleć ile później z tej ramy zostanie :lol: Ciekaw jestem jaki byłby koszt takiej kąpieli w "kwaśnej wodzie" później do ocynku i z dzieci na dzieci, aż się rozleci :D
'89 Trooper LONG 2,6i LPG
Avatar użytkownika
pablos
 
Posty: 168
Dołączył(a): 03 sty 2010, 14:29
Lokalizacja: Krosno woj. Podkarpackie

Re: Konserwacja ramy

Postprzez LUCYFER » 13 paź 2014, 20:10

peterek66 napisał(a):Ta... 8-)
LUCYFER a czy sprawdzałeś czyszczenie ramy chemiczne, znaczy się kąpiel w kwasie? Załatwia sprawę na zewnątrz ramy i wewnątrz. Rzucam tak, bo wiem że i taką technologię stosuje się w odrdzewianiu.

Koszt pewnie tego co za auto dałem wyszedł by..., i cholera wie gdzie najbliżej trza by wlec jakąś lawetą...
A piaskowanie i resztę mam jakieś 300m od domu...
LUCYFER
 
Posty: 282
Dołączył(a): 14 sty 2013, 08:39

Re: Konserwacja ramy

Postprzez Pablo3.1d » 13 paź 2014, 20:32

Po odpadnięciu grubej rdzy do środka ramy interplus 614, z tym, że jest bardzo drogi bo około 40 euro za litr z tego co pamiętam ;) Później trzeba tylko dobrać jakąś powłokę renowacyjną i wszystko na koniec wykończyć woskiem. na zewnątrz dałbym piaskowanie, ewentualne spawanie i znowu piaskowanie albo dobre czyszczenie wspawanych elementów, podkład, nawierzchnia i po problemie :)
Pablo3.1d
 
Posty: 147
Dołączył(a): 31 sty 2011, 18:10


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 99 gości