Problem z ciśnieniem

Isuzu Trooper

Problem z ciśnieniem

Postprzez ynrazc123 » 21 lis 2015, 19:52

Witam was koledzy jestem tu nowy,żadko korzystam z takich stronek wiec troche jestem w tym nieobeznany,szukałem podobnego problemu jaki jest u mnie,niestety nie znalazłem wiec postanowiłem założyć swój wątek.Mam nadzieje że wspolnymi siłami damy rade coś wydumać.Mój problem polega na niskim ciśnieniu oleju w troopku 2,6.Od czasu gdy go kupiłem ciśnienie na ciepłym wynosiło 1 czasem 1,5 bara,w dodatku stukała panewka,wiec stwierdziłęm ze to jest głowna przyczyna.Silnik został rozebrany wał do szlifu panewki wymienione wszystke z dołu został poskładany odpalony i dupa panewka nie stuka a ciśnienie nadal 1 bar.Wiec wpadła myśl ze zaworek sie zacią,niestety był ok,była podmieniana pompa oleju,nic nie pomogło,załolzona nowa głowica,(nówka) jakies dwa lata temu przez poprzednika,na gorze wymienione wałki co trzymają konie bo były wytarte,wyślizgane były tak ze pod paznokciem było czuc,a róznica w ciśnieniu sie wogole nie zmieniła,podmieniany był manometr i dalej to samo.Z braku pomysłu pomyslałem ze napisze,może coś komuś wpadnie do głowy.Pozdrawiam
ynrazc123
 
Posty: 11
Dołączył(a): 21 lis 2015, 19:28

Re: Problem z ciśnieniem

Postprzez mcgiver » 22 lis 2015, 00:09

no widzę że wszystkie potencjalne przyczyny wyeliminiowane i dalej to samo .
Jesteś pewny że obie pompy są ok?
Nieznam tego silnika , ale szukał bym wycieków na mocowaniu pompy , magistrali olejowej i wszedzie tam gdzie nadmierny prześwit może powodować nadmierne uciekanie oleju, gdzieś może przy składaniu przez poprzednika coś podeszło i nie ma szczelności.
mocowanie smoka czy nie zaciaga powietrza , drożnośc sitka , może gdzieś jakas uszczelka zawęża przepływ.
Niewiem czy tu są natryski oleju na denka tłoków , może gdzieś jakis restryktor odpadł i olej wali całym strumieniem.
Takie wycieki cięzko zlokalizować bez wglądu do silnika podczas pracy , najlepiej otworzyć pokrywe zaworów i miskę , zrzucić naped pompy i napedzać ją wiertarką i zaglądać gdzie olej leci .
trudne zadanie tymbardziej że olej napewno nie bedzie miał właściwej temperatury ale chyba nic inneg o nie pozostało .
sposób jest sprawdzony ; po kompletnym remoncie i modach kiedyś w ten sposób przepłukiwałem i zalewałem układ olejowy i sprawdzałem działanie natrysków oleju na denka i inne dysze, poprostu silnik mnie kosztował tyle pracy i kasy że chciałem wyeliminować każdy potencjalny powód ewentualnego fuckupu.
Tyle że silnik miałem na stojaku serwisowym na warsztacie a miskę sobie podwiesiłem niżej , na aucie to będzie trudniejsze.
Ostatnio edytowano 22 lis 2015, 01:34 przez mcgiver, łącznie edytowano 1 raz
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Problem z ciśnieniem

Postprzez pocieszny » 22 lis 2015, 01:23

ciśnienie mierzone "na zegarach"? czy miernikiem wpiętym w magistrale??
Maxiu 2,5 biturbo :)21
Patrol 4,2 :)21
pocieszny
 
Posty: 3903
Dołączył(a): 30 paź 2010, 18:39
Lokalizacja: Jordanów

Re: Problem z ciśnieniem

Postprzez ynrazc123 » 22 lis 2015, 09:30

No wlasnie juz Sam nie man pomyslow.co do pompy to jest sprawna,byla zalozona ze sprawnego auta.natrysk denka tlokow jest. Najciekawsze jest to ze jak byl cieply trzymal Te 1 albo 1.5 bara sciagnolem pokrywe klawiatury,bilo olejem tak ze konie to pewnie wogole nie mialy smarowania,no I po wymianie gory poskladalem odpalilem I zeby chociasz cisnienie podnioslo sie o 0.5bara,byla tez sytuacjia ze zle poskladalem konie I zamias je smarowac to olej przelewalo cisnienie tez bylo takie samo,po ustaeieniu wszystkiego tak jak ma byc nadal to samo.wiec wynika z tego ze likwidujac nieszczelnosci na gorze cisnienie nie wzrosnie, teoretycznie powinno sie podnoesc Bo jak by nie bylo ubytek tam byl solidny.
ynrazc123
 
Posty: 11
Dołączył(a): 21 lis 2015, 19:28

Re: Problem z ciśnieniem

Postprzez ynrazc123 » 22 lis 2015, 09:32

Cisnienie mierzone zegarem,wpinany w podstawe filtra.mierzone bylo dwoma zegarami,dla pewnosci,I nadal to samo.
ynrazc123
 
Posty: 11
Dołączył(a): 21 lis 2015, 19:28

Re: Problem z ciśnieniem

Postprzez mcgiver » 22 lis 2015, 12:53

górę sprawdzałeś ok , a niewiadomo co z tym olejem sie dzieje na dole czyli bliżej żródła.
to cisnienie to wogóle wzrasta na wyzszych obrotach?
pompa była podmieniona w całości czy tylko np obudowa z rotorami? rotory nie mają zbytnich luzów ?
próbowałes swoją pompę w tym drugim samochodzie ?
jakie ciśnienie jest w tym drugim samochodzie ?
jaki masz olej?
panewki są nowe główne i korbowe czy tylko korbowe?
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Problem z ciśnieniem

Postprzez ynrazc123 » 22 lis 2015, 13:53

Moja stars pompa nie byla zakladana do drugiego aura.ale tak bylbpodmieniany Sam srodek obudowa z simeringiem zostala stara,ale nie bylo zadnych wzerow wszystko pasowalo,bez zadnych luzow.co do cisnienia to na cieplym jak spadnie do 1 a jak dodasz gazu to wzrasta nawet do 5 barow.w trooperze kolegi cisnienie na cieplym na biegu jalowym wynosi jakies 3.5 bara.co do oleju to po remoncie byl najpierw zalany vavoline 10w60,teraz zostal zmieniony na 15w40,I jest bez zmian. U dolu byl robiony szlif walu I wymienione panewki glowne I korbowodowe.
ynrazc123
 
Posty: 11
Dołączył(a): 21 lis 2015, 19:28

Re: Problem z ciśnieniem

Postprzez mcgiver » 22 lis 2015, 14:09

skoro twierdzisz że wszystkie panewki wymienione , góra uszczelniona , to ewidentnie gdzieś olej ucieka na dole ; smok przytkany lub zaciaga trochę powietrza , natryski na denka , magistrala, lub jakieś pekniecie materiału.
albo np pompa powinna być bez uszczelki klingierytowej , a Ty załozyłeś i jest prześwit miedzy obudową a rotorem (tak tylko dywaguję)
tak czy inaczej to trzeba sprawdzić na zasilanym obiegu czyli dół otwarty i pompa zasilana wiertarką.
powodzenia ;)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec

Re: Problem z ciśnieniem

Postprzez ynrazc123 » 22 lis 2015, 14:17

Wiesz uszczelka pompy jest orginalna Nic nie bylo sztukowane smog byl czyszczony uszczelka smoka tez byla ok wiec Sam juz niewiem.cheile czasu minie zanim to sprawdze Bo troche cienko z czasem ale jak cos to bede informowal na bietzaco
ynrazc123
 
Posty: 11
Dołączył(a): 21 lis 2015, 19:28

Re: Problem z ciśnieniem

Postprzez mcgiver » 22 lis 2015, 14:22

tak jak pisałem nie znam tego silnika , ale mam troche doswiadczania ,a wskazówki są raczej uniwersalne :)
dziwkowóz E36 KABRIO ZMODZONY STROKER M50B29
coupe m54b30
youngtimer e30 M10B18 wąska
wół roboczy 3,2 97 LTD
fortwo 750turbo
Polift 3,5 na tapecie
WSZYSTKIE SĄ, NIEKTÓRE STOJĄ :)
tylni napęd jest jak sex; po co jechać na ręcznym jak można dać w pizdę
Avatar użytkownika
mcgiver
 
Posty: 2480
Dołączył(a): 26 lut 2015, 22:18
Lokalizacja: żywiec


Powrót do 1983-1991

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości

cron