OPEL MONTEREY 3.0 DTI 1998 160km. WOLNE OBROTY !!!

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

OPEL MONTEREY 3.0 DTI 1998 160km. WOLNE OBROTY !!!

Postprzez Pietrek » 19 kwi 2015, 13:51

Otóż mój Opel nie utrzymuje wolnych obrotów nie dzieję się tak zawsze lecz ostatnio coraz częściej, powinien mieć te 730rpm. a on raz 500 raz 1100 i tak pływa nie ma stałych obrotów z przepustnicą wszystko ok wiem że jest sterowana elektronicznie czujnik na pedale gazu sprawny potencjometr przepustnicy wymieniony, co może być przyczyną tego ? Dodam że parę razy wgl. nie chciał zapalić jak by mu paliwo odcięło gdy zapalił albo było normalnie albo znowu falował na obrotach...Tankuje dobre paliwo czasem ulepszone więc nie ma się do czego przyczepić droga od zbiornika do filtra sprawdzona bez przeszkód, dlaczego się tak dzieje że raz chodzi raz nie coś się przycina czy co ?
Opel Monterey B Limited 1998 3.0DTI 160km Common rail
Pietrek
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24 lut 2015, 12:40
Lokalizacja: Tarnów

Re: OPEL MONTEREY 3.0 DTI 1998 160km. WOLNE OBROTY !!!

Postprzez wojtekkk » 19 kwi 2015, 15:53

ten typ tak ma - największą bolączką tego modelu jest silnik
mania 3,1tdi---+2,safari,........plany już są ale szukam sponsora
wojtekkk
 
Posty: 937
Dołączył(a): 22 lis 2010, 13:36
Lokalizacja: podlasie

Re: OPEL MONTEREY 3.0 DTI 1998 160km. WOLNE OBROTY !!!

Postprzez freefly » 19 kwi 2015, 17:33

Pietrek napisał(a):Otóż mój Opel nie utrzymuje wolnych obrotów nie dzieję się tak zawsze lecz ostatnio coraz częściej, powinien mieć te 730rpm. a on raz 500 raz 1100 i tak pływa nie ma stałych obrotów z przepustnicą wszystko ok wiem że jest sterowana elektronicznie czujnik na pedale gazu sprawny potencjometr przepustnicy wymieniony, co może być przyczyną tego ? Dodam że parę razy wgl. nie chciał zapalić jak by mu paliwo odcięło gdy zapalił albo było normalnie albo znowu falował na obrotach...Tankuje dobre paliwo czasem ulepszone więc nie ma się do czego przyczepić droga od zbiornika do filtra sprawdzona bez przeszkód, dlaczego się tak dzieje że raz chodzi raz nie coś się przycina czy co ?


Przepustnica nie wpływu na obroty.
Ten silnik, żeby zapalił, to pompa wysokiego ciśnienia musi na listwie olejowej wytworzyć ciśnienie 4-6 MPa (przy mniejszym ciśnieniu wtryskiwacze nie zaskoczą) A nie wytworzy jeśli: blokuje się zawór regulujący ciśnienie listwy olejowej na tej pompie to raz, dwa, zapchany jest filtr w tej pompie, trzy, wadliwy jest czujnik ciśnienia oleju na listwie olejowej, którego wskazania sterują zaworem kontrolującym ciśnieni na listwie.
Może nie zapalać również, gdy zapowietrza się układ paliwowy.
Przy tej konstrukcji, nic nie można w zasadzie odciąć paliwa, ponieważ pompa paliwowa jest zintegrowana z olejową pompą wysokiego ciśnienia i paliwo podawane się cały czas. Jeśli się zapowietrzy układ paliwowy to może nie zapalić lub mogą być problemy.
Ja obstawiam,ze zbiornik paliwa do wymiany.
W moim pogniły rurki na górze zbiornika i brał lewe powietrze, co dawało falujące obroty na biegu jałowym, a z czasem problemy z odpalaniem.
Obrazek

Sprawdzałeś powrót paliwa z tyłu głowicy?
Ostatnio edytowano 20 kwi 2015, 08:27 przez freefly, łącznie edytowano 2 razy
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: OPEL MONTEREY 3.0 DTI 1998 160km. WOLNE OBROTY !!!

Postprzez freefly » 19 kwi 2015, 17:35

wojtekkk napisał(a):ten typ tak ma - największą bolączką tego modelu jest silnik


Przesada, wystarczy zaznajomić się z zasadą jego działania i budową ,a można go ogarnąć.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: OPEL MONTEREY 3.0 DTI 1998 160km. WOLNE OBROTY !!!

Postprzez Pietrek » 27 kwi 2015, 22:14

Nie sprawdzałem, wczoraj zaobserwowałem jeszcze coś, gdy falował na obrotach i nie reagował na pedał gazu dodałem mu troszkę plaka do kolektora i zaskoczył wszedł na wyższe obroty i reagował na pedał. Nie raz jest tak, że wgl na plaku nawet nie chce zaskoczyć to daje sobie spokój przychodzę rano na 2 dzień auto od strzała odpala.. Nie mam już sił do tego silnika gdy wszystko gra i pracuje jak należy nie mam mu nic do zarzucenia silnik równo pracuje turbina gwizda aż miło. Myślę, że to będzie wina tego czujnika na listwie i że to on się tak przycina i wariuje.
Opel Monterey B Limited 1998 3.0DTI 160km Common rail
Pietrek
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24 lut 2015, 12:40
Lokalizacja: Tarnów

Re: OPEL MONTEREY 3.0 DTI 1998 160km. WOLNE OBROTY !!!

Postprzez freefly » 28 kwi 2015, 12:20

Jeśli nie posprawdzasz wszystkiego po kolei, a jedynie będziesz snuł domysły, to nie dojdziesz co jest na rzeczy.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: OPEL MONTEREY 3.0 DTI 1998 160km. WOLNE OBROTY !!!

Postprzez Quentil » 28 kwi 2015, 18:55

:)2
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1003
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: OPEL MONTEREY 3.0 DTI 1998 160km. WOLNE OBROTY !!!

Postprzez Pietrek » 04 maja 2015, 18:19

Jeden z moich mechaników święcie twierdzi, że to wina przepustnicy.
Opel Monterey B Limited 1998 3.0DTI 160km Common rail
Pietrek
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24 lut 2015, 12:40
Lokalizacja: Tarnów

Re: OPEL MONTEREY 3.0 DTI 1998 160km. WOLNE OBROTY !!!

Postprzez freefly » 05 maja 2015, 20:14

Pietrek napisał(a):Jeden z moich mechaników święcie twierdzi, że to wina przepustnicy.


Na 200% nie.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do 1998-2002

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron