3,1 TD więcej mocy/momentu

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez frendzel » 29 wrz 2015, 13:16

Witam
Ma ktoś doświadczenie z podnoszeniem mocy/momentu w silniku 3,1?
Na allegro widziałem powerboxy ale domyślam się że w środku jest rezystor zmieniający temperaturę powietrza?
Podnosił ktoś moc modyfikacją pompy lub wtrysków?

Łukasz
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez DeluxeOFF » 29 wrz 2015, 13:30

zależy co masz na myśli mówiąc powerbox, w 3.1 nie ma komputera więc nie ma nawet mowy o tzn czipach :lol: :lol: jeśli chcesz podnieść mocy to chyba tylko podkręceniem pompy paliwa.
3.1 LTD Sport Wagon :lol:
DeluxeOFF
 
Posty: 147
Dołączył(a): 17 wrz 2013, 13:49
Lokalizacja: Ciechanów

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez frendzel » 29 wrz 2015, 13:56

DeluxeOFF napisał(a):zależy co masz na myśli mówiąc powerbox, w 3.1 nie ma komputera więc nie ma nawet mowy o tzn czipach :lol: :lol: jeśli chcesz podnieść mocy to chyba tylko podkręceniem pompy paliwa.



pisałem o tym:
http://allegro.pl/chiptuning-opel-monte ... 19405.html
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez pocieszny » 29 wrz 2015, 15:17

tylko do czego to podepniesz?
pompa jak i turbina sterowana jest mechanicznie nie mam tam żadnej elektroniki którą by można tym "oszukać"
jeśli masz jakiegoś dobrego pompiarza można podkręcić turbinę i delikatnie podnieść dawkę przybędzie z 10 kucy ale i spalanie pójdzie ;)
zostaje jeszcze LPG ale to już grubsza zabawa
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez frendzel » 30 wrz 2015, 09:10

chyba podpina się to pod czujnik temperatury - według mnie to działa tak: box zaniża wartość temperatury powodując zwiększenia dawki paliwa?

Mam dobrego pompiarza i warsztat zajmujący się podnoszeniem mocy w okolicy. Zastanawiałem sie jednak czy ktoś z forum robił coś przy tym silniku aby podnieść moc i jakie sa tego efekty.
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez freefly » 30 wrz 2015, 09:50

frendzel napisał(a):chyba podpina się to pod czujnik temperatury - według mnie to działa tak: box zaniża wartość temperatury powodując zwiększenia dawki paliwa?





Co do pompy i mocy:
http://www.itocuk.co.uk/forums/viewtopic.php?t=17723&sid=d249618da37f465b21636f04db955ce8
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez pocieszny » 01 paź 2015, 15:43

a w jaki sposób czujnik temperatury (czego?) ma wpływ na regulacje dawki w pompie mechanicznej??
nawet zmanę konta wyprzedzenia wtrysku przy rozruchu masz ustawianą ręcznie ;)
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez FFK » 01 paź 2015, 17:53

A nie zwiększa dawki przy rozruchu jak zimny silnik? Może o to chodzi, coś na wzór "ssania"?
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez frendzel » 01 paź 2015, 21:01

pocieszny napisał(a):a w jaki sposób czujnik temperatury (czego?) ma wpływ na regulacje dawki w pompie mechanicznej??
nawet zmanę konta wyprzedzenia wtrysku przy rozruchu masz ustawianą ręcznie ;)



nie wiem, próbuję się domyślić jak to może działać
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez pocieszny » 02 paź 2015, 07:59

w starym dieslu nie zwiększa się dawki podczas rozruchu tylko zmienia kąt wyprzedzenia wtrysku... wot taka technika, po to są te linki do pompy (podkręcanie czy podciąganie "obrotów")
w mechanicznej pompie sterowanej ciśnieniem/podciśnieniem nie ma czujnika temperatury sterującego pompą (bo nie za bardzo jest jak) powerboxy czipy i takie tam nadają się tylko do silników sterowanych elektronicznie, a w troopku 3.1td sterowany elektronicznie masz ABS :)21
takie zabawki to są do 3.0 tyle że kosztują 1200 a nie 200 :)21
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez blublu1 » 05 paź 2015, 11:11

W 3.1 masz pokrętełko do podnoszenia obrotów, jak jest silnik zimny (zreszta jak ciepły też ). Kręcisz sobie ręcznie i już masz "ssanie" :) Czujnik temperatury jest odpowiedzialny za długość grzania świec i wskazanie na zegarach . Chyba tyle.
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez frendzel » 07 paź 2015, 08:40

Wiem jak działa ssanie ale nie o to pytałem. Pytałem czy ktoś coś kiedyś robił z silnikiem 3,1 aby podnieść moc/moment.

Rozmawiałem wstępnie z pompiarzem ma mi ustawić pompę, narazie robię porządek z dolotem i wydechem - nieszczelność na kolektorze wydechowym.
Ostatnio edytowano 07 paź 2015, 10:49 przez frendzel, łącznie edytowano 1 raz
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez pocieszny » 07 paź 2015, 09:03

ogólnie elektronicznie nic nie zrobisz,
podnieść moc możesz tylko mechanicznie
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez Tomkin » 07 paź 2015, 13:59

Podniesienie ciśnienia sprężania poprzez splanowanie głowicy,wywalenie tłumików,podkręcenie pompy paliwowej,czasami zwiększenie ciśnienia na wtryskiwaczach,wymiana filtra powietrza na stożkowy,wymiana turbiny na większą,lub kompresor.Pytanie tylko,PO CO? :)21 Zamiast tego nie lepiej kupić sobie X6? :D
Monty Bobcat 3,1 LTD 97
Avatar użytkownika
Tomkin
 
Posty: 286
Dołączył(a): 15 wrz 2011, 19:09
Lokalizacja: Słupsk

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez Quentil » 07 paź 2015, 14:33

Że tak zapytowuje z ciekawości, ile kuni więcej względem serii by Cię zadowoliło?
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez frendzel » 07 paź 2015, 14:45

Nie będę rzucał konkretnych wartości bo nie wiem ile się da, bo jak widać nawet na forum nikt chyba nic nie robił z tym silnikiem. Czasami przydałoby się trochę więcej mocy. Montek waży teraz około 2100kg, a koła 33x12,5.
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez Quentil » 07 paź 2015, 15:02

Ile się da - to zależy od świnki skarbonki :roll: Rozwiązania, które bym rozważał gdybym posiadał 3.1 i chciał go lekko ztuningować to wydajniejsze i wcześniej dmuchające turbo, większa dawka na pompie, może jakiś intercooler jak niema lub wydajniejszy, modyfikacja wydechu, może jakieś lpg czy cuś, filtr powietrza ze zwiększonym przepływem, zabawa przełożeniami w dyfrach lub swap skrzyni i to chyba tyle z tańszych rzeczy. Efekty? na pewno coś mocy przybędzie, tylko trzeba zrobić z głową aby nie stracić na wytrzymałości silnika. Można by zrobić dużo więcej, ale fundusze też dużo większe :evil:

ps. o zmianie kółek na rozmiar mniejsze nie wspominam bo takie rozwiązanie nie wchodzi w grę przy duszy ofrołdowca :)21 :lol:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez blublu1 » 07 paź 2015, 17:08

frendzel napisał(a):Nie będę rzucał konkretnych wartości bo nie wiem ile się da, bo jak widać nawet na forum nikt chyba nic nie robił z tym silnikiem. Czasami przydałoby się trochę więcej mocy. Montek waży teraz około 2100kg, a koła 33x12,5.


Zmień koła na mniejsze , a mocy "przybędzie" . Jeśli masz zdrowy silnik , to nie kombinuj nic przy silniku bo tylko zepsujesz bardzo fajny silnik. Jak zaczniesz kombinacje , to przybędzie na papierze kilka koni , a w dłuższym rozrachunku same kłopoty mogą być.
Monty 92' 3.1 TD RS , 31"/10,5 r15 , lift 2" IM ,Safari , kurnik ...
blublu1
 
Posty: 234
Dołączył(a): 14 maja 2012, 22:49
Lokalizacja: Kraków / Jerzmanowice

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez frendzel » 07 paź 2015, 17:31

Źle się wyraziłem piszą ile się da, miałem na myśli bezpiecznie podnieść moc np zwiększając dawkę na pompie, turba nie będe ruszał bo robiłem je w tamtym roku. Pomyślę o tym filtrze powietrza, odnośnie wydechu to w tej chwili zmieniam uszczelkę pod kolektorem (była mała nieszczelność). Może jeszcze sprawdzę czystość/przepustowość intercoolear - widziałem w programie na tvn turbo jak po czyszczeniu intercoolera i zmianie wydechu z 2 na 2,5 cala silnik nissana 200sx odzyskał 30km
Kółek nie ruszam - za ładnie na nich wygląda:)
Dzięki za odpowiedzi, przemyślę temat
Isuzu Trooper 2.8-->Opel Monterey 3,1TD
frendzel
 
Posty: 299
Dołączył(a): 15 lis 2012, 21:43

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez Quentil » 07 paź 2015, 17:55

frendzel napisał(a):tvn turbo jak po czyszczeniu intercoolera i zmianie wydechu z 2 na 2,5 cala silnik nissana 200sx odzyskał 30km


Nie trać życia na oglądanie tego czegoś ;)
A co do modyfikacji to są silniki, które po zmianie filtra powietrza zyskają kilkanaście koni i są takie którym poważne mody ledwo zmienią wykres :roll:
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez Legend » 07 paź 2015, 21:33

ja wiem ja wiem....

włożyć 3,0 :D
V6
Avatar użytkownika
Legend
 
Posty: 1417
Dołączył(a): 09 lut 2013, 20:47

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez PiotrR » 07 paź 2015, 22:17

Kilku kolegów pokręciło pompą W 3.1 efekt średni, jest parę koni więcej odczuwalne na wyższych obrotach ,łatwiej wyprzedzać. Czarna chmura za samochodem, większe spalanie. Na dłuższą metę może to mieć wpływ na trwałość głowicy i turbiny. Zadbaj o drożny dolot ,lepszy filtr lżejszy wydech poczujesz różnice. Kombinuję jak zrobić dodatkowy nawiew na intercooler tak by nie hamował przepływu powietrza podczas normalnej jazdy a chłodził kiedy jedziemy 5km/h w błocie. Mam mosty od 3.0 więc -5% w stosunku do 3.1. Na niskich biegach jest spora różnica zwłaszcza przy zapiętym reduktorze na 5tce w praktyce nie odczuwalna. Koła 265/75/16
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez Quentil » 08 paź 2015, 12:50

piotr R napisał(a):Kombinuję jak zrobić [...] chłodził kiedy jedziemy 5km/h w błocie.


A o natrysku wody myślałeś?
6VE1...
Quentil
 
Posty: 1002
Dołączył(a): 26 paź 2012, 22:07
Lokalizacja: Puławy / Lublin

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez pocieszny » 08 paź 2015, 14:51

lepiej LPG zapodać ale trochę zabawy jest
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3904
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: 3,1 TD więcej mocy/momentu

Postprzez PiotrR » 08 paź 2015, 20:19

Quentil napisał(a):
piotr R napisał(a):Kombinuję jak zrobić [...] chłodził kiedy jedziemy 5km/h w błocie.


A o natrysku wody myślałeś?

W 3.1 jest możliwość wykorzystania części wlotu powietrza na masce + wentylator kątowy(taki jak w Żuku do nagrzewnicy).
O LPG myślałem całkiem poważnie,ale to dosyć duże komplikacje a błoto tego nie lubi.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Następna strona

Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 65 gości