uszczelka głowicy 3,1

Isuzu Trooper/Bighorn, Opel Monterey, Holden Jackaroo, Honda Horizon, Acura SLX

uszczelka głowicy 3,1

Postprzez MAVV » 22 sty 2016, 17:43

siemka potrzebuje sprawdzonego sposobu na zdiagnozowanie czy padła uszczelka pod głowicą . dzieki za rady
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: uszczelka głowicy 3,1

Postprzez Kangur » 22 sty 2016, 17:57

W moim silniku, który kupiłem na przekładke objawem padniętej uszczelki pod głowicą ( a w konsekwencji pękniętej głowicy) było wywalanie płynu chłodniczego przez zbiorniczek wyrównawczy oraz bomblowanie samego płynu. Działo się to po nagrzaniu się silnika do temperatury roboczej silnika.
Innym objawem moze być brak mocy, kompresji na cylindże lub cylindrach lub biały dym z rury wydechowej po dostaniu sie do cylinra płynu chłodniczego.
Tak więc sprawdził bym stan oleju i płynu w układzie chłodzenia oraz kompresję na cylindrach.

P.S.
A jakie sa okoliczności przyrody, po których wnioskujesz że masz problem z uszczelką głowicy?? :roll:
Montytroopek 3.1 (3.0 - przeszłość) 1998 LTD
Avatar użytkownika
Kangur
 
Posty: 65
Dołączył(a): 04 lut 2015, 17:39
Lokalizacja: Wrocław/Trzebnica

Re: uszczelka głowicy 3,1

Postprzez FFK » 22 sty 2016, 18:03

Zależy od rodzaju nieszczelności, czasem podczas zwiększania obrotów silnika widać różnicę poziomu płynu chłodniczego. Oczywiście oznaką jest też w oleju ślad płynu chłodniczego i w zbiorniczku wyrównawczym (czy też chłodnicy) ślady oleju. Gdy spaliny niebieskie to do komory spalania dostaje się olej, a gdy dym biały to jak pisał kolega powyżej - płyn chłodniczy.
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: uszczelka głowicy 3,1

Postprzez freefly » 22 sty 2016, 18:29

MAVV napisał(a):siemka potrzebuje sprawdzonego sposobu na zdiagnozowanie czy padła uszczelka pod głowicą . dzieki za rady


Błękit bromotymolowy. Chemiczne sprawdzenie zawartości CO2 w płynie chłodzącym.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: uszczelka głowicy 3,1

Postprzez MAVV » 22 sty 2016, 21:19

moc jest . nie kopci . ale ostatnio silnik był jeszcze ciepły otworzyłem korek od chłodnicy , cały układ zabąblował i jak płynu było pod korek zassało płyn gdzies ? dolałem 3litry . i niema ogzrzewania chociaz zawsze było mizerne . o co chodzi .
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: uszczelka głowicy 3,1

Postprzez FFK » 22 sty 2016, 21:24

Może nagrzewnica cieknie? Zapytaj Peterka, przerabiał temat z ubytkiem płynu i walniętą nagrzewnicą.
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: uszczelka głowicy 3,1

Postprzez bigdon » 22 sty 2016, 22:37

Jak nie masz wycieku , to sprawa jasna i to raczej głowica , nie uszczelka :)3
wciąż szukam i drążę

Zapraszam na https://web.facebook.com/stajniaw124/
bigdon
 
Posty: 208
Dołączył(a): 21 lis 2012, 20:33
Lokalizacja: warszawa

Re: uszczelka głowicy 3,1

Postprzez FFK » 22 sty 2016, 23:03

Jak cieknie i idzie w wygłuszenie to nie widać wycieku. Kolega we frotce miał tak, wszystko szło w wygłuszenia i dywaniki.
Isuzu Trooper 2000r 4JG2 :)

Był:
Opel Monterey 3,2 V6 1993r. - zepsuty w AB Servis :(
Avatar użytkownika
FFK
 
Posty: 730
Dołączył(a): 02 paź 2012, 20:12
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Re: uszczelka głowicy 3,1

Postprzez PiotrR » 22 sty 2016, 23:06

1)Na początek sprawdź czy płyn swobodnie przepływa ze zbiornika wyrównawczego do chłodnicy.
2) poszukaj wycieku na zewnątrz, nagrzewnica , przewody, chłodnica.Nie wiem jak masz chłodzone turbo jeśli płynem to tam też potrafi pociec .W Montkach z tego rocznika często montowano chłodzenie wodne, poprzedni właściciele mogli zamienić turbinę na chłodzoną olej/powietrze pozostają kanały wodne do zaślepienia i bajpas.
3) Jeśli dojdzie do demontażu głowicy to daj ją do dokładnego sprawdzenia, najlepiej rentgenem. W 3.1 uszczelka pada rzadko znacznie częściej głowica daje d... .
Jak popękała mi głowica to płyn wyrzucało do zbiornika 2l na 50km z rury biały dym, w oleju nie było wody i płyn był czysty mocy nie brakowało.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: uszczelka głowicy 3,1

Postprzez MAVV » 23 sty 2016, 18:57

jesli zaleje płynu pod korek i odpale to co powinno sie stac :?:
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: uszczelka głowicy 3,1

Postprzez PiotrR » 23 sty 2016, 21:31

Płyn z chłodnicy wywali do zbiornika. Poczekaj z tą próbą jak temperatura powietrza wzrośnie powyżej zera ,przy minusowych nawet zdrowe silniki dymią na biało.
Poza tym test na co2 jak koledzy pisali wyżej.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: uszczelka głowicy 3,1

Postprzez MAVV » 24 sty 2016, 00:09

moj nie dymi . tylko zawsze odkond go mam musze dolewac płynu raz wiecej raz mniej . jakies 0.5 do 1 litra na 500km
2.5 td5
Avatar użytkownika
MAVV
Moderator
 
Posty: 1573
Dołączył(a): 06 sty 2009, 23:45
Lokalizacja: olsztyn

Re: uszczelka głowicy 3,1

Postprzez PiotrR » 24 sty 2016, 08:57

Są takie płyny w jasno zielonym kolorze fosforyzujące, łatwiej znaleźć wyciek. Do nagrzewnicy w 3.1 trochę łatwiej się dostać niż 3.2. Sprawdź węże idące z silnika do nagrzewnicy,tam miałem wyciek. Umyj chłodnicę też potrafi się pocić, zwłaszcza na dole. Takie mikro wycieki znajdziesz tylko po śladach płynu,zdążą wyparować nim je namacasz.
Takie kombi 3.1
PiotrR
 
Posty: 2154
Dołączył(a): 30 cze 2011, 20:20
Lokalizacja: WGM

Re: uszczelka głowicy 3,1

Postprzez freefly » 24 sty 2016, 11:05

Lampa UV i przy płynie z barwnikiem fluorescencyjnym widać wycieki jak na dłoni.
A układ trzeba sprawdzić ciśnieniowo. Ręczna pompka z manometrem przez wlew chłodnicy, ciśnienie 1 bar , które powinno utrzymać się przez co najmniej 2 minuty. Jak są nieszczelności to wywali płyn.
3.0 2000r.
freefly
 
Posty: 675
Dołączył(a): 18 paź 2009, 17:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: uszczelka głowicy 3,1

Postprzez Hinek » 25 sty 2016, 14:01

MAVV napisał(a):moj nie dymi . tylko zawsze odkond go mam musze dolewac płynu raz wiecej raz mniej . jakies 0.5 do 1 litra na 500km

To nie nagrzewnica poszła. Miałbyś płynu w kabinie po kostki.
Pozdrawiam
Hinek Monterey 3.1 LTD 93r
Hinek
 
Posty: 181
Dołączył(a): 30 paź 2012, 23:29
Lokalizacja: Gdynia


Powrót do Isuzu Trooper II / Opel Monterey A (1992-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości