zbieżność

Isuzu Trooper

zbieżność

Postprzez Ralfi 4 » 11 lut 2015, 21:10

Wie ktoś może gdzie ustawie zbieżność w troopku, jak był rozbierany do kapitalki to z jednej strony było naćkane klika jakichś blaszek a z drugiej nic , nie wiem o co w tym chodzi. W trooperach zbieżność ustawia się blaszkami (podkładkami ) ?. gdzie mogę to dobrze zrobić ?
Lepsze stare bez bajerów, niż te nowe dla frajerów.
Ralfi 4
 
Posty: 112
Dołączył(a): 08 wrz 2014, 20:03

Re: zbieżność

Postprzez PiotrR » 11 lut 2015, 21:29

Te blaszki to ważna sprawa, pozbieraj to co ci zostało żeby mieć na wzór, jak trzeba będzie dorobić.
Zbieżność i kąty ustawisz u każdego diagnosty któremu będzie się chciało pokręcić śrubkami. W Troopku jest z tym trochę zabawy, nic trudnego ale trochę więcej kręcenia w nie wygodnych miejscach. Jadąc na ustawienie zadbaj by wszystkie śruby dały się odkręcić, zaoszczędzi ci to sporo pieniędzy i da szansę na dokładne wyregulowanie podwozia.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: zbieżność

Postprzez Ralfi 4 » 11 lut 2015, 22:07

blaszki trzymam w razie czego. Wielkie dzięki Piotrze za info .
Lepsze stare bez bajerów, niż te nowe dla frajerów.
Ralfi 4
 
Posty: 112
Dołączył(a): 08 wrz 2014, 20:03

Re: zbieżność

Postprzez MAVV » 11 lut 2015, 23:35

blaszki są od kąta pochylenia koła
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: zbieżność

Postprzez mack007 » 12 lut 2015, 21:54

chyba że założysz opony Terenowe to Kąta nie będziesz potrzebował gdyż one i tak są nie do ustawienia :D ,(podobno) i podobno nie da się na nich smigać komfortowo
Avatar użytkownika
mack007
 
Posty: 31
Dołączył(a): 13 sty 2015, 16:44

Re: zbieżność

Postprzez Ralfi 4 » 12 lut 2015, 22:08

Opony to AT BFG 31/10/5/16 wiec takie srednio terenowe ... liczę ze jednak jakoś ustawię. nie chciałbym mieć po mc zjechanego do połowy bieżnika od środka :)
Lepsze stare bez bajerów, niż te nowe dla frajerów.
Ralfi 4
 
Posty: 112
Dołączył(a): 08 wrz 2014, 20:03

Re: zbieżność

Postprzez miras7 » 12 lut 2015, 23:12

Podkładki są bardzo ważne. Prócz kąta pochylenia koła (który trzeba ustawić już po ewentualnym lifcie) ustawia się nimi tzw kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, który wpływa ogólnie mówiąc na "kierowalność" pojazdu oraz jego pod.. lub nadsterowność w zakrętach!
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: zbieżność

Postprzez wojtekkk » 13 lut 2015, 18:03

mack007 napisał(a):chyba że założysz opony Terenowe to Kąta nie będziesz potrzebował gdyż one i tak są nie do ustawienia :D ,(podobno) i podobno nie da się na nich smigać komfortowo

bzdura
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: zbieżność

Postprzez Ralfi 4 » 13 lut 2015, 20:20

No to kilka tych blaszek mam . Co dziwne były tylko z jednej, lewej strony a w prawej nie było żadnej ale w tym samochodzie ( konkretnie w moim) jest tak wiele dziwnych rzeczy że przestałem się już dziwić :twisted: ;) . Ponawiam.... gdyby ktoś umiał wskazać i polecić kogoś sensownego, kto by się podjął i dobrze ustawił tą zbieżność i kąty nachylenia w okolicach wawy to będę wdzięczny. nie chciałbym oddawać auto do pierwszego lepszego partacza od zbieżności który tego typu blaszki będzie widział pierwszy raz w życiu na oczy. :roll:
Lepsze stare bez bajerów, niż te nowe dla frajerów.
Ralfi 4
 
Posty: 112
Dołączył(a): 08 wrz 2014, 20:03

Re: zbieżność

Postprzez FFK » 13 lut 2015, 20:44

Powinien Ci to ustawić każdy serwis zajmujący się geometrią. U mnie w Krośnie Odrzańskim ustawiali w serwisie na jakimś sprzęcie 3D i żadnych problemów nie było. Czasowo było dwa razy dłużej niż zwykła osobówka.
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: zbieżność

Postprzez PiotrR » 13 lut 2015, 22:10

U mnie wszystkie blaszki są po lewej i tak ściąga, :twisted: .Rama jest walnięta :)21 więc nawet 5D nie pomoże.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: zbieżność

Postprzez MAVV » 14 lut 2015, 00:31

wiecej blaszek. :)21 .
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: zbieżność

Postprzez MAVV » 14 lut 2015, 00:35

miras7 napisał(a):Podkładki są bardzo ważne. Prócz kąta pochylenia koła (który trzeba ustawić już po ewentualnym lifcie) ustawia się nimi tzw kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, który wpływa ogólnie mówiąc na "kierowalność" pojazdu oraz jego pod.. lub nadsterowność w zakrętach!
i wszystko w temacie blaszek :geek:
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: zbieżność

Postprzez mack007 » 16 lut 2015, 22:07

Niestety ja już 9 razy byłem na zbieżności kół i nikt do tej pory nie zrobił mi kątów mam tylko ustawioną zbieżność osi dodam iż każdy brał za próbę ustawienia kąta od 50 do 100zł ,zakłady 2 w Pabianicach,5 w Łodzi ,2 w Andrespolu , i gdzieś po wiochach , autem mi rzuca po całej drodze jak by był luz w maglownicy, co może być przyczyną ??Rama jak dzwon porządnie pospawana, szarpaki na stacjach diagnostycznych też nic nie wykazały zero luzu...
Avatar użytkownika
mack007
 
Posty: 31
Dołączył(a): 13 sty 2015, 16:44

Re: zbieżność

Postprzez FFK » 17 lut 2015, 01:35

Nie wiem co Ci polecić, podchodzą do tego nieprofesjonalnie i olewatorsko. Byłeś na geometrii 3D? Mi na takiej ustawiali i problemu nie było.
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: zbieżność

Postprzez pocieszny » 17 lut 2015, 11:14

miras7 napisał(a):Podkładki są bardzo ważne. Prócz kąta pochylenia koła (który trzeba ustawić już po ewentualnym lifcie) ustawia się nimi tzw kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, który wpływa ogólnie mówiąc na "kierowalność" pojazdu oraz jego pod.. lub nadsterowność w zakrętach!

kąt pochylenia koła zależy od kąta pochylenia sworznia zwrotnicy ;) to jest jedno i to samo :)2
w SASie koryguje się także ką wyprzedzenia zwrotnicy (prawdopodobnie z tym Ci się skojarzyło) ale w trooperze most po lifcie pozostaje w tym samym miejscu i nie trzeba korygować obrotu mostu względem osi
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: zbieżność

Postprzez miras7 » 17 lut 2015, 19:03

Tak, przepraszam, mój błąd. Chodziło oczywiście o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. A po lifcie trzeba regulować kąt pochylenia koła. Minimalnie, ale się zmienia (oczywiście zależy ile liftu).
Avatar użytkownika
miras7
 
Posty: 1796
Dołączył(a): 06 sie 2012, 19:41
Lokalizacja: Wrocław/Milicz

Re: zbieżność

Postprzez pocieszny » 17 lut 2015, 20:31

na 90% stacji podejdą olewacko, raz że dużo roboty za małą kase dwa że nie mają podkładek, to samo ze zbieżnością :)3 nie da cię na chama odkręcić śruby? to nie da się ustawić zbieżności :)2

ogólnie jak znajdziesz jakiś stary zakład który będzie miał zwykłą wage (poziomice laserową) ale też myślącego chłopa i palnik acetylenowy to broń boże nie zmieniaj zakładu :)2 lepszego nie znajdziesz
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości

cron